Ero miehen huonon hygienian takia?
Tiedän, että tää saattaa kuulostaa jonkun mielestä idioottimaiselta ja oon alkanu jo epäilemään omaa mielenterveyttäni. En siis ole omasta mielestäni mikään hygieniafriikki, mutta tuun kohta hulluksi.
Ollaan siis seurusteltu miehen kanssa muutama vuosi, yhteen muutettiin noin vuosi sitten. Tällöin ongelma kärjistyi pikkuhiljaa. Esimerkkejä:
- Mies välttelee käsien pesua. Ensin huomasin ettei pese käsiä lainkaan (pieni ja huonosti äänieristetty asunto, kuulee hyvin jos heti vessan vetämisen jälkeen on jo ulkona), jolloin otin asian puheeksi. Nykyään "pesee" kädet aina kun tietää mun olevan kuulolla, eli siis huljuttelee käsiä hanan alla pari sekuntia vaikka olisi millaiset ripulit vääntänyt. Ei pese ollenkaan, jos esimerkiksi luulee mun nukkuvan tai en ole kotona. Saippuaa ei käytä, on tämän itse myöntänyt ja saman olen myös huomannut.
- Ei pese käsiä myöskään ulkoa tultuaan tai ruokaa laittaessaan. Emme voi käyttää esimerkiksi samaa juustoa, sillä mies saattaa tosiaan tulla vessasta likaisilla käsillä tekemään leipää ja koskemaan ruokia.
- Harrastaa myös paljon sitä miehille ominaista mulkun ja perseen rapsuttelua eikä (ylläri) pese käsiään tämän jälkeen. Saattaa siis telkkaria katsoessaan hengailla tunninkin käsi boksereissa.
- Ei pese itseään kunnolla. Käy suihkussa päivittäin, mutta tämäkin on sellaista puoli minuuttia pelkän veden alla huljuttelua. Ei käytä mitään pesuaineita ja haisee hielle jo suihkusta tultuaan. Lähes kaikkien t-paitojen kainalot ovat varmaan tästä syystä pinttyneet niin pahasti, etteivät puhdistu millään pesulla.
- Vaihtaa bokserit ja sukat muutaman päivän välein. Omistaa molempia varmaan lähemmäs 20 paria, mutta ei suostu vaihtamaan useammin. On kuulemma "turhaa pyykkiä". Eli vetää hikiset sukat ja paskaraitaiset kalsarit takaisin jalkaan myös suihkun / saunan jälkeen.
- Pyyhkeitä yms. ei vaihtaisi ikinä ellen minä huolehtisi niistä. Siivoaakin vain kun käsken tai anelen, ja tällöinkin huonosti ja mielenosoituksellisesti.
Ainut mistä huolehtii itsenäisesti, on hampaiden pesu. Kyseessä on kuitenkin ihan normaali, 28-vuotias työssäkäyvä mies, joka (uskokaa tai älkää) on kuitenkin hyvin tarkka ulkonäöstään ja vaatetuksestaan.
Tuntuu etten vain jaksa enää taistella näiden asioiden kanssa. Tunnen olevani sekopää hygienifriikki, kun joudun päivittäin muistuttamaan miestä käsien pesusta ja alusvaatteiden vaihdosta. Muuten menee hyvin, mutta tuntuu että ero on pikkuhiljaa ainut vaihtoehto.
Kommentit (50)
Mitä vit... Olen mies, eikä ole koskaan käsi hengaillut boksereissa jollei kyse ole alkavasta seksistä tai muusta.
Ei kai tuollainen munien kaivelu kovin normaalia ole?
puhuisin asiasta ennen eroa ja tähdentäisin asian vakavuutta.
jotkut eivät tykkää peseytyä, eivät koe esim lämmintä suihkua nautinnollisena. voisiko suihkusta tehdä mukavamman hänelle? mene vaikka itse mukaan, peskää toisianne. lapsille hankitaan kylpyleluja, voisiko miehelle keksiä jotain?
mielestäni housuja ei tarvi vaihtaa joka päivä, jos eivät ole likaiset. mutta alusvaatteet kyllä aina suihkun jälkeen. mitenköhän siitä saisi kivemman asian. tällaisia juttuja keksitään yleensä lapsille, jotta oppisivat paremmat tavat, mutta tavallaan miehetkin ovat lapsia.
Mistä ihmeestä ne näitä mieslapsia löydätte? Ja miten teillä riittää viitseliäisyyttä hyysätä aikuista miestä kuin jotain pikkulasta?
Oletteko jotain läheisriippuvaisia? Vai onko pakko todistella kaveripiirille, että "kelpaa", vaikka joutuisikin olemaan kuinka huonossa suhteessa tahansa? Vai eikö kotoa ole saatu esimerkkiä miten normaalit ihmiset ja parisuhde toimii?
Mitä ihmettä tarkoittaa housujen vaihtaminen päivittäin? Siis että farkut tai vastaavat olisivat käytössä vain päivän ja sen jälkeen pesuun???
Olen myös kohdannut tuota käden omissa housuissa liottamista, juurikin sen tunnin tyyliin. Mistä johtuu, mikä on ideana? Pelkääkö se, että heppi putoaa jos siitä ei pidä kiinni??
Oma ukko ei myöskään pese käsiään pissattuaan, koska "en mä kuse mun käsille". Tuntuu inhottavalta aikuiselle miehelle hokea jostain tollasesta asiasta. :/ Nyt aina välillä on ruvennut niitä pesemään, kun sanoin, että lakkaan ite pesemästä käsiä pissalla käynnin jälkeen. Naisilla se kun on kuulemma ihan eri asia jättää pesemättä...
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:49"]Olen myös kohdannut tuota käden omissa housuissa liottamista, juurikin sen tunnin tyyliin. Mistä johtuu, mikä on ideana? Pelkääkö se, että heppi putoaa jos siitä ei pidä kiinni??
[/quote]
Satiaisia ja pitää raaputtaa. Mutta senkin voisi tehdä housujen läpi.
Ei tavallinen mies noin käyttäydy. Joku apinalaumasta karannut ehkä?
Kai ne munat kutiaa, jos niitä ei pestä koskaan kunnolla. Sitten on pakko rapsutella.
En olisi koskaan alkanutkaan seurustella tuollaisen miehen kanssa. Siis mikä ihme ihmisiä vaivaa? Mikä siinä peseytymisessä on niin kamalaa? Ei vesi kuitenkaan niin kallista ole. Nykyään jokaisessa asunnossa on suihku, joten pesuolosuhteiden hankaluuteenkaan ei voi vedota.
Monesti aikuiset haisulit ja sottapytyt ovat tosi jääräpäisiä, joten ns. kouluttaminen on turhaa. Eikä normaaliälyisiä aikuisia pitäisi edes joutua "kouluttamaan" niin kuin koiria...
Sama. Kerran yllätin miehen sormettamasta peppuaan. Hän yritti pieraista sormi pyllyssä.
Selitteli pienessä humalassa että kokeili pystyykö pieraisemaan sormen irti peppustaan. Katseli samalla salkkareita. Toimenpide ei ollut seksuaalinen vaan sellainen testi. Kaivelee myös nenäänsä antaumuksella. Kerran näytti miten sormi uppoaa sieraimeen yli kahden nivelen.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 17:51"]
En olisi koskaan alkanutkaan seurustella tuollaisen miehen kanssa.[/quote]
Njoo siinäpä se, että eihän kukaan suhteen alussa käyttäydy noin. Sillon vähän esitetään ja vaivaudutaan. Itsellä oli kyllä niin päin, että kun yksin asuessa saatoin kotipäivinä olla käymättä suihkussa ja haistakin, niin nykyään yhdessä asuessa kyllä huolehdin etten ole ympäristölleni epämiellyttävä.
Yllättävän moni nainen tuntuu ylläpitävän sikafarmia kotonaan. Ja siinä sivussa oppivat pikkupossutkin "tavoille". Ovatko nämä sikailijat kaikki lähtöisin perheistä, joissa saunottiin vain kerran, korkeintaan kahdesti viikossa ja silloin vaihdettiin puhtaat alusvaatteet. Vesi kun muka on niin kallista, ettei kannata peseytyä ja pestä pyykkiä usein. Minua nuo jutut eivät jaksaneet edes naurattaa, paremminkin vain yököttää.
Ja te kaikki nynnynyhverönaiset, jos meinaatte jatkaa suhdettanne noiden sikojen kanssa, niin nyt hienotunteisuus helkkariin ja selvää suoraa puhetta. Jos muu ei auta, niin opetusta kädestä pitäen - siis tehdä se, mikä äidin ja isän olisi pitänyt tehdä yli 20 vuotta aikaisemmin.
Hyvä mies -aloitus. Hieno tarina.
Apua, alkoi oikeasti oksettamaan kun luin aloituksen.
En ikinä pystyisi elämään tuollaisen miehen kanssa. Jos muuten hyvä mies, yrittäisin keskustella asiasta neutraalisti mutta vakavasti. Että hygienian puute häiritsee minua niin paljon että olen miettinyt eroa. Että hän haisee ja tuo käsien pesemättömyys/huono pesu on todella epäkunnioittavaa muita kohtaan. Ja ajatus seksistä tuollaisen kanssa, apua.
Eikö edes nyt korona-aikana ole skarpannut? Nythän kaikki hinkkaa käsiään ja käyttää käsidesiä?
Ja mikä tuo käsi housuissa -juttu on? Onko sekin teidän mielestä ok? Olen muutamaan otteeseen tuohon törmännyt ja olen ollut aivan pöyristynyt. Olen hyvin vapaamielinen ja rento ihminen noin yleisesti, mutta jotain rajaa.. vai pitäisikö itsekin alkaa kaivelemaan käsi pikkuhousuissa muiden läsnäollessa 🤢
Epähygienisiä, mutta ennen kaikkea epäkunnioittavaa.
Nämä ovat perusasioita, joita lapsillenikin opetan. Suihkussa käydään, kädet pestään (tämä meinaa lapsilta välillä unohtua), vaatteet vaihdetaan päivittäin.
Hyvin osaa jo 4-vuotiaskin, paitsi käsipesusta pitää välillä muistutella. Korona-aikana käsidesikin käytössä, siitä huolehdin itse kun käydään jossain.
Joten todellakin aikuiselta ihmiseltä voi näitä vaatia. Ei jatkoon tuollainen mies, aivan kuvottavaa!
Olet kyllä väärässä siinä, jos kuvittelet kaikkien miesten kaivelevan muniaan. Mitä ihmettä, koskaan en ole tuollaista käytöstä todistanut.
Ongelma on varmaan peräisin jo lapsuudenkodista. Eräässä aiemmin tuntemassani perheessä oli järkyttävä siivo, kukaan ei pessyt käsiään vessasta tultuaan ja kaikki on niin epähygieenistä, että siellä ei oikein uskaltanut koskea mihinkään. Olivat myös aina flunssassa ja sairaana, miksiköhän...
Jos aikuinen mies kieltäytyy peseytymästä ja noudattamasta normaalia hygieniaa, niin en oikein näe muuta vaihtoehtoa kuin erota. En minä ainakaan voisi olla haisevan miehen kanssa edes samassa asunnossa. Oksentaisin varmaan noista jutuista, koska olen hajuille hyvin herkkä.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös kohdannut tuota käden omissa housuissa liottamista, juurikin sen tunnin tyyliin. Mistä johtuu, mikä on ideana? Pelkääkö se, että heppi putoaa jos siitä ei pidä kiinni??
Ihan samasta syystä naiset pitävät vasenta kättään reisien välissä istuessaan, tuntuu vain niin turvalliselta.
No minä en haisevaa miestä kyllä viitsisi katsella. Ja kuka oikeasti viettää sohvalla tunnin käsi housuissa?