Miksi Emma on huippusuosittu nimi mutta Emmi ei niinkään?
Emma on suosittu nyt ulkomailla ja se on suosittu Suomessa.
Mutta mistä ihmeestä johtuu että Emmi ei ole läheskään yhtä suosittu vaikka noissa kahdessa nimessä on vain YHDEN kirjaimen ero? :D
Veikkauksia?
Kommentit (42)
Emmaa en antaisi nimeksi lapselleni, Emmin voisin antaakin.
Emmi oli 80-90 -tienoilla hyvin suosittu nimi, joten se ei tällä hetkellä kuulostaa nykyvauvojen vanhempien korviin sanalla tavalla raikkaalta ja "uudelta" kuin Emma. Siinä selitys.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:59"]
Emmit on koulukiusaajia!
[/quote]
Ei kaikki, itse en kiusannut ketään
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:54"]
Emma on kansainvälisempi
[/quote]
eikö olisi kivaa suosia suomalaista? Emma on jo liian yleinen ollakseen kaunis nimi.
Koska Emma kuulostaa kivalle puhtoiselle naapurintytölle, joka harrastaa terveellisiä aktiviteetteja ja on kaikille mukava kaveri, mutta Emmi kuulostaa ärsyttävälle kitisijälle, joka oksentaa teiniagstihelvettinsä someen.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:54"]
Emma on kansainvälisempi
[/quote]
eikö olisi kivaa suosia suomalaista? Emma on jo liian yleinen ollakseen kaunis nimi.
[/quote]
Miksi yleiset nimet eivät voi olla kauniita? Vittu mä en aina osaa ymmärtää näitä AV-mammoja. Aina pitää antaa lapselle joku helvetin "erikoinen" ja harvinainen nimi. Ja yleensä ne kuulostavatkin typeriltä.
Emma on kaunis ja klassinen nimi, Emmi taas wt uusionimi. Vähän kuin huora tai madonna.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:14"]
Emma on kaunis ja klassinen nimi, Emmi taas wt uusionimi. Vähän kuin huora tai madonna.
[/quote]
Nyt olet hakoteillä. Lapsuudessani 70-luvulla naapurin mummon nimi oli Emmi.
Entä Emmi Jurkka - ei ihan näitä nykytähtösiä hänkään.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:00"]
Emmi on ruma nimi
T. Emmi
[/quote]
Mikset sitten vaihda sitä?
Kiitos kaikista selventävistä kommenteista :)
T. ap
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että kaikki tietää/tuntee vähintään yhden ikävän emmin :D
Niin kuin myös ikävän Emman.
Minun nuoremmasta tyttärestäni olisi muuten tullut Emmi, mutta kun sattuu olemaan sekä yhden kaverini nimi että anopin nimi niin en sitten laittanut :D Mutta Emmi on mielestäni yhä kaunis nimi!
Vähän sama kuin Tia/Titta. Tunnen kolme Tiaa mutten yhtään Tittaa, eikä ihme. Tia kun on kaunis, napakka ja kansainvälisesti toimiva nimi, kun taas Titta kuulostaa lässytykseltä.
Olkoon Emmi kunhan ei koko ikäänsä emmi.
En pidä kummastakaan, mutta Emmasta pidän paljon vähemmän.
Tämä selittyy muotivirtauksilla. Nykyaikoina lapsensaanti-iässä olleiden keskuudessa on paljon Emmi-nimisiä. Emma kuulostaa siksi siis paljon raikkaammalta ja tuoreemmalta.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:02"]Mun tytön nimeksi piti tulla Emma. Mielikuva nimestä on sellainen rauhallinen prinsessa, mutta tyttö onkin sellainen vähän kipakampi tapaus niin nimeksi tuli Emmi. Tämä tyttö ei emmi.
Vahinko alapeukku! :/
Sitä peukkua voi vaihtaa
Emma on klassinen nimi, Emmi on lempinimi.