Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat sua veetuttaa Huutiksessa? Millaiset myyjät

Vierailija
08.07.2009 |

saavat sut näkemään punaista?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä siinä ärsyttää?

Miks ei voi suoraan laittaa siihen sen hinnan millä on valmis myymään tuotteen?? Niin ei tartte arvailla että jos nyt huudan niin en saakaan tuotetta.

Ja minä en kiertele kauppoja pyytämässä pahvilaatikoita, niitä löytyy ihan työpaikaltani. Sieltä käyn varastosta kyselemässä, ennen kun menevät roskiin. Ja samalla kun tulen kotiin, otan laatikon mukaan. Ei sen vaikeampaa.

Samoin hamstraan työpaikallani kaikki kuplamuovikuoret ja muut tukevat isot kuoret jos nyt kohdalle sattuu.

näinhän se on, jos ei tykkää myyjän aikeista, ei tarvi ostaa.

Mä olen nyt äitiyslomalla mutta koko odotusajan keräsin töistä käytettyjä kirjekuoria, nyt niitä on iso banaanilaatikollinen, eli varmaan n 500 kuorta. Ei pitäis ihan heti loppua. Teippiä ollaan ostettu paljon reissuilta, kun tajuttu lähes vikana iltana olis hyvä tämä kassi teipata. Ja näitä siis riittää.

En osta ikinä tuotetta jossa pitää maksaa pakkauksesta, koska maailma on täynnä ilmaista materiaalia jos vaan viitsii nähdä vaivaa sen eteen.

Ja sama homma on hintavaraus. Nyt kun ei tule myyjän tietoja eikä summaa hintavarauksesta. Huuto kun päättyy tulee vaan tieto hintasi ei riittänyt. Miksi ihmeessä ei voi aloittaa siitä minkä verran rahaa haluaa ???

Muistan kun eräskin mimmi myi huutiksessa Mariskooleja, silloin kuin tiedot välitettiin eteenpäin. Uusi maksoi kaupassa 35 euroa, hänellä hv oli 40 euroa ja mä huusin skoolia kahdella eurolla. Laittoi viestin paljonko olet valmis maksamaan, ihan ajan haaskausta kummaltakin puolelta.

Nyt olen ostamassa Britneyn lippuja, hv ei ylittynyt, ainoa huutaja, huutis täynnä lippuja, ei ostajia, myyjä pokkana yrittä saada 90 euroa lisää. Kuulemma kohtuullinen.

Ei tullut kauppoja.

2/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät ilmoita postimaksuja, tai selkeästi ylihinnoittelevat postit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono kuvaus ja turhat kehut. Monet tuotteet ihan kaupassa halvempia, kuin lähtöhinta. Hehkutus yleensäkin ja selvät jobbarit.

Vierailija
4/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää sellaiset, jotka ei lähetä tavaraa, vaikka se on maksettu. Ja niitä jotka alkaa kinumaan ylimääräistä maksua ilmoitettujen postikulujen lisäksi. Tahallaan laittaneet liian pienet postikulut, huijarit!

Vierailija
5/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivu tolkulla myynnissä. Siis näitä Hullujen päivien Ticketin pukuja ym.

Vierailija
6/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka viitsii ostaa YHTÄ lasten T-paitaa hintaan 75centtiä + postimaksut?

Vierailija
7/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ostaja maksaa postarit.

Vierailija
8/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ostaja maksaa postarit.

sä joudut maksamaan tuplapostit, että saat paketin postista. Ei kannata riskeerata!

Vierailija
9/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se myyjän moka ole jos tuote on halpa ja postikulut tuotteen hintaan nähden ylisuuret? Minä ainakin laitan näitä tuotteita huutonettiin sillä mielellä, että jos joku haluaa niin ostakoon, jos ei osta niin vien kierrätyskeskukseen. Aika usein joku ostaa ja monesti taivastelen itsekin niitä, jotka ostavat 2 euron tuotteen ja maksavat siitä 8 euron postimaksut, mutta eihän se minun päänsärkyni ole.

Postimaksuja en automaattisesti ilmoita siksi, että jos ostaja haluaa tuotteen postitse, niin hän saa itse valita, miten haluaa tuotteen postitettavan. Ja jos ostaa useamman tuotteen kerralla, niin voin postittaa tuotteet yhteydessä. Vastaan potikulukysymykseen jos kysytään, mutta ärsyttävät myös nämä kysyjät jotka kysyvät postikuluja tuotteesta jota ei ole mitään mieltä postittaa. Postikulujen selvittämisessä on kuitenkin aikamoinen homma, kun pitää punnita ja mittailla tavaroita ja selata postin lähetys- ja paketointitarvikehinnastoja ja arvioida niiden paketointitarvikkeiden paino. Aina ei arvaus edes välttämättä mene oikeaan jos paino osuu ihan rajalla.

Minulla on mm. ollut tuotteita, jotka pakkauksesta purettuina menevät kirjeenä, mutta jos ostaja haluaa tuotteen pakkauksessa, niin pitää maksaa paketin mukaan. Rikkimenevät tuotteet menevät usein halvemmalla suuremmalla riskillä ja turvallisesti pakattuna maksaa enemmän. On ihan ostajan asia, minkälaisen riskin hän haluaa ottaa.

Vierailija
10/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää maksaa kaksinkertaiset postikulut + postiennakkomaksu etukäteen myyjän tilille, jotta myyjä voi olla varma ettei tappiota tule jos ostaja ei lunastakaan pakettia.

Kaikki ostajat eivät tähän suostu eivätkä myyjät hoksaa tai halua nähdä vaivaa, joten siksi moni ei halua myydä postiennakolla. Jotkut tyhmät ja kokemattomat myyvät niin kauan kuin ensimmäisen kerran osuu omaan nilkkaan eli saa maksaa kaksinkertaiset postikulut ja postiennakkomaksun eikä saa edes tuotettaan kaupaksi.

Vierailija
11/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä anna kunnon kuvausta kunnosta kysyttäessäkään. Tässä yhden lasten T-paidan kunnosta kysyessäni sain vastauksen: Mitä tohon uskaltais vastata =0 käytetty paita.

Sitten ärsyttää erityisesti nämä, jotka eivät laita postikuluja ilmoitukseen ja etenkin nämä, jotka eivät lisäkysymykseen vastatessaankaan ole tietoisia siitä, mitä lähetys maksaa. En koskaan huuda näitä kohteita.

Vierailija
12/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmoitan postikulut jo ilmoitustekstissä. Ei ollenkaan hankalaa. Onhan se oleellinen tieto huutajalle.

. Postikulujen selvittämisessä on kuitenkin aikamoinen homma, kun pitää punnita ja mittailla tavaroita ja selata postin lähetys- ja paketointitarvikehinnastoja ja arvioida niiden paketointitarvikkeiden paino.

Vierailija
13/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat postin hinnat ja painorajat olla "takaraivossa".

Minä teen kauppaa sen verran harvoin että jo vaa'an kaivaminen kaapin perältä on vaivalloista. Olen lisäksi tosi huono arvioimaan niiden pakkaustarvikkeiden painoa, eikä posti ole asiakaspalautteestani huolimatta laittanut pakkaustarvikkeidensa painoja nettisivuilleen. Lisäksi ne nettisivut ovat muutenkin hankalat ja sekavat, kun yrittää selvittää tuleeko lähettäminen halvimmaksi maksikirjeenä vai pakettina vai helposti-pakettina vai millä milloinkin. Lisäksihän nuo tuotteet pitää mitata ja arvioida, minkä kokoiseen laatikkoon tai pussiin mahtuvat, minulla kun ei ole mitään pakkaustarvikevarastoa kotona, vaan ostan tarvittavat pakkaustarvikkeet sitten tilanteen mukaan postista.

Ymmärrän oikein hyvin niitä, jotka varmuuden vuoksi laittavat jotkut megaisot postikulut sivuilleen. Minä olen tunnollisesti yrittänyt olla hyvä myyjä ja etsiä aina sen ostajan kannalta edullisimman ja järkevimmän lähetystavan ja olen saanut siitä myös kiitosta (esim. se, että puran paketin ja asettelen tuotteen kuoreen niin että menee kirjeenä maksikirjeen tai paketin sijasta).

No, sinänsä minulle ihan sama. En myy mitään sellaista, mistä minun olisi pakko päästä eroon ja mieluummin ostaja saisi tulla hakemaan tuotteen muutenkin, siitä on paljon vähemmän vaivaa ja samalla ostaja saa tarkistaa tuotteen heti.

Vierailija
14/40 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintavaraus. Lisäksi kostonegat ovat epäreiluja.

Sitten jos lukee valmiiksi riidanhaluisia vaatimuksia: EN vastaa postin rikkomista tuotteista, jos et maksa 3 päivän kuluttua... jäkä jäkä! Tätä siis pitkä lista, joka kirjoitettu negatiiviseen sävyyn.

Vierailija
15/40 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintavaraus. Lisäksi kostonegat ovat epäreiluja.

Sitten jos lukee valmiiksi riidanhaluisia vaatimuksia: EN vastaa postin rikkomista tuotteista, jos et maksa 3 päivän kuluttua... jäkä jäkä! Tätä siis pitkä lista, joka kirjoitettu negatiiviseen sävyyn.

hintavaraus taivaassa, postikulujen arviointi ei todellakaan ole mitään vaikeeta hommaa.

Hyvä ystäväni teki lähestulkoon huutiksta ammatikseen. Hänen appivanhemmat asuvat isossa omakotitalossa, jossa on vintti edelleen täynnä roinaa ja äiti on myyntiedustajana ja saa paljon lahjuksia. Hän asuu hyvin pienellä paikkakunnalla ja siellä töitä ei ole. Hän on vuosien varrella tienannut tuhansia, hänellä suurin osa myynnissä olevista tuotteista maksaa alle 5 euroa, eli tekee työtä rahansa eteen. Lisäksi kierrätysidea + postin kannattaminen.

Hänellä kun ei ole siellä muita tulonlähteitä, on tämä toimiva.

Itse huusin tuotteen ja jouduinkin lähtemään työmatkalle ja unohdin koko huudon. Huutiksen viestit tulevat kotikoneelle ja huuto oli sulkeutunut 4 pv sitten kun tulin kotiin, laitoin yöllä viestiä myyjälle ja aamulla oli negatiivinen odottamassa kun en ollut lunastanut huutoa. Olin siis ainoa huutaja ja mulla on yli 300 plussaa.

Se on jokaisen oma asia haluaako laittaa postimaksujen summaa myymäänsä tuotteeseen vai ei, mutta tosiasia on etten ole sellaista ikinä huutanut enkä huuda.

Ja en sellaista jossa esim kirjoitetaan en lähetä tuotetta kuin kirjattuna, joka maksaa sinulle X euroa.

Vierailija
16/40 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nämä nyt ei ole mitään riidanhalusia juttuja. Vaan myyjänä teen etukäteen selväksi mitkä ovat myyntiehtoni.

Jos ei passaa, eihän kenenkään ole pakko huutaa minulta mitään.

Se että lukee että ei vastaa postin rikkomista tuotteista nyt on mielestäni aika itsestään selvyys. Eihän myyjä voi ottaa mitään vastuuta asiasta mihin ei voi millään tavoin vaikuttaa. Tietenkin tavarat pakataan aina mahdollisimman hyvin. Mutta jos posti mokaa, niin pitääkö myyjä sitten maksaa?

En myyjänä jaksa alkaa selvittää näitä asioita pitkän kaavan mukaan sitten Postin lisäksi vielä ostajan kanssa.

Minusta on myös hyvä että myyjä ilmoittaa että montako päivää hän odottelee maksua. Eli ostaja osaa sitten varautua että on rahaa juuri silloin kun pitäisi maksaa huutonsa.

Mikä tässä nyt on vaikeaa??

Eikä mielestäni postin hinnastokaan nyt niin monimutkainen on että ei vois postikuluja ilmoittaa. Postista saa myös ihan paperiversiona sellaisen hinnaston missä on yleisimmät postikulut. Siinä on kirje, maksikirje ja paketin hinnat. Punnitsen keittiön vaa'alla tavarat, ja laitan sitten siihen aina hieman pakkausmateriaali lisää, eli lasken hieman yläkanttiin painon ja sen mukaan postikulut.

Mutta jos ei halua laittaa postikuluja, niin sekin on ok, enpä sitten vaivaudu huutamaan sellaisia kohteita.

Vierailija
17/40 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa huutaa ja ei vaan saa maksettua niitä huutojaan.... Saati, että kykenisi vastaamaan viesteihin...

Vierailija
18/40 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kirjoittaa neutraalimman tektin vai miltä tuntuisi, jos kaupan ovessa lukisi: käsilaukun sisältö ON näytettävä joka kerta, EMME jaksa ottaa vastaan pikkukolikoita, maksu vain tasarahalla!!!! Se vain kertoo jotain ihmisen ystävällisyydestä ja käyttäytymisestä, jos osataan puhua/kirjoittaa iloisemmin.

Minusta nämä nyt ei ole mitään riidanhalusia juttuja. Vaan myyjänä teen etukäteen selväksi mitkä ovat myyntiehtoni. Jos ei passaa, eihän kenenkään ole pakko huutaa minulta mitään. Se että lukee että ei vastaa postin rikkomista tuotteista nyt on mielestäni aika itsestään selvyys. Eihän myyjä voi ottaa mitään vastuuta asiasta mihin ei voi millään tavoin vaikuttaa. Tietenkin tavarat pakataan aina mahdollisimman hyvin. Mutta jos posti mokaa, niin pitääkö myyjä sitten maksaa? En myyjänä jaksa alkaa selvittää näitä asioita pitkän kaavan mukaan sitten Postin lisäksi vielä ostajan kanssa. Minusta on myös hyvä että myyjä ilmoittaa että montako päivää hän odottelee maksua. Eli ostaja osaa sitten varautua että on rahaa juuri silloin kun pitäisi maksaa huutonsa. Mikä tässä nyt on vaikeaa?? Eikä mielestäni postin hinnastokaan nyt niin monimutkainen on että ei vois postikuluja ilmoittaa. Postista saa myös ihan paperiversiona sellaisen hinnaston missä on yleisimmät postikulut. Siinä on kirje, maksikirje ja paketin hinnat. Punnitsen keittiön vaa'alla tavarat, ja laitan sitten siihen aina hieman pakkausmateriaali lisää, eli lasken hieman yläkanttiin painon ja sen mukaan postikulut. Mutta jos ei halua laittaa postikuluja, niin sekin on ok, enpä sitten vaivaudu huutamaan sellaisia kohteita.

Vierailija
19/40 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kirjoittaa neutraalimman tektin vai miltä tuntuisi, jos kaupan ovessa lukisi: käsilaukun sisältö ON näytettävä joka kerta, EMME jaksa ottaa vastaan pikkukolikoita, maksu vain tasarahalla!!!! Se vain kertoo jotain ihmisen ystävällisyydestä ja käyttäytymisestä, jos osataan puhua/kirjoittaa iloisemmin.

No joo, mutta välillä tuntuu että ihmiset eivät vaan tajua, niin on pakko laittaa hieman "uhkaavampaan" sävyyn.

Siis minulla lukee että odotan maksua 7 päivää. Minusta 7 päivää, eli viikko on ihan kohtuullinen aika maksaa huutonsa. Vai olenko sittenkin kohtuuton??

Noh, kokemus on että, aina tulee näitä jotka sitten huudon sulkeuduttua alkaa selittämään: "voinko maksaa lapsilisäpäivänä? (2 viikon päästä)" "minulla ei nyt ole rahaa, voinko maksaa kuun lopussa?". Joskus tulee sitten rahat jälkikäteen, mutta välillä jää tulemattakin. Noh, ei siinä mitään, mutta siinä vaiheessa sitten on mennyt paras myyntiajankohta jo ohi että voisin sitten myydä tavaran uudestaan.

SEN takia minulla on ehkä hieman uhkaavaankin sävyyn kirjoitetut myynti ehdot! :-)

Vierailija
20/40 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki hintavarauksia saa olla, mutta sitä vihaan, että myyjä ei kysyessä kerro, paljonko hv on, vaan toteaa jotain tyyliin "huuda niin tiedät". En salettiin huuda. Omaa elämääni helpottaa se, että tiedän, mitä joku asia vähintään tulee maksamaan. Jos se on kallis, ostan toisen kohteen.

Toisekseen idioottimaisten otsikkojen laittajat. "*IHANA* paita" ei ole mikään otsikko. Huutiksen käyttö helpottuisi suunnattomasti, jos ihmiset ymmärtäisivät otsikoida vaatteensa tyyliin malli-koko-väri. Lisäksi sitä söpöä ja ihqupihqua on ihan turha ängetä kuvaustietoihin, mulle on ostajana yks hailee, onko joku juttu myyjän mielestä kiva vai ei. Usein näillä ihkuttajilla tuntuu olevan suuunnattomia vaikeuksia käyttää sellaisia laatusanoja, jotka oikeasti kertovat jotain esimerkikisi kulumisen asteesta, koska kaikki on vaan !IHANAA!

Mur.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi