Koululaisella huono todistus ja mielestäni se on opettajan vika!
Vanhempien tehtävä ei ole toimia opettajana lapselleen vaan mielestäni se on opettajan ammattitaidottomuutta jos ei lapsi menesty koulussa. Odotin kiitettäviä arvosanoja, mutta lapsi ei useassakaan aineessa yltänyt kiitettäviin tuloksiin.
Olen erittäin pettynyt opettajaan, sillä muistan erittäin hyvin omasta lapsuudestani, että opettajan ammattitaito oli suorassa suhteessa omaan oppimenestykseeni.
Voinko vaatia ala-asteen opettajan hyllyttämistä tehtävistään? Olen testauttanut lapseni potentiaalin oppia asioita ja se on luokiteltu ikätasoaan korkeammaksi.
En ole niitä ihmisiä, jotka nöyristelisivät vallitsevien käytäntöjen edessä. Nykyaikaa on vaatia opettajiltakin tulosta ja mikäpä sen tarkempi mittari on kuin oppilaiden menestys.
Kommentit (29)
eikö lapsista pyritäkään nykyään kasvattamaan itseohjautuvia oppijoita?
mutta 2000-luvun läksyissä tarvitaan aikuisten apua
on kiinnostunut hänen oppimisestaan ja siitä, mitä hän päivän aikana tekee. Ei vain siitä, mitä numeroita hän saa (=suorituskeskeistä).
ollaan maailman parhaita!!!
t. nro 16/ ope
Onneksi minulle on suotu niin fiksut lapset että itse tekevät koulutehtävänsä. Koko syksynä en ole puuttunut kummankaan opiskeluun millään tavalla, en edes kuulustellut kokeisiin.
Pärjäävät loistavasti. Koetulokset yleensä 9-10 ja todella harvoin alle tuon.
Koulu on lapsen oma työ, minulla on omani. Ketjun opettajaäiti taitaa olla curling-mamma.
Lapset on vitosella ja seiskalla.
Vanhempi tilaa lapselleen kiitettävän todistuksen ja opettajan tehtävänä on tuottaa se :-)
ope/16 ja mikä lie muu!!
Kyllä minusta on opettajan syytä katsoa peiliin jos oppilaat ei opi tarvittavia asioita ihan opettajan johdolla!! Ei nykyaikanakaan koulu ole vanhempien heiniä vaan kyllä siitä ihan normaali lapsi "yksinkin" selviää!!
Niin ja sen kiinnostuksen lapsen asioihin voi kyllä osoittaa muulla tavoin kuin käymällä koulua yhdessä lapsen kanssa, uskotko?!:) Koitapas hyvä ope keksiä edes yksi muukin keino...onnistuuko? Vai täytyykö käydä katsomassa netistä tai kirjasta joku vihje ensin?:D
Kun minulla on kuusi lasta, niin pitäisikö minun tehdä kuusi tuntia päivässä läksyjä oman työn jälkeen.
herätkää kyllä koulu on lapsen oma työ ja väärässä päivkassa ovat jos eivät selviä siitä pääsääntöisesti itse. kaikilla meeidän lapsilla oli keskiarvot reilusti yli 8 eli kyllä meillä ainakin pärjätään vaikka en lasten läksyjen tekoa valvokaan.
Musta vanhempien ei tarvi TEHDÄ lapsen kanssa läksyjä. Ennemminkin se on huono juttu, jos TEKEE läksyjä. Kiinnostus lapsen tekemiin läksyihin on ihan eri juttu, ja se, että on saatavilla, jