Ehdotelkaa erikoisia kauniita tytön nimiä! :)
Kommentit (135)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 13:15"]
Kauhein kuulemani nimi on kuitenkin tällä hetkellä Oosa. "Oosa antaa toosaa". Laps parka joka kyseisen nimen saa.
[/quote]
Ootko nyt varma, että kyseessä ei oo Åsa, joka on ihan norminimi?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2009 klo 22:40"]Serafia
Evelia
Eugenia
Eufemia
Malva
Malviina
Eelin
[/quote] musta tuo Eufemia kuulostaa hieman joltain sairaudelta, jos ajattelee ulkomaalaisen näkökulmasta, muuten ihan nätti nimi
Viimeeksi, kun oltiin hoplopissa, oli siellä jonkun Wildan synttärit. Aika vinkeä mielestäni. Muita kivoja Edla, Thelma, Selma, Alissa, Nia ja Neelia. Myös Vadelma on mielestäni kaunis, ja taatusti harvinainen.
Tosi ihania nimiä tullu bongattua! Esimerkiks Pirta ja Noomi on todella kivoja!
Ite neuvoisin vilkuilemaan vähän tonne fantasiaromaanien suuntaan, sieltä löytyy usein todella kauniita nimiä.
Esim. J.R.R Tolkienin -Taru Sormusten Herrasta sisältää paljon hyviä nimiä.
Tästä esimerkkinä olen aina miettinyt antavani lapselleni haltianimen, mikäli lapsen isä suostuu.
Tässä muutamia mun mielestä kivoja:
Lobelia
Lorelei
Celia (sanotaan s:llä)
Ja sitten esimerkkejä haltianimistä:
Arwen
Tinuviel, lempinimeksi sopis vaikka Tinka
Galadriel
Tauriel
Thrandilla
Lilith
Lilithiel
Toivottavasti oli jollekkin apua :)
Mun mielestä Alma on kaunis nimi. Mulla ei tule siitä Kassi-Alma-mielleyhtymää itselläni vaan espanjan kielen sana alma, tarkoittaa sielua :-) Itse haluaisin antaa lapselleni nimeksi Alma jos joskus lapsen saan.
Amalia Ursula
Seravina Nita
Hulda Huuberttiina
Tilda Marisca Lorina
Aisha Tiander Rashida
Lavender-Lea
Joka kauppakeskuksessa tai päiväkodin ohi kulkiessa huudellaan Mineaa.
Soile, Aina, Helmi, Irene, Helena, Elsi
Venna, Viena, Viia, Fiina, Faina
Gustava, Augusta, Emerentia, Ottilia, Salome
mitä ihan tosissaan olen välillä miettinyt, on Kyllikki! Sukunimestä riippuen voisi kuulostaa tosi nätiltä, eikä kaimoja samanikäisissä varmaan paljoa olisi... Myös muut -ikki sarjan nimet Tuulikki, Aulikki jne voisivat olla kivoja.
Kunnon juntti nimet!:D Huhhui
ihan tavallisia, 60 - 80-luvun nimiä? Kyllä paljon juntimpaa on laittaan lapselleen nimeksi vaikkapa: Jessica, Jolanda, Jade, Yedissa...jne ( hyi saatana )
Tilda Aurooran tai Auroran.
Olisiko ensimmäinen nimi tarpeeksi erikoinen.
Molemmat nimet tulevat suvusta: äitini on Siviä Matilda ja kummitä Hilda Aurora. Ovat 80-90-vuotiaita ( :
Onnea nimivalintaan!
Olen tyttö ja nimeni on Tommiina. Se on todella erikoinen ekä heti tule ketään saman nimistä vastaan , koska suomessa on Tommiinoita alle 5. Nimeäni ei löydy edes erikoisten nimien naisten listalta.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 01:16"]
Olen tyttö ja nimeni on Tommiina. Se on todella erikoinen ekä heti tule ketään saman nimistä vastaan , koska suomessa on Tommiinoita alle 5. Nimeäni ei löydy edes erikoisten nimien naisten listalta.
[/quote]
Vielä se tiedoksi, että minua ei ole koskaan kiusattu nimestäni.
Eiks nyt nää oo aika erikoisia ja nättejä nimiä: Tesla, Avi, Khloe, Frankie, Eva, Stella, Jessie, Gabriel ja ainakin Coca-Cola.