¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Haahujen heinäkuu¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Aloitetaanpa uusi pino heinäkuun kunniaksi.
Mökiltä kotiuduttu, sää ei suosinut mutta ainakin aurinkorasvat säästyi ;)
Välissä oli kolme (vau!) hyvää päivää, tänään taas huonompi. Huomenna ultraan ja tiistaina neuvolalääkäri, tulen sitten kertomaan kuulumisia. Toivottavasti niistä mun putkiloista saatiin otettua kaikki verikokeet, ainakaan en anna sen misukan enää kupata mua... Finnejä pukkaa naamaan, ärsyttävää.
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista edelliseen pinoon!
Jennuli 11+6
Kommentit (77)
..mutta vaan viikot.
Tsemppiä Danjalle ultraan. Toivottavatsi kaikki on hyvin. Nuo Kauhu-unet kuuluu varmaan olennaisena osana raskauteen. Unessa pääsee valloilleen kaikki pahimmatkin pelot, joita ei kai oikein uskalla käsitellä hereilläoloaikana tai toisille sanoa.
Helenelle tsemppiä pahanolon kanssa. Täällä se olo on tullut taas takaisin. Kokoajan tekee pahaa, närästää ja ruoka ei todellakaan maistu! Toivottavasti sulla pian helpottais hetkeksi.
Zerialle, että meille on toinen tulossa. Esikoinen täyttää joulukuussa kolme. näiden välissä niitä haahuja oli kaksi ja nyt ollaan sitten urakalla raskaana.. ;).
Niin ei edelleenkään merkkiäkään mistään synnytykseen viittaavasta. Jennuli taisi kysyä yliaikaiskontrollin aikaa, noh luulisin, että se on tasan kahden viikon päästä. jos mitään ei kuulu niin kai tämä kolmen viikon päästä häädetään asunnostaan. Tuntuu viihtyvän melkein liian hyvin, vaikka sisko pomppii mahan päällä ja luulisin tilanpuutteen jo vaivaavan.. ainakin mylläyksen määrästä voisin niin päätellä!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Myy 40+0!!!!!
Rakenneultra oli tosiaan eilen. Kaikki oli ja näytti niin kuin pitääkin, vesseli oli liikkuvainen ja heilutteli kovasti käsiään eteen joten helppoa ei kätilöllä varmaan ollut :p Peukkuakin pikkunen imi
Rakenneultra oli tosiaan eilen. Kaikki oli ja näytti niin kuin pitääkin, vesseli oli liikkuvainen ja heilutteli kovasti käsiään eteen joten helppoa ei kätilöllä varmaan ollut :p Peukkuakin pikkunen imi
Voi Myy, on enää muutama päivä sulla jäljellä! Hurjaa!
Huldatilda, on sullakin jo viikkoja! Aika tuntuu aina kuluvan muiden kohdalla nopeammin. Hienoa, että oot voinut hyvin viikolla, niin jaksaa töissä sitten paremmin. Itekin huomaan, että oon kuvotuksen vallassa jos oon väsynyt tai stressinen. Ja vai meet sääkin sokerirasitukseen, meetkö sitten vasta rv24 aikoihin vai jo aiemmin? ITtellä on seuraavassa raskaudessa tiedossa jo aikaistettu rasitus, kun nyt on tuota sokerivammaa. Ja vaunuista, minun mielestä mene vaan ostamaan jos hyvät löytyy. :)
Irish:Voih, hieno kuva! En ihmettele, jos teki mieli tuijotella pitkään. :) Ja munkin tekis mieli tietää kumpi se on, ja sitten pitää omana tietona.. mutta kai me nyt vaan ootellaan nää vikatkin viikot.
Zeria, Lomaa edeltävät työpäivät pitäis oikeastaan kieltää. Sillon on jo henkisesti lomalla, niin miksei saisi olla oikeastikin? :D
Hermione:Mulla on vähän sama asenne muutosten suhteen, että tulkoot jos on pakko. En riemusta kiljuen ota niitä vastaan, mutta jos esimerkiksi pitäis leikata lapsi ulos niin saisi tehdä pystysuoraan, että on helpompi saada useampi lapsi sitten joskus. Sama se jos on arpi mahassa, semmoista sattuu! Vähän hankalampi on ollut kyllä suhtautua noihin jalkojen kohjuihin, niitten toivoisin lähtevän pois paksuuden jälkeen.
Helene, mekin toivotaan ihan vain lasta. Välillä mietin poikajuttuja, välillä tyttöjuttuja, mutten kumpaakaan toivo toista enempää. Mikä vain käy, kunhan saisin lapsen.
Ja Danja, miten ultra meni? Ne on kyllä pelottavia. ja unet on hirveitä joskus.
On: säädän täällä vaan näitä sokereita. Oon mitannut joka aamu, vaikka ei tartteis, mutta tahdon tietää että toimilla on joku merkitys. Että jos huitasen naamaan litran jätskiä ja sen päälle ranskanleivän, se todella eroaa siitä että syön salaattia ja ruisleipää. Okei, tätä kokeilua en ole kylläkään toteuttanut :D mutta ylipäätään mietin asiaa. Huomaan, että syön herkästi ihan liian vähän. En tiedä voinko lisätä ruoan määrää.. katsotaan. Eilen laskin kiloklubilla, että söin 1400 kaloria kutakuin, ja pitäis syödä ainakin 1600. Se kyllä tulis helposti, kun söisi vaikka leivän jossain kohtaa lisäksi vielä, mutta mitähän se tekis sokereille, kun ne nytkin oli tänän aamuna juuri sopivat.
Ja oon miettinyt, että mitähän ne on päivällä, kun en silloin mittaa, aamusokeria ainoastaan. Lienevät korkeat. Noh, kai se selviää. Tiistaina on aika äitiyspolille, ja siellä varmaan kertovat sitten lisää. En tiedä yhtään mitä siellä sitten tehdään! Typerää. Mutta pari päivää enää tätä tiedottomuuden tilaa. Nyt meen syömään, on nälkäkin. :)
virva, 28+5
Rakenneultra oli tosiaan eilen. Kaikki oli ja näytti niin kuin pitääkin, vesseli oli liikkuvainen ja heilutteli kovasti käsiään eteen joten helppoa ei kätilöllä varmaan ollut :p Peukkuakin pikkunen imi :) Kätilö kysyi tunnenko vauvan liikkeitä ja kerroin sitten etten ole ollut varma liikkeistä. Ultrassa selvisikin, että istukka on edessä joten se vaimentaa jonkin verran liikkeitä, ei siis turhaa murehtia niitä.
Vauvan koko vastasi viikkoja, pääperämitta oli 16,7cm. Sukupuolta eivät aio kertoa; olivan porukalla tehneet päätöksen etteivät kerro ollenkaan.
Tänäaamuna vaakalla käydessä huomasin, että taas on tultu 600g alaspäin... Nyt on paino tasan tarkkaan siinä missä ennen raskauttakin kun olin ehtinyt pudottaa 2-3kg. En sitten tiedä onko tämä hyvä vai huono asia... Eiköhän se kuitenkin selviä 21pv kun on neuvola-aika.
Danja, rv 21+2
Niin ja Myylle kovasti tsemppiä ja jaksuja! Toivottavasti saat pikkuisen pian syliin!
EDITTIÄ VIELÄ: Mikä olisi lastenhuoneeseen hyvä maalin väri? Siihen pitäis pystyä yhdistämään värejä kummankin sukupuolen varalle kun eivät sitä kertoneet.
Hoitopöytä on valkoinen, pinnasänkykin todennäköisesti valkoinen...
Me valittiin tällainen vihertävä yhdelle seinälle, toisiin tuli valkea. Harkittiin kanssa monia tapettitalon ihania tapetteja, mutta niitä on niin vaikea sitten muuttaa jos tahtoo. Mutta tapettitalo.fi, sieltä löytää monta ihanaa. :) Olis ollut kiva kanssa leikata jostain tapetista vaikka puu ja lehtiä ja liisteröidä se seinään, tai sitten vaikka joku eläin, niinkuin norsu. Mutta sekin olis sitten joskus raaputettava pois..
Toinen vaihtoehto olis ollut ehkä vaalea keltainen, tai sitten semmoinen ihan haalea turkoosi. siis semmoinen pikkuisen vihertävä turkoosi. Tai joku muu vihertävä sävy. Ne on minusta ihanan raikkaita jotenkin. Jotkut raitatapetitkin olis olleet mahdollisia, punaiset raidat tai siniset, ne kävis kummalle vain, kun vaihtais tekstiilejä: pojalle vähemmän ruusuja kuin tytölle. :D
EDIT: Pitipäs seikkailla tuon kuvan kanssa, mutta sain sen vaihettua suoraksi. muita kuvia voi vilasta tuolla: www.albert-kaarina.blogspot.com
Voe mahoton mikä viilis... Mies lähti reissuun eilen aamulla. Mulla oli öklö olo aamusta asti, kävin vähän ostamassa aamulenkin jälkeen herkkuja jos sais jotain syötyä, vaan vielä mitä. Paheni vaan iltaa kohti jolloin ei sitten pysynyt vesikään sisällä, kauheaa kidutusta olla kovassa janossa ja siemailla vaan vähän ihanan kylmää vettä, joka sekin kohta palautuu. Kahteen asti yöllä makasin vessassa ka kahdesti tirahti taas pissaakin housuun kun vatsa krampissa yökkäilin. Oli niin herkkää että... Tänään oon saanut vähän syötyä (5 viinirypälettä, 10 juustonaksua ja vähän mehua ja vettä) joten hylkäsin ton päivystykseen lähdön. Oon täällä pohtinut niitä naisia jotka kestää tän koko homman ilman puolison tukea, hatunnosto heille. En tiedä olisko musta moiseen, miestä on jo nyt ikävä. No, se näistä.
Sitten piti kysymäni että onko teillä nännipihat kuivuneet jossain vaiheessa ja millä niitä pitäisi rasvata. Ihan roheesti vetelin ite tavallista kosteusvoidetta niihin, mutta onkohan se ihan "sallittua"?
Huomasin muuten suihkussa tällä viikolla että alamasu on muuttunut ihan kovaksi eikä ole enää sellainen löllykkä :) Ylempää kun koittaa on tutun pehmeä, hauskaa!
Danjalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Siis mitä ihmettä, "Sukupuolta eivät aio kertoa; olivan porukalla tehneet päätöksen etteivät kerro ollenkaan."?? Siis nekö ultraihmiset ovat päättäneet että eivät kerro vaikka haluaisi tietää? Mähän käyn raiveleihin kiinni jos multa yritetään sukupuolta pimittää %/
Ja mikä ihana babyroom Virvalla jo onkaan! Oon ihan älyttömän kade, on niin sievä ja käytännöllisen näköinen, voin jo kuvitella sut istuskelemaan harmonisesti nojatuolissa imettämässä ja katselemassa maisemia... oih! Meillä vaan pitää tiivistää makkarin järjestystä, ei tule vauvalle omaa huonetta :(
Ai niin, miestä alkaa iltaisin naurattaa, muistutan kuulemma Al Bandya maatessani sohvalla alkkarit ja verkkarit puolitangossa, kun en masun kiristystä kestä. Sen huumorintaju saattaa vielä koitua kuolemaksi... Varsinkin jos kannustaa mua synnytyksessä (kuten on uhannut) Kummeli-tyyliin: "Purrrista perrrseellä Silakka!"
Jennuli 13+1
Täällähän oli mukavia ultrakuulumisia ja hienoja kuvia! Nyt tulee vähän omanapainen viesti, mutta viime viikko on ollut niin kurja.Mulla pahoinvointi iski oikein olan takaa täällä viikolla.Aikaisemmin oli vain äklötysolo ja kahvin jouduin jättämään jo heti alussa pois, mutta nyt olen melkein maannut viikon sängyssä. Kaikki tulee ylös. Kauhea nälkä olisi, muta kun vähän jotain syö, niin pitää mennä maaten tai tulee saman tien takaisin. Melkein kuusi tuntia pitää odotaa, että saa syötyä jogurttia tai jotain. Tänään ollut pikkuisen parempi päivä. Kasviksia ja nuudeleita sain syötyä.Istuessa tulee huono-olo.Toivotonta. Mies on ykstiytisyrittäjä ja on paljon poissa kotoa. Pääasiassa Maarianhaminassa. Huomenna se taas lähtee. Aamupäivät on suht olo ok, mutta muuten odotan yötä, jotta saan lapset nukkumaan...TOivottavasti mies saa pidettyä nyt edes 2 vko kesälomaa tän kuun lopussa. Itse pitäisi mennä töihin 10.8. Toivottavsti tämä helpottuu. Muissa raskauksissa ei ole ollut vastaavaa...Kuulin, että apteekissa on Baby hyllyssä rannekkeita, jotka ehkäisee pahoinvointia (on lapsille matkapahoinvointiin). Ne ja inkiväärikapselit kuulemma auttaa. Eikun ostoksille huomenna jos jaksaa.
Olen nähnyt toistamiseen painajaista, jossa alkaa verenvuoto ja km. Sitten herään ja tajuan, että s oli unta. Heti perään näin viime yönä unen, jossa olin menossa np- ultraan ja siellä oli myös 4d-ultra. Unessa näin vauvan ja vauva oli saman näköinen, kuin sisaruksensa ja olisi poika.Harmi, että heräsin sitten taas enkä nähnyt enää vauvasta unta. Olen muistakin nähnyt unta,minkä näköinen
T:Lauris ja kirppu juniori 10+5
irish: Olipa ihana kuva. Kasvonpiirteetkin näkyi niin selvästi. Ei ole vielä vauvapyöreyttäkään niissä.
Danja: Mäkin suosittelisin vaaleaa vihreää. Se on rauhoittava ja sopii sekä vaaleansinisen että -punaisen tai vaikka keltaisenkin kanssa.
Meillä ei oo vauvalle omaa huonetta, eikä tytöllekään. Kyllä tää kaksio alkaa jo pieneltä tuntua ja isompi on ollut jo pidempään haussa. Vauvavaiheessa se ei haittaa, mut nyt noita leluja alkaa tytöllä (2v9kk) olla jo sen verran, että ois kiva tuupata osa pois olkkarista. Vauvana hän nukkui perhepedissä. Pinnasängyssä nukkui varmaan yhteensä puol tuntia! Nyt on sänky meidän sängyn vieressä. Mietinkin mihin sais ängettyä pinnasängyn, jos hommais sellasen jossa on alaslaskettava laita, niin sais sivuvaunuks. Jos tulokas on yhtä herkkä uninen kuin esikoinenkin, niin saa helpommin siirrettyä vierestä sinne nukkumaan. Vaik on se nukkuva vauva ihana vieressäkin. Mun unia ei ainakaan häirinnyt ja imetys sujui kuin huomaamatta.
Huh kun on tänään väsyttänyt. Onneks tyttöä myös ja nukuttiinkin parin tunnin päiväunet. Olis kyllä siivousintoa, mut kun ei vaan jaksa! Välillä päätä särkee ja öklöttää. Onneks mies on ehtinyt ulkoiluttaa tyttöä, niin mun ei oo tarvinnut kuin laittaa ruokaa. Välillä tuntu ettei syöminen kiinnosta yhtään, mutta nyt ei meinaa nälkä lähtee millään. Kauhee himo iskenyt kermamunkkiin (en oo kyllä syönyt moneen vuoteen). Ja muutenkin epäterveellinen ruoka maistuis, täytyy vaan hillitä itsensä ja ostaa mieluummin vaikka mansikoita.
nau rv19+3
Myyllä onkin jännät paikat... Tsemppiä tsemppiä kuumeisesti täällä sitten ootellaan uutisia :)
Jennuli ja Lauris: tsemppiä teillekin sen pahan olon kanssa. Itse olen vähän sitä pahaa oloa kaipaillutkin kun ei taas oikein tunnu tää raskaus todelta. Mutta tuollainen jatkuva paha olo ei todellakaan ole toivottavaa!
Kuka puhui niistä unista...? Miulla oli kanssa silloin alussa noita vuotounia (tosi todentuntuisia) ja oli todella helpottunut herätessä, että kyseessä olikin uni. Toissayönä pidin vauvaa (en oo varma oliko se oma vai hoitovauva) tiukasti sylissä (sillälailla olkaa vasten)ja jonkun ajan päästä joku tuli kauhuissaan kysymään, että missä vauva on? Ja samalla huomasin että pitäväni tyhjää sylissä ja kadottaneeni vauvan... NYYH...
Nau: teillä onkin aika tiiviit tunnelmat kaksiossa, mutta sopu sijaa antaa :)
Virva: Ihana vauvahuone teillä! Miullakin ois kauhee hinku jo rakentaa pesää.. Mies vaan vielä toppuuttelee.. Hän ei muutenkaan ole vielä kovinkaan intoutunut tähän raskauteen, no menneisyys on opettanut varmaan varovaiseksi.. Mutta vähän rupes kyllä ärsyttämään kun hänen siskonsa tarjotteli meille jo vaikka mitä vauvatavaraa (tai siis kertoi, että heiltä niitä sitten saa, ei tarvii ostaa) niin mies oli vaan että katotaan sitä sitten jouluna.. Hitto silloinhan sitä kyllä pitäisi olla paikat jo kunnossa ja kaikki valmiina!
Danja: Ihania ultrakuulumisia! Aika outoa, että päätös sukupuolen kertomisesta on tehty terveydenhuoltohenkilökunnan toimesta... No tosin eihän se sukupuoli taida olla sellainen lääketieteellinen seikka, mitä ultrassa määritetään, mutta silti jos sukupuoli näkyy ja vanhemmat tahtois sen tietää, niin miksi ei sitä voisi kertoa..? Ultran sukupuoli on kuulemma myös joskus ollut väärässä, eli ihan varmaan ei kai voi tietää silläkään. Oletko muuten kokeillut sormustestillä, kumpi on tulossa? Kuulemma se pitää aika tarkasti paikkaansa! Ite olen jo tsekannut :)
GALLUP: moniko haahu tietää/haluaa tietää vauvan sukupuolen etukäteen? Miksi/ miksi et? Oletko tehnyt sormustestin ja pitääkö/pitikö se paikkaansa?
Sormustesti: sormus laitetaan pitkän hiuksen tai langan päähän ja roikutetaan masun päällä. Sormuksen heilumissuunta kertoo kumpi on tulossa; poika: keinuu edestakaisin tyttö: pyörii ympyrää. Sormustestin voi tehdä myös ranteen kohdalta (sisäranteesta, verisuonten kohdalta) jolloin se kertoo kaikkien lasten määrän. Kivaa leikkiä, mutta tosi usein on ollut oikeassa :) Itse olen käyttänyt sormuksen tilalla kristallia ja joidenkin olen kuullut käyttävän neulaa ja lankaa.
(.) Kävin tosiaan perjantaina niissä radiel-verikokeissa ja sokerirasituksessa. Ja totta tosiaan otettiin 20 putkiloa verta! Sokrut oli onneksi ok :) Tänäaamuna oli sitten neuvola (taas eri terkka, ekalla kerralla oli joku kotihoidon terkka, tänään kouluterkka, jospa ens kerralla ois ihan neuvolaterkka :) Painoa oli tippunut -1,4 kg, verenpaineet ok, sykkeitä kuunneltiin, eikä terkka saanut kunnolla kuulumaan muuta kun sen istukan/napanuoran viuh viuh-sykkeen.. Kaveri kyllä liikkui ja meuhkasi siihen malliin, että elossa siellä kyllä ollaan. No miulle tuli tietysti mieleen, että henkitoreissaan raukka siellä viuhtoo :( Kotona dopplasin heti ja sain melko äkkiä kuulumaan myös sen laukkaavan sykkeen. Eli toiv, kaikki on kuitenkin ok. Jotenkin vaan taas on sellainen epätoivoinen ja surku olo. En vaan voi vieläkään uskoa että meille tämä onni velä annetaan... Potkuja ei vielä tunnu, eikä mahaakaan vielä näy ja Jouluunkin on vielä niiiiiin pitkä aika... huokaus..
Zeria rv 16+1
Täällä pahoinvointi jatkuu, viime yönä jo aloin miettiä että onkohan tämä tällä kertaa jotain pitkäkestoista vatsatautia vain, kun oli kauhea ripulikin pitkin yötä. Lisäksi kova närästys on alkanut, eikä suinkaan vain makuulla, vaan polttelee ruokatorvea pitkin päivää, jopa pelkän veden juomisesta. Liekö tuosta ikuisuuden kestäneestä pahoinvoinnista sitten tämä raju närästys, mutta inhottavaa se on. Muissakin raskauksissa sitä ollut, mutta vasta joskus rv.30 jälkeen..
ZERIA, mä oon tehnyt sormustestin joka raskaudessa, esikoisesta näytti oikein, toisesta väärin ja kolmannesta taas oikein. Meillä on siis kolme tyttöä. Oma tuntemus on silti mennyt joka raskaudessa oikeaan, kun on aina ollut tyttötunne, niin nytkin, vaikka sormustesti näyttää taas päinvastoin. Sukupuolta meinasin tässä raskaudessa udella rakenneultrassa, mutta tuntui täysin vähäpätöiseltä tietää kun sai tietää kaiken olevan kunnossa vauvalla, ei tuntunutkaan tärkeältä kysyä, luotan omaan tuntemukseen kuten ennenkin:) Ja nimenomaan noiden vaatteiden vuoksi olisin kysynyt, kun kuopuksen vaatteita en viitsisi säästellä jos tarvitsisikin poikamaisempaa, mutta toisaalta eipä tuossa paljoa pidempään joudu niitä säästämään vaikkei kysynytkään:) Meillä on kaikki kolme lasta syntyneet kivasti kesäaikaan, niin ei ole tarvinnut ulkopukuja miettiä ennakkoon, nyt hankin valkoisen talvipuvun 56cm valmiiksi, en nyt kuitenkaan uskalla ihan pinkkiä hankkia, vaikka huutiksessa oli tosi syötävän suloisia tyttöjen ensitoppapukuja:)
Ai niin, piti mainita tuosta sormustestistä vielä, että kerran sattui silmiin yksi amerikkalaissivusto jossa oli noita huuhaa-ennustuskeinoja sukupuolesta, niin siellä oli laitettu ihan päinvastoin tuo heilumissuunta mitä suomalaisversiossa:)
Eilen soitti neuvolasta, siirtäneet kaikki alkuviikon ajat kun eivät saa sijaista ennen torstaita ja äitiyspuoli on kiinni ma-ke, sain sitten sentään torstaiaamupäivään ajan, hurjan pitkiä nuo välit, kun tulee jo liki 6 viikkoa viime käynnistä. Sitä kai ne kuntien säästämiset tekee..Toivottavasti tuossa nyt edes lääkäri olisi normaalisti ensi kuun lopulla, haluaisin kovasti tietää miten tuo kohdunkaulan tilanne on, täytyy sitten vaikka yksityisellä käydä jos täällä on sekin lääkärineuvola poistettu. Mutta eipä täällä sen enempiä, verenpaine on lähtenyt laskuun huimasti, edellisissä raskauksissa sekin on pysynyt hyvänä koko ajan, nyt on alakantissa. Pitäis ihan raskauskirjaa alkaa seurata, näköjään saan tässä raskaudessa kaikki mahdolliset vaivat ja oireilut:/
*Helene 21+4*
PS. Ai niin, unohtui sanoa, kun jouduin hyökätä kovalla vauhdilla oksulle sunnuntaina, niin löin täysillä otsani vessanpöntön vesisäiliöön, onneksi ylempää otsasta, kun tuli mustelmakin ja iso kuhmu, eikä sentään silmä tullut mustaksi..
Päivitys: UNOHTAKAA TÄMÄ, on nyt jennulilla menneet pinot ihan vähän sekaisin.... Jatkakaa samaan malliin ja sori sekoilu!
Eli tein eilen sen viikkopinon mihin päädyttiin, siirrän teidänkin jutun helene ja zeria sinne.
Uudet viestit siis Tammimasujen viikko 29 pinoon, kiitti!
Jennuli, pinopoliisi
Onko mulla jäänyt jotain huomaamatta, vai mitä?! Miksi haahujen viestit siirtyvät tammikuisiin??
Ai niin, piti mainita tuosta sormustestistä vielä, että kerran sattui silmiin yksi amerikkalaissivusto jossa oli noita huuhaa-ennustuskeinoja sukupuolesta, niin siellä oli laitettu ihan päinvastoin tuo heilumissuunta mitä suomalaisversiossa:)
*Helene 21+4* PS. Ai niin, unohtui sanoa, kun jouduin hyökätä kovalla vauhdilla oksulle sunnuntaina, niin löin täysillä otsani vessanpöntön vesisäiliöön, onneksi ylempää otsasta, kun tuli mustelmakin ja iso kuhmu, eikä sentään silmä tullut mustaksi..
Hih, no mutta sittenhän tuo sormustesti pitää aina paikkansa, siulla on vaan sen kerran ollut vaan ne jenkkivibat vaikuttamassa =D
Ja AUTS tuosta PS:sta!
Nyt on tainnut Jennulilla mennä pinot sekaisin... Ei varmaankaan oo tarkoitus siirtää haahuja tammikuun pinoon. Ite en olekaan pinoutunut muualle kun tänne haahuihin. En tiiä, oisko tuo joulukuun vai tammikuun pinkka sit se oikea paikka kun la on siis se 28.12.2009.. Ensikkojen pinoa olen vähän kaipaillut, mutta sellaista ei taida olla...? Kai täällä nyt muitakin ensisynnyttäjiä on?????
Zeria
sori vaan Helene ja Zeria vielä hämmennys...
Olen itse myös tammikuisissa ja tein sinne uutta viikkopinoa, johon innoissani olis teitäkin siirtämässä... helene tuskin haluaa kuitenkaan tammikuuhun asti enää odottaa, etkä säkään zeria välttämättä sinne kuulu, joten ihan putkeen oli menossa...
Mäkin olen tässä hommassa Zeria ekakertalainen, mutta luulen että näissä kahdessa pyöriminen piisaa, kun ei näköjään meinaa silti laskuissa pysyä. Sä voit jos haluat mennä kans joulukuisiin, en ole huomannut olisko ensikoille omaa paikkaa. Tai ainahan sellaisen voi perustaa :)
Helenelle vielä puuhku-puhallus otsaan, ja päälle paita "Raskaus vaarantaa terveytesi".
Jennuli
Nou hätä, pientähän tuollainen sekaantuminen on, eli ei haittaa ollenkaan :)
Aiemmilla kerroilla olen sen vähän aikaa mitä nyt palstalla sain olla, kirjoitellut tuohon kuukausi-pinoon ja ensikkopinoon. Ensikkojen kanssa on vaan kiva vaihtaa kuulumisia, kun varmasti kaikki ovat yhtä untuvikkoja asiassa. Nytkin vähän väliä pitää muistella, kenestä meistä haahuista on jo lapsia ja kenellä ei, esim. kun mietin nyt kuumeisesti että millonkas pitäisi niitä liikkeitä alkaa tuntumaan tai massu näkymään (nooh yksilöllistähän tuo on, mutta silti ensisynnyttäjillä nää tapahtunee myöhemmin kuin muilla).
Oon muistaakseni kysynyt aiemminkin, mutta oliko meillä haahuilla esittelypinoa? En muistaakseni ole tietojani sinne laittanut... No eipä kai haittaa :)
Hih, äsken otin päikkärit (kun viime yönä klo 3 joku tollo ajoit tuossa kotikadulla talla tiskissä soittaen torvea koko matkan...torvi, sit en meinannu saada enää unta...) Ja näin unta teistä haahuista. Harmi kun puhelin häiritsi, niin en saanut katottua loppuun, mutta selvästi olitte täällä kaikki ihan kasvot kuvittelin teille ja vauvoistannekin tiesin jo kumpia sieltä tulee :) Unessa myös mieheni oli ilmestynyt tuohon sohvalle (kun ite olin siinä toisella soffalla nukkumassa) eli tosi toden tuntuinen uni oli. Ei kyl ikävä kyllä ollu totta vaan mies tulee vasta loppuviikosta :(
Jep. Eipä taas tällä kertaa muuta..
Ai niin voisin kai itekkii vastata siihen galluppiini, eli mieli muuttuu jatkuvasti tuon sukupuolen tietämisen suhteen, mutta periaatteesta haluan kuulla vasta synnytyksessä kumpi sieltä tuli. Käly kertoi ennen synnytystä kumpi on tulossa ja jotenkin miusta siitä meni se tietty jännitys, en tiedä, toisaalta olis ihana tietää jo kumpi siellä on, hankintojen ja muiden (+ oman uteliaisuuteni) suhteen.. Sormus sanoo poikaa ja muutenkin on ollut ihan poikafiilis ainakin tähän asti.
Puuh nyt taas yrittämään siivoomista (biorytmit on kyl kaikki miinuksella ja olo sen mukainen, ei saa yhtään mitään aikaan....)
Zeria
Eikä edelleenkään mitään merkkejä siitä, että olis aika viimeiset hetket tätä iloa menossa.
Zerian gallupiin sen verran, että ei olla kysytty sukupuolta kuten ei kysytty esikostakaan. Kumpikin on tervetullut ja jotain jännitystä pitää pitää yllä ;). Sormustesti näytti poikaa, esikosta en kyllä edes tehnyt, joten ei ole vertailukohdetta. Mutta muuten on jännä nähdä kumpi sieltä lopulta kömpii, kun tämä raskaus on NIIN erilainen kuin edellinen. Maha on täydellinen jalkapallo, ja sirosti tuosssa edessä, esikosta olin kuin tankki. Muutenkin tämä on ollut todella helppo raskaus edelliseen verrattuna. Jos tulee toinen tyttö niin on varmasti aivan eriluontoinen. Lisäksi esikoinenhan oli perätilassa ja tämä on ollut kiltisti pää alaspäin. Esikoinen on siis tyttö.
Virvalla oli niin ihana vauvanhuone.. ihan hiukan vaan kateellisena täällä. Ja Danjallakin oli vauvanhuoneen sisustaminen menossa.. voih..
