Uskotteko että meillä on hieman tiukkaa näillä tuloilla ja menoilla:
Mies tienaa 1600 euroa kuukaudessa, minä jäin juuri hoitovapaalle. Auto meni rikki, siinä on kansiremontti edessä. Onneksi mies pääsee vielä moottoripyörällä töihin, ehditään kerätä rahaa auton remppaan. Ja lapsia on 3. Lainaa 150 000.
Kaksi vuotta sitten meidän brutto oli 5000 kuussa, nyt on säästöt syöty. Mitä tehdä?
Kommentit (27)
Tulot liian pienet ja menot liian suuret. Tottakai on tiukkaa. Oli meilläkin tiukkaa silloin kun mies oli hoitovapaalla ja minä töissä ja joka kuu meni talous pakkaselle 800e. Omia valintoja.
Teilläkin kummasti talous helpottaa, jos 1) myytte asunnon ja b) menet töihin.
sen rahan joka menee auton remppaan. Ja auto on välttämätön, nyt mies menee asiakastapaamisiin moottoripyörällä kaatosateessa..
Asunto on meille maailman tärkein heti perheenjäsenten jälkeen, sitä ei myydä.
Tekisitte paperilla takaisinmaksusuunnitelman ja maksaisitte hänelle myös korkoa.
olen hakenut hoitovapaata vuoden loppuun asti, en voi keskeyttää sitä. Odotettavissa on, että taloustilanne paranee, mies on yrittäjä. Mutta tähän hätään, kannattaisiko ottaa pikavippi? Luottoraja on tapissa, yllättäen.
Suu säkkiä myöten kiinni ja menot kuriin! Voisitteko lainata autoremppaan vanhemmiltanne? Pikavipeistä ei tule kuin ongelmia.
Pikavippi ei kyllä kuulosta parhaalta ratkaisulta, vaikka se on ollut tämän vuoden suosikki (koskaan ennen ei olla otettu niin paljon pikavippejä).
Onnistuisiko teillä huutiksessa tms. myyminen? Meillä kun mies oli kotona, niin möi huutiksessa tavaraa ja sai noin 200e kuussa puhtaita tuloja. Kummasti helpotti elämää.
neuvon ÄLÄ OTA PIKAVIPPIÄ! Et vaikka mikä olisi. Ennemmin soitat pankkiin ja pyydät lyhennysvapaata, jolloin maksatte vain korot. Lisäksi sun on mentävä töihin tai prätkä myytävä. Pitemmän päälle yli varojen elämisestä seuraa mun kaltainen tilanne, mullahan tuli 10 vuoden hurjastelun jälkeen stoppi.
Mulla on nyt maksuhäiriö, mutta sain silti omata pankistani Visa Electronin kun Visa/Pankkikortti otettiin pois ja luottolimiitti lopetetiin, mutta saan lyhtentää sitä ja Visalimiittiä normaalisti, mutta en ottaa käyttöön.
Kituuttakaa tai lainatkaa vaikka sukulaisilta. Esim. ruuat saa yllättävän halvalla kun vaan jaksaa nähdä vaivaa. Olisko mahdollista maksaa sinne vuodenvaihteeseen asti vain korkoja lainasta/lainoista?
Tekisitte paperilla takaisinmaksusuunnitelman ja maksaisitte hänelle myös korkoa.
et saa sillä tilannetta muuta kuin huononnettua. nythän teillä on vielä se HYVÄ tilanne, että ette ole missään kovassa velkakierteessä ja ilmeisesti luottotietonnekin ovat kunnossa. nykyään saa asiansa NOPEASTI tärviölle aloittamalla vippikierteen. älä tee sitä - varsinkaan jos teillä on lapsia.
voisiko joku sukulainen auttaa? voisitko tehdä jotain sellaista työtä, mitä voi tehdä hoitovapaan ohella?
nyt on tiukkaa, mutta kyllä se siitä helpottaa. nyt vain täytyy elää tiukan mukaan ja yrittää olla vaikeuttamatta asioita entisestään.
mutta kielsin, on jo nyt niin kovilla firmansa kanssa. Mä voisinkin tehdä jotain työtä, jos keksisin jotain mitä voisin iltaisin tehdä kotona. Mutta menisikö multa tuet? Mikä olisi sellainen homma, keksisikö joku?
Sukulaiset jo avustaa, ostaa meille ruokaa, lapsille vaatteita, ja esim synttärilahjaksi sain vaatimattoman 500 euroa rahaa...
ja nyt ne onkin yhtäkkiä vain 1 600. Voihan siinä olla nipistämistä. Mutta nää on nyt juuri niitä aikoja, joihon pitää hyvinä aikoina varautua. Ja ilmeisesti olette kyllä varautuneetkin, kun kerran säästöistä puhuit.
Mutta jos tämä kaikista tiukin aika on varmasti menossa pian ohi, niin sitten voisi jotain vippiäkin harkita. Mutta jos tulojen pikainen nousu ei ole ihan vuorenvarmaa, niin kyllä minäkin olisin moottoripyörän, vanholen lastenvaatteiden ym. myymisen kannalla. Vaikkei niistä paljon saa, niin aina ne auttaa taas vähän eteenpäin. Ja kuitenkin se moottoripyörän myyminen tarkoittaa myös menojen vähenemistä, kun enää ei tarvi maksaa sen vakuutusta, huoltoja, tankkausta, jne. Moottoripyörä on kuitenkin sellainen ylellisyystarvike, jonka omistaminen ei ole välttämätöntä.
luottotiedot on ok, ja jos ne menisi, miehen yritystoiminta vaikeutuisi taio tulisi mahdottomaksi.
hoitovapaalle. Työtä saat tehdä hoitovapalla, rahan ehtohan on että lapset hoidetaan kotona. Mutta miten ihmeessä olette laskeneet, että voit olla kotona???
. Ja kuitenkin se moottoripyörän myyminen tarkoittaa myös menojen vähenemistä, kun enää ei tarvi maksaa sen vakuutusta, huoltoja, tankkausta, jne. Moottoripyörä on kuitenkin sellainen ylellisyystarvike, jonka omistaminen ei ole välttämätöntä.
Sähän saat olla vaikka täyspäiväisesti töissä, kun saat kotihoidontukea. Tärkeintä on, että lapsella ei ole kunnallista hoitopaikkaa.
Vaatimattoman 500 euroa rahaa! Voi kauhistus, en ole koskaan saanut tuommoista summaa rahaa.
Jossain määrin minua ihmetyttää tämmöiset itse aiheutetut köyhyydet, jotka muiden pitäisi maksaa.
Sitä paitsi mun palkkani ei kovin kaksinen ole..
hoitovapaalle. Työtä saat tehdä hoitovapalla, rahan ehtohan on että lapset hoidetaan kotona. Mutta miten ihmeessä olette laskeneet, että voit olla kotona???
olen hakenut hoitovapaata vuoden loppuun asti, en voi keskeyttää sitä. Odotettavissa on, että taloustilanne paranee, mies on yrittäjä. Mutta tähän hätään, kannattaisiko ottaa pikavippi? Luottoraja on tapissa, yllättäen.