MIELIALALÄÄKKEEN VIEROITUSOIREET
Lääkäri sanoi, että mulla on mielialalääkkeen lopetuksesta johtuvia vieroitusoireita. Lääkelaitoksen sivuilla taas väitetään, ettei ko. lääke aiheuta vieroitusoireita. Olen käyttänyt citalopram 20 mg varmaan jonkun kolme vuotta. Onko kukaan lopettanut/yrittänyt lopettaa esim. sepramia, sitalopramia tai cipralexia ja mitä oireita siitä tuli?
Kommentit (26)
Cipralexin lopettamisen jälkeen tuli ihan käsittämätön kiima. Ja laukesin ihan max minuutissa, yhden tunnin aikana sain parhaimmillaan kolmimuneroisen luvun orgasmeja. Se oli hienoa aikaa se :D
Kokeilin citalopramin käyttöä noin 2 vko. Auttoi heti kyllä estämään raivokohtauksia, joita olin saanut lapsiani kohtaan. Tasoitti. Oli ikäänkuin esto päällä. Kaikki oli ihan kivaa. Orgasmin saanti itsetyydytyksellä vaikeutui huomattavasti, seksi ei tuntunut miltään. Ja kaikki nämä vaikutukset siis alkoivat lähes heti lääkkeen aloitettuani! Nyt koitan lopettaa, jotta en vaan saisi pysyvästi vammoja seksuaalisuuteeni. Haluaisin myös tuntea iloa, jota ennen lääkettä oli ajoittain kuitenkin. Vähennän 10mg tabletin puoleen (kyllä sen saa halki). Silti 3. vähennyspäivänä hurjaa huimausta. Ärtyneisyyttäkin. Hurja hurja lääke!
Kannattaa koittaa päästä eroon. Mulla alapää on täysin turta eikä mikään tunnu miltään. Saan kuitenkin semmoisia tosi hämäriä sähköiskuja päässä kun oon koittanut päästä eroon. Onneksi muutkin on kokeneet samoja juttuja, oon jo luullut että oon seonnut lopunkin.
Tää lopettaminen ollut yhtä kidutusta! 2x 20 mg puolitin viime vuoden lopulla yhteen. Mennyt tosi hyvin. Nyt kun puolitin tuon yhden puolikkaaksi niin hyvä kun uskallan liikkua missään huimauksen ja korvien soimisen vuoksi. Puhumattakaan ärtyisyydestä ja univaikeuksista. En tiiä kauanko jaksan kun toista viikkoa kärvistelen.
Hyvä apteekkiin ostamaan lääkettä vastaamalla helppo lääketieteellisiä kysymyksiä internetin kautta ja ne antaa reseptiä online sinulle heti, jos olet hyväksytty. http://medicinonline.net/
Käytin citalopram 10-20mg 5-6viikkoa ja se ainoastaan pahensi ahdistuneisuutta ja pakko oireita. Lisäksi jatkuva väsymys ja tokkura sivu oireena
Hoitovastetta ei tullut niin päätin lopettaa vastoin lääkärin suosituksia. Nyt pientä huimausta tullut sillon tällöin mutta kuitenkaan huimauksen tunne ei ole vaikuttanut tasapainoaistiin
Kumma juttu että ahdistuneisuus ja pakko oireet lievittyivät huomattavasti kun lopetin lääkkeet