Pikkuisen kateellinen olen myös Huldatildan vaunuostoksille, meillä mennään nimittäin vanhoilla ja ei pääse haaveilemaan mistään uutuuskuoseista. Mitä muuten päätit, ostitko vaunut? itse olisin kyllä varmaan ostanut, jos kerran hyvät tuli vastaan!
mutta nyt alkaa olla taas typsykän nukkumaanmenoaika..
Myy 40+4..
Meitä keskenmenon kokeneita haahuja on odottajissa jo monta! Onnea kaikille!
Nimim: myy_81
Ikä:27
Keskenmeno/t: 10/07, 08/08
Lapsia ennestään: t 12/06
Paikkakunta / Synnytyssairaala: Tampere / TAYS
LA: 10.7.09
Nimim: virvaliekki
Ikä: 26
Keskenmeno/t: 08/08
Lapsia ennestään: Eipä ole, eka tulossa.
Paikkakunta / Synnytyssairaala: Kätilöopiston sairaala, Helsinki
LA: 29.09.2009
Nimim: Helene26
Ikä: 31v
Keskenmeno/t: 11/07, 10/08, 2/09(tämä oli tuulimuna)
Lapsia ennestään: 3 tyttöstä
Paikkakunta / Synnytyssairaala: LUS
LA: 20.11 (neuvolan väittämä), 23.11 ultran mukaan
Nimim: Irish79
Ikä: 29(kohta 30)
Keskenmeno/t: 11/07 (spontaani rv 10-11, sikiö kuollut jo rv5-6), 07/08 (keskeytynyt rv10+ sikiö kuollut rv6+, lääkkeellinen tyhjennys)Lapsia ennestään:-
Paikkakunta / Synnytyssairaala:
LA:19.11.09 ultran mukaan
Nimim: Hermione-79
Ikä: Pian 30v
Keskenmeno/t: 12/04, 01/08, 07/08(tm), 12/09(kaksoset)
Lapsia ennestään: Yksi poika :)
Paikkakunta / Synnytyssairaala: Akaa/Tays
LA: 23.12.09
Nimim: nau
Ikä: 30
Keskenmeno/t: 8/08 10/08 ja jotain kummaa hcg-hässäkkääLapsia ennestään: tyttö 9/06
Paikkakunta / Synnytyssairaala: Turku/tyks
LA: 9.12.2009
Nimim: minitassu
Ikä:32
Keskenmeno/t: 2/09
Lapsia ennestään: poika 04/08
Paikkakunta/ synnytyssairaala: Pohjois-Pohjanmaa/ OYS
La: joulukuun alkupuolella?
Nimim: Danja
Ikä: 28
Keskenmeno/t: 08/08 tm?
Lapsia ennestään: -
Paikkakunta / Synnytyssairaala: LKS
LA: 24.11
Nimim: HuldaTilda
Ikä: 29
Keskenmeno: 01/09
Lapsia ennestään: 2 (-01 ja -03)
Paikkakunta / Synnytyssairaala: PKS/ Kättäri
LA: 25.12
Nimim: Jennuli -81
Ikä:28
Keskenmeno: 10/08
Lapsia ennestään:-
Paikkakunta/Synnytyssairaala: kehyskunta/Hyvinkää
LA:15.1.10
Nimittäin hyvävointisuus, sentään oli hetki että pahoinvointi oli poissa, nyt taas ollut 24h/vrk, oksentaa ei sentään joudu (toistaiseksi), mutta jotenkin tuntuu että tuliskin yrjöt niin hetken helpottaa ennenkuin alkaa uudestaan oksettaa. Nyt on heti aamulla noustessa oksu-olo ja sitä se on nukkumaanmenoon asti, ja sitten makuulla alkaakin ihan mieletön närästys. Ei ei ja ei, kuinkahan monta kertaa tekee tätä vielä; oksettaa-ei okseta-oksettaa taas... Ja nyt lisänä mieletön huimaus, ulkoillessakin joutuu istumaan vaikka kivirappusille, kun kaikki voimat valahtaa hetkessä pois. Kyllä on rasittava raskaus menossa, verrattuna kuopukseen, josta voin loistavasti jo näillä viikoilla ja energiaa oli vaikka muille jakaa. Sitäkö tämä ikääntyminen tuo tullessaan sitten.. No, palkinto odottaa sitten jossain neljän kuukauden päässä, sitä tässä vaan yrittää ajatella:)
Hauskaa viikonloppua kaikille, miehellä alkaakin loma tämän päivän jälkeen, josko sitä saisi voimia itsekin kun ei tarvitse yksinään puuhailla kaikkea joka päivä..
*Helene 21+0*