Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolottaako sinua ostaa

Vierailija
08.07.2009 |

kaupasta näitä "viimeisellä päiväyksellä" olevia havempaa ruokaa. tai muuten punaisella laputettuja aletuotteita.

tossa yks päivä mietin, kun keräsin poistotuotteita (italianpataa, oliiviöjyä ym.) korillisen lähikaupasta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen olen, että niitä myydään, ja ostan ihan reilusti. Minulle on ihan sama jos joku katsoisinkin, näillä tuloilla ja saisi monesti olla syömättä, jos ei noita ale tuotteita ostaisi.

Vierailija
2/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita aletarroilla myös halvemman hinnan takia (aina voi jostain säästää) ja etenkin siksi että ei tarvitse kaupan heittää turhaan roskikseen vanhentunutta ruokaa. lienee turha sanoa että olen yli-innokas kierrättäjä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä onkin niitä ainoita tuotteita joita en osta alelaputettuna (paitsi lidlistä kun siellä on välillä -20% vaikkei ole päiväys lähellä :))

On ihan tuoreen veroista kun sulattaa.

Ostinkin silloin kun oli pakastin, tämänhetkisessä asunnossa ei ole.

Vierailija
4/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pikemminkin hyvätuloinen ja hyvin toimeentuleva. Tai ehkäpä juuri siksi tulenkin hyvin toimeen, etten tuhlaa turhaan ja katson mihin rahani laitan.

Oransseilla hintalapuilla saa usein (muttei aina) hyvääruokaa edullisesti. Itse ostan lähinnä laadukkaita lihoja ja kaloja tällä tavalla ja pakastan jos ei ole käyttöä säilymisajan puitteissa. Maitotuotteita ostan oransseilla lapuilla sen verran kun käyttöä sattuu olemaan, niitä en pakasta. Leipää en osta, koska haluan mahdollisimman tuoretta leipää.

Vierailija
5/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta ei ole kiinni, mutta ostetaan silti välillä aletuotteita myös niitä laputettuja. Ihan sama onko ruokia, vaatteita, leluja tms.

Miksi maksaa hyvästä tavarasta täyttä hintaa, kun halvemmallakin saa? Jää sitten rahaa enemmän matkusteluun, ulkonasyömiseen ja muuhun kivaan.

Viimeisen päiväyksen tuotteet kun pakastaa, niin hyvin säilyvät pidempäänkin.

Vierailija
6/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse rupesin ostaan ensin noita aletuotteita, ettei mee hyvää ruokaa roskiin. meillä pieneni ruokalasku aika reilusti, joten minäkin nykyään tutkin kaikki aletuotteet, vaikka rahasta varsinaisesti ole pulaa.

ainoo, mitä en enää osta alehintaan on jauheliha. taas kerran haisi pakastimesta otettu alehintainen jauheliha hirveelle...

Vierailija
7/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko ale-lappupakkauksina tai ainakin niin, että viimeinen myyntipäivä on mahdollisimman lähellä. Ja mies on kokki. Liha on mureampaa.

Vierailija
8/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nolota. Jos joku tuijottais, niin sit vois nolottaakin. Minä kannatan sitä jo ympäristönkin takia, ettei menis kaupassa roskiin. Jos jauhelihassa on huomenna päiväys (eikä ole alessa, vaan normaali hinta) ja toisessa viikon päästä, minä otan sen huomisen päivän, jos tiedän että ehdin sen syödä. Minusta tämä on järkevää. Tunnen ihmisen joka todella metsästää näitä ale juttuja ja laittaa pakkaseen ja on melkosen varakas yrityksen johtaja. Ei siis ole kukkaron koosta kiinni, vaan kulutus tottumuksesta (ei tuhlata turhaan), järjestä ja ehkä jopa ympäristön ajattelusta.

Vierailija
9/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ostan lihaa monta pakettia, jos sattuu olemaan punaisia lappuja ja laitan kotona pakastimeen. Eikä todellakaan ole kyse siitä etteikö olisi varaa ostaa oikealla hinnalla, haluan vain säästää.

Mutta oletteko huomanneet että ennen vanhenemassa olevat tuotteet olivat -50%, nyt enää -30%. Näin ainakin meidän S-marketissa.

Vierailija
10/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa en osta ale-lapuilla,koska asun maalla ja käyn harvoin kaupassa,joten ruokatuotteilla pitää olla mahdollisimman pitkät käyttöpäiväykset. Pakastimeen laitan joskus lihatuotteita,mutta ne ovat normaalilla päiväyksellä.Vaatteita ostan useinkin alennuksella lähimarketeista ja saatan ostaa jopa useammankin vaatteen kerralla,jos ovat edullisia ja perheeni niitä tarvitsee.

Vierailija
11/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikemminkin päinvastoin.Saan melkoiset "kiksit" jos löydän aletuotteita ;) Meillä on raha tiukalla (työtön+työkyv.eläke), mutta lapsille on saatava kunnon ruokaa.Mies polkee päivittäin lähikaupat katsomassa tarjoukset.Usein pakastetaan lihat tms. Me ostetaan kaikki mitä vaan saadaan alennuksella,säästyy pitkä penni ja luontoakin samalla :) Ja jää vähän rahaa ostaa muksuille herkkujakin välillä.

Valtsussakin vaihtui ale% 50 --> 30. Siitä ol ijossain pirkassa tai yhteishyvässä juttua,jossa perusteltiin sillä, ettei kauppa enää hankkisi turhaan tuotteita vaan alkaisivat harkitsemaan tarkemmin menekin ja tälviissiin jäisi vähemmän aletuotteita. Jotenkin näin se taisi mennä,mutta enivei- tyhmältä se tuntui. Olen meinaan huomannut,että ennen ne kalliit lihat meni -50% kaupaksi,nyt kun ovat enää -30% niin hyllyille jäävät...Että nyt kyllä sattui "pilkka" omaan nilkkaan kaupoilla.

-M.-

Vierailija
12/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jostain syystä tuijotan itse niitä muita, jotka niitä ostaa..Vaikka usein ostankin esim. viimeisen päiväyksen kanapihvejä tms. jotka muuten on ihan saakutin kalliita.

Vierailija
13/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jauhelihassa on punainen tarra ja käytän sen samana päivänä niin todellakin ostan. Saa edullisemmin ihan hyvää ruokaa.

Eilen löysin koiran ruuan -30% tarralla varustettu. Otin heti enkä edes miettinyt näkeekö kukaan tai muuta sellaista.

Vierailija
14/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä häpeämistä siinä on? - parempi ympäristölle että joku ostaa tuotteen, eikä sitä tarvitse heittää menemään

Vierailija
15/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on kyllä käynyt mielessä kun ostin ihan tuhottoman kasan niitä enkä mitään muuta, mutta silloinkin tulin siihen tulokseen että jos kauppaa ei nolota myydä niitä niin ei munkaan kannata nolostella niiden ostamista...

Vierailija
16/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks nolottais? Ennemmin niitä pitäisi nolottaa jotka eivät kehtaa niitä ostaa ja varsinki jos tarve olisi (kun rahat tiukilla)

Eräs kaverini on tämmönen, rahaa ei todellakaan ole liiaksi, mutta ei kehtaa ostaa punasilla lapuilla olevia tuotteita, eikä halpis merkkejä (euroshopper, pirkka, rainbow..)

Noh, se on niiden ongelma. Itse ainakin olen tyytyväinen kun lähikaupassa on usein näitä punaisilla lapuilla olevia tuotteita, eilenkin lähti mukaan kanapihvejä ja possupihvejä :)

Vierailija
17/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä joskus olen katsellut säälien edessä olevan tavaroita hihnalla ajatellen: "Tuolla näyttää olevan pelkästään ale-makkaroita ja muuta halpisruokaa, joten taitaa olla rahat aika tiukilla"

Vierailija
18/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan nolottanut, olen ostanut niitä jo 10 vuotta ainakin. Äiti jos olis kaupassa mukana niin sais varmaan slaagin ;-)

Vierailija
19/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin tehdään niin että aamulla aikaseen kauppaan ja keräämään alennettuja lihatuotteita. pakastimeen mahtuu ja eipä tarvitse enää käydä viikolla ostamassa kuin maitoa.

Vierailija
20/26 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljyä en ole koskaan poistotuotteista ostanut, vaikka kulutamme sitä paljon. Kuinka kauan sitä voi käyttää parasta ennen-päivän jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän