Kirjastossa kirjojen lainaus ajokortilla...
Mikäköhän siinä on, kun kirjastontäti piti mulle juuri kauhean saarnan, kun olin unohtanut korttini kotiin ja tarjosin ajokorttia kirjastokortin sijaan...
Pahoittelin unohdustanut asiallisesti ja kerroin, että kortti jäi toiseen lompakkoon kun siirsin ulkomaanmatkan ajaksi ylimääräiset kortit sinne (palasimme matkalta sunnuntaina). Tähän kirjastontäti sanoi, että tuo onkin se yleisin selitys, kas kas kun sinullakin... :oO
Ihan en tajunnut mistä äksyily - ajokortti kun toimi ihan samalla tavalla tädin laitteessa kuin kirjastokortti: vilautti sitä viivakoodia lukijalle ja alkoi latomaan kirjoja koneelle... Osaakos joku kertoa tuliko unohduksestani tuolle virkailijalle nyt kohtuutonta vaivaa? Vaikka joku toinen virkailija. Itselle ainakin jäi paska maku suuhun koko kirjastokäynnistä.
Kommentit (9)
itse myös juuri unohdin kirjastokortin ja lainasin ajokortilla, eikä mitään ongelmaa ollut :)
vaan taisi olla huono päivä. Oikeestihan kirjastossa voisi lainata millä tahansa kortilla missä on viivakoodi.
miksi kirjastosta saa lainata millä hyvänsä kortilla jossa viivakoodi? plussakortillakin, kappahl kortilla, seppälän, apteekin???
itse kyllä lainailen ihan vaan omalla nimelläni. en tarvitse koskaan kortti.a
näyttää, siis jos asiakas ei ole entuudestaan tuttu.
millä tahansa kortilla, jossa on viivakoodi? Seuraavaksi pitää kokeillakin vaikka Esprit club -kortilla. Jos se toimii, niin seuraavaksi täytyy kokeilla vaikka Libero-paketin viivakoodia.
kaupungin kirjastossa lainaus onnistuu kortilla, jonka viivakoodi sisältää henkilötunnuksen, ja JOS henkilötunnuksen on tallentanut kirjaston tietoihin. Kysyin asiaa joskus kirjastossa. Mikä tahansa viivakoodillinen kortti ei tietenkään käy. :D
olin 4 vuotta sitten kirjastossa töissä ja ajokortti lainauksia ei suositeltu
Meillä löytyy enää automaatit.