G: Naimisissa olevat, onko teillä avioehto vai ei?
Kommentit (52)
ja tehtiin minun (vaimon) aloitteesta. Jo ennen kuin olen miestäni edes tavannut, olen ajatellut että sitten jos menee naimisiin, on järkevää tehdä avioehto. Miehessä ei siis ole mitään "vikaa" enkä epäile liittomme kestävyyttä. :)
Myös vanhempani ovat tehneet testamentin tms, josssa puolisoni suljetaan pois perinnöstä, tämä ei ilmeisesti olisi onnistunut ellei meillä olisi ollut avioehtoa.
Meillä on suurin piirtein samanlaiset tulot ja kummankin vanhemmillakin samantapainen omaisuus.
Naimisiin menemistä ilman avioehtoa voisin suositella mieheni siskolle, joka asuu työttömänä avovaimona hyvätuloisen urheilijan kanssa...
Se oli molemmille itsestäänselvyys.
Tosin vanhempani ovat jo sulkeneet lasten puolisot perinnön ulkopuolelle, joten oma avioehtomme on tavallaan "tuplavarmistus".
Ei ollut mitään omaisuutta tai syytä miksi olisi pitänyt tehdä
Myös vanhempani ovat tehneet testamentin tms, josssa puolisoni suljetaan pois perinnöstä, tämä ei ilmeisesti olisi onnistunut ellei meillä olisi ollut avioehtoa.
Sinun vanhempien testamentti ja teidän avioehto ei liity kyllä mitenkään toisiinsa.
Muuten kyllä sinun ajattelumaailmasi on oikein oiva ;-) Joidenkin naisten kannattaa tehdä avioehto, joidenkin toisten ei.
Meillä on myös testamentti.
Ei ollut mitään omaisuutta tai syytä miksi olisi pitänyt tehdä
Perintöjen osalta kyllä teillä tuplavarmistus, mutta avioeron kannalta ilmeisesti ei, jos avioehtonne koskee kuolemantapauksen lisäksi myös avioeroa.
minun halustani. Iso perintö jossakin vaiheessa tulossa minulle tai jos kuolla kupsahdan ennen niin lapsilleni.
Mentiin naimisiin 23-vuotiaina opiskelijoina kun omaisuutta ei ollut. Kummankin vanhemmilla suunnilleen samanlaiset tulot ja omaisuudet joten perintöjen koossakaan ei tule olemaan isoja eroja. Ollaan myös opiskeltu samaa alaa, tosin mies FT ja minä FM mutta erot palkoissa ei mitään järisyttävän isoja.
Naimisiin menemistä ilman avioehtoa voisin suositella mieheni siskolle, joka asuu työttömänä avovaimona hyvätuloisen urheilijan kanssa...
mentiin naimisiin molemmat pa:na, nyt mies on yrittäjä ja minä kotiäiti. Tämä on yhdessä sovittu juttu, mies ei voisi luoda uraa jos minäkin olisin uraohjus. Musta avioehto on ok vain silloin, jos lähtökohdat ovat erilaiset. Jos varallisuus kerätään liiton aikana, sen kuuluu olla yhteistä!
Ollaan menty yksiin nuorina tyhjätaskuina ja yhdessä rakennettu elämä ja kerrytetty varallisuutta.
Mun vanhemmilla on testamentti, joka sulkee pois lasten puolisot.
Ok, ihmettelinkin tuota ajatusta että jos avioehtoa ei ole, se vaikuttaa testamenttiin. En jaksanut sen kummemmin sitä selvittää.
Mentiin köyhinä naimisiin eikä suvuissa sen suurempia rikkauksia. Kaikki mitä yhdessä tehdään, yhteistä on.
Koskee ennen avioliittoa hankittua/perittyä omaisuutta ja avioliiton aikana perittyä omaisuutta. On voimassa vain avioeron sattuessa, ei kuolemantapauksessa.
kun menimme naimisiin 20 v sitten aika nuorina, olimme molemmat niin p-a, ettei ollut mitään, mistä se ehto olisi tehty.
Kokonaisuutena se mies on kyllä tuon päivän jälkeen tienannut enemmän kuin minä.
Koskee ennen avioliittoa saatuja perintöjä.
Yrittäjäperheessä tärkeää.