Olenko mielestänne kamala äiti kun pistin 4v ja 5v lapseni viikoksi leirille?
Yöleiri kyseessä, noin 50 km meiltä.
Tarvitsin todella hengähdystaukoa! En ole itse lomalla vaan töissä olen viikot ahertanut ja iltaisin ottanut aikaa itselleni. Leiri kestää maanantai-iltaan ja nyt viikonloppunakin siis aikaa itselleni! Loma minulla alkaa ensi viikon jälkeen, sitä kestää kuukauden ja sen vietän yhdessä lasteni kanssa.
Olen todella negatiivista palautetta saanut kuulla tästä kun lapseni leirille "hylkäsin". Lapsilla kuitenkin kaikesta päätellen on ollut siellä tähän astikin kivaa! Yöleiri siis kyseessä, ovat siellä putkeen viikon. Tämä leiriryhmä, jossa lapseni ovat, on 4-6-vuotiaille tarkoitettu.
Kommentit (33)
Varmasti tekee hyvää saada oma levähdyshetki lapsista. Sitten taas jaksaa lapsien kanssa. Hyvä äiti ajattelee myös itseään ja omaa jaksmistaan.
Nauti =)
Omat lapseni voisin tuossa iässä jättää viikoksi isovanhemmille, mutta en voisi kuvitellakaan jättäväni mihinkään leirille, jossa paljon vahdittavia ja vieraat puitteet ja aikuiset.
Sitten on aikaa levätä kun lapset on isompia. Siloin kun ovat pieniä, sinun tehtäväsi on hoitaa ja huolehtia! en ikimaailmassa olisi noin nuoria leirille laittanut. mutta jokainen tavallaan, lepäile nyt kunnolla kun olet hankkiutunut lapsistasi eroon.
mutta ihailen sinua kun tunnistat omat voimavarasi ja järjestät itsellesi lepoa. se koituu lastesikin parhaaksi.
Kyselen ensi kesää varten omaa aikaa odottaen
nauti nyt olostasi äläkä stressaa. Noita kommentoijia ottaa vain päähän kun ei ite kehtaa laittaa lapsiaan leirille.
T:3
Missä noita leirejä on????? En tiennyt että on noin nuorille, mutta täältä lähtisi heti pari riiviötä (oikeesti ihan kilttejä, äitiä vaan väsyttää) leireilemään :)
Ei noin pienille ole viikon leirejä
viiden yön leirille. Itse hän odottaa jo innolla.
onko sinulle joku haave, vai mikä?
näin minä ajatttelen.
meillä 3v ja 6v ja en tod voisi laittaa kumpaakaan pois kotoota 5-7 yöksi..... aivan liian pitkä aika vieraassa paikassa, en nauttisi yksinolosta, kun tietäisin koko ajan, ettei lapseni nauttisi oikeesti, kun vieraita vain ympärillä.
juuri puhuimme mieheni kanssa tästä ja olemme kovin kummissamme, kun näin toimitaan.
niin pienistä kyse, tarvitsevat yökyläilessäänkin TUTUN JA TURVALLISEN YMPÄRISTÖN JA AIKUISEN!!
tuon ikäisille leirejä on? Kuulostaapa äkkiseltään oudolta. Mutta kukin tyylillään, ehkä tuo onkin parempi vaihtoehto kuin se, että äiti palaa loppuun. Kivasti sulla omaa aikaa silti on, kun iltaisinkin olet pystynyt järkkään omaa aikaa itsellesi! Kateeksi käy kieltämättä. Väkisinkin tulee mieleen, että olet Porvoolainen mamma, tuntuu epäuskottavalta tuo leirijuttu, mikäköhän taho ottaisi noin pieniä ilman jompaakumpaa vanhempaa leirille noinkin pitkäksi ajaksi. Meillä 4v tytölle oli tiukkaa jäädä tädilleen yöksi vaikka mummolassa yökyläily onnistuu (nykyään) ilman ikävää.
ja oli ihan kamalaa. Sitä ennen olin ollut jonkun kerran yökylässä, mutta aina tulin ekan yön jälkeen kotiin, vaikka pidemmästä ajasta olisi ollut sopimus. Voin vain kuvitella, miltä tuntuu 4 ja 5 -vuotiaista...
järjestetään tuon ikäisille yöleirejä, noin pitkiä vieläpä ;).
muistelen nähneeni ilmoituksen kaupan seinällä, että alkaen 4v.
Olin ihan suoraan sanottuna jotenkin järkyttynyt, vaikka omat lapset on vuoropäiväkotilaisia ja yövuorojen ajan päiväkodissa.
Mutta taas sitten toisaalta, on vamasti perheitä joille tuo leiri on jonkin sortin henkireikä, että mikäs minä olen arvostelemaan :)
Omat ovat olleet pe-su lerillä 6 ja 7 vuotiaina ja kaikki meni hyvin. Viihtyivät leirillä erinomaisesti.
Sisaruksilla on seuraa toisistaan ja heillä menee paremmin kuin jos olisi vain yksi lapsi perheestä leirillä.
Nauti nyt vapaa-ajasta, olet ilmeisesti yh niin kuin minäkin.
ap, on osannut organisoida lapset leirille jotta saa itse hengähdystä. Meinaan mikään ei ole kamalampaa, kuin väsynyt, huutava, pahimmillaan väkivaltainen äiti (isä).
Loistavaa, että joku taho järjestää näitä.
Ja näille kauhistelioille tiedoksi, onhan niitä muitakin tahoja, kuten sosiaaliviraston kautta tulevat kesälapsitoiminta, ja tukiperheissäkin monasti on ihan pieniä viikon ja kahdenkin lomalla jotta vanhemmat saavat levätä, milloin minkäkin syyn takia.
On minusta suunattoman fiksua järjestää itse ennaltaehkäisevä, väsymyksestä johtuva hepuloiminen. kun joutua lopulta itse sosiaalipuolen asiakkaaksi.
Perheelliseltä vähän kyseenalaista, mutta toki poikkeuksia aina on.
En kyllä voisi kuvitellakaan omiani laittavani vieraiden ihmisten hoidettavaksi ympärivuorokautisesti viikon ajaksi!
*ihmettelijä*