Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph:t, millainen päivärytmi teillä?

Vierailija
09.07.2009 |

Haluaisin tietää millainen päivärytmi teillä on ja miten paljon joustatte. Meillä on lapset 2v ja 10kk (iät sillon kun alottavat) menossa syyskuussa perhepäivähoitoon, eivät siis ole aiemmin hoidossa olleet. Kuitenkin meidän nuorin nukkuu vielä kahdet päikkärit, yhdet aamupäivällä ja yhdet iltapäivällä. Onko tuo mahdollista myös hoidossa, vai pitäisikö yrittää opettaa tyttö yksiin päiväuniin. Välillä tuota oon testannu, mut sit aamupäivä menee kiukutellessa. Tyttö herää itse jo 5.00-6.00 ja alkaa olla väsy jo aamupäivällä ja jos liikaa venyttää niin sit on yliväsy eikä nukahda enää millään. Ei auta, vaikka tytön laittais myöhemmin nukkumaan illalla, herää silti samaan aikaan ja on entistä kiukkusempi kun ei ole saanut nukkua yölläkään tarpeeksi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin aamupäivisin ulkoillaan 9.30-11.00 välillä, hyvinhän siinä voi pieni vaunuissa uinailla. Joskus oon näin toiminutkin, tosin aika pian ne aamupäiväunet jäi pois.

Vierailija
2/6 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä 9-10 välissä tai menee nukkuu noihin aikoihin ja herää päivästä riippuen puolen tunnin tai tunnin päästä. Yleensä herättelen, jos ei herää itse tunnin päästä, menee sit pidemmille unille veljen kanssa samaan aikaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat alkuun nukkuneet kahdet päiväunet. Ei se mikään ongelma ole, vaikka helpompaa tietenkin on, jos kaikilla on sama rytmi. Muutamassa viikossa tai kuukaudessa korkeintaan olen yleensä saanut lapset siirtymään yksiin päiväuniin.

Vierailija
4/6 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennenkaikkea lasten tarpeiden mukaan!

Minulla on nyt sellainen ryhmä (kesäkuun alusta ollut), että hoidossa on

7v tyttö

5v tyttö

4v tyttö

2v poika

5kk poika

Vauva toki nukkuu vielä monet unet. Ollaan sovittu vanhempien kanssa, että saa nukkua vaunuissa kuistilla, kun mulla on itkuhälyttimet. Tytöt ei nuku päiväunia ollenkaan ja 2-v nukkuu 12-13.30 suunnilleen. En koe mitenkään ongelmalliseksi.

Samoin teen vauvalla ruuat erikseen, ollaan sekin sovittu vanhempien kanssa, että ei tarvi aina olla tuoretta vaan teen esim. vkonloppuna isompia satseja pakasteeseen ja sulatan sieltä.

Vierailija
5/6 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin nukkui aamulla pienet unet 9-10 välillä jotta jaksoi ruokaan. Päikkäreille kaikki meni 12 jälkee ja rytmi toimi mainiosti.

Hoitolapset ovat 1v,2v,3v 6v. Jousto on jokaisen tarpeisiin.

Vierailija
6/6 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomaillaan).

Oma 3v

Hoitolapset:

10kk (aloitti viime kuussa)

1v9kk

2v8kk

Ennen tuota vauvan tuloa mulla taaperoiden lisäksi 3 vuotias hoitolapsi, joka aloitti n. vuoden ikäisenä.

Meidän rytmi on jota kuinkin tällainen (riippuu päivästä ja viikosta).

8-9.00 lapset tuodaan ja syödään aamupala, jos lapset eivät ole kotona syöneet.

Syömisen jälkeen lapset leikkivät ja itse laitan ruuan puoli valmiiksi ja sen uuniin hautumaan + siivoan keittiön, potatukset ja vaipan vaihdot ym.

Sitten lähdetään ulos ja pienin vaunuihin kuistille nukkumaan (hälytin on käytössä! Vanhemmat itse toivoivat, että päiväunet nukuttaisiin vaunuissa).

Sisälle tullaan säästä riippuen n. klo 11.00. Sitten syödään.

Potatukset ja päiväunet. Pienin yleensä herää ennen syömistä.

Taaperot nukkuu n. 2 tunnin unet, oma nukkuu n. tunnin, jonka jälkeen hommaillaan isojen juttuja (sama juttu silloin, kun tuo isoin hoitolapsi oli). Pienin touhuilee omiaan.

Heräämisen jälkeen yleensä sylitellään ja luetaan kirjoja tai väritetään värityskuvia. N. kerran viikossa askarrellaan tai musisoidaan (yleensä joka päivä lauletaan ja tanssitaan musiikin tahtiin). Sitten onkin välipala.

Jos on kelju ilma, niin leikitään sisällä, jos on hyvä ilma, niin lähdetään melkein heti ulos. Pienin nukahtaa yleensä välipalan jälkeen.

Lapset haetaan klo 15-16.

Olen joustava ja esim. nuo taaperot, jotka ovat kumpikin aloittaneet vuoden ikäisenä, ovat saaneet nukkua päiväunet ensin vaunuissa ja sitten, kun lapsi on sopeutunut, lapsi on siirtynyt sisäpäikkäreihin (vanhempien pyynnöstä).

Ja joustan kyllä hakuajoista ja tuontiajoista. Jos sovitaan ja voihan välillä sattua joku tilanne, että lapsi on pakko tuoda esim. klo 7.30 ja siitä ei ole edellisenä päivänä sovittu. Mutta näitä sattuu harvoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi