Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apteekista soitettiin;olen velkaa!!

Vierailija
09.07.2009 |

viime kuussa ostin apteekista ison kasan reseptilääkkeitä+muuta mitä nyt tarvitaan.

tänään apteekin täti soitti ja ilmoitti,että on unohtanut laskuttaa kaksi tuotetta,ja pyysi minua tulemaan maksamaan ne.

kuittia minulla ei enää ole,mutta he kuulemma tulostavat sieltä kuittikopion,jossa näkyy,ettei niitä kahta tuotetta ole laskutettu...

outoa touhua,sanon minä.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se automaattisesti näkyy raporteissa, joten siitä ei pääse niin vaan luistamaan. Se on asiakkaan maksettava, koska hänelle on kyseinen lääke toimitettu. Erehdyksiä sattuu farmaseuteillekin, mutta kyllä siellä aika pirun tarkkoja ollaan noista yleensä.

Soita sinne apteekkiin ja pyydä lasku postitse kotiisi, siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa apteekin puolelta.

Vierailija
22/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen farmaseutti ja tiedän että vastaava virhe tapahtuu helposti. meillä ei aina ole liukuhihnaa, ja jos tavaraa on pöydällä paljon joku saattaa jäädä lyömättä kassaan.

Mutta jos kyseessä on joku käsikauppatavara, jonka tajuan myöhemmin, en todellakaan ala soitella perään! Jos kyseessä on kallis reseptilääke, kysyn pomolta mitä mieltä se on asiasta, laitetaanko hävikkiin vai selvitelläänkö. erittäin nolona soitan ja selitän asian. Tosiaalta, jos asiakas ei reseptilääkettä maksa ei se kertytä myöskään lääkekattoa, eli jos kyseessä kallis lääke on se asiakkaan etu.

Erittäin tökeröä palvelua olet kohdannut. Sibuna voisin ottaa yhteyttä suoraan apteekkariin ja kysyä miten hänen apteekissaan voidaan tehdä virhe, ja vaatia sitten asiaksta sitä selvittämään! Todennäköisesti kyseinen farmaseutti ei ole halunnut ottaa virhettä omalle kontolleen vaan on alkanut asiaa selvittämään, meillä kun se onnistuu kohtuullisen helposti. Eikä ole ajatellut millaisen julkisuuskuvan se firmasta antaa. Soittamalla apteekkarille saan firman tarkistamaan toimintakäytäntönsä.

Mä mielelläni kuulisin kuinka tässä tapauksessa on käynyt ;) Laita jooko jatkoa ketjuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun oikein asiaa ajattelee kuluttajan kannalta,alkaa ärsyttämään siihen malliin,että voisin vielä avatut ja hieman käytetyt purnukat sinne apteekkiin,ja olla maksamatta niitä.

kyse on yht. n. 20eurosta,eli ei siihen talous kaadu sen maksamiseen,mutta se periaate---

-ap

Vierailija
24/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita suoraan sille apteekkarille (se ei ole apteekkari joka sulle tiskillä lääkkeet myy, se on farmaseutti/proviisori) että mikä on teidän apteekissa käytäntö, olet silloin ja silloin asioinut, ajatellut asian olevan selvä ja nyt pitkän ajan päästä saat soiton. että uudesta käynnistä koituu sulle aika paljon haittaa, miten apteekki aikoo korvata sulle tekemänsä virheen? Sä et ole kuitenkaan mitään virhettä tehnyt! Aika varma olen ettei sun tarvitse työntekijän virheestä mitään maksaa, mutta saatpa selkeät perustelut!

Vierailija
25/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

resepti lääkkeistähän kannattaa ne kuitit säilyttää sen omavastuu katon takia. Sit kun se on täynnä niin reseptiläkkeet saa loppuvuoden ilmaiseksi. Onhan se katto yli 600e, mut kuitenki

Vierailija
26/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se resepti täytyy uusia ennenkuin sillä saa ostettua mitään.

Vai enkö mä nyt vaan tajua jotain?

Vierailija
27/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Ap:n ei kannata säilyttää kuitteja reseptilääkkeistä, jos omavastuukertymä ei ole ostohetkellä yli 672 euroa. Ei alkuvuoden kuiteilla mitään tee. Kela antaa rahaa takaisin loppuvuoden kuiteista, kun raja on jo ylitetty.

On kyllä ihan kummallinen apteekki, kun tollaisista perään soittelevat. Jos reseptilääke olisi jäänyt maksamatta, voisi kotiin soittaakin. Tällöin asikas on voinut tahallaan tiputtaa maksulapun vaikka lattialle tai laittanut taskuun.

Siis miksi farmaseutti nyt vasta soittaa kotiin, että kalkkitabletit jäivät maksamatta. Miksi ei soitatnut heti? Siis tekeekö ne siellä apteekissa nyt jotain inventointia ja yksi kalkkitablettipurkki puuttuu. Voi hyvä jumala kuka alkaa tuollaista edes muistelemaan, että miksi se yksi purkki puuttuu. Voi niitä saldovirheitä aina olla, kun on otettu tavara vaikka väärin vastaan.

