Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilisaatio+kohdun poisto kysymyksiä/mietintöjä

Vierailija
06.07.2009 |

Minä olen (vasta) 23v nainen, mutta sain vähän aikaa sitten tietää, että en ikinä voi saada omaa lasta. Raskaaksi tulon suhteen jo aiemmin sanottiin, että se tulisi olemaan vaikeaa. Nyt sitten sanottiin, että oman terveyteni ja hengissä säilymisen takia raskaus ei tule kysymykseenkään. Tämän takia olen nyt miettinyt sterilisaatiota, mutten täytä sen kriteereitä iän ym. puoleen, mutta tuosta löytyy todistus, että raskaus tulisi olemaan hengenvaarallinen.

Tiedän, että sterilisaatio ja kohdunpoisto on kaks eri asiaa, mutta voinkohan saada kohdunpoiston, koska meillä suvussa on monilla vanhemmalla iällä todettu kohdussa kasvaimia. Haluaisin välttää tuon ja kun raskaus ei kuitenkaan tule kysymykseen niin saako sen tällaisella perustelulla.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta on poistettu 18-vuotiaana toinen munasarja kokonaan kasvaimen takia ja tämä siis syynä siihen, että ensin minulle sanottiin että raskaaksi tulo vaikeaa kunnes nyt todettiin, että raskaus olisi hengenvaarallinen muista syistä. Vielä kasvain ei ole uusinut, mutta sillon sanottiin, että on mahdollista, että se uusii. Tämän takia siis mietin kohdun poistoa siis että saanko sen kun raskaaksi en kuitenkaan saa tulla.

Mutta pitänee varata aika gynelle ja selvittää mitä kautta lähteä etenemään tämän asian suhteen. Kiitos vastauksista

ap

Vierailija
2/3 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kohtu poistettu 10v sitten, mutta mitään haittoja en tuolla ole huomannut olevan. En tiedä sitten onko jollain muulla ilmennyt, mutta minulla ei.

Voithan sinä ap sitä kysyä, kun mainitsit, että sinulla on ollut toisessa munasarjassa kasvain. Lääkärihän sen lopulta päättää, ei av-palstalaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääsisitkö perinnöllisyys tutkimuksiin niitten kasvaimien osalta. Ja voihan olla, että yksityispuolella leikkaavat rahalla.

kannattaa kuitenkin ottaa huomioon se mitä kohdunpoisto voi tuoda sivu vaivoja. en kyllä tiedä onko niitä.

Sterilisaation saat, mutta sekään ei ole sataprosenttisen varma, koska viisas ihmiskeho saattaa rakentaa itse tiet uudelleen.

viimeviikolla essure sterilisaation kontrollissa käyneenä lääkäri tästä puhui :)

Ikävä juttu sinulla muutenkin tuo, tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi