Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilman ruokaa jos ei ateria maistu?

Vierailija
12.07.2009 |

Mitä te teette tenavan kanssa, joka ei suostu syömään aterialla tarjottua ruokaa, vaikka ilmeisesti olisikin nälkä? Teettekö niin, että seuraava suupala tulee vasta seuraavaan ruoka-aikaan, saako täyttää vatsansa esim. leivällä lautasruoan sijaan vai annatteko välipalaa myöhemmin?

Yleensä kai suositellaan, että vasta seuraavaan ruoka-aikaan, mutta itsepäisempi lapsi voi olla sisukkaasti syömättä nälästä huolimatta ja lopulta on niin hysteerinen, ettei enää pysty syömään. Itse olen tehnyt niin, että vatsan saa täyttää hapankorpuilla, mikä on lapselle ok makuinen ruoka, muttei herkku kuitenkaan. En jaksaisi kuunnella tauotonta rääkymistä (matala verensokeri?), joten siksi syötän mieluusti jotain. Mutta en halua tietenkään väsätä mitään vaihtoehtoista ruokaa tai jaella namuja. Miten te muut teette?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä melkein neljävuotias nirsoilee tosi usein. Aamupala on kello 9 aikaan, se maistuu yleensä. Päiväruoka on kello 12:30, silloin ei yleensä kelpaa. Hän leikkii, pelleilee, kannustaa pikkusisarusta leikkimään ruoalla ja lopulta täytyy komentaa hänet pois pöydästä. Ruokaa menee vaan lusikka tai pari, ihan sama mitä ruokaa on.

Välipalaa syödään yleensä kello 15. Silloin ruoka maistuisikin ja lapsi söisi vaikka kolme jugurttia... Minä en oikein tykkää, että hän ei syö päiväruokaa ja täyttää mahansa parin tunnin päästä jugurteilla. Iltaruoka on kello 18:30 aikoihin, sekään ei yleensä kelpaa, nirsoillaan ja näykitään vain. Ennen nukkumaanmenoa tarjoan vielä leipää tai jugurttia, ja se taas kelpaa... Mitä ihmettä teen, jätänkö välipalat pois tältä lapselta? Että lämmin ruoka on kello 12 ja kello 18:30, syö silloin ja muulloin ei tule mitään? Aika raakaa mielestäni. Jos taas annan välipalaa niin hän ei syö iltaruokaa. Ei vaikka annan vaan yhden jugurtin. Jotakin lapsen on syötävä niin olen antanut 1-2 jugurttia.

Vierailija
22/23 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nähty kun lapsi täyttää vatsan näkkärillä ja maidolla joten meillä ei sitten veden lisäksi muuta tarjota ennen seuraavaa ruokaa.

Neuvolassa sanottiin että lapsi voi halutessaan olla vaikka 2vrk syömättä ilman että on mitään haittaa itselle ja vaikka nälkä kuinka korventaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pakotan lapsen syömään edes puolet lautasella olevasta. lapsi siis 8 vuotias. Välillä istutaan tuntikin haaveilemassa ruokapöydässä. lämmitetään annos uudestaan jossain kohin. meillä selkeet ruoka ajat, välissä ei saa mitään.

Kyllä jää lapselle ikävät muistot syömisestä ja äidistä joka pakotti syömään:(