Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Haahujen heinäkuu¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

05.07.2009 |

Aloitetaanpa uusi pino heinäkuun kunniaksi.

Mökiltä kotiuduttu, sää ei suosinut mutta ainakin aurinkorasvat säästyi ;)

Välissä oli kolme (vau!) hyvää päivää, tänään taas huonompi. Huomenna ultraan ja tiistaina neuvolalääkäri, tulen sitten kertomaan kuulumisia. Toivottavasti niistä mun putkiloista saatiin otettua kaikki verikokeet, ainakaan en anna sen misukan enää kupata mua... Finnejä pukkaa naamaan, ärsyttävää.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista edelliseen pinoon!

Jennuli 11+6

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli Hyvinkäältä postia että veriseerumissa oli kaikki kunnossa, oon miestä piinannut täällä muutaman päivän aiheeseen liittyvillä kysymyksillä. Helpottaa ettei tarvitse alkaa tekemään mitään kauheita päätöksiä raskauden jatkamisesta, huh...

Jee, sain eilen postissa parit äitiyshousut, jotka olin ostanut täältä myyntipalstalta (käytetyt siis). Oli tosi kivat ja sopivat, eli nyt ei haittaa vaikka tulis viileempi päivä ja jonnekin pitäis mennä, on pitkiäkin housuja mistä valita :)

Jennuli 14+5

Vierailija
42/77 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran aloin tänne kirjoittamaan, mutta sen viestin söi bittimonsteri, enkä sitten jaksanut toistaa itteeni. :)

Jennulille onnea verituloksista, sulla ei muutenkaan oo pitkää aikaa enää rakenneultraan. tiiätkö jo koska se on?

Nyt teen tämmöisen pitkän minä-viestin:

Kävin siellä diabeteshoitajalla, ja se oli kyllä mukava mutta sanoi heti kärkeen olevansa ihan ulalla "koska on käynyt diabeteskoulutuksen 20vuotta sitten", että ihan mukavaa. En olis tahtonut tietää! :D Ja sitten ne neuvolan ohjeet syömisestä oli aika väärät, koska ne käski vähentää hiilihydraatteja illallta, ja nuo käski lisätä. Ettei tulis liian pitkää yötä ilman syömistä. No, sama se. Sain mittarin ja raja-arvot, ja nyt vaan mittailen sitten kotona. Tähän mennessä on vähän vaihdellut, koska eilinen oli ihahn kökkeröpäivä kun kävelin kamalasti ja syömiset jäi liian vähän ja harvaan ja siksi syömisen jälkeen sokerit heitti häränpyllyä ja huusi hoosiannaa. Tai no oli pari kymmenystä korkeammat, eli vähän huonot.

Viime yönä ja tänään olen sitten maksellut eilisen huhkimisesta ja kävelystä veroa: hullusti supistaa ja väsyttää. Mies käski soittaa neuvolaan, ja näin tein. Sieltä käskivät soittaa päivystykseen, ja niin tein. Sieltä käskivät tulla paikanpäälle tarkistettavaksi, ja tein niinkin.

Tilanne on sitten semmoinen, että kohdunsuu lyhentynyt reilusta neljästä sentistä kahteen ja puoleen, on pehmennyt ja vähän raollaan. Ultralla katsottuna mittaa on 4cm. Se on kuulemma ihan ok, mutta saisin saikkua jos olisin töissä, enkä saa nyt sitten kävellä enkä rehkiä. Viisi viikkoa lepoa, sitten viikon 34+ jälkeen saa alkaa taas huhkia ja vauva saa syntyä jos tahtoo. KAhden viikon päästä uudestaan tarkistus kohdunsuun tilanteesta.

Lapsikin nähtiin miehen kanssa, jee. :) Se hengailee perätilassa ona on vähän pieni.. aww. paino 1350g ja pituus 35m, vastaa viikkoa 28+5. Eli ainakaan vielä sokerit ei ole vaikuttaneet, pitää pitää ne poissa vaikuttamasta vastakin. :) Siellä se meidän pikku oli ja oleskeli, liikkui kovasti myös.

eli eipäs muuta. Taidan mennä taas syömään. On aika hankalaa syyä kolmen tunnin välein, kun en ole tottunu niin säännölliseen syömiseen, mutta huomaan kyllä että sokerit heittelee jos en niin tee. Tuun ihan horkkahirviöksi. Eilenkin tuli kamala nälkä, ja tiesin etten pääse ihan heti syömään mitään oikeeta. Ostin sitten litran mansikoita, ja heikotti jo ihan hulluna ja tuntui etten nääkään muuta kuin ne mansikat. Hotkin ne tosi äkkiä, ja tuntui että olisin voinut syödä vaikka ratsuväen hevoset siihen päälle ja röyhtäistä perään. Vartin päästä siitä oli jo normaali olo, ja huvitti koko hotkiminen.

virva, 29+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin. Niskaturvotusta ei ollut ja koko vastasi viikkoja =) Kiva lääkärisetä vilautti vähän 4d ultralla myös ja hurjaa menoa masussa on vaikka vielä ei tunnekaan mitään. Kovin oli vilkas. Laitan tähän vielä sen 3d kuvan, on ihan eri kuin se normi ultrakuva. Hassua ajatella, että hän tosiaan sätkii tuolla. EHkä nyt voi jättää sen veriviirujen tarkkailun pyyhkiessä.

T:Lauris ja kirppu rv 11+2

Vierailija
44/77 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyviä uutisia Lauris ja jennuli! Virva taas muistaa ottaa rauhallisesti, ettei tule liian varhaista toimitusta teidän pikkuiselle. Nyt on aika lukea kaikki hyvät kirjat jotka on pitänyt lukea jo pitkään ja vaan loikoilla ;)!

Täällä alkaa haahuhysteria taas iskeä. Kävin eilen illalla synnytysvastaanotolla, kun en saanut kaveria hereille ja en tuntenut juuri mitään mahassa, liikelaskennallakin vain 6 liikettä tunnissa. Tämähän on ollut tosi aktiivinen, joten tuntui pelottavalta. Sydänkäyrä oli kuitenkin priimaa ja liikeitäkin tuli muutamia. Ultran mukaan kaikki oli hyvin, joten taas odottamaan. Sinänsä tämä odotus ei haittaa mutta vauvan vointi alkaa jo huolettamaan.. Huoh! Kyllä sitä hermoilisi paljon mielummin kun vauva on tuossa vieressä, niin näkis että hengittääkö ja on onko elossa..

Vielä on päiviä jäljellä..

Myy 41+0

Vierailija
45/77 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kävit tarkistuttamassa. Jos lähtölaskenta on alkanut ja siksi on hissukseen,eikös sitä sanota, että vauva "rauhoittuu" kiinnittyessään ja synnytyksen ollessa lähellä. Peukkuja pidellään, että ei kauan tarvitse odottaa.Minun esikoinen (tyttö) syntyi rv41+3

T:Lauris

Vierailija
46/77 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla alkaa olla ihan lopussa jo... tsemppiä sinne!

Lauris Ihana ultrakuva ja kuulumiset sieltä;)

Virva otahan rauhallisesti tosiaan. Ei oo helppoo olla tekemättä mitään, mutta elähän liikoja rehki.

Itse kävin neuvolassa aamusta. Saatiin iso nippu papereita mukaan. Kelaan lähetettävät yms. Laskeskelin ettei tosiaan ole enää pitkään töitä edessä kunhan lomalta palailen sorvin ääreen. Täytynee alkaa ihan tosissaan miettimään noitakin asioita. Tähän asti on voinut ajatella että sitten joskus jään kotiin. Nythän se on kohta työnantajalle ilmotettava mikä päivä jään pois.

Navan alla liikuttiin todella hyvin ja sykkeet kuulu hyvin. Terkkari niitä ihasteli ja halus oikein pitkän kaavan mukaan kuunnella. Mä makasin tuskissani siinä sängyllä ku otti niin kipeetä selkään ;) Kivahan niitä on tietty itekki kuunnella.

Omat arvot kaikki ok. Ei mitään mainittavaa ollu, vaikka oletin, että painosta tulee jupinaa. Painoa jo tullut melkein 8kg.. huh huh!

SF-mitta menee yläkäyrän yläpuolella 22cm. Terkka sanoi ettei haittaa, koska vauva on niin ylhäällä kuulemma. Uskotaan siis häntä ;)

Kaikki näyttäis siis olevan oikein hyvin. Seuraava aika onkin lääkärille ja ens kuulle menee. Sokerirasitus on saman päivänä ja kamala ku mulle siihen päivään sattus aika tärkee palaveri työjuttuja... mut joku muu saa hoitaa jos en sinne kerkee ;)

Nyt lähden kaivelemaan hoitopöydän varastosta ja alan sitä kunnostamaan. Meillä on ollu se varastossa jo useita vuosia, koska se kiertää suvussa ja on odotellut käyttöä. Ikää sillä pöydällä alkaa olla yli 15 vuotta, mutta pienellä kunnostamisella saadaan sukukalleus käyttöön ;)

Irish rv22+1

47/77 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen viikko mennyt muuten hurjaa tahtia, tänään muistin vasta aamu-ulkoilun jälkeen että uusille viikoille taas menty. Paljon syytä siinä, että mies on kesälomalla ja ollaan niin paljon oltu menossa ettei ole kovin ehtinyt miettiä raskautta, täällä arkea yksin pyöritellessä kun käy mielessä vähän väliä tuo asukki..

LAURIS, valtavan ihana tuo sinunkin 4D-kuva!! Edelleen kadehtien kaikkia jotka tuohon pääsevät!

MYY, mulla kuopus myös viihtyi masussa 41+5 asti, en enää siinä vaiheessa edes ajatellut että se sieltä enää tulisi:) Esikoinenkin meni 40+5 asti mutta kakkonen oli täsmällinen neiti ja parahti juuri ja juuri kun oltiin päästy 40+0, vaikkakin papereihin merkattiin 39+6, en tiedä miksi, kun syntyi kuitenkin sen 40+0 puolella(klo.0:41). Toivottavasti tämäkin viihtyisi silti loppuun asti ja näyttäisi peloilleni pitkää nenää, mä kun oon koko ajan ollut varma ettei tämä tule pysymään lähellekään laskettua aikaa..

Mulla on jälleen mahtiturvotus, hellettä kun toista päivää niin tasaisesti kaikkialle kertynyt sellainen nestekerros, vaakakin näytti lähes 3kg enemmän kuin toissailtana kun oli vielä viileät säät. Siinä pientä esimakua mun turvotusmääristä, joka raskaudessa on sama tapahtunut lämpimillä säillä(ja tuskakseni kolme edellistä raskautta olin VIIMEISILLÄNI kesäkuumilla..) Mutta huoleti olen tuosta, ei viittaa mun kohdallani mihinkään pahaan, sentään joku onni että käy näin joka kerralla:) Juttelin tuossa kaverin sairaanhoitajasiskon kanssa tästä yleisestä voinnistani, kun huimaa ja heikottaa, väsyttää ja ruokaa ei ole saanut sisälle kuukausiin, sanoi että kannattaisi pyytää ns.nestetankkaus sairaalasta, että tuon syömättömyyden ja pahoinvoinnin takia veriarvot ja nimenomaan veren elektrolyytit menevät häränpyllyä niin että tulee jo tosi sairas olo yleisesti. Ihan uutta mulle tuokin, oon käsittänyt että jos nestettä pystyy nauttimaan riittävästi niin kaikki on ok..

Nyt taas ulkoilemaan, kuopus odottaa jo uimarengas kourassa tuossa:)

Mukavaa viikonloppua!!

*Helene 22+0*

Vierailija
48/77 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvalle nyt rauhallista mieltä ja oleskelua. Mulla oli lääkärineuvolassa rv34 vähän lyhentynyt ja sormelle auennut, mut yliaikaiseks meni.

Tsemppiä Myylle myös. Toivottavasti ymmärtää tulla itse ulos. Mulla käynnistettiin viimeks rv42. Oli kyllä supistellut koko edellisen yön, mut tarvi silti tipalla tehostaa.

Mahtaakohan rakenneultrassa voida tarkistaa kohdunsuun tilannetta? Mullakin kaiken maailman jomotusta ja vihlontaa ollut. Varmaan ihan liitoskipuja, mut kun kivuttomiakin suppareita on ollut, niin ois kiva tietää tilanne.

Huomenna lähdetään reissuun ja keskiviikos palataan ultraan. Näkyyköhän sukupuoli. Tytöstä meni utraajan veikkaus oikeaan. Halutaan kyllä tietää ja varmaan en sitä salailekaan.

nau rv20+1

Vierailija
49/77 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut harvinaisen kamala vuorokausi :/ Eilen sain pysymään sisällä vaan puolilta päivin syödyn paahtiksen palan, muu tuli paluupostina ja olo kamala koko ajan. Soitin eilen neuvolaan ja kysyin, missä vaiheessa aletaan pahoinvointi-lääkitystä harkitsemaan. Se mun oma täti ei tietenkään tiennyt, mutta kävi kuitenkin kysymässä asiaa viisaammilta, sain ohjeeksi soittaa maanantaina oman alueen lääkärille aikaa. Tässäkin on tietysti oma kommervenkkinsä, aika pitäisi varata oman alueen sh:lta, joka on mun oppilaan äiti... Oikeesti, niitä on yli 10 ja tää on ainoa jota en haluaisi. Eli soitan jollekin toiselle ja selitän tilanteen ja toivon että se pitää turpansa kiinni. Nyt aamulla sitten huomasin että eilinen oksentelu on katkaissut toisesta silmästä verisuonen! Aivan mahtavaa. Olen tosi edustavan näköinen. Siinä vaiheessa alkoi itkettää ihan lohduttomasti, onneksi mies vielä nukkuu. Että sellaisia kuulumisia tänne %/

Tsemppiä myylle, babylla on ilmeisesti niin kotoisat oltavat että se ei meinaa lähteä vaikka vuokrasopimus on päättynyt.

Helenelle: huh, melkoinen turvotus tosiaan! mullekin oli uus tieto toi veren elektrolyyttien sekoittuminen, itsekin oon ajatellut että kunhan edes nestettä saa sisälle niin hyvä. Miten sulla on muuten paino mennyt, missä vaiheessa alkoi nousta ja minkä verran? Itseä mietityttää kun olen edelleen 5,5kg alkupainosta keventynyt, ei sillä, en mä ole olemattomiin hävinnyt kun oli mistä ottaa (bmi 29) mutta aika voimaton alkaa olo tässä jo olla.

Irish: just oikea asenne, jos et ehdi niin joku muu hoitaa. Itsekin kuvittelee aina olevansa niin hiton korvaamaton töissä, mutta kyllä ne kummasti vaan pärjäävät ilman meikäläistä jos on tarpeen ;) Kivat neuvolakuulumiset, hienot sykkeet ja kaikki! Toi hoitopöytä kuulosti ihanalta, mä oon heikkona tavaroihin joilla on tarinaa takanaan.

Lauris: ihana kuva! Kyllä on totisesti eroa välineillä, tarkkuuden lisäksi on kauniit värit - ton vois melkein laittaa seinälle taidekuvana :)

Virva: mulla on seuraava ultra elokuun lopussa. Hyvä että olet noudattanut kaikkia saamiasi neuvoja :) ja nyt ennen kaikkea noudatat sitä viimeistä, eli lepoa ja ei rehkimistä! Tulee ihan mieleen mun mummoni joka oli synnyttänyt äitini ennenaikaisesti, kun oli lattiaa pestessä alkanut niin supistaa ettei voinut kontallaan jynssätä. Oli sitten sisukkaasti jatkanut hommaa pystyasennossa ja heiluttanut harjaa toisella jalallaan... Eli lattian pesu on nyt sitten sulta erikseen vielä kielletty! Tosin ei toi sun "pieni" niin pieneltä vaikuta (35m, olisko jäänyt c pois...:), voi tulla mielenkiintoinen synnytys :) Vitsi vitsi.

Jennuli 14+1

Vierailija
50/77 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatu tämä viikko alkuun ja pilallehan se meni heti!! Postissa tuli hylkynä meidän hakemamme syntyvänlapsen hoitovakuutusvaraus...?? Itkuhan mulle tuli heti. Olen siis niin huono ettei vakuutuksiakaan enää myönnetä...

Soittelin kiukkuisena vakuutuksen käsittelijälle ja kiukku muuttu itkuks sillekin. Syy hylkäykseen on kun ei olla haluttu ottaa yhtä verikoetta!! Siis MITÄ!!!? Neuvolakortissa lukee ettei perhe ole halunnut ottaa näytettä. No, ei haluttu ottaa ei!! Koska kaikki oli utrassa hyvin jo rv12 aikoihin. Vakuutusyhtiön lääkäri olikin päätellyt että jotain löydöksiä on kun ei olla näytettä annettu ja tästä syystä vakuutusta ei myönnetä! EI PRKL voi olla oikein!

Pyysin kyseistä lääkäriä soittamaan mulle, jotta voin haukkua sen itse omin sanoin. Kyllä varmaan neuvolakorttiin kirjataan ylös kaikki epäilyttävät löydökset ja niitä ei mun kortissa ole... silti lääkäri on mielessään päätellyt että yleensä näytettä ei anneta jos jokin epäilys syntyvän vauvan terveydestä on. Luulin että ennemminkin toisinpäin olis. Oikein tuntuu olevan pätevä tohtori!!

Itkuraivarit heti aamusta ottanut Irish

Vierailija
51/77 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä synnytykseen. Muistinkin et sulla olis justiinsa mua ennen tuo LA mut en oo saanu aikaiseks kirjoitettuu mitää ku oon tuol heinähatuis sit sompaillu. Tosin voi olla et nyyttisi oot jo saanu ku neljä päivää on menny vikasta viestistäsi. No oli miten oli onnee matkaa kuitenkin. Tuu sit heinäkuisiin ilmoittelee ittestäs.

Muille myös jaksuja huonojen olojen ja väsyn kaa. Voin kertoa että ne tulee vaa lisääntymään. Mulla ei oo enää kuukauteen ollu muita tunnetiloja ku itkupotkut tai huutoraivarit. No mulla maksimissaan 9 päivää enää jos ei sitä synnytysgeeniä omasta takaa löydy.

Is ja Papunen 40+6

Vierailija
52/77 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrassa on käyty. Kaikki oli ok :). Pieni poika sielä kovasti liikuskeli :). Koko oli juuri edellisessä ultrassa määritettyihin viikkoihin sopiva.

Nimikin on jo mietittynä. Voisi ehkä kohta uskaltautua poikamaisia vauvanvaatteita hommaamaan, kun on isot läjät tyttömäisiä. Itse kyllä ostin jo esikoiselle kummallekin sopivia, mut noi sukulaisilta saadut on aika hempeitä.

Oltiin Helsingissä käymässä, niin piti tietty bebesissä poiketa ja ostin imetysliivit (on muuten tosi mukavat ja tukevat) ja helisevän raskaus/imetyskorun :).

nau rv20+6

Vierailija
53/77 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muuten kuumeilijoissa vaklaamassa (wilu)kisun tilannetta, ja häntä voidaan odotella tänne päivänä minä hyvänsä ;) Jee!

Isosmurffille tsemppiä ja voimia viimeiseen puristukseen, kohta sulla on nytti kainalossa, ihanaa!

Nau: Oi, kiva kuulla! Ja eihän jätkälle voi tietenkään mitään röyhelöunelmia pukea, menee polla sekaisin jo varhaisessa vaiheessa ;) hyvä syy taltuttaa lamaa...

(.) Sitten vielä omaan napaan. Viime viikolla olin siis 6,5kg alkupainosta jäljessä ja oksuilu on ollut aika hc-kamaa. Mun paha silmä on nyt oikeesti paha sen katkenneen verisuonen vuoksi. Mutta nyt mulla oli pari hyvää päivää, sain syötyä enemmän kuin viime viikolla yhteensä (en nyt mitään massiivista vaan sen verran kuin ennen raskautta normaalisti) ja nyt tänään tuli taas huono päivä. Onneksi kun tulin kotiin olivat tilaamani pahoinvointirannekkeet saapuneet ja iskin ne heti käsiin. En tiedä johtuiko niistä vai muusta, mutta olo parani ja sain syötyä 3 juustoleipää ja kupin kaakaota. Voi tätä juhlaa! Katsotaan miten kauan onnea kestää...

Jennuli 15+5

54/77 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikapikaa kopsaan kiiruksen keskellä marraskuisten pinosta kuulumiseni:)

Touhua on riittänyt niin, ettei ole päässyt katselemaan juttuja..

Neuvola oli tänään, höveli sijainen oli siellä, vähän kireän oloisena, kuopuksen aikana tuo sijainen oli kesällä odotukseni viimeisen kuukauden ajan ja silloin oli sellainen ilopilleri, en tiedä miksi nyt niin kireänä:(

No, kuitenkin kaikki oli ok, sydänäänet 140 jälleen, hb noussut raudan ansiosta 124 mutta sf-mitta oli huimat 24cm. Sanoin jo ennen mittausta että tuntuu että on kasvanut hurjasti viime kerrasta masu ja todentotta olikin (reilu 5vko sitten oli 14cm). Eipä sanonut sitten siihenkään mitään, vaikka yli käyrän pompahti, olihan tää sama juttu kakkosen raskaudessakin ihan koko ajan. Kelan paperit vein jo päivällä, en sitä pakkausta ota vaan rahat, joilla hankin uuden sitterin ja vaunuihin uudet ilmakumipyörät sekä harsoliinoja. Kävely on mennyt hiukan hankalaksi, kun pidemmän matkan kerralla kävelee, alkaa vihloa ja viiltää ihan hirveästi alavatsaa, ja sitä jatkuu vielä levossakin sitten:(

Mutta nyt kiirus, joten ei tule romaania tällä kertaa kirjoituksesta:)

*Helene 22+6*

ps, aika kumma että laittoi seuraavan käynnin jälleen 5vko päähän, vaikka kyselin mahdollista lääkärikäyntiä mahdollisimman pian. No, sentään lääkäriin pääsee ihan kunnallisella:)

Vierailija
55/77 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tyttömme tuli maailmaan 21.7. klo 14:10. Synnytys oli melko rankka kokemus ja täysin erilainen kuin olisin kuvitellut. Kotiuduttiin tänään ja nyt jatketaan sairaalassa opittua rytmiä.. nukutaan päivällä, valvotaan yöllä..

Pikku prinsessastaan onnelliset Myy, sen mies ja tuore isosisko

Vierailija
56/77 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nau olit hommannut sen korun. Mä sain lahjaksi sellasen kans, mut en osaa pitää. Oon muutenkin huono korunkäyttäjä, mut toi kiinnostaa kovasti. Siitä saattais olla vissi hyöty, mut jotenkin se on vaan koko ajan tiellä jos sen kaulaani laitan ;) Harjoituksen puutetta lie..

Nyt nauttimaan kelistä...

Irish rv23+1

Vierailija
57/77 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isillekin tietysti :) Päätellen viestisi lähetysajasta olet varmaan nytkin nukkumassa... Makeita unia siis ja jaksamista yökyöpelöintiin!

( . ) Ei sitten ollut mulle niistä rannekkeista apua, yrkki lentää edelleen. Yritin tänään saada aikaa lekuriin huonolla menestyksellä, mulle ei edes vastattu :( jatkan siis yritystä maanantaina. Paino ei ole viikossa muuttunut mihinkään, edelleen se -6,5kg, mutta eipä ole ainakaan laskenutkaan. Näin taas viime yönä outoja unia, siinä seikkaili yksi tv-sarja NCIS:n agenteista ja mulla oli joku löytövauva hoidettavana, jolle syötin leipää ja sitten hän yhtäkkiä olikin jo pari vuotias. Nukuin sen lapsen kanssa sylikkäin nojatuolissa, kun se agentti tuli ja suttasi muistitaululta yli sanan "yksinhuoltaja" ja tilalle "rkp". Tästä tiesin että jouduin antamaan lapsen pois ja mua itketti ihan kauheasti. Mutta mitä hittoa ruotsinkansanpuolueella oli tekemistä asiassa, sitä en tiedä. Hohhoh.

Jennuli 15+0

Vierailija
58/77 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessan tahtiinhan sitä taitaa elämä teillä nyt jonkin aikaa kulkea ja niin pitää ollakin.

Listaanpas nyt tähän nämä omat tietoni, jos joku ensi kuulle taas päivittelee listaa :)

Nimim: Zeria

Ikä: 31, mies 35

Keskenmenot: 12/2006, 5/2007 ja 10/2007

Lapsia ennestään: ensimmäinen tulossa

LA: 28.12.2009

Ihania ultrakuulumisia oli monella onnittelut niistä! Meillä rakenneultra on 20.8 (ikuisuus siis vielä aikaa...)

Huokaus. Vähän olen ollut huolissani nyt taas kaikesta. Pelottaa että joku menee kamalasti pieleen, vauvaa ei tule, tai on jotenkin todella sairas, tai että vauvasta tulee todella vaikea, enkä osaa/pysty/jaksa sitä sitten hoitaa.. Kamalaa myöntää myös, että murehdin myös sitä että jos vauvasta tulee kamalan ruma... En tiennytkään olevani näin pinnallinen *punastuu* Mutta siis KAIKKI kamaluudet pyörivät nyt mielessä. Masu ei mielestäni ole kasvanut vielä lainkaan ja sekin huolettaa... Sykkeet kyllä kuuluu selvästi joten hyvä se sentään, mutta siitäkin olen saanut pelkoja, että jos ilmeneekin että tuo lähes jokapäiväinen dopplaus onkin vaarallista ja aiheutan sillä vauvalle jonkun kamalan vamman...

Omat tunteet on kai vielä sen keväisen masennuksen jäljiltä vähän jäissä, mutta uutena on tullut ainakin joka kolmas päivä ilmaantuva älytön ärsytys ja raivarit (hih, yhtenä päivänä olen onnellinen, toisena surullinen/huolissani ja kolmantena raivostunut/huolissani) Miestä vaan naurattaa nää miun raivoilut, eikä se suinkaan yhtään auta päin vastoin...

Jaahas pitänee mennä taas, kiitos kun sain taas purkaa sydäntä tänne :) Huomenna ollaan menossa viettämään synttäreitäni Sonisphere-festareille Poriin, ihana nähdä Linkin Park ja Metallica, toivottavasti ei sada (tai oo kamala helle...) Niin ja toivottavasti ei ole sitä sikalentsua kamalasti vielä liikkeellä. Sekin jo pelottaa...

Mutta palataan

T: Zeria rv 17+4

Ai niin, ekat potkut olen jo EHKÄ tuntenut... Jännää!!

59/77 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MYY, sylintäydeltä onnea prinsessasta!!

Me käytiin miehen kanssa tänään shoppailemassa, muksut jäivät mummin hoitoon ja oltiin peräti 9 tuntia katselemassa/etsiskelemässä/ostelemassa kaikkea puuttuvaa vauvatavaraa. Ja saalis oli hyvä; sitteri, vuodevaatteita (otettiin kolmessa eri värissä eli v.pun,v.sin ja kelt. pussilakanasetit&aluslakanat), kuopuksen vanhoihin mutta käyttökelpoisiin vaunuihin uudet pyörät(oli muuten hurrrjan hintavia!!) ja uusia vaatteita kassillinen. Rahaa äkkiseltään meni paljon, mutta ostettava nuo olis ollut joka tapauksessa, niin onpa nyt valmiina.

Kun rottinkisänkyä ei löytynyt MISTÄÄN, niin päädyttiin siihen, että tuunataan tuo kakkosen vanha makuuvaunujen koppaosa ensisängyksi. Tulee varmaan ihan kiva, jahka pääsen sitä luomaan, oonhan muutaman ensisängyn tehnyt kavereidenkin vauvoille jopa ihan pahvirunkoon kaunistamalla:)

Ja päivän päätteeksi kun lapset haettiin kotiin ja katselin vauvatavaroita, tuli väkisinkin mieleen, että näinkö liian aikaisin hankin kaiken, kun ei kukaan ole luvannut meille että tämä tulee noissa lakanoissa makaamaan ja sitterissä keinumaan..tuli ihan huono olo kaikesta, kun ostaa vaikkei mitään ole varmana luvattu:(

Mies kyllä on enempi innoissaan nyt, sanoi että teki oikeasti tunteen, että meille vauva tulee, kun taas minä soimaan itseäni siitä että näin aikaisin hankin tavarat..kun hetkessä voi ollakin ilman masukkia..

Ihmettelin muuten, kun ei enää saa ihan peruspotkuhousuja ihan pienelle, myyjän mukaan MUOTI on sellainen, ettei potkareita enää käytetä, vaan ihan housuja vastasyntyneestä. Minusta turhauttavaa, kun just ne neppari/nappi-olkainpotkarithan pysyy vauvan päällä kun jatkuvaa nostamista-makuullelaskemista, noissa housusysteemeissähän jää masu aina paljaaksi. tai sitten sukat on ties missä, kun taas peruspotkareissa kaikki pysyy päällä, tekee mitä vain:/ Noh, ehkä en olekaan muotifriikki:)

*Helene 23+0*

Vierailija
60/77 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helenen kanssa samoissa mietteissä täällä... uskaltaako sitä mitään ostaa? Entäs jos kaikki menee taas pieleen? paljon on kysymyksiä ja pelkoa kuitenkin. Hankintalistalla on paljon tavaraa, mutta en oikein uskalla mennä ostamaan.

Mies kuitenkin jo vähän haluaa hankintoja tehdä ja vaunut ostettiin/tilattiin viime viikolla. Pelotti ihan hulluna että nyt kun ne on maksettu niin varmaan tapahtuu jotain kamalaa... No, ostettu ne nyt on ja se huoli on vähemmän ;) Sitteri pitää ostaa ja haluan joitain vaatteita ostaa kans. Sukulaisilta tosin saadaan aika paljon vaatetta ja todennäköisesti turvakaukalokin sieltä. Säästää aika paljon rahaa siinä.

Eilen illalla junnu antoi isälleen mojovan potkun käteen ;) Itse olen mahanpäälle tuntenut jo jonkin aikaa liikkeitä, mutta vauva rauhoittuu aina kun isukki tuo kätensä paikalle. Sillä näyttää sellainen rauhoittava vaikutus olevan vauvaan ja muhunkin.

Sadetta odotteleva (ei halua että sataa) Irish