Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kävin just lääkärissä ja se sanoi suoraan, että olen hullu...

Vierailija
05.07.2009 |

Mulla on jotain silmäongelmaa, kipuja silmissä ja tänään en ole pystynyt enää kävelemään kun en osu oviaukkoihin kun on silmät solmussa. Menin lääkäriin, niin se katsoi mun silmiin ilman lamppua sa sanoi, että terveet ne on. Sit se jatkoi, että pitäisihin sinun tajuta, ettei hulluudesta johtuvia vaivoja voi hoitaa jos ne aiheuttaa kroppaan ongelmia... Mä kyllä voisin myöntää jos minulla olisi psyk. puolen ongelmia. Meidän työyhteisössä (psyk.puolella :o) ) sanotaan aina asiakkaista ja heidän vaivoistaan, että ne on psykiatrisia ongelmia vasta kun somaattiset syyt on suljettu pois ja/tai tutkittu ja hoidettu KUNNOLLA. Lisäksi tämä sanoi, että ei tartte tulla tänne päivystystä häiritsemään tuollaisilla ongelmilla. Törkeää minusta. Yksityislääkärille varasin saman tien ajan, mutta sain vasta perjantaiksi. Jos sokeudun tässä välillä, niin kaipa siitä jollekin sitten vastuukin kuuluu.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin siellä kerran samalla tavalla kun menin päivystykseen järkyttävän flunssan takia. Eivät edes tutkineet.

Sanoi vain, että "miksi tänne tulet", "et kuulu tänne".

Menin yksityiselle ja mulla oli keuhkokuume.

Vierailija
2/25 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silmässä oli melanoonma, onneksi kävi ensin hyvällä silmälääkärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tarjolla kun kandeja keikkailemassa, joten eipä ne nulikat mitään tajua. Tiedän, että meilläpäin on ihmisiä kuollutkin lääkärin aikoja odottaessa. Täällä kun ei edes saa lääkäriin aikoja kiireettömästi. Onneksi nyt on hieman parempi tilanne ja varaa yksityiselle mennä....

Ap

PS: miten se silmän melanooma oireili?

Vierailija
4/25 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstä lääkäriltä. Mulla oli samanlaisia näköoireita kun oli niska-hartiaseutu ihan jumissa. Painoi jotain hermoa ja silmiin särki eikä katsetta saanut kohdistettua. Autollakaan en uskaltanut enää ajaa ja kaupassa hävetti käydä kun en saanut selvää minkä hyllyn edessä olin. Mulla ei edes ole laseja ja näkö on aina ollut erinomainen, joten olin jo ihan paniikissa. Hierojalla muutama kerta ja vaiva oli ohi.

Vierailija
5/25 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin nimi ylös ja kellonnaika milloin kävit?

Otat ensi viikolla asiasta yhteyttä ja kirjallisen valituksen teet myöhemmin. Sen jälkeen, kun tiedetään mikä sulla on.

Mullekkin on noin sanottu ihan Helsingin sairaanhoidon piirissä. Lopulta syy löytyi, endometrioosi.

Eräs lääkäri laittoi määräyksen alavatsan tähystykseen ja näin pitkä tutkimuSkierre loppui, en siis ollut hullu.

Törkeätä sanoa noin potilaalle, älä jätä asiaa sikseen.

Vierailija
6/25 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeri sanoi samaa. Pitänee ottaa tämä "lääkäri" niskasta kiinni ja nostaa vastuuseen. Kun malttais nyt odotella vielä ykstyislääkärin kommentit. Mutta taatusti, jos jotain löytyy, niin TEO:lle lähtee postia

ap

Vierailija
7/25 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyse oli näköongelmista ja järkyttävän kovasta päänsärystä. Lääkäri kehotti menemään hierojalle. Varasin ajan hierojalle ja yksityiselle silmälääkärille. Sain silmälääkärin ajan vasta kuukauden päähän. Kuukauden ajan kävin kaksi kertaa viikossa hierojalla; ei auttanut näköongelmiin tai päänsärkyyn, muuten oli kyllä ihan rentouttavaa. Silmälääkäristä lähdinkin sitten pikana sairaalaan staasipapilla diagnoosilla, joka muuttui sairaalassa ensin kasvaindiagnoosiksi, mutta loppujen lopuksi olikin tod.näk. tosi harvinainen silmäjuttu (jonka nimeä en muista), jota sitten HYKS:in lääkärit selvittelivät. Ei siis ollut kasvain tai muu vakava juttu. Toisen silmän näkö jäi huonommaksi, mutta muuten kaikki meni loppujen lopuksi ok.

Kannattaa vaatia että kunnon tutkimuksia heti.

Vierailija
8/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja on kuulemma terveydenhuollon ammattihenkilö, jolla on oman ammattitaitonsa ja ammatillisten oikeuksiensa puolesta kirjata potilaspapereihin asiat parhaakseen näkemällään tavalla. Niiden muuttamiseen tarvitaan erityisen raskaat perustelut ja puoltavat seikat. Ei kuulemma kannata edes yrittää.

T. se, jonka papruihin hoitaja oli kirjoittanut paskaa

Vierailija
9/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi tietsikan tekstin näyttämään aalloilta, rivit eivät pysyneet suorassa millään. Sain silmälääkäriajan vasta kahden viikon päästä, jolloin teksti jo näytti suoralta. Lääkäri, ennen kuin tarkisti silmiäni, sanoi alentuvasti naurahtaen: Ei kai sentään? Pikavilkaisu laitteila silmiin, ei mitään vikaa, ja lasku.

Nyt kahdeksan vuoden jälkeen, menin uusimaan silmälasejani, ja (eri) lääkäri kummasteli, eikö mulla todellakaan ole ollut näköongelmia. Toisessa silmänpohjassa oli, ja on, arpeutumia, jotka ovat tuolta ajalta. Tämä lääkäri tunnisti heti silmäsairauden ja tokaisi: "Että huonosti on tutkittu." Nyt sitten silmiä syynätään vuoden välein ja toivotaan, ettei tällainen harvinainen häiriö toistu.

Vierailija
10/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ne arpeutumat aiheutti? Mitä hoidoksi?

Vierailija
11/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska häiriöstä on vuosia, joten voi olla toivoa, että se toistu ja tule elinikäiseksi riesaksi. Aiheuttajasta ei tietoa, se oli jonkinlainen pumppaushäiriö silmänesteissä, jokin klikkasi aivojen ja silmien normaalissa yhteistyössä. Yli kuusikymppisillä sitä kuulemma esiintyy kohtuullisen usein, ei kaltaisellani, silloin alle kolmekymppisellä opiskelijalla.

Vierailija
12/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täsmälleen tarkoitat termillä, mutta ei se asiaa muuksi muuta: lääkärin olisi kuunneltava JA uskottava asiakastaan sekä tehtävä tutkimukset huolella. Jos sitten vikaa ei löydy ja asiakas alkaa kertoa sieppauskokemuksistaan avaruudesta, tilanne muuttuu. Etukäteen ei saisi hulluksi, vainoharhaiseksi tai huomionhakijaksi tuomita.

Vierailija
13/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa tästä on kyllä jo 16 vuotta. Olin lukiossa ja sairastin jatkuvia ja nopeasti pahenevia virtsatieinfektioita. Ongelma oli kuitenkin siinä, ettei bakteereja löytynyt juurikaan, mutta valkosolut olivat kovasti koholla. Tulehdukset olivat rajuja, tilanne paheni muutamassa tunnissa ja lopulta pissasin verta. Tätä jatkui lähes puolitoista vuotta. Sain antibiootteja, jotka auttoivat välittömästi. Silti saatoin olla pahimmalla viikolla kolmenakin aamuna arvauskeskuksessa, kun lekuri ei halunnut antaa turhia antibiootteja eikä lähettää jatkotutkimuksiin. Multa otettiin mm. vuoden sisällä kuusi kertaa sukupuolitautitestit ja lekurin kommentti oli, että "valitettavasti tämä ei ole klamydiaa". Antibiootit siis auttoivat, mutta lääkäri ei niitä halunnut antaa "turhaan, kun ei ole bakteereja"l. Estolääkitystäkään en saanut. Lopulta hän totesi, että kaikki te xxx:t olette hulluja, sillä tätini oli käynyt samalla lääkärillä, joka ei löytänyt hänestäkään vikaa. Paitsi että hän totesi minut hulluksi, kertoi hän samalla toisen potilaan (vaikka tätini) asioita minulle.

Menin lopulta yksityiselle. Tutkittiin paljon ja lopulta sain estolääkityksen. Sen avulla sain kierteen katkaistua. Mitään vakavampaa ongelmaa ei onneksi ollut.

Vierailija
14/25 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko se nyt liika- vai vajaatoiminta,en muista, voit googlettaa...siinä on myös silmäoireita paljon

Vierailija
15/25 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajin terveyskeskuksesta omia epikriisejäni, joissa oli asiaa mm. vatsakrampeista, joiden syyksi löytyi myöhemmin valtaisa palleatyrä ja vatsahaava. Hoitaja (joka on tuttu mulle), oli kirjoittanut siihen minun papereihin, että "vaiva lienee psykosomaattinen, sillä tavattaessa potilas ei juuri hymyile. Suositettavinta liene mennä ensin hoidattamaan pää kuntoon". Ketä saatanaa jaksaa kauheasti naurattaa jos vatsa on saakelin kipeä ja joka helkkarin ruokailun jälkeen veren kanssa pitää oksentaa?!?

Kuka tietää, minne näistä idiooteista saa kantelua tehdä??? Terveydenhuollon Oikeusturvakeskukseenko?

Vierailija
16/25 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen on joka sairaalalla, terveyskeskuksella ja yksityisellä lääkäriasemalla. Potilasasiamies on puolueeton henkilö joka auttaa valituksen tekemisessä. Kannattaa todellakin valittaa huonosta kohtelusta, koska kun k-pää-lääkärit ja hoitajat eivät saa huonoa palautetta, he saavat vuodesta toiseen kiusata potilaita sekä usein myös työkavereitaan kenenkään siihen puuttumatta.

t. sh

Vierailija
17/25 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro tarina ja tee kirjallinen valitus, sekä soitto potilasasiamiehelle. Tuohan voi olla vaikka neurologinen ongelma.

Vierailija
18/25 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittamassa työterveyslääkärillä iltapäivisin nousevaa kuumetta. antoi s.lomaa 2pv kerrallaan ja aina uskollisesti palasin töihin päiväksi sen jälkeen, kunnes taas olin 40 asteen kuumeessa. lopulta lääkäri kertoi minulle, että olen lapsettoomuustaustani takia stressistä sairastunut luulosairauteen. luulosairautta sitten hoidettiin viimetipassa 3vko sairaalassa vatsakalvontulehduksena.

Vierailija
19/25 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itestäni en muista nyt mitään vastaavia juttuja, mutta äitiäni käytin pari kuukautta sitten Hatanpään päivystysasemalla lauantai-iltana.

Hänellä on takana pari vuotta sitten sydänkohtaus, ja nyt oli aiemmin päivällä tuupertunu kadulle kävellessään, niin että ambulanssimiehet veivät kotiin. Mitään ei todettu sydänfilmissä. (kuten ei silloinkaan pari vuotta sitten ensin, pari tuntia hatanpäällä käynnin jälkeen sydänkohtaus iski, ja ambulanssilla ensiapuun liuotushoitoon..)

Tämän takia olin huolissani, kun äitini kunto iltaa kohti huononi.

Pari tuntia oli tarkkailussa ja lääkäri passitti kotiin reseptin kanssa. Syynä virtsatietulehdus.

Viikon päästä äidilläni oli sairaanhoitajan aika.

Hän totesi papereista, että virtsanäyte on ollut puhdas eikä tulehdusta.

Lääkäri oli siis ilmeisesti vaan vetänyt hatusta minkätahansa diagnoosin, että saa yhden potilaan pois tieltä pyörimästä!

Vierailija
20/25 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nykyään Valvira. Potilasasiamiehelle ensin valitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi