siis riittääkö vero% korottamiseen ainoastaan ilmoitus työnantajalle?
haluaisin siis nostaa veroprosenttia, kun nykyään tulee tehtyä vähän enemmän töitä. Niin enkö siis tarvitse uutta virallista verokorttia vaan ilmoitus työnantajalle? jotain tähän suuntaan vero.fi sivuilla luki...
Kommentit (7)
Eli ilmoitus työnantajalle riittää. Jos veroprosenttia haluaa alemmas, niin silloin tarvii uuden verokortin.
voi itse "nostaa" - siis pyytää työnantajaa/palkanlaskijaa pidättämään verokorttia enemmän. Näin olen itse toiminut.
On taas kädetòntä sakkia. Ilmoitat palkanlaskijallesi kuinka paljon haluat korottaa prosenttias.
ilman uuden verokortin hakemista, jos ei haittaa että verokortin tulorajat pysyvät samoina. Jos tulosi nousevat niin silloin se tarkoittaa sitä että osasta palkastasi palkanlaskenta pidättää lisä% mukaisen ennakonpidätyksen
Mutta jos et halua että menee lisä% mukaan ennakonpidätys niin silloin sinun kannattaa hakea uusi verokortti uusilla tulorajoilla verottajalta
mutta marssinpas huomenna sitten palkanlaskijan luo enkä verotoimistoon :)
-ap
tarvitaan! Ainakin niin minä aina toimin. Eihän työnantaja (ellei satu olemaan itse Verohallitus) niitä veroja määrää.