******** TAMMITENAVAT UUTEEN VIIKKOON 26.5 ALKAEN************
Ihanaista viikonalkua kaikille!!!
Ohessa viimeviikon pohdintamme
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (58)
Taitaa joka puolella olla niin hyvät kelit, ettei kukaan malta istuskella sisällä koneen ääressä :).
Mekin oltiin esim. eilen 6h ulkona lasten kanssa!
Piti vain tulla kertomaan perunasta. Meillä syödään harvoin perunaa, joten esikoisen aikaan en niitä hällekään itse valmistanut. Kaupan pakastealtaasta löytyy Oolannin perunasose, jossa on pelkkää perunaa. Sitä käytettiin esikoisella ja käytettäis nyt kuopuksellakin, mutta kun tuo peruna ei sovi.
Nyt aamupalan laittoon ja sit taas ulos. Huomenna onkin juhlapäivä, kun on serkun ylppärit ja pääsen näkemään vanhan ystäväni vauvan. Kivaa!
Aivan ihanaa viikonloppua kaikille!
Toivottavasti kaikki ovat selvinneet sairauksistaan! Meille tuli taas uus nuha, vauvalla jo kolmas kerta :(.
Justus ja poju 14.1.
Mä oon ollut vähän laiska ja tarjonnut vauvalle purkkisoseita. Maistelu ei vaan ole oikein edennyt mihinkään, kun vauva työntää naureskellen soseet ulos suusta. Mietinkin, että onkohan nuo purkkisoseet liian löysiä meidän vauvalle? Sitten kun se ruoka on jo kerran käynyt suussa niin se menee niin vetiseksi, että vielä vähemmän pysyy suussa. Täytyypi ottaa itseä niskasta kiinni ja tehdä itse perunasosetta, josko se vähän paksumpi mössö pysyisi vähän paremmin.
Meillä muuten se keittiön homevaurion hoito menee pikkuhiljaa eteenpäin. Ensi viikolla tuleevat korjaamaan homealueen ja sitten päästään soittelemaan keittiöfirmaan, että milloinkohan pääsisivät asentamaan uuden keittiön. Ymmärsin kyllä silloin lopputalvesta, kun remonttia suunniteltiin, että niillä siellä firmassa kesä on buukattu ihan täyteen... Mutta jospa jostain välistä meillekin ehtisivät kaapit asentaa. Kunhan ei venyisi syksyyn! Tuntuu vaan niin kaaokselta, kun keittiö ei ole kunnossa ja kaikki tavarat hujan hajan pahvilaatikoissa...
Jahas, Aada ääntelee. Täytyy antaa sille maitoa. Sit vois mennä pihalle, kun siellä on jo 13 astetta varjossa ja aurinko paistaa:)
T:vikli80 ja Aada 4.1.08
Puolikuntoisia ollaan vieläkin kaikki, esikoinen yskii pahimmin. Parempaan ollaan silti menossa, joten eiköhän tämä tästä. Huomenna vielä todistustenjako, sitten on koululaisillakin loma.
Ametistin puutarhaan pääsisin minäkin pe 13.6. päiväsaikaan. Koululaiset saavat pärjätä keskenään, mutta tuon kuusivuotiaan joutuisin mitä luultavimmin ottamaan mukaan.
Meidän neidillämme on uusi hieno lelu. Paras kaveri on tyhjä sämpyläpussi, sellainen paperinen, jossa on rapiseva ikkuna. Tyttö on ihan täpinöissään, kun rutistelee pussia, ja huuto on kamala, jos pussi karkaa käsistä.
Strutsi ja neiti
alkuraskaudesta tuli kyllä hirveästi oltua tällä palstalla, mutta täällä käyminen sitten jäi vähäksi aikaa ja sitten kun joskus täällä pääsin käymään niin olin jo ihan tipahtanut kärryiltä. :( siirryin sitten palstailemaan muualle, jossa ei ollut niin ahkeria kirjoittelijoita kuin täällä. :D ainakin tuttuja nimimerkkejä tuntui vilahtelevan..
meille syntyi pikku-prinssi 2.1.2008 klo.00.03. aika on vierähtänyt aivan hurjan nopeaa ja poitsu on kasvanut vaudilla. uusia taitoja tulee koko ajan, esim. eilen poitsu oppi kääntymään selältä massulleen ja nyt ei sitten malteta olla selällään ollenkaan. ihana. :)
ehkä vois elvyttää tätä palstailua täällä pikkuhiljaa..
// mutsiko & sebastian (paria päivää vaille 5kk)
En oo ehtinyt edes neuvolakuulumisia vielä kirjoittelemaan, vaikka se oli jo keskiviikkona. Kaikki hyvin, Ohto on jo 7230g, 64,6cm pitkä. Ei ihme että ne 62cm vaatteet on tuntunut liian pieniltä..! Tuntuu että se on kasvanut kamalasti viime aikoina! Ostoksille pitäisi päästä, mulla on liian vähän isompia bodeja...joutuu aina ikävän rumia yhdistelmiä tekemään.. (monet vaatteet voi olla nättejä sopivana yhdistelmänä, mutta väärän vaatteen kanssa yök!)
Ihanaa kyllä kun SAA mennä ostamaan jotain, tähän asti on saatu niin paljon lahjaksi ettei ole mitenkään tarvinnut, hyvä kun ehti käyttää kaikkia. Kun muita vaatteita kyllä vieraat toi isompiakin, mutta bodeja sattui lähes kaikki tuomaan 62cm kokoa..
Vielä kun joskus ehtisi sinne ostoksille. Aina kun mulla olisi aikaa, auto ei oo kotona. ja sit kun auto on kotona, mulla ei muuten ole aikaa.. Ja meiltä ei oikein muuten kätevästi pääse kaupunkiin, bussitkaan ei oo matala-lattiaisia.. Ja kävelymatka hieman liian pitkä (8km suuntaansa).
Meillä on viime aikoina mennyt ihan hulinaksi Ohton kanssa. se on tyyliin viikossa muuttunut tyytyväisestä lattialla pötköttelijästä riehuvaksi mönkijä-pyöriäiseksi jota suututtaa kun ei pääse eteenpäin. Eikä sitä pysty jättämään vahtimatta oikein mihinkään, kun sitterissä kääntyy vöistä huolimatta mahalleen ja lattialla hautaa itsensä leikkimaton alle uppeluksiin. Ja sitten huudetaan.. Tähän asti oli ollut niin helppoa viime ajat kun se viihtyi niin hyvin lattialla tai sitterissä nätisti lelukaarella leikkien. Mutta kivahan se on kun toinen oppii uutta, on kiinnostunut puuhailemaan ja yrittämään eteenpäin. Välillä näyttää että se ryömii jo ihan just, peppu ja jalat ja kädetkin on oikein hyvin mukana siinä, mutta rintakehä ei vielä nouse tarpeeksi että pääsisi eteenpäin. Kyllä se välillä mittari-matomaisesti vähän saa itseään eteenpäin nyhjytettyä.
Soseita on maisteltu jo viikko, ensin bataattia ja nyt maissia. Huomenna ajattelin jo maissi-perunaa. Maissi nimittäin tuntuu olevan herkkua, suu aukeaa sille todella hienosti. Muutamia teelusikallisia olen vasta kyllä antanut, vaikka söisi varmaan enemmänkin. Pientä poskien punoitusta tuli aluksi maissistakin, mutta ehkä se on vain "normaalia" reagointia uuteen aineeseen. Nyt ei enää tule.
Pientä tuttipullon hylkimistä on meinannut soseiden myötä tulla. Ei meinaa huolia maitoa, vaikka selvästi on nälkä. Haluaisi vissiin mieluummin lusikasta syödä kun sen nyt oppi. Suostuu kuitenkin aikansa huudettuaan ja temppuiltuaan syömään pullosta, onneksi. En mä nyt noita maitomääriä tahdo lusikallakaan sille syöttää! Enkä vielä nokkamukiakaan kokeilla..
Jahas, Ohto alkaa heräillä varmaan, pyöriskelee jo vähän. Mitähän muuta mun piti kertoa/kommentoida. EN muista!
Ainiin, Tolleroiselle tsemppiä kestovaippailuun, Mä itse aloitin 2kk sitten, täälläkin kyselin neuvoja siihen. Nyt kaikki sujuu aivan loistavasti, alan olla jo ihan oppinut siinä hommassa. Mä tykkään tosi paljon käyttää kestovaippoja, se on vähän niinkuin kiva harrastus tässä samalla, siitä tulee hyvä mieli kun voi jotenkin edes vähän säästää luontoa.
Ja strutsin poppoolle paranemisia! Me tässä odotellaan että ei kai vaan meille tule flunssaa, kun mun siskolle iski viime vkloppuna flunssa kun oli meillä, kamalasti oli just Ohton kanssa pusutellut jne.. Mut ois kai se jo ilmoitellut tulostaan jos olisi tulossa...kai..
Frimmy ja Ohto 250108
TAAS tökkii palsta, onneksi kopioin wordiin ennen lähettämistä aiemmin, kun eipä taas lähtenyt. yritetään nyt uudestaan.
Kyllä mä ainakin mutsiko:n muistan, vaikka mä taas en juurikaan kirjoitellut alkuraskaudesta. Tervetuloa takaisin!
Minä ainakin muistan. -Sattuneesta syystä. On pitänyt kysellä teidän kuulumisia enemmänkin, mutta kun tuntuu, että teihin ei ikinä törmää tuolla rappukäytävässä tai pihalla. :-)
T: SIru-Sofia täältä yläkerrasta :-)
P.S. Olisko Tampereen seudulla ihmisiä, jotka haluaisivat treffata? Vois koittaa järjestää joskus jos innokkaita löytyy.
Piti siis osoittaa edellisen viestin alku Mutsikolle, mutta pyyhin sen näköjään näppäränä tyttönä pois viestistä...
SIru-Sofia
..ja erityisesti mutsiko pitkästä aikaa.
Taas huhdottiin ulkona koko päivä, minä, äite ja mies (saikulla). Kolme päivää ollaan laitettu pihaa. Nyt alkaa oleen suht valmista, vähän nurtsia tarttee vaan istuttaa.
Myös makkari laitettiin uuteen uskoon ja sen myötä Pinja "joutu muuttaan" huoneeseensa. Edelleen tulee toki nukkuun viekkuun ekan syötön yhteydessä. Makkariin tuli siis lipasto (60-luvulta, TOSI hieno), taulu-tv ja sängynpääty. Ihanaa kun saa taas kattella makkarissa töllöö :D
Vikli - kiitoksia hirveesti kaikista vinkeistä. Kyselen lisää aina kun tulee jotain mieleen.
Pinja on syntyny siis 7. HELMIkuuta eli ei olla oltu TAYSsissa samaan aikaan. Ei siis olla oikeesti tammikuisia kun neiti päätti tulla maailmaan 10 päivää myöhässä ja viä 3 päivän käynnistyksellä =)
Keittiö on muuten tosi helppo asentaa ite joten siitä ei kyllä kannata välttämättä ulkopuoliselle maksaa. Mun yks likkakaverikin jopa pisti kaapit seinään asti ihan yksin. Tuumasta toimeen =)
Nyt kyllä nukkuun. Aamulla aikasin vauvauinti.
Aurinkoista viikonloppua!
T: Xena ja Pinja 7.2.2008
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=9c2253d6-2e8b-11dd-8384-…!
... vaan ilmoittamaan, että mullakin on nyt blogi. Kun Sammermanni ilmiantoi oman bloginsa, niin innostuin aloittamaan minäkin omani: (Koti)äitiyden iloista ja suruista saa lukea Vauva-lehden Lukijoiden blogeista otsikolla "Ihmeellisen tavallista elämää?"
... vaan ilmoittamaan, että mullakin on nyt blogi. Kun Sammermanni ilmiantoi oman bloginsa, niin innostuin aloittamaan minäkin omani: (Koti)äitiyden iloista ja suruista saa lukea Vauva-lehden Lukijoiden blogeista otsikolla "Ihmeellisen tavallista elämää?"
siru-sofia:
no, nyt tämäkin sitten selvis että sä oot meidän yläkerran naapuri. :D terve vaan!
muistan sut kyllä niiltä raskausajoilta, kun oli pari nokialaista mun lisäksi. kukas se toinen olikaan? mites teillä poitsu kasvaa? pitäis vissiin joskus treffata tuossa pihalla tai tuu vaikka joku päivä kaffelle. :) ja tommonen miittinki muiden täältä päin olevien kans ois kyllä kiva juttu kans..
meillä poitsu on vedellyt sikeitä nyt partsilla pari tuntia. oli ihan sippi kun käytiin taas aamusta vauvauinnissa. en tiedä onko täällä ollut puhetta että harrastaako muut jotain vauvojen kanssa?
btw, meki oltiin taysissa keskiviikosta 2.- lauantaihin 5.tammikuuta välisen ajan ja osasto oli 2A. näytti olevan porukkaa siellä silloin samaan aikaan. :)
kiinteiden aloittamisestakin oli ollut puhetta. meillä mennään vielä ihan tissimaidolla. tarkoitus ois sinne puolivuotiaaksi (eli vielä kuukauden verran) asti täysimettää, kun tuo poitsu kuitenkin nukkuu yönsä hyvin ja kasvaa hyvin.
töihin paluustakin oli vissiin jutusteltu. mulla ei oo töihin mihin palata, mutta kun hoitoalalla olen niin varmasti töitä löytyy kun niiden aika on. oon ajatellut olla kotosalla kuitenkin ainakin siihen asti että poitsu täyttää vuoden ja sen jälkeen mies jää kotiin hoitamaan poitsua. joudutaan varmaan viemään poitsu sitten hoitoon syksyllä 2009, jos mies pääsee yliopistoon opiskelemaan. ei rahallinen tilanne anna myöten että toinen ois opiskelija ja toinen ois kotona eli töihin on palattava viimeistään silloin, mutta tod.näk. siis jo vuoden vaihteen jälkeen. ajattelin kyllä jo nyt syksyllä tehdä vkonloppu- ja iltakeikkaa nii saa vähän lisärahaa kodinhoidontuen lisäksi.
ihania vuoden takaisia tarinoita oli ihmiset myös kertoneet. :) ei voi uskoa että siitä plussastakin on jo niin kauan. mihin se aika on oikein mennyt? meillä sebastian oli ihan ylläri (ehkäisy petti). en ollut ajatellut ollenkaan että vois raskaana olla, mutta kun alavatsaa vihloi ja menkatkin alkoi olla myöhässä niin testihän se oli tehtävä. oli kyllä uskomaton tilanne, kun saman tien testiin tuli niin vahva pinkki-viiva ku ikinä vaan voi olla. se pieni pinkki-viiva kyllä muutti elämän totaalisesti! :)
Mutsiko:lla on aika sama työtilanne kuin mulla. Mullakaan ei oo mihin palata, mutta töitä varmasti on sitten. Hoitoalalla siis minäkin. Ja minäkin mietin että voisin aluksi tehdä satunnaista vkloppu ja iltakeikkaa, niin olisi varaa olla pidempään kotona..
Me ajateltiin tänään "repäistä" ja ottaa vapaa-ilta ja -yö. Äidilleni juuri soittelin, innoissaan oli ottamassa pientä yövierasta vastaan. Tää ois niinkuin (jo?) toinen kerta kun olen Ohtosta yötä erossa.
Toisaalta tuntuu että olenko mä "huono äiti" kun haluan olla välillä irti lapsestani, toisaalta taas ei.. Ohto ei kuitenkaan ole minusta enää ravinnollisesti riippuvainen, hyvää se kai tekee mulle saada vähän omaa aikaa, ja just nyt tuntuu tosi tärkeältä saada miehen kanssa yhteistä aikaa.
On viime aikoina tuntunut että me ei nähdä juuri ikinä, ja silloin kun nähdään, puheenaiheet liittyy pelkästään Ohtoon, ollaan vaan äiti ja isä. Ajateltiin siis ottaa pieni "loma" että voidaan muistutella itseämme ja toisiamme että kyllä meitä muukin yhdistää kuin Ohto..
Mies tuossa yksi päivä juuri katseli vanhoja (muutaman vuoden takaisia) valokuvia, ja mietti että on tää elämä kyllä muuttunut... Pientä haikeutta siinä lausahduksessa ehkä oli, mutta vain pientä. En usko että kumpikaan meistä haluaisi takaisin siihen aikaan ennen Ohtoa, vaikka silloinkin kivaa oli. Ja eihän lapsi kuitenkaan ole mikään pallo jalassa, vaikka tää perheellisyys aika sitovaa onkin. Onneksi on olemassa hyvät isovanhemmat!
