Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Verokortista, vanhempainvapaasta ja lomakorvauksesta

Vierailija
12.07.2009 |

Olen kunnalla töissä, ja toimittanut kunnan sairaskassaan ja kunnalle kuntalisää varten verokortit sosiaalietuksia varten.

Saan lomapalkan ja -rahat keskiviikkona, ja olen unohtanut toimittaa tavallisen verokortin palkanlaskentaan. Voiko palkanlaskija ottaa huomioon nuo muut kunnalle toimittamani verokortit, vai meneekö veroa auttamasti 60%?

Palkat on varmaan jo ajettu koneille, joten vaikka huomenna hankkisin tavallisen verokortin, mitään ei varmaankaan ole enää tehtävissä. Vähänkö harmittaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo muut verokortit on laskettu sosiaalietuuksia varten joten niitä ei voi käyttää palkkatulojen verotukseen. Ja tosiaan, palkat on ajettu jo viime keskiviikkona tai torstaina viimeistään.

Mutta onneksi nuo tulevat palautuksissa takaisin aikoinaan.

Vierailija
2/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sähkölaitokselta pamahti 400 e lasku, muita laskuja vino pino eikä selvitä näistä laskuista.

Eikös jossin tapauksissa palkanlaskijat saa tietoja myös suoraan verottajalta? Ja toisaalta, joskus joku on saanut asian jälkikäteen korjattua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ole laisinkaan hakenut tälle vuodelle (nähtävästi) verokorttia palkkatulojen verotukseen. Silloin ei palkkis voi millään saada mistään tietoja palkkatulojen verotukseen käytettävästä veroprosentista.

Jälkikäteenkorjauksesta en ole koskaan kuullut mutta ainahan kannattaa yrittää.

Vierailija
4/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti nielisin oman typeryyteni aiheuttaman virheen, mutta nyt ollaan ensimmäistä kertaa oikeasti todella ahtaalla. Laskut kasaantuu, kun laman vuoksi miehen palkka on pudonnut 50%, äitiyspäiväraha loppuu ja kotihoidontuelle pitäisi jäädä.

Vierailija
5/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti nielisin oman typeryyteni aiheuttaman virheen, mutta nyt ollaan ensimmäistä kertaa oikeasti todella ahtaalla. Laskut kasaantuu, kun laman vuoksi miehen palkka on pudonnut 50%, äitiyspäiväraha loppuu ja kotihoidontuelle pitäisi jäädä.

Vierailija
6/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin kun liksakin on noin tippunut.

Ei se palkanlaskija voi ottaa muihin tarkoituksiin pyydettyjä verokortteja huomioon eikä veroja korjailla jälkikäteen kun kyseessä on sun mokasi. Jos palkanlaskija olisi tehnyt virheen niin korjaus olisi mahdollista.

Vierailija
7/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä olisit toimittanut verokortin ja palkanlaskija olisi ottanut silti 60% se varmasti olisi korjattavissa, mutta tuskin noin päin.

Vierailija
8/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin kun liksakin on noin tippunut.

Ei se palkanlaskija voi ottaa muihin tarkoituksiin pyydettyjä verokortteja huomioon eikä veroja korjailla jälkikäteen kun kyseessä on sun mokasi. Jos palkanlaskija olisi tehnyt virheen niin korjaus olisi mahdollista.

Olin jo anonut hoitovapaan tammikuussa, jolloin ei ollut tietoa miehen tulotason putoamisesta. Työnantajan ei ole pakko suostua jo myönnetyn hoitovapaan perumiseen, ellei puoliso kuole tai joudu työttömäksi.

Vierailija
9/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittaisen hoitovapaan keskeyttämisestä on sovittava työnantajan ja työntekijän välillä. Jollei tällaiseen sopimukseen päästä, työntekijällä on tehdystä sopimuksesta huolimatta oikeus perustellusta syystä keskeyttää osittainen hoitovapaa ilmoittamalla siitä työnantajalle viimeistään kaksi kuukautta ennen osittaisen hoitovapaan keskeyttämistä tai niin pian kuin mahdollista.

Vierailija
10/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkaa pystyy korjaamaan soita ja kysy, sillä jos saat tässä kuussa palkkaa niin työnantaja tilittää verot verottajalle vasta 10.08.09! Itse korjailen näitä meidän työntekijöille. Vuosi-ilmoitus tehdään joulu-tammikuussa ja tällöin verot kohdistetaan kullekin työntekijälle.

Vierailija
11/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkaa pystyy korjaamaan soita ja kysy, sillä jos saat tässä kuussa palkkaa niin työnantaja tilittää verot verottajalle vasta 10.08.09! Itse korjailen näitä meidän työntekijöille. Vuosi-ilmoitus tehdään joulu-tammikuussa ja tällöin verot kohdistetaan kullekin työntekijälle.

Kiitos! Kuinka esittäisin asiani puhelimessa, jotta en kuormittaisi liikaa palkanlaskijaa? Tämä oli kuitenkin täydellisesti mun moka, ja palkanlaskijan ei kuitenkaan pakko ole mitään tehdä...

Vierailija
12/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sähkölaitokselta pamahti 400 e lasku, muita laskuja vino pino eikä selvitä näistä laskuista. Eikös jossin tapauksissa palkanlaskijat saa tietoja myös suoraan verottajalta? Ja toisaalta, joskus joku on saanut asian jälkikäteen korjattua?

miten on mahdollista..? mä soittaisin ja vaatisin sen pienenpiin eriin.. ellein oikeasti ole tollasta "odotettavissa"

ja toi korjaus tulee vasta vuoden päästä kokonaisverotuksessa.

onneks mulla esimies soitti ja kyseli hoitovapaa perään ja sanoi et soita ny viel palkanlaskentaan ku kyselin lomarahojen perään. mulla olis vissiin tosin mennyt vero prossa viime prossan mukaan.. oliskin mennyt ku se oli vain 16 nyt se on 24!! mun pienistä tuloistani n.1400 kiva, kiva...

soita huomenna palkanlaskentaan ja tee tänään netissä verokortti ja lähetä suoraan palkanlaskentaan, voipi keretäkkin.

Vierailija
13/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerrot kuinka pahoillasi olet kun huomasit tehneesi pienen MOKAN, kysyt; Onko mahdollista vielä oikaista tätä ja kerrot että toisit samantien tuon uuden verokortin!

Onko yritys iso vai pieni?

Kiität kovasti ja kerrot että pelastit päiväsi, näin saat molemmille hyvän mielen!

Vierailija
14/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerrot kuinka pahoillasi olet kun huomasit tehneesi pienen MOKAN, kysyt; Onko mahdollista vielä oikaista tätä ja kerrot että toisit samantien tuon uuden verokortin!

Onko yritys iso vai pieni?

Kiität kovasti ja kerrot että pelastit päiväsi, näin saat molemmille hyvän mielen!

Ja isossa kunnassa, se vähän pelottaa, kun tietää että palkanlaskijoilla varmaan hirveesti töitä muutenkin, ilman tällaisia mokailijoitakin.

Vierailija
15/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatta olla sekin etu, että korjaavat ehkä useamminkin näitä, kun taas itse korjailen pienessä firmassa!

Soita rohkeasti heti aamusta, hyvin varmasti menee.

t. palkanmaksaja

Vierailija
16/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä otti päähän, mut oma moka ja se siitä. Onneksi meidän talous ei ollut tuosta rahasta kiinni,vaikka muuten ei rahaa liiemmin olekaan.

Vierailija
17/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verokortin ja sain saman veroprosentin, kuin äitiyspäivärahallekin. Laitoin pyynnön lähettää suoraan palkanlaskentaan - soittelen vielä aamulla palkanlaskentaan ja kyselen voiko mitään tehdä. Kyllä harmittaa oma tyhmyys.

Se sähkölasku on ihan oikein, mutta kun tuo Tampereen sähkölaitos ei ole lähettänyt koko vuonna arviolaskuja, ja nyt tuli 2 arviolaskua ja lukemalasku samaan aikaan, sain neuvoteltua maksuaikaa elokuun loppuun, mutta ei se paljoa auta jos 1000E menee verottajan talteen 1,5 vuodeksi...

Vierailija
18/18 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille vastanneille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän