Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukunimi erotilanteessa?

Vierailija
07.07.2009 |

Onko lapsille pakko jäädä se isän sukunimi jos itse haluan tyttönimeni takaisin?? vai pitääkö siitä yhdessä sopia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarvitsen isältä kirjallisen suostumuksen.

Vierailija
2/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isä ei suostu? ei voi sitten mitään??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on yhteishuoltajuus niin pitää yhdessä sopia! Harmi sinänsä kun vaihtaisin myös lasten sukunimet, mutta en ikinä saisi exältä lupaa. Vaihtoehto olis kait hakea yksinhuoltajuutta, mutta taitaa sekin olla aika hankalaa kun on pitkälti vain sana sanaa vastaan

Vierailija
4/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ero sitä tarkoita että he lakkaisivat olemasta isänsä lapsia ja kuulumasta isänkin sukuun

Vierailija
5/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset itse haluaisivat ja siksi ettei nykyisessä perheessä olisi niin montaa sukunimeä, mielestäni perheellä pitäisi olla yhteinen sukunimi. Nyt kun on kolme sukunimeä niin on postiluukussa ahdasta :)

Lapsia siis jotenkin myös ahdistaa kun heillä ei ole samaa sukunimeä kuin muulla perheellä

T 4

Vierailija
6/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaihtaisin vain omani. Lapsethan eivät eroa isästään!

Vierailija
7/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä pitää saman sukunimen kuin lapsilla niin on yksi nimi vähemmän

Vierailija
8/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla pitää olla juuri isän nimi? juu eivät eroa isästään mutta yhtälailla ovat äidinkin lapsia. Sitä paitsi lasten isällä on oman äitinsä sukunimi koska äiti vaihtanut sen oman eronsa jälkeen!!!!!

T 4

Vierailija
9/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtava meininki.

Vierailija
10/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos eron jälkeen lasten isän nimi joka on siihen asti kelvannut lasten nimeksi vaihdetaan äidin nimeksi se viestittää että isä ei kelpaa enää isäksi.

Lapsilla pitää olla juuri isän nimi? juu eivät eroa isästään mutta yhtälailla ovat äidinkin lapsia. Sitä paitsi lasten isällä on oman äitinsä sukunimi koska äiti vaihtanut sen oman eronsa jälkeen!!!!! T 4

Vierailija
11/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä ei ole tarkoitus tehdä asialle juuri nyt mitään ja isoin syy tosiaan on se että lapset jatkuvasti kysyvät mikseivät voisi vaihtaa nimeään ja usein kutsuvatkin itseään sillä/ väärällä nimellä. Toisaalta voivat sitten täysi ikäisinä ottaa ihan sen nimen minkä haluavat!

T 4

Vierailija
12/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten isän kanssa, jos he voisivat itse osoittaa isälleen haluavansa vaihtaa nimeä, ehkei miehellä sitten olisi mitään sitä vastaan? aina kannattaa yrittää..tai sitten täytyy tosiaan odottaa muutama vuosi.

Vierailija
13/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis koko perheellä pitää olla sama sukunimi niin olisitte pysyneet naimisissa tai et olisi itse vaihtanut nimeä etkä ottanut ketään muuta teille asumaan.

Helppoa, eikö?

lapset itse haluaisivat ja siksi ettei nykyisessä perheessä olisi niin montaa sukunimeä, mielestäni perheellä pitäisi olla yhteinen sukunimi. Nyt kun on kolme sukunimeä niin on postiluukussa ahdasta :)

Lapsia siis jotenkin myös ahdistaa kun heillä ei ole samaa sukunimeä kuin muulla perheellä

T 4

Vierailija
14/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain niin laiska niitä vaihtamaan.

Ihan sama mikä Turakainen sitä on sukunimeltään.

Vierailija
15/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan omasta paastaan yhtakkia keksineet etta nyt vaihetaan meidan sukunimi !

sa olet itse vouhkannut asiasta ja saanut omat lapsesi tuntemaan itsensa ulkopuolisiksi teidan mahtavasta uusperheesta jossa on kolmea vai kuinka montaa sukunimea.

Vierailija
16/16 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppoa jos on liitto mistä ei tarvi lähteä :) paremmin nyt en aio tilannetta teille ruveta ruotimaan, mutta ero oli pakko sekä minun että lasten kannalta. Itse en voinut pitää sen miehen nimeä ja vaihdoin jo aikaa sitten. Missään vaiheessa en ole lapsille omaa nimeäni "myynyt" vaan kerroin asiallisesti että äidin nimi on vaihtunut ja tämän jälkeen säännöllisesti ja omaaloitteisesti lapset ovat ottaneet asian puheeksi.

Enkä siis edelleenkään ole asialle toistaiseksi mitään tekemässä!!!! Vastasin vaan ketjun AP:lle.

Olen aivan onnellinen näin :) Älkää tekään ottako tästä asiasta paineita! Elämäni on tällä hetkellä tuhat kertaa onnellisempaa kuin ennen ja lasten sukunimi ei mitenkään verota onneani!

T 4

ps. en kaipaa yhtään moralisointi ihmisiltä jotka eivät oikeasti tiedä miten asiat ovat tai miten voivat olla!!!

ihan omasta paastaan yhtakkia keksineet etta nyt vaihetaan meidan sukunimi !

sa olet itse vouhkannut asiasta ja saanut omat lapsesi tuntemaan itsensa ulkopuolisiksi teidan mahtavasta uusperheesta jossa on kolmea vai kuinka montaa sukunimea.