Itsekkäät äidit vievät pienet lapset tarhaan
Olen huomannut yhtäläisyyden. Naiset jotka ovat luonteeltaan erittäin itsekkeskeisiä vievät pieniä lapsiaan tarhaan ja pitävät isot lapset tarhassa, vaikka vauva kotona.Aina nämä naiset valittavat vain, että minä minä minä ja minun oma aika kärsii, minun pitää saada tilaa, minulla pitää olla sitä ja tätä ja minä en kyllä kestä ja vien lapset tarhaan jotta saan olla rauhassa jne. Nämä eivät osaa ajatella omaa napaa pidemmälle ja lapsen etuja. Lapset ovat heille häiritsemässä omaa elämää. MIKSI niitä lapsia sitten pitää tehdä, jotta joku toinen ne hoitaa kun ei itse viitsi/jaksa ja se kerta on niin karmeeta???
Kommentit (37)
Sillä systeemillä mentiin. Nyt lapset jo koulussa.
Olinko siis epäitsekäs kun hain, itsekkäät kun vievät. :)
Toiset ovat sellaisia, että ensin tehdään muutama lapsi, sitten huomataan, että lapsia täytyykin hoitaa ja asettaa heidän tarpeensa ykköseksi. Sitten alkaa niin julmettu valitus siitä, että MINULLA on niiiiiin rankkaa ja väsyttävää, ja työnnetään lapset jokaisella mahdollisella lomalla ja vapaalla isovanhempien hoidettavaksi.
Mutta mitä siitä. Se on minun asia, ja sinulla on kokemusta muusta hyvä.
Lapset on minulla ensimmäisenä asiana, kehtaatkin muuta väittää! Mut hei: kivittele vaan. Itse tiedän perheeni voinnin. Sinä et sitä millään pyyty muuttamaan.
Mutta menen tästä lapsieni luo. Kotiäidillä kun on tämä ihana mahdollisuus!
Hanki vaikka elämä ja suurempi ymmärrys toisia kohtaan. Kaikilla kun ei ole asiat niinkuin sinulla, eikä kenenkään tartte sun tavalla asioita tehdä!
Miksi sinulle ei riitä se että olet onnellinen että asiasi ovat hyvin niinkuin ne ovat! Vai onko ne sittenkään?
Vaikka lapset veisi hoitoon, se ei vähenny äidinrakkaudessa. Säälin äitiäsi kun lapsesta on noin ahdasmielinen kasvanut.
Olen huomannut yhtäläisyyden. Naiset jotka ovat luonteeltaan erittäin itsekkeskeisiä vievät pieniä lapsiaan tarhaan
entäpä jos on vaikka rahatilanteen takia pakko mennä töihin ja sitä varten vietävä lapsi tarhaan?
Tää on niin vanha ja huono aloitus! Boring... Ja ap, olet täydellinen ja ihana mikkoslainen, onnea sulle ja sun perheelles...
mitäs sitten henkilöstä kertoo toisten valintojen arvosteleminen? Älä yleistä.
T: Äiti, jonka lapset ovat menneet hoitoon n. 1-vuotiaina, esikoinen oli kuopusksen syntyessä hoidossa (osapäivä), koska molemmat vanhemmat opiskelivat sekä kävivät töissä pystyäkseen tarjoamaan lapsilleen muutakin kuin rakkautta.
"no onko pakko köyhänä lisääntyä?"
mitäs sitten henkilöstä kertoo toisten valintojen arvosteleminen? Älä yleistä.
T: Äiti, jonka lapset ovat menneet hoitoon n. 1-vuotiaina, esikoinen oli kuopusksen syntyessä hoidossa (osapäivä), koska molemmat vanhemmat opiskelivat sekä kävivät töissä pystyäkseen tarjoamaan lapsilleen muutakin kuin rakkautta.
Siis esikoinen hoidossa keskimmäisen synnyttyä, äitiyslomalla opiskelin (ei ole sallittua, tiedän), kuopuksen syntyessä isot koululaisia. Kuopus aloitti hoidossa taloudellisista syistä 11kk, valitettavasti. Koskaan en ole valittanut lasten vaatiman ajan vuoksi, työn kylläkin.
Mutta kyllä äidin vaatimus omastakin ajasta on täysin hyväksyttävää ja tervettä.
kaikille suvaittakoon omat valintansa, tuomitseminen on itsekästä. itse olen kuitenkin kotona lapseni kanssa mutten silti tuomitse ihmisiä jotka lapsensa vie hoitoon. ei se tee huonompaa äitiä kenestäkään.
-11
mieheni kotoisin syrjäseudulta, lapsuudenkodissa ei edes sähköä. Jos me saatiin käytyä koulua ja päästiin hyvään työhön, kyllä se peruseväillä onnistuu.
Paitsi jos on itsekäs yksinkertainen luuseri, eikä viitsi yrittää.
14
Eikö se hoitovastuu ole vanhempien yhteinen?
Me ei hankittu lapsia, kun tiedettiin ettei meidän elämäntavalla saada/jakseta lapsia kunnolla hoitaa (vaativa työ, harrastukset). Meidät on useaan kertaan haukuttu itsekkäiksi, kun ei kersoja hommattu. Ei omat vanhemmat, ymmärtävät tilanteen ja ovat saaneet lapsenlapsia muilta sisaruksilta. Mutta muilta sukulaisilta, tutuilta ja jopa ns kavereilta. Teit siis miten tahansa päädyt itsekääksi!
siltikin, vaikka kuinka tätä asiaa puitaisiin, ihmisten mielipide-erot on ja pysyy, kukin tekee tavallaan ja turhaa on tuomita ketään ja turha on myös kotiäitien luulla olevansa parempia. jokainen on äiti omalla tavallaan. eikös tän kuun vauva lehdessäkin ollu juttu siitä, kuinka pitäis tukea kassaäitejä eikä tuomita ja arvostella. ihmettelen vaan kuinka ihmisillä on vara arvostella toisia niin jyrkällä kädellä?
eli ne joilla ei ole rahaa ku perus toimeentuloo koska ei oo ollu hyvässä duunissa on luusereita tai ei vaan viiti?
Paitsi jos on itsekäs yksinkertainen luuseri, eikä viitsi yrittää.
miksi ÄITI on itsekäs? eikö suurimmassa osassa perheitä ole edelleen kaksi vanhempaa?
En vaan ymmärrä.
mutta kukapas sen kissan hännän nostaa, ellei kissa itse.
Hei haloo, isit saa olla töissä vaikka 12h/vrk, lisäksi harrastaa 4 iltana viikossa. Ja viettää puoli tuntia viikossa leikkien lapsen kanssa, ja kyllä, mies on täydellinen ja epäitsekäs isä.. :D
Äiti vie lapsen päivähoitoon, käy töissä, hoitaa kodin ja käyttää kaiken vapaa-aikansa lapsen kanssa olemiseen, ja kyllä, äiti on itsekäs ja laiska paska. Eikä IKINÄ ajattele lapsen parasta..
Valtiolle vastuu omista lapsista...