Mä pidän muutenkin suhteita isovanhempiin todella tärkeinä. Siis muutenkin kuin sen kannalta että niistä on joskus apua meille. Itse sain nauttia lapsuudessa siitä, että mummo asui meillä kotona, oli aina paikalla. Se oli siis koko ajan aivan yhtä rakas kuin äiti tai isä, ehkä jopa rakkain.
Haluaisin että myös Ohto saisi nauttia siitä että on enemmän kuin kaksi rakasta aikuista lähellä. Ja ainakin toistaiseksi hyvältä näyttää. Molemmat isovanhemmat rakastaa Ohtoa yli kaiken, minun vanhempia Ohto näkee lähes joka viikonloppu, kun vietetään paljon aikaa siellä. Ja tuntuu että Ohto jo nyt tietää ja tuntee sen että mummoon voi luottaa. Ei se ole sille mikään vieras. Isäni ei vielä ehkä ole kovin tuttu Ohtolle, isäni kun on semmoinen jörrikkä joka ei oikein osaa vauvan kanssa leperrellä (ainakaan muiden nähden), mutta uskon että ne alkaa tutustua paremmin kunhan Ohto vähän kasvaa..
Frimmy
Katos kun luin huolimattomasti, mutta xena ja finnanna olikin helmikuun alussa synnyttäneitä... No, mutsiko oli sitten ainakin samaan aikaan osastolla:)
Siru-sofia: Itse voisin ainakin osallistua mukaan, jos järjestetään Tampereen seudulla tapaaminen:)
Minäkin olen hoitoalalla:) Mulla on vakituinen toimi, joten tuttu paikka odottaa syksyllä. Mietin itsekin, jos tekisi vain viikonlopputöitä, mutta itse en jaksa keikkailua enää tehdä, sain siitä jo ihan tarpeeksi. Ja tuskin kirjoittavat työvuoroja pelkästään viikonlopuille. Olisi vähän epätasa-arvoista muita työkavereita kohtaan.
T:vikli80 ja Aada 4.1.08
Pitkästä aikaa minäkin vähän silmäilin teidän juttuja. Ei ole oikein nettiin aika eikä into riittänyt. Mutta vähän laitan kuulumisia.
Kiinteissä me taidetaan olla jo vanhoja konkareita, aloitettiin 3,5kk. Ja nyt aloitettiin viljat viikko sitten ja lihaa ajattelin ottaa listalle reilun viikon kuluttua. Ihan hyvin jo syödään lähes kaikkea. Kukkakaalia joku maistatteli, meillä menee porkkana-perunan kanssa kukkakaali ihan huippuhyvin alas. Riisipuurokin jo uppoaa, mutta kaura ei sit niin hyvin. Voi kyllä vaikuttaa, kun Noora on ollut nuhassa jo viikon ,niin kaurapuuro ja nuha ei oo herkkua yhdessä...
Menkat tuli ekat vajaa kuukausi sitten ja viikon sisällä odottelen seuraavia.
Mitäs muuta oli... Joo vuosi sitten oli jo raskaus täälläkin tiedossa ja tietoa sulateltiin vielä. Meillä kävi niin, että yksi kaunis päätettiin, että tulkoon vauva jos on tullakseen ja 2 viikon päästä oli testi positiivinen. Vähän kieltämättä järkytti, kun ei ollut ajatukseen tottunut vielä ja se kävi niin äkkiä. Ja tuolla se suloisuus nyt rohisee sängyssä... Just sanoin myös miehelle kun avasin siiderin et vuosi sitten mietin miten pitkä aika onkaan kun saa seuraava kerran juoda... ja nyt on Crowmore kädessä. Ei kyllä ollut kovin pitkä aika ;)
Nyt ei muista mitä muuta piti laittaa. Mut kuvan kuitenkin laitan. Musta ja Noorasta ei oikein oo kuvia (paitsi jotain sairaalasta naama turpeana...), et vielä joudutte tyytymään tähän söpömpään olioon.
Pore & Noora 030108
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=4324219e-2f3b-11dd-a840-…!
Voi vitsi millainen peikko tuo Noora on=) Meidän Vieno on ihan kaljukekkonen=)
Kiinteissä on tänään aloitettu persikan maistelu.Ollaan tutustuttu jo maissiin, perunaan,parsakaaliin, mangoon ja ruusunmarjaan.Tuota peruna-parsakaalia meni tänään 1/3 purkkia lounaaksi.
Lihaahan suositellaan nykyisin ennen viljoja ja varmaan muutaman päivän säteellä otankin jonkun lihajutun mukaan.
Ei meinaa Vieno näin kuumalla nukkua yhtä hyvin kuin muulloin.Se kun tykkää nukkua ulkona ja sisällä ei oikein uni maita paitsi yöllä.Mutta nyt se kuitenkin sippas tonne vaunuun pelkkä leikkipuku yllä ja harsoa siinä päällä pikkuisen. Lakanan olen virietellyt siihen vaunun päälle teltaksi ettei paista sisään.
Ensi viikolla taas neuvolla ja tehosterokotus.Saapas nähdä mitkä on mitat.Ihan kauheesti tuntuis neiti kasvaneen.
sammermanni ja vieno 5kk ja rapiat
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=fcb5303e-2fbd-11dd-8384-…!
Tekee nykyään tiukkaa ehtiä tänne kirjoittamaan. Jotenkin kun olen oppinut selviytymään (välillä hyvin ja välillä huonommin, kuten olen kertonut) näiden poikien kanssa, niin pasahtaa kesä puutarhoineen työlistalle ;)
Ei siinä mitään, nautin todella paljon istuttaa kasveja ja hoitaa niitä sekä ennenkaikkea katsella niitä, mutta aikaa se vaatii. Ja kun mies on töissä, ei tuohon hommaan oikein voi uppoutua. Mutta hoidettava se on silti. Eli melkoisen työleirin olen siitä itselleni järjestänyt... Kun pieni nukkuu niin äkkiä ulos elvyttämään herkimmät ja kastelemaan ja nyppimään muut. Huoh.
Tämä päivä on taas mennyt kaaoksen raivaamisessa. Pyykkiä, tiskejä loputtomiin. Nyt esikoinen syö ja pieni nukkuu joten mamma porhalsi tänne.
Meillä kiinteät on kai sitten aiheuttaneet mahavaivoja. Sisu on siis nyt kolmisen viikkoa syönyt kiinteitä erittäin hyvällä ruokahalulla. Mutta pakki jämähti pojalla. Eli oli kakkaamatta useita päiviä. Siinä sitten viikon päivät valvottiin öisin. Tuli ihan alkuajat mieleen. Mutta nyt kun maha alkoi pojalla taas toimia niin elämä helpottui.
Missä vaiheessa sitä lihaa aiotte ottaa ruokavalioon? Itse olin ajatellut odottaa 5 kk ikään asti. Entä oletteko jo puuroa antaneet (siis vauvojen riisipuuroa)? Minä olen kiinteiden lisäksi vain peruna-porkkanavelliä antanut vähän.
Poreen Nooralla on ihanat hiukset :) Ja söpö muutenkin. Ja suloinen tuo Vienokin on. Ihania kerrassaan nuo pienet tytöt. Ja pojat tietenkin. Eli yhteenvetona suloisia kaikki tammivauvat! Vaikka olisivatkin syntyneet jossain muussa kuussa, heh.
ipu ja jäänmurtajat
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=1ef0e4bc-2fc1-11dd-8384-…!
Ipun puutarhan tavoin meilläkin piha huutaa tekijää, vaikkei mitään erityisen herkkää meillä siellä kasvakaan. On vaan vielä noita paljaita kohtia, joihin pitäisi jotain laittaa ennenkuin rikkaruohot valtaavat joka paikan. En vaan ole saanut itseäni ruoskittua pihahommiin. Kivahan noita olisi tehdä, mutta akuutimmat hommat ja väsy on voittaneet.
Flunssa alkaa olla muuten voitettu, mutta pikkuneiti on ollut nyt eilisestä lähtien aika nuhainen. Kolmonen taas oksensi melkein koko pe/la yön ja nyt sitten odotellaan, kuka seuraavaksi. Pojilla olisi huomisesta alkaen jalkapalloleiri päivisin ja tylsää on jos kovasti odotettu juttu menee pieleen taudin takia. Omaa sairastumista pelkään neidin ruokinnan (täysimetys edelleen, ei ole saanut korvikkeita tippaakaan) takia ja poikien kuljettamisetkin menee vaikeeksi jos en pysy tolpillani. Gefilusta olen juottanut koko porukalle...
Frimmylle pidän peukkua, ettei flunssa iske. Ei ole kivaa sairastaa. :(
Tyttö tunkee peukkua suuhunsa aina vaan ahkerammin. Vielä ei ole unille nukahtanut sillä ja mä myös mieluummin annan unihuikat ja nukutan sillä, ettei oppisikaan nukkumaan peukun kanssa. Veljentyttö on edelleen peukku suussa vähän väliä ja menee sentään syksyllä kouluun! Tuollaista tapaa en meidän tytölle halua, jos vaan mitenkään saan vältettyä. Mikään tutti ei kelpaa edelleenkään.
Ipu: Onhan teillä luumu ruokavaliossa? Mä olen aina ottanut luumun heti perunan ja porkkanan jälkeen ja antanut sitten sitä alkuaikoina pikkuisen joka aterialla jälkkäriksi. Tiedä sitten onko siitä ollut apua vai onko pojilla muuten vatsat toimineet - vai mulla aika kullannut muistot. :) Neiti saa odottaa lusikkapöperöitä vielä juhannuksen yli.
Strutsi ja neiti 4kk (eilen tasan)
olipas tekstiä kertynyt, huhhuh! Olin viikon vanhempieni luona Siljan kanssa, mies "luuhasi" ekalla rr-kisareissullaan ja työmatkoilla. Ei sitten tullut ihan joka päivä lueskeltua mitä tänne kuuluu muille mammoille :) että sori jos jotain olennaista jää kommentoimatta...
Viklikö se oli Turkissa ollut, varmaan oli ihanaa. Vaikka voin kuvitella kyllä sen liikenteen ja muun, mutta kyllä se on eri asia lähteä lomailemaan ulkomaille kuin vaikka miten hyvä mökki täältä koto-Suomesta löytyisi. Ei sinänsä, kannatan kumpaakin!
Ja ihania kuvia oli taas tullut, ollaan me kyllä onnekkaita näiden nöttösten kanssa!
Olitte kertoilleet vuoden takaisista, jos minäkin... no mulla ei tässä vaiheessa ollut testiä vielä tehty mutta viikko sitten oli Oulun puolimaraton johon osallistuin. Suihkussa jälkeenpäin ihmettelin hirmu kipeitä nännejä, se kun ei mulla kuulu menkkojenkaan aikoihin oireisiin... olin siis lopetellut pillerit joskus helmikuussa ja yhet menkat oli kerennyt sen jälkeen tulla. Oltiin touhuttu vähän sillä tyylillä että ei hätää "tehä" lapsia, mutta jos tulee niin ok! Kesäkuun puolta se sitten oli kun menkat olivat myöhässä jo varmaan toista viikkoa ja tein testin. No sehän oli aluksi järkytys ne selvät kaksi viivaa, menin vaan hiljaa miehen luo ja näytin että tältä tää nyt näyttää... istuttiin sitten hiljaa siinä vähän aikaa. Itku kai tuli mutta onnellisia oltiin! Vaikka siitä oltiin puhuttu ja olin toivonutkin niin ekaks tuntui että apua, mitä ollaan menty tekemään!! Mutta kyllä oon joka päivä ollut onnellinen että se tyttö sieltä aloitti matkansa tähän maailmaan ;) Niin joo ja minäkin ehdin juhlia sitä puolimaran maaliinpääsyä kuoharin ja lonkeron voimin, mutta en humalaan asti ;)
Voi niitä aikoja... :D
Täällä ollaan edetty taas askel eteenpäin kestovaippailussa (tai sen aloittamisessa), tilailin muutamia käytettyjä. Jospa ne ens viikolla olis täällä niin pääsisi testailemaan :)
Ja meidän tytsy on näköjään lopettanut tyystin ne pitkät päikkärit mutta vrk kokonais-uniaika on noin 13h täälläkin. Ja nyt käännytään jo sitten selältä mahalleenkin.
Sunnuntaina on Siljan serkkutytön ristiäiset, meinas unohtua koko homma... ja meidät on vielä pyydetty kummeiksi!! Mieskin oli jo luvannut lähteä radalle ajelemaan, mutta onneksi tajuaa ainaki vielä asioiden tärkeysjärjestyksestä jotain... :)
joo tyttö venkoilee niin että pakko lopettaa
Tolleroinen ja Silja 3.2.08