Ongelma lasten kanssa..
Hei!
Meillä on hyvin "hankala" ongelma, joka on kyllä ihan oma syymme. Eli pari viikkoa takaperin lapsemme ( 5 v ja 7 v) olivat naapurissa leikkimässä. Sattui sitten sellainen kömmähdys, että satuin olemaan näkymättömissä kun lapset tulivat takaisin. En kuullut heitä heti, mutta vähän ajan kuluttua alkoi kuulua kauhea itku ja huuto, jolloin kyllä kuulin (olivat siis tutkineet sisältä, mutta olinkin ulkona). Olivat tulleet kotia, ja luulivat että olin lähtenyt jonnekkin, jättänyt heidät.
Ja ongelma tulee tässä: eivät uskalla enää leikkiä keskenään pihalla, jos en minä (tai mies) ole paikalla. Ja tämä on todellinen ongelma, koska nyt kun on hyvät kelit ja lapset ovat koko ajan ulkona, en ehdi tehdä mitään kotiaskareita, kun pitää koko ajan olla siellä pihalla.
Poika (se 5v) lisäksi huutelee minuutin välein "äiti, missä oot", jos ei näe mua, vaikka olen siellä pihalla, ehkä vaan just jossain nurkan takana.
Olemme yrittäneet selittää, että emme me heitä jätä tai hylkää, mutta ei auta. Miten ihmeessä tästä jatketaan, mikä auttais lapset saamaan luottamuksen takaisin? Olen todella ihmeissäni:O! Ja sori sekava selostus :)
Niin, ja ovat aina olleet melko ujoja ja arkoja, siksi minä tätä mokaani pidänkin erityisen pahana :(.
Kommentit (2)
toivottavasti tosiaan menee ohi ajan kanssa. Olen paljon ollutkin nyt sitten heidän kanssaan siellä pihalla, ja on tehty paljon yhdessä.
ap
Mulla samanlainen kokemus lapsuudesta, kun luulimme veljeni kanssa äidin kuolleen, koska häntä ei hetkeen näkynyt. Äiti oli kotiäiti ja olimme tottuneet, että hän on kotona. Hetkeksi oli mennyt pyykkiä pesemään pyykkituvalle (asuimme kerrostalossa), jolloin itkimme vuolaasti äidin "kuolemaa". Mitään muuta järkevää selitystä emme äidin katoamiselle keksineet. Olimme kyllä muistaakseni vasta n. 3 ja 5 vuotiaat (minä siis olin viiden). Liittyi vahvasti siihen ikään, kun kuolemaa pohdittiin noin muutenkin. Meillä auttoi, kun äiti vakuutti, ettei koskaan hylkäisi meitä ja olemme turvassa kotona kahdestaankin. Tämän jälkeen kertoi aina minne meni ja tuo kauhea tunne äidin hylkäämisestä unohtui pian ;). Yritä olla pari päivää paljon lasten kanssa - ota heidät mukaan askareisiin. Kyllä se siitä!