Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Haahujen heinäkuu¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

05.07.2009 |

Aloitetaanpa uusi pino heinäkuun kunniaksi.

Mökiltä kotiuduttu, sää ei suosinut mutta ainakin aurinkorasvat säästyi ;)

Välissä oli kolme (vau!) hyvää päivää, tänään taas huonompi. Huomenna ultraan ja tiistaina neuvolalääkäri, tulen sitten kertomaan kuulumisia. Toivottavasti niistä mun putkiloista saatiin otettua kaikki verikokeet, ainakaan en anna sen misukan enää kupata mua... Finnejä pukkaa naamaan, ärsyttävää.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista edelliseen pinoon!

Jennuli 11+6

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin teitä moikkaamaan, mutta enpä taida täältä enää ketään tuntea. Olin haahuissa 05-07, kunnes laitettiin yahooseen oma haahuryhmä.

Minä olen rv 9+5 ja neljättä odotan. Takana 3 km. En osannut tuonne helmikuisiinkaan liittyä. Tiedä sitten kuinka tässäkään käy vaikka ultrassa olen ollut jo 3 alkuraskauden seurannassa. NP ultra on 16.7 ja toivottavasti sinne selviän ja siitä eteenpäin.

T.Lauris

Vierailija
2/77 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä taustalta vaan huikkailen, että edelleen olen kasassa ja ei kyllä synnytyksestä ole tietoakaan. ;)! Yliaikaiskontrollia tässä odotellaan.

Jennulille paljon tsemppiä tuon huonon olon vuoksi! Toivottavasti pian alkaa helpottamaan!

Virva, älä nyt ota tuota sokeriasiaa niin vakavasti. Tosi monella sokerit heittelee raskaudessa ja onhan hyvä asia, että niitä seurataan, jottei pääse tulemaan yllätyksiä. Sullahan on jo ihan mahtavasti viikkoja! niin se aika menee!

mites Helenelle kuuluu? vieläkö suppailee kovasti? Toivottavasti sullakin sujuu jo paremmin.

Entä mitä kuuluu irishille, Naulle, Hermionelle, zerialle ja muille? kirjoitelkaahan alktiivisesti kuulumisianne niin pidätte munkin mielen täällä virkeänä!

Myy 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä nyt sais aikaiseksi hiukan kirjoitella. Olo on vaan väsynyt ja huono ja päätä särkee. Ja nyt pitäis jo olla virkeä keskiraskaus menossa... Mietin, että onko hemppa laskenut vai sokeritko sekoilee vai mikä on.

Liikkeitä en vielä kauheesti tunne. Jotain epämääräistä, joka saattaa semmoista olla. Eilen iski jo ihan isompi huoli päälle, mut onneks on doppleri :).

Harjoitus suppareita on tainnut olla harvakseltaan jo jonkun aikaa. Ainakin ne kiristelyt sellaisiksi tulkitsin. Ekassa raskaudessa en semmoisia huomannut. Pieniä menkkajomotuksia välillä, mut kohtu se kai vaan kasvelee. Aikas muheva maha onkin jo. Pitäis ottaa kuva.

Oon miettinyt, että voiko np-ultran la pitää paikkaansa, eli et oisin 6 päivää pidemmällä, kuin kuukautisista laskettuna. Eikös ne keskimääräiset viikot lasketa, niin et ovis ois n.kp14? Sit mulla ois pitänyt olla kp8. Ja vasta kp11 alkoi ovistikku vähän vahvistuun. Tai kai sekin vähän vaikuttaa kuinka nopeesti kiinnittyy, noihin ultran viikkoihin. Varhais ultrassa oli vaan 3 päivää edellä ja se tuntuis loogisemmalta. No jos menee samalla kaavalla kuin esikoinen, niin yliaikaiseksi menee joka tapauksessa. Kunhan ei joutuis taas käynnistykseen. Saapi nähdä minkä kokoinen on rakenneultrassa. Reilu 2vko vielä...

nau rv18+4

4/77 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAURIS, tervetuloa, mukavaa aina kun haahuja tulee lisää pinoon!!

MYY, supistelut on öistä vähentyneet, jonkinverran on nyt ollut päiväsaikaan, mutta sen verran harvakseltaan etten ole kauhean huolissani ollut. No, ainahan sitä huolissaan, mutta eniten pelotti ne leposupistukset joihin heräsi, sen nyt vielä ymmärrän että on touhuillessa ja rasittuneena jonkin verran. Sulla onkin siis synnytys "ovella":) Ihanaa kun haahuihin tupsahtelee välillä vastasyntyneitäkin, ollut vähänlaisesti synnytyksen kynnyksellä olevia pinossa vielä.

Oma olo on edelleen onnentäytteinen, torstain loistavasta ultrasta johtuen:) Vaikka eihän ultra koskaan 100% luotettava ole, eikä aina saada kaikkia rakennevikoja sillä selvitettyä, niin kuitenkin kaikki vaikutti olevan hyvin, sen mitä sillä voi katsoa. Ai niin, pahoinvointi on tyssännyt kuin seinään!! Valtavan upeaa, näistä kahdestakymmenestä viikosta kun n.14 viikkoa voin todella huonosti, on merkillinen olo kun voi syödä mitä haluaa ja milloin haluaa! Vaa´asta huomasinkin tämän jo tänä aamuna, kun heilahti viisari 2kg eteenpäin edellisestä neuvolakäynnistä:) Mutta hälläväliä, painoa saanee tullakin, kun olin edellisessä neuvolassa vielä miinuksen puolella alkupainoon nähden..

Masussa on kuin onkin tuntunut hikkailua, kun ihmettelin ja kyselin jokin aika sitten voiko näin "aikaisin" tuntua vauvan hikottelu, mutta sitähän se lienee, on jo neljä kertaa ollut sama nykytys samalla tavalla:) Alkanut erottaa nyt viikon sisällä mikä on jalan ja mikä käden liikettä ja mahan päältä tuntee myös miten päin pikkuinen siellä makoilee:) Kaiken kaikkiaan, tosi mukava olo ollut, TIEDÄN että kaikki tuon ultran ansiota:)

Hyvää alkanutta viikkoa muillekin, toivottavasti iloisuus tarttuu!!

*Helene 20+3*

Vierailija
5/77 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ultra ja neuvolalääkäri takana, kaikki oli kunnossa. Laskettu aika muuttui (taas) ja on nyt sitten 15.1. Niskaturvotus oli vaan 0,7mm, pää-vartalomitta 64,9mm ja liikkeet normaalit. Yrjö-Pirjo oli siestalla ultran aikaan ja kätilö joutui masua kovasti heiluttelemaan, että saatiin tarvittavat mitat.

Olipa mielenkiintoista kun ammattilainen otti verikokeen, ei kestänyt kuin hetken ja yhdellä yrityksellä, eikä reikä vuotanut juuri lainkaan, mistään törkeistä mustelmista nyt puhumattakaan. Eli tästä päätellen mun suonet on ihan löydettävissä, edellinen katastrofi vaan menee sen bimbo-terkan piikkiin...

Lääkäri oli sitä mieltä että jos taas tulee sellainen vuorokausi ettei mikään pysy sisällä niin pitää mennä päivystykseen tiputukseen :/

Paino siis tullut sen viitisen kiloa alas ja verenpaineenkin alapaine 10 pykälää, mitäköhän sekin tarkoittaa...? Nyt oli siis 128/75, mutta musta se on vielä ihan hyvä, eikö vaan?

Kohdunsuu oli kiinni, sydänäänet sai hyvin kuuluviin vaikka mulla on istukka edessä. Nyt vaan odottelen sen pari viikkoa niitä veriseerumin tuloksia.

*Helene*: Ihanaa että olet päässyt pahoinvoinnista ja saanut syötyä. Ja hikottelu, voi että!

Toivottavasti *naun* olo on jo parempi? Mullakin vaihteli noi kestot, menkkojen mukaan la olis 11.1., ekan varhaisultran (yksityisellä 6. viikolla) mukaan 18.1. ja nyt eilisen ultran mukaan 15.1. En oikeen tiedä mistä nää heitot johtuu, mut epäilen samaa kuin sä että eriaikainen ovis ja joku kumma kiinnittymisaikataulu varmaan kyseessä...

Hauska kuulla *myystä*, toivottavasti pääset jo pian "ulkoistamaan" pienokaista! Koska sulla se kontrolli on?

Tervetuloa *Laurikselle* ja tsemppiä alkuhermoiluun bd

Jennuli 12+4

Vierailija
6/77 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Laurikselle, ja tervetuloa mukaan! Onnea odotukseen, neljäs jo, vau! :) Ei ole sulla kovin pitkä aika np-ultraankaan enää.

Ja Myy, kohta poksuu! Meneekö jo hermot oottamiseen? Sisko kertoi suuttuneensa aikanaan pikkusiskolleni (joka oli tuolloin 9v). Sisko-ressu oli yliaikaisena oottamassa kotona, eikä lapsi vaan meinannu syntyä. Oli jo ehkä pari päivää yli, iiks, ja pikkusisko soitti kysyäkseen "eiks se oo vieläkään syntynyt" ja sai hyvän korvallisen. :D Ymmärrän odottajan tuskan, kun ei vaan tuu lasta vaikka kuinka oottelee.

Nau, hemppa vois hyvinkin olla syynä väsymykseen. Itte huomaan nyt, että tosiaan oon ollut tosi paljon väsyneempi kun on hemoglobiini alhainen, nukkua on pitänyt runsaasti ja kaikki tuntuu raskaammalta. Toki on tässä raskaampi itsekin, ei painolta mutta muuten.

Helene, hyvä kun on supistukset vähentyneet. Ihana kuulla, että oot onnessa, se on aina mukavaa. Itte juttelin eilen yöllä vähän surullisen veljeni kanssa, ja tuli semmoinen olo että olenpa kyllä itse nyt onnellinen. Eipä se velikään kovin surullinen ollut, vähän vaan kaipasi juttuseuraa.

Ja pahoinvointikin loppunut, mahtavuutta!