Vierailija
28/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen katon vuoksi.

kelasta tulee ilmoitus kotiin,ja tosite apteekkia varten,että se raja on ylittynyt,ja sitä lappua näyttämällä apteeksissa saa sitten ns. ilmaiseksi loppuvuoden lääkkeet.

näin oli viime vuonnakin.

-ap

Vierailija
29/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekin täti selitti,että esim. hydrokorisonliuosta(joka oli se toinen laskuttamatta jäänyt),pitäisi olla hyllyssä 2kpl,mutta olikin vain yksi.

niinpä sitten on mietitty,mihin toinen on kadonnut:))

-ap

Vierailija
30/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli reseptillä ostettu niin asia on selvä, jos se on maksamatta se on maksamatta ja pitää maksaa jälkikäteen. Koneella näkyy avoin ostokerta. Se on varastamista, jos et suostu maksamaan reseptilääkettäsi

Vierailija
31/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä voi olla hakemattomia lääkkeitä vielä jäljellä. eli näin voi olla resepti "vanhentunut"

Vierailija
32/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että, jos voivat todistaa että en ole niitä maksanut (esim. kuitti). Lähettäkää lasku, niin maksan sen. Jos eivät lähetä, heidän ongelma.

Vierailija
33/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että, jos voivat todistaa että en ole niitä maksanut (esim. kuitti). Lähettäkää lasku, niin maksan sen. Jos eivät lähetä, heidän ongelma.

Minä tekisin näin.

Vierailija
34/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin apteekkiin ja pyytäisin lähettämään laskun ja kuitista kopion. En lähtis ajelemaan, mutta en selvittämättäkään kehtais jättää. Niillä kuitenkin on sun nimi. Jos joskus toiste joudut siellä asioimaan, joudut sitten selvittelemään.

Vierailija
35/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta kännykkänumerostaan,ja kertoi olevansa jo lomalla!!

samaa asiaa vatvoen,ja koska reseptikin oli mennyt jo vanhaksi,hän pyysi,että käyn uusimassa reseptin,ja tulen "muka" ostamaan eli maksamaan sen lääkkeen,jonka hän on siis jo antanut ja jättänyt laskuttamatta.

ok. soitan ko. apteekkiin,että lähettävät laskun.

saakeli,alkaa vitsittämään ihan tosissaan.

en ole teieten tahtoean varastanut,mutta on se nyt saakeli kumma,kun häiriköidään heti aamusta puhelimella,ja vielä lomalta soittelee!!!

-ärsyyntynyt ap

Vierailija
36/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen niin vihainen,etten osaa kirjoittaakkaan:))

-ap

Vierailija
37/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi täti on ryssinyt kunnolla kun kerta antanut lääkettä vanhentuneella reseptillä ja sitten vielä jättänyt veloittamatta. Jos omalla kännykällä soittelee perään, niin kertoo mun mielestä vaan sen, että yrittää pelastaa oman nahkansa. Soita heti apteekkarille!!!

Vierailija
38/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhtaat jauhot pussissa sillä tädillä. Tuskinpa apteekki ilmoittaisi jos olisit maksanut liikaa... Ei ole sinun asiasi jos joku henkilökunnasta on möhlinyt. Soitat vaan esimiehelle ja sanot kuinka asia on.

Vierailija
39/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minulle soitettiin kanssa kerran jälkikäteen että apteekissa oli huomattu jossain tietokonajoissa että minulta oli jäänyt laskuttamatta Aerius pullo kun kävin noin viikkoa aikaisemmin apteekissa. Minulla oli monen lapsen reseptejä ja monenlaista lääkettä samalla kertaa ostettavana. Enkä tosiaankaan huomannut että jotain jäi pois kuitilta.

Minuakin harmitti käydä erikseen maksamassa heidän virheen takia mutta kävin eikä kukaan kyllä tarjonnut mitään hyvitystä...

- saman kokenut

Vierailija
40/58 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään vähän joka puolella? Siis että tehdään töissä joku virhe ja sitten yritetään livetä siitä äkkiä kaatamalla juttu "huomaamatta" asiakkaan tai jonkun toisen niskaan.

Eikö nykyään ole sallittua tehdä virheitä vai mistä tämä voi johtua?

Itselläkin käynyt vähän samantyyppisesti. Huonekaluliike möhli huonekalun kuljetuksen buukkaamalla autonsa samaan aikaan kahdelle eri asiakkaalle. Meille sitten hyväntuulisesti selitettiin että te varmaan voitte odottaa tunnin, seiskää vaikka siinä. Sitten tämä asiakaspalvelija meni takahuoneeseen ja naureskeli puhelimessa kovaäänisesti "siellä ne hölmöt nyt seisoo" -tyyliin. Ja Kodin Ykkönen oli tämä liike.

Kummallista käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi