Mitkä asiat sua veetuttaa Huutiksessa? Millaiset myyjät
Kommentit (40)
jotka eivät ilmoita postimaksuja, tai selkeästi ylihinnoittelevat postit.
sellaiset pk:t joita ei postin hinnoissa ole. esim 1,20 tai 1,50€ postikuluja ei ole postin hinnoissa, kun taas 1,10 ja 1,60€ on. Tai 2€ postikuluja ei ole kun taas 3€ postikulut on.
mistä ne myyjät tuollaiset 1,2€, 1,5€ tai 2€ postikulut repii, kun sellaisia ei ole olemassakaan?
sellaiset pk:t joita ei postin hinnoissa ole. esim 1,20 tai 1,50€ postikuluja ei ole postin hinnoissa, kun taas 1,10 ja 1,60€ on. Tai 2€ postikuluja ei ole kun taas 3€ postikulut on.
mistä ne myyjät tuollaiset 1,2€, 1,5€ tai 2€ postikulut repii, kun sellaisia ei ole olemassakaan?
jatkoa edelliseen.
typerät yhdistetyt korotus&osta heti hinnat.
korotuksessa lähtö 2€ ja euron korotus ja osta heti hinta 4€. mitä järkeä?
i] sellaiset pk:t joita ei postin hinnoissa ole. esim 1,20 tai 1,50€ postikuluja ei ole postin hinnoissa, kun taas 1,10 ja 1,60€ on. Tai 2€ postikuluja ei ole kun taas 3€ postikulut on. mistä ne myyjät tuollaiset 1,2€, 1,5€ tai 2€ postikulut repii, kun sellaisia ei ole olemassakaan?
[/quote]
Itse käytän ihan postin kuluja, mutta olen työelämässäni myös yrittäjä, jossa on nettikauppa ja ei meillä nettikaupassa ole suoraan postin hinnaston mukaiset kulut. Katsos kun ne pakkausmateriaalitkin maksaa ja kun on ihan liiketoiminnasta kyse, niin pakkaukset pitää olla asialliset ja ostetut.
Toiset myyjät myös huutonetissa ostavat kuoret, pehmopussit ja laatikot kaupasta ja se tietenkin maksaa. Monet taas ovat tällaisia hamstereita kuin minä, että kaiken pakkaukseen soveltuvan säästävät varastonlaatikkoon odottamaan huutonetmyyntejä...
2 e on ison helpostikuoren hinta.
Sori, mut nyt tyhmänä viilaan pilkkua. kun eihän se kata postikuluja, kun se 2€ on KUOREN hinta?
jos esim kohteen hinta, vaikka 5€ ja pk:t 3€ (joita ei veloiteta) ja pyytää vaan kuoren hinnan joka on 2€. tuotto plusmiinus nolla. Mitä järkeä myydä?
ja nyt en oikeasti provoile tässä, vaan en oikeasti ymmärrä mitä järkeä tuollaisessa on. Mutta tyylinsä kullakin tietysti miten tuottoisasti kauppaa haluaa tehdä :D
Sori, mut nyt tyhmänä viilaan pilkkua. kun eihän se kata postikuluja, kun se 2€ on KUOREN hinta?
Helposti-kuoreenhan sisältyy postimaksut... Siksi sen nimi on HELPOSTI. Sen saa ostaa postista ja siinä on postimaksu maksettu.
i] sellaiset pk:t joita ei postin hinnoissa ole. esim 1,20 tai 1,50€ postikuluja ei ole postin hinnoissa, kun taas 1,10 ja 1,60€ on. Tai 2€ postikuluja ei ole kun taas 3€ postikulut on. mistä ne myyjät tuollaiset 1,2€, 1,5€ tai 2€ postikulut repii, kun sellaisia ei ole olemassakaan?
Itse käytän ihan postin kuluja, mutta olen työelämässäni myös yrittäjä, jossa on nettikauppa ja ei meillä nettikaupassa ole suoraan postin hinnaston mukaiset kulut. Katsos kun ne pakkausmateriaalitkin maksaa ja kun on ihan liiketoiminnasta kyse, niin pakkaukset pitää olla asialliset ja ostetut.
Toiset myyjät myös huutonetissa ostavat kuoret, pehmopussit ja laatikot kaupasta ja se tietenkin maksaa. Monet taas ovat tällaisia hamstereita kuin minä, että kaiken pakkaukseen soveltuvan säästävät varastonlaatikkoon odottamaan huutonetmyyntejä...
joilloin tarvitsee vaan pyytää pk:t.
ja ymmärrän, että postikuluihin lisätään ne pakkauskulut, jos ostetaan ne paketit ym.
mutta ei se silti selitä, miksi pk:t on ihan erit mitä postin hinnoissa. just esim postin hinta on 3€ eikä 2€ niin kuin kohteessa ilmoitettu.
Kun ja jos lisää ostetun kuoren hinnan niin eikös sen pitäisi olla kalliimpi eikä halvempi?
Helposti-kuoreenhan sisältyy postimaksut... Siksi sen nimi on HELPOSTI. Sen saa ostaa postista ja siinä on postimaksu maksettu.
mutta helpostikuoren hinta 2 e kattaa sekä kuoren että postimaksun. Eli tuolla hinnalla saat lastata kuoreen 500 g asti tavaraa ja se kulkee tuolla 2 e hinnalla kunhan on alle 3 cm paksu kuori. Esim. lasten farkut, painavatkin menee helposti tuolla kululla.
2 e on ison helpostikuoren hinta.
jos esim kohteen hinta, vaikka 5€ ja pk:t 3€ (joita ei veloiteta) ja pyytää vaan kuoren hinnan joka on 2€. tuotto plusmiinus nolla. Mitä järkeä myydä?
ja nyt en oikeasti provoile tässä, vaan en oikeasti ymmärrä mitä järkeä tuollaisessa on. Mutta tyylinsä kullakin tietysti miten tuottoisasti kauppaa haluaa tehdä :D
Toki voi olla, että joku on arvioinut painon väärin jossain kohteessa ja sanonut postikuluiksi 2e helpostikuoren ja sitten painoraja ylittyykin ja joutuu maksaa 1e lisää Postin kassalla. Mutta eiköhän tämä ole aika harvinaista... Noihin Helposti-kuoriin tosiaan sisältyy se postimaksu, siinä 2e:ssa on sitä kuoren hintaa suunnilleen 0,40e ja loput postimaksua...
40 senttiä maksetaan pelkästä kuoresta. biltemasta saa 10 senttiä kipale vahvoja isoja valkoisia kuoria. paljon kestävämpiä kuin nuo postin.
vakioviesti jossa ilmoitetaan tilinumero ja maksa huutosi niin ja niin monen päivän kuluessa. Itse ainakin haluan saada MYYJÄÄN yhteyden ennen kun laitan rahaa kenenkään tilille. Silloin ainakin tiedän ettei myyjä ole kuukauden reissussa ja saan tavaran mahdollisesta kohtuullisessa ajassa. Minä huudan kohteita joissa on ilmoitettu posti/postituskulut/noutomahdollisuus ja ilmoitan myös itse myymissäni tuotteissa postituskulut. Jos laitan hintavarauksen kirjoitan myös sen suuruuden näkyviin.
on muutamassa kohteessa postikulut 1,50€ vaikka postimaksu on oikeasti 1,60€. Jos jotakuta häiritsee se että postikuluja perin 10 senttiä liian vähän niin voi olla huutamatta enkä ole lisännyt pakkausmateriaalista lisähintaa.
vakioviesti jossa ilmoitetaan tilinumero ja maksa huutosi niin ja niin monen päivän kuluessa. Itse ainakin haluan saada MYYJÄÄN yhteyden ennen kun laitan rahaa kenenkään tilille. Silloin ainakin tiedän ettei myyjä ole kuukauden reissussa ja saan tavaran mahdollisesta kohtuullisessa ajassa.
Mulla on käytössä vakioviesti. Mutta mikään ei estä ottamasta silti yhteyttä myyjään ja kysellä että milloin olisi mahdollisesti postitus yms.
Vakioviesti on sitä varten että huutajien ei tarvitse kaikkien erikseen kysellä tilinumeroa.
Jos asia on selvä, niin rahat tilille ja jos haluaa voi vielä laittaa viestiä että "hei maksoin juuri pankista X mun huundon". Ja mä sitten postitan kun näkyy tililläni.
En nyt oikeen ymmärrä tätä ongelmaa....
jotka kuvittelevat että satunnaisella huutismyyjällä on aikaa ja intoa etsiä halvimpia kuoria Biltemasta tai Tiimarista tai milloin mistäkin, jotta ostaja säästäisi postikuluissa. Ehdottipa joskus tällä palstalla joku jopa, että myyjän pitäisi käydä kerjäämästä kaupasta ilmaisia pahvilaatikoita pakkausmateriaaliksi.
Minulle ensisijainen toimituksen muoto on nouto. Postituksesta on minulle lisävaivaa jo siinä että menen sinne postiin, pakkaan tuotteen ja kirjoitan osoitteen päälle. Käytän taatusti postin pakkausmateriaaleja ja ostaja saa ne maksaa. Jos ei kelpaa, niin ei tarvitse ostaa minulta. Minä en muutaman kymmenen sentin tai euronkaan takia näe sitä vaivaa, että lähtisin kiertämään kauppoja tai kerjuulle.
Luulen, että suurin ongelma tässä on se, että ihmiset eivät näe toistensa erilaisia tilanteita. Varmaan jos myyjän ainoa tulonlähde on huutonet ja aikaa on vaikka kuinka paljon, niin kannattaakin suostua kaikenmaailman kommervenkkeihin ja keksiä keinoja miten ostaja saa tuotteen mahdollisimman edullisesti ja itse saa maksimaalisen tuoton. Minulla on hyväpalkkainen työ ja paljon muutakin tekemistä. Myyn huutonetissä ajoittain sellaisia hyväkuntoisia tavaroitani joita en enää tarvitse - edullisesti, koska ensisijainen tavoitteeni on päästä tavarasta eroon. Kauppojen kiertelyssä ei tuntipalkoille pääse, joten siihen en suostu. Jos kukaan ei tuotteitani osta, niin se ei ole minulle katastrofi, tähän saakka kauppa on kyllä käynyt ihan hyvin.
Mikä teitä siinä ärsyttää?
Kohtuullinen hintavaraus on ihan ok, tyyliin lähtöhinta 25 e, korotus 5 e ja hv sen 30 e. Mutta nää lähtöhinta 0 e, korotus 1 e ja hv 250 e, niitä en käsitä...
Nyt varsinkaan kun ostajan/myyjän tietoja ei enää saa jollei hv ylity.
Mikä teitä siinä ärsyttää?
Miks ei voi suoraan laittaa siihen sen hinnan millä on valmis myymään tuotteen?? Niin ei tartte arvailla että jos nyt huudan niin en saakaan tuotetta.
Ja minä en kiertele kauppoja pyytämässä pahvilaatikoita, niitä löytyy ihan työpaikaltani. Sieltä käyn varastosta kyselemässä, ennen kun menevät roskiin. Ja samalla kun tulen kotiin, otan laatikon mukaan. Ei sen vaikeampaa.
Samoin hamstraan työpaikallani kaikki kuplamuovikuoret ja muut tukevat isot kuoret jos nyt kohdalle sattuu.
40 senttiä maksetaan pelkästä kuoresta. biltemasta saa 10 senttiä kipale vahvoja isoja valkoisia kuoria.
sillä 2 eurolla.
Bilteman 10 sentin kuoren lisäksi maksat vielä 3 euroa postikuluja.
Kumpi olikaan halvempi?
mutta olen tehnyt sen pohdinnan kyllä siinä vaiheessa kun olen laittanut kohteen myyntiin. Ja jos tuotteella on ollut pakkaus, olen ilmoittanut vaihtoehtoiset postituskulut, jos ei halua halvimman mukaan vaan haluaa pakkauksessa... Onhan siis vaivaa, mutta...
Eikä siinä mitään, siis sinä saat tottakai tehdä kuin haluat ja selvittää missä vaiheessa haluat, mutta en ainakaan osaisi sanoa kohteesta, jossa ei kuluja ole ilmoitettu, että onko tuo nyt asiallinen myyjä vai ei... Jotkut nimittäin vähät välittävät ja ajattelevat, että "kun tuo kerran kohdetta huusi niin maksaa postikulut mitä maksaa..." ja harvemmin näistä asioista negaakaan annetaan. Minäkin jätän ne kohteet huutamatta, jossa kuluja ei ole ilmoitettu.