Ja Jennuli, olipa pieni turvotus. Hieno homma! Ole tosiaan varovainen sen laatoittamisen kanssa, ja mene vaan tiputukseen. Hurja painonlasku sulla, toivottavasti oli edes jotain mistä lähteä! Muuten oot kohta jo luurankana vain. Näin muuten ihan hullun laihan naisen, joka oli viimeisillään raskaana. Näytti konstikkaalta. Verenpaineesta, ei tuo ymmärtääkseni kovin huolestuttava alapaine ole, siis joillainhan on ylipäätään alapaine tuommoinen.. mutta sietää varmaan tarkkailla, ettet kuukahda. Pyörryttääkö kovasti ylösnoustessa?

Itte oon ollut tosi kiireinen koulun suhteen ja lastenhuonetta on remontoitu kanssa.. Voi kuinka siitä tulikin nätti! Jos huoneesta voi mitään päätellä, niin mahassa kasvaa onnellinen lapsi. Olin malttamaton, ja naulasin itte kiinni jalkalistaa yhteen seinään, ja sehän meni sitten ihan huonosti. Ei se mitään, koska olin juonikas ja laitoin huonosti menneen kohdan eteen nojatuolin. Mies ei ole vielä ainakaan huomannut/hermostunut. Se kielsi mua laittamasta niitä ite, mutten totellut! :D

Verensokerit on pysyneet alle viidessä aamuisin, mutta se vaatii kyllä aikamoista tarkkuutta iltasyömisen suhteen. Illalla jos syön kaksi palaa ruisleipää yhden sijaan, niin heti on aamulla yli viiden sokerit. Harmiteltavaa. Sain ajan ensi tiistaille diabeteshoitajalle äitiyspolille, aikaa piti varata kaksi tuntia. Mitä ihmettä ne tekee kaksi tuntia? :o

Lähen tästä kohta kauppaan.. sade houkuttelee todella. :/

virva, 28+1

Vierailija
7/77 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurikselle tervetuloa ja onnittelut plussasta! Kiva että vanhojakin Haahuja tänne eksyy. Pari täällä onkin poikkeillut, lähinnä tuolla kuumeilupuolella. Ainakin Ulriina ja UusiNuppu :)

Jennulille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!

Helenelle onnittelut pahoinvoinnin loppumisesta!

Omanapa. Täällä sitten bongattu supistuksia, sänkypuuhailujen jälkeen kylläkin. Mutta masu meni ihan kireäksi ilmapalloksi ja tuntui inhottava kiristvä tunne ja kesti koko päivän. Näihin aikoihin se kyllä alkoi esikoisestakin. Eli vähän sitä olen tässä odotellutkin :( Mutta on se niin ärsyttävä vaiva.

Eilen oli neuvola ja terkka sanoi että sellaisina supparipäivinä pitää vaan ottaa rennommin ja ei ainakaan saa provosoida niitä. No opin minä viimeksikin elämään niiden kanssa joten nyt taas sama juttu. Nyt ei vaan pysty niin paljoa huilaamaan kun tuo esikko täytyy kuitenkin hoitaa.

Muuten kaikki oli hyvin neuvolakäynnillä paitsi että verenpaine oli tosi alhainen. Terkka suositteli lämpimästi aamukahvin juontia mitä en normaalisti harrasta mutta juon kyllä iltapäivällä kupin. Täytyy vaihtaa aamupäivälle se kahvikupponen ja juoda iltapäivällä teetä.

Liikkeet tuntuu jo tosi selvästi, ja kova möyryäminen alkaa olla melkein joka päiväistä.

Pian ei varmaan tarvita edes doppleria kun tuntee niin hyvin että kaveri on siellä vilkkaana :)

Huomenna tulee mittariin mulle 30v ja pientä ikäkriisiä pukkaa päälle. Mies kun on vasta 27 v niin tuntee itsensä ihan ikälopuksi..

Hermis ja Baby-J rv 15+5

Vierailija
8/77 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kamala miten kylmä!!

Lauris tervetuloa ja onnea!

Jennulin verenpaineet vaikutti ihan normaaleilta. Itellä ollu aina alhaalla ja joskus alapaine on tosiaan ollu reilustia alle tuon 75 ja sillon huippas kyllä ihan kiitettävästi aina ylös noustessa. Muutaman kerran taisin pyörtyä paukahtaakin. Nyt on pysyny pikkasen paremmilla lukemilla kun on ikää tullu lisää, mutta suurinpiirtein samoilla lukemilla olen ku sinäkin (ainakin viimeks neuvolassa otetun mukaan)

Hermis saa kans jo nauttia liikkeistä. Hyvä että on vilkas liikkumaan. Ja dopplerin voikin jättää vähemmälle kunhan kunnon möykkä alkaa... ite en osaa jättää sitä pois. Haluan ne sykkeet kuulla illalla ennen nukkumaanmenoa, vaikka olis kuinka villi päivä vauvalla ollu ;) Päivittäistä siis vielä toi dopplerointi mulle.

Ja onnea huomisen johdosta!! Itse jo sen rajapyykin ohitin. lman juhlia halusin yli päästä, mutta äiti yllätti ja järkkäs pienet kakuttelut sillon keväällä. Kivaahan se oli.

Omanapa kasvaa kasvamistaan. Tänään yks työkaveri ihasteli kun on niin mahtavasti viimeaikoina masua tullu. Onhan se tosiaan kasvanu ja nyt itsekin huomaa että jotenkin on mahanahkakin tiukalla. Pitäis varmaan nyt viimeistään alkaa rasvaamaan kumpua. Olisko ehdotuksia millä kannattaa kiillottaa?? Mulla on aika herkkä iho, joten varmaan apteekista kannattaa perusvoide tms hakea.

Toissailtana olin ihan hullun väsyny ja unikaan ei sitte tullu enää helpolla kun kävin ihan kierroksilla. Valvoin jonnekin 1-2 yöllä. Just ennen ku alko tuntua että uni viimeinkin tulee alkoi kaveri mahassa vetämään jumppaa. Hullu pyöriminen ja nakutus alamahaan ja välillä navalle. Oikein käteen tumppas aina ku yritin rauhotella. Olis tehny mieli herättää mieskin tunnustelemaan sitä showta minkä junnu mulle anto. Ei olis ehkä ukkokulta tykänny jos olisin potkinu sen ylös ;D Kivoja kokemuksia, ainoa ikävä tuossa oli että yöllä alkaa hillumaan... aamulla tietty aikanen herätys töihin ja olin ku nukkuneen rukous, silmät ristissä pää sekasin koko päivän.

Nyt taidan lähteä odottelemaan josko vaavi alkas jumppamaan tälle illalle enemmän. Aikas hiljaista ollu tänään. Onneks jotakin töminää kuitenkin;) Huomenna onkin jännityspäivä. Rakenneultra ja mua jänskättää ihan hulluna.

Irish rv20+5

Vierailija
9/77 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi Laurikselle oikein paljon tervetuloa mukaan. Kamalan monta keskenmenoa siullakin on ollut, onneksi kuitenkin on noita onnistuneitakin raskauksia :)

Myy: Kiva kun kaipailit :) Siulla alkaakin olla jo jännät paikat, onneks nyt ei ole sellainen kamala helle, vois olla vähän liiankin tuskaista odottelua. Olikos tämä teidän mones lapsi?

Nau: Juu kuvia vaan kehiin massusta! Ite jo kuuuuumeisesti oottelen, että milloin alkaisi masu näkyä (no sen verran on tuota vararavintoa kertynyt ettei ihan pienet pömpötykset kyllä vielä näy :) Noista laskuista en kyllä tiedä, itsellänikin kun alku-ultrassa pieni oli 2 viikkoa jäljessä ja np-ultrassa enää 5 pv ja Vaun sivuilta kun kattelin niitä päiviä (mm. milloin hedelmöittyi tai milloin sydän alkaa sykkiä jne.) niin ei todellakaan pidä paikkaansa. Mutta niinpä ne taitavat nuo pienet jo tuossa vaiheessa olla yksilöitä :) Ja joku laskettu aikahan on vaan numero, eiköhän se vauva ihan itse päätä, milloin on aika tulla maailmaan :)

Helene: Mahtavaa että olet noin hyvällä tuulella. Kyllä tarttuu :D Itsellä on tunteet viime aikoina vaihdelleet taas laidasta laitaan, mutta nyt kyllä ollaan taas vahvasti plussan puolella (hyvä ruoka ja hyvä musa= parempi mieli) Ja ihanaa että liikkeet ja hikkailut tuntuu. Voi vitsi miten malttamattomana oottelen myös noita ensimmäisiä tuntemuksia....

Jennuli: Mahtavia ultrakuulumisia! Miten ne vielä muutti sitä la:ta? Miulle sanottiin että jos eroa laskennalliseen on alle 7 vrk ei la:ta vaihdeta. No mutta kuten jo sanoin kyseessähän on vaan päivämäärä jolla ei välttis ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa baby tulee kun on tullakseen ja hyvä niin :) Totta muuten että asiansa osaava terkka on kullanarvoinen, etenkin nuo pisteliäät sisaret. Etenkin labran näytteenotossa on ihan ilo asioida kun ovat niin taitavia.

Virva: Väsyä juu täälläkin, en tiedä johtuuko töistä vai mistä. Ensi viikolla on neuvola joten kaipa siellä hempat tarkistetaan. Ihanaa kun olette jo päässeet sisustuspuuhiin! Miutakin vaivaa kamala pesänrakennushinku, olen vaan vielä saanut hillittyä itseni (mutta suunnitelmia, suunnitelmia on kyllä :) niin eikä niitä miehiä tosiaan aina tarviikkaan totella! Oma kultani on taas vaihteeksi keikkahommissa, eli saan elää viikot kun ellun kanat (ja ihan kivaahan se taas vaihteeksi on), tosin kaikenlaiset ötökät aiheuttavat kauhunhetkiä, ne taatusti vaistoavat että kammoan niitä, eikä pelastavaa ritaria ole mailla halmeilla -> paras aika iskeä (mm yks yö joku ihmeen koi hyökkäs käteen kiinni, arvatkaa vaan lensikö peitot ja lakanat ja no koi kyllä myös..)

Hermione: Oih, liikkeitä jo! Ihanaa! Meikä tietysti ensikertalaisena saa odotella vielä vaikka kuinka kauan (enkä kyllä jaksaisi). Suppareita en varmasti osaa edes vielä tunnistaa. Siun pitää tosiaan nyt ottaa vaan rauhallisesti jos kerta kroppa sanoo niin. Miulle terkka muuten neuvoi alhaiseen verenpaineeseen SALMIAKKIA. Doppler muuten on täälläkin ollut ahkerassa käytössä (lähes päivittäin pitää tsekata että jotain kuuluu) tosin niiden alkukankeuksien jälkeen en ihan tarkkaan vielä luota omiin dopplaus-taitoihini, mutta kyllä mielestäni saan kuulumaan kaksi ihan erilaista sykytystä (oma ja babyn) no ens viikolla onneks pääsee neuvolaan :) Juu ja ikäkriisistä täällä on jo kohta vuoden kokemus! Kovasti kyllä odotan että kriisi haihtuisi salamana kun siihen nollan paikalle vaihtuu kohta ykkönen... Jännä nähdä että käykö niin :) Nyt olen kovasti fiilistellyt kuuntelemalla nuoruusajan musaa Gunnareita ja Metallicaa ah ihania Don't Cry:ta ja Nothing else matters:ia ym ym. Olis se kivaa olla taas hetki sellainen teini, mutta en kyllä tiedä haluaisinko oikeasti aloittaa kaiken alusta?

Huh tuleepa pitkä viesti... onkohan tässä muuten merkkimäärälle jotain rajaa?

Meikällä on ollut mielenkiintoiset viikot: viime viikolla oltiin elokuvan kuvauksissa avustajina oli uuvuttava mutta hitsin mielenkiintoinen ja kiva päivä! Lisäksi ilmoittauduin mattimyöhäisenä (koska neuvolalääkäri sanoi etten pääse siihen mukaan kun jo odotan..) sellaiseen Radiel-tutkimukseen jossa pyritään ennaltaehkäisemään raskausajan diabetestä ja sen haittavaikutuksia sikiöön. Eilen just olin siellä ekalla tapaamisella (ja meni muuten kevyesti se kaks tuntia) Harmi vaan että jouduin seurantaryhmään enkä varsinaiseen tutkimusryhmään, eli en saa kaikkia opastuksia (mm. ravitsemusterapeuttikäyntiä ja liikuntaohjausta) mutta kylläpä tuo kovasti silti nosti motivaatiota taas panostaa terveellisempiin elintapoihin. Neuvolan puolesta menisin sokerirasitukseen vasta myöhemmillä viikoilla, mutta tähän radieliin liittyen menenkin jo nyt perjantaina. samalla otetaan verikokeet. Se hoitaja kun sanoi että ei kannata säikähtää niiden putkien määrää, että niitä on kuus-seitsemän-- tässä vaiheessa vaan nyökyttelin että joo en säikähdä, niin hoitsu jatkoi että-- toista... Eli 16-17 putkea verta!! Pitää varmasti varata jotain syötävää mukaan kun pitää kuitenkin olla se 12 tuntia syömättä...

Jaahas jospahan välillä lopettaisi tähän... Kamalasti on taas ollut asioita mielessä, mutta jostain syystä en ole saanut niitä vuodatettua tänne tai minnekään. Mutta jospas tämä tästä

T: Zeria rv 15+1 (mennään nyt kuitenkin niiden neuvolan laskujen mukaan kun niiden mukaan mennään muuallakin...)

Vierailija
10/77 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanko oikein, oliko teillä nyt eka kyseessä? Miten pitkään olet jo liikkeet tuntenut (niin siis enhän minä mitenkään malttamaton ole, mutta... :) Niin ja missä vaiheessa alkoi masu näkyä? Muutkin saa kyllä mielellään vastata!! Miulla tulee pakosta sitä rasvausta päivittäin aina doppleroinnin yhteydessä kun käytän siinä välissä ihan vaan tavallista kosteusvoidetta. Hankin kyllä jo aikoja sitten Weledan raskausajan hoitoöljyä, se kun on täysin luonnonmukainen ja ilman keinotekoisia kemikaaleja. Tässä joku aika sitten huolestuin todella kaikesta siitä kemikaalimäärästä, mitä kehooni saan. Joitakin sertifioituja luontaiskosmetiikkatuotteita olen kokeillut, mutta miksi ihmeessä niiden pitää olla niin kamalan vahvasti hajustettuja?? Ei meinaa tässä tilassa ainakaan sietää moisia eteerisiä hajusteita. Tuossa hoitoöljyssä ei onneksi hajusteita ole.

Tsemppiä huomiseen ultraan!!

Zeria

Vierailija
11/77 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeistä esikoisen aikaan tunsin ne rv 16+ eili aika aikaisin silloinkin.

Mutta taisin unohtaa sulle kertoa siitä mun tukilääkityksestä alkuraskaudessa.

Eli 3 päivää oviksen jälkeen aloitin Lugesteronin (keltarauhas hormonia) Ja sitä jatkettiin rv 9 asti. Ihan vain tukemaan varmuuden vuoksi omaa keltarauhasta.

ja Klexane- Minihepariini aloitettiin heti kuin sain + testiin ja sen piikittäminen jatkui rv 14 asti. Se määrättiin siksi että kun kaikkia verenhyytymitekijöitä ei edelleenkään tunneta niin vaikka testeissä ei ollut mitään ongelmaa niissä hyytymistekiöissä, otettiin se ihan varmuudeksi mukaan koska ei siitä ole mitään haittakaan. Ja kaikesta tästä kyllä kiitän Väestöliiton klinikkaa että vihdoin joku suhtautui vakavasti tähän km ongelmaan. Ja jollakin ihmeellä ollaan nyt näin pitkällä raskaudessa, tiedä sitten onko se lääkkeiden ansiota vai mikä nyt sitten on tällä kerralla paremmin.

Hermis taas :)

Vierailija
12/77 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eka on meillä kyseessä ;D Liikkeitä aloin tunnustelemaan jotain rv17-18 paikkeilla. Tosin ennen sitä oli samanmoisia kepeitä tuntemuksia jonkin aikaa. En vaan uskonu että olis vauvan liikkeitä, samalta se kuitenki sillon tuntu, mut kevyempinä hipsuina ;) Siinä vaiheessa tajusin ku pidin serkkuni poikaa mahani päällä ja masusta alkoi joku työntämään tätä sukulaista pois semmosella vimmalla että oli pakko uskoa sen olevan vauvan liikettä. Joko mustasukkaisuutta näyttää mahassakin, muita ei äitin syliin kiitos!

Masu alkoi mulla näyttämään ulkopuolisellekin vauvamahalta jossain rv13 paikkeilla. Tosin siihen piti tietää että odotan, koska olis voinu kuvitella vielä lihomista ja arvailla olisko tuo raskaana. Noin kk sitten viimeiset sukulaiset tajus kertomattakin että vauvahan siellä kasvaa, ei se syökään ihan niin paljo että tuollai lihoo;)

Kiitti vinkistä tuohon mahan rasvaukseen, taidan huomenna käydä etsimässä kun kerran kaupunkiin mennään kurkkamaan muutenkin tuota mahan sisältöä;)

Irish

Vierailija
13/77 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä masun rasvauksesta. Se Weledan öljy on kyllä ihan huippu eli sitä kyllä kanssa suosittelen lämpimästi. Ja entinen neuvolatätini (ihana sellainen) esikon raskaus aikana suositteli käyttämään joka toinen päivä öljyä ja joka toinen jotain kunnon perusvoidetta. Mutta lopuksihan se että tuleeko raskausarpia riippuu ihan ihotyypistä. Mutta ainakin niiden tulemista voi hieman ehkäistä hyvällä rasvaamisella ja öljyämisellä. Oma vatsanahkani räjähti esikoisen raskaudessa 2 viikkoa ennen la:ta vaikka olin kyllä huolellisesti rasvannut ja öljynnyt joka päivä masua. Ja se kaamea räjähdys tapahtui YHDESSÄ YÖSSÄ!! Arvaapa vaan olinko järkyttynyt aamulla kun näin vatsani peilistä!! Itku tuli silloin kun katseli niitä kivoja seepraraitoja.. Ja tissit räjähti imetysaikana ja synnytksen jälkeen sisäreisiin ihan nivusiin tuli kanssa kivat raidat..

Toivottavasti itse säästyt noin suurelta raskausarpi määrältä :)

Vierailija
14/77 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan aikoihin ehtinyt/jaksanut käydä lukemassa teidän kuulumisianne. Iloista on, että tosi monet odottavat edelleen onnellisesti =). Ja kaikille on tullut viikkoja hurjasti lisää. Miten tuntuukin, että omat viikot ei kuitenkaan lisäänny!!

Minulle tämä raskaus tuli todeksi vasta ensimmäisessä ultrassa (vko 11+5), kun näki että vatsassa todella möyrii joku. Vasta sen jälkeen uskalsi oikeasti iloita raskaudesta.

Pahoinvointi on ollut mulla hassusti ilta- ja viikonloppupainoista ja silloin olenkin oksentanut ihan reilusti. Päivisin töissä olen voinut hyvin...Nyt tuntuu että olo alkaa helpottaa, tosin loman alkaessa oli taas oksupäivä, eli pahoinvointi liittyy varmaankiin stressitasoon tai siis sen laskuun =).

Ikävä vaiva on myös päänsärky, mitä mulla on ollu koko kesän parin päivän jaksoissa kerran viikossa. Sen kanssa kyllä pärjää, niin kauan kuin se ei muutu migreeniksi.

Pääkaupunkiseudulla on näköjään vähennetty neuvolakäyntejä hurjasti, kun olen käynyt vasta kerran neuvolassa ja kerran ultrassa kättärillä. Seuraava neuvola on tällä viikolla ja seuraava käynti on taas ultra kättärillä viikoilla 18. Lääkärikäynnistä kun kyselin, niin sellainen on vasta 20+ viikoilla. Vähän oman onnensa nojassa tuntee olevansa, mutta onneksi noita raskauksia on jo takana niin tietää vähän mitä odottaa milloinkin.

Minäkin muuten joudun taas sokerirasitukseen (inhottaa jo nyt ajatus syömättömyydestä ja sen litkun juomisesta), kun lähisuvussa on diabetestä. Tähänkin on tullut muutos sitten kuopuksen odotuksen, silloin olin kokeissa vain esikoisen suuren syntymäpäinon (4025g) vuoksi. Nykyään syntymäpainoraja on 4,5kg, josta joutuu kokeisiin.

Eksyin jo selailemaan vaunuvaihtoehtoja ja löysin käytetyt aiiiivan ihanat vaunut ja nyt mietin olenko ihan pöhkö jos jo nyt menen ne ostamaan. Onhan tässä aikaa vaikka kuinka, mutta jos yhtä ihania ei sitten löydykään ja noin edullisesti... Uudet vaunut me joka tapauksessa tarvitaan, mutta eipä paljon muita hankintoja sitten.

HuldaTilda vaunuaatoksissa 15+4

Vierailija
15/77 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra siis. Kaikki näyttäis olevan kohdillaan ja olisin voinu tuijotella kaveria ruudulta vaikka koko päivän ;) painoa vähän reilu 400g.

Sukupuolikin saatiin selville, mutta se me miehen kanssa päätettiin pitää salaisuutena... ihana kun kaikki kyselee, mut voi vaan virnottaa. Ilkeä minä astuu esiin ;D Vastaus siis tästäkin eteenpäin sukupuoliuteluihin on jompikumpi siellä on... Yritän liittää kuvaa mukaan jos osaan.

HuldaTilda kiva kuulla sinustakin;)

Vierailija
16/77 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no seuraavalla kerralla paremmin..

irish

Vierailija
17/77 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irish: no wau, Ihana kuva!! En tiiä miten, mutta ihan poikavibat tuli jo tuosta eilisestä (kun on jo nyt äipästä noin mustis)... Mutta te siis tiedätte jo kumpi on tulossa, ihanaa! Mutta siis ihan oikeestikko siulla jo rv:lla 13 näky vauvamaha! En ala :) nyt oon siis viikolla 16, eikä kyl näy muuta kun omaa pömppöä… Farkutkin meni tänään ihan hyvin jalkaan. Niin no tästäkin olen jo kehitellyt itelleni pelkoja, että onko kaikki hyvin jos pieni ei siellä tarpeeksi kasvakaan… No yksilöitä taidetaan tässäkin suhteessa olla, mutta silti..

Hermy: No siullapa olikin edellisellä kerralla hurja muodonmuutos oikein tositeeveen tyyliin jos kerran yhdessä yössä masuraidat ilmaantu :) No kaipa se pitää vaan hyväksyä, että elämä se vaan näkyy kropassa ja niinhän se pitääkin. Itse en vielä ole sitä Weledan öljyä käyttänyt, ihan vaan apteekin perusvoidetta aina dopplauksen yhteydessä. Muutenkaan en ole kovin hyvä rasvailemaan kroppaa (vaan naama ja joskus kun on ihan pakko niin jalkapohjat) Hih, ootteko muuten haahut seuranneet sitä pimpsa-keskustelua AV:lta? Ihan hervotonta, mutta kyllä niin totta. Ei se värkki varmaan ihan entisensä synnytyksen jälkeen ole..

Niin joo niistä lääkkeistä ja pistoksista kyselin kun itse kanssa kaipailin jotain apuja alkuraskaudessa mutta lääkärin mukaan mitään konsteja ei ole…

Hulda Tilda: Niin tuttua, miusta kanssa tuntuu että muiden viikot juoksee eteenpäin, mutta omat vaan matelee tuskastuttavan hitaaaaasti.. Harmi kun siulla on vielä huonovointisuutta ja päänsärkyä ja aika jännä että se ei liity suoraan stressiin vaan sen vähenemiseen. No toivotaan että pian helpottaisi. Miulla ei ole ollut pahoinvointia koko raskaudessa (tissit on kyllä ollut arat, mutta sekin alkaa jo vähän helpottaa) väsykin on tullut vasta ihan viime viikkoina joten tämäkin nostaa huolta taas uusiin sfääreihin kun mielessä tosiaan on että voinko oikeasti olla näin onnekas että terveen vaavin joskus syliini saan… Kauhea epätoivo..

Vai ollaan sitä jo vaunuja katseltu sillä silmällä :) Me käytiin viime viikonloppuna vauvatarvikeliikkeessä ihan vaan ihmettelemässä ja ihan vähän hypistelemässä. En kyllä yhtään tiedä milloin uskallan yhtään mitään hankintoja tehdä (enkä kyllä vielä tiedä edes että mitä kaikkea sitä pitää edes hankkia!) Nyt kun olen puhunut tästä raskaudesta jo vähän vapaammin ja siihen tyyliin, että oon marraskuussa jäämässä ä-lomalle niin tulee väkisin sellanen hölmö olo että oonkohan nyt nuolasemassa ennen kuin tipahtaa.. Tuntuu vaan niiiiiin uskomattomalta että tässä vihdoin viimein voisi onnistua.

Lisää omaa napaa: tää viikko menee eteenpäin tuskastuttavan hitaasti! No lomahan se siellä jo häämöttää… Meillä on täällä työpaikalla alkamassa kauhea remontti eikä me päästä tästä rempan alta minnekään… No onneksi olen pahimman purkuajan just lomalla ja ajattelin ehdottaa että jos voisin loman jälkeen tehdä ainakin osan viikkoa etätöitä ettei tarviis remppamelussa ja pölyssä työskennellä.

Mites muut tiedättekö/haluatteko tietää vauvan sukupuolen etukäteen??

Zeria 15+2

Vierailija
18/77 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin nähdä kuvaakin teidän masukista! Voi kun olisikin pian se rakenneultra, mutta siihen on vielä kuukausi..

Zeria. Kyllä niitä apuja on siihen raskauteen ihan oikeasti olemassa, mutta julkiseltapuolelta niitä ei kylläkään saa. Mutta lapsettomuusklinikat on näissäjutuissa hyviä, sieltä moni on saanut avun toistuviin keskenmenoihin.

Ja joo olen käynyt myös tsekkaamassa vahingossa kylläkin sen AV:n pimpsapinon :D Ja pakko myöntää että olen kyllä itsekkin kurkannut omaa alapäätäni synnytyksen jälkeen, ja ei se kyllä kovinkaan paljoa ollut muuttunut. Eppariarpi vaan lisänä, mutta ei se ole mitenkään kamalan näköinen kuitenkaan. Mutta en kyllä suosittele kurkkimaan heti synnytyksen jälkeen sinne meinaan silloin se kyllä on aikas kammottavan näköinen. Meinasi mennä yöunet sen jälkeen, mutta kuukauden päästä oli jo ihan normaalin näköinen. En kyllä pistäisi ikipäivänä kuvaa alapäästäni mihinkään palstalle, on se sen verran pyhä paikka meikäläiselle :D

Mutta kyllä nämä ulkoiset muutokset on järkyttänyt mua enemmän raskauden jälkeen,ja ne voi tosiaan tapahtua ihan yhdessä yössä niinkuin meikäläiselle. Ja eihän se voi tästä muuttua muutakuin huonommaksi.. Mutta ei haittaa, haluan silti ne max. 4 lasta :)

Terveisin Hermis ja Baby-J rv 15+6

19/77 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

IRISH, tuo ultrakuva on aivan tajuttoman ihana, siis syötävän söpönen!! Ihan kateeksi käy kun jotkut pääsevät tuohon 4D-ultraan, itse saisi matkustaa tooosi kauas että saisi sellaisessa käytyä. Ihminen on muuten kumman utelias olento, noista syntymättömän sukupuolista. Itselle kun on vielä kolmen tyttösenkin jälkeen sama mitä merkkiä neljäs on ja tätä on vahvistanut vielä nuo keskenmenot ja vauvansaamisen vaikeus ja nyt vielä kun oli ihme että edes yksi kaksosista jäi masuun, niin ei ole ihan ensisijainen toive saada tiettyä sukupuolta, vaan elävä vauva. Tätä ei ymmärrä jotkut tuttavat/kaverit ollenkaan, joille en ole juurikaan puhunut noista menetyksistä, ovat sitä mieltä että AINA odottaja toivoo edes piirun verran enemmän toista sukupuolta. Kai minä oon sitten kummajainen, mutta ei-en toivo yhtä merkkiä sen enempää kuin toistakaan, jahka vaan jompikumpi siellä pysyisi hengissä:) Ja tuo tyttöfiiliskin on ihan oma mutu-tuntuma, ei mikään ensisijainen toive, vaikka siitä olenkin enempi puhunut kuin poikavauvasta. Ihanaa vaan kun joka päivä tuntee että siellä hengissä möyritään:)

Voih, kun aina olis monellekin kommenttia, mutta unohtuu jo ekalle vastatessa ja muistaa sit vasta kun näkee taas lähetettyään että himputti, tuolle piti vastata myös..

*Helene 20+5*

20/77 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä missä ne silmät ovat olleet kun en ole tätä uutta ketjua huomannut... Kopioin tähän kuitenkin saman tekstin minkä ehdin jo tuonne kesäkuisiin laittaa.

Täällä odotellaan huomista rakenneultraa välillä pelonsekaisin tuntein... Viimeyönä olin nähnyt painajaisia että vauva oli kasvanut TODELLA rujoksi ja kun heräsin niin tyyny oli pikkasen itkusta märkä :´(

Että silleen, miehelle en oo vielä tästä unesta kertonut enkä tiedä kertoakko... Me kun ei olla täällä nyt kahden kun meillä on yks miehen kaveri täällä remonttiapuna.

Paino on edelleen pysynyt samoissa lukemissa kuin alussakin; neuvolatäti sanoikin ettei se saisi kahden ensimmäisen kolmanneksen aikana mielellään noustakaan. Edelleen menen kuitenkin ihan tavallisilla kotiruuilla ja ruisleivän voimalla, ei täällä remontin keskellä oikein kummosia ruokia itelle edes pääse tekeen... Aina sitä on kuitenkin jotain purtavaa löytynyt parin tunnin välein :p

Olihan mulla jotain muutakin kirjoteltavaa mutta ei nyt oikein pysy ajatus kasassa tässä metelissä (hajottavat keittiössä vanhat kaakelit seinästä).

Danja, rv 21+0

PS. Levottomuutta ja pelkoa lisää vielä sekin etten edelleenkään ole varma vauvan liikkeistä... Välillä EHKÄ tuntuu jotain mutta niitäkin hyvin harvakseltaan... Tiedä johtuuko sitten siitä että tuota ylipainoa on jonkin verran niin en niin helposti tunnekaan niitä liikkeitä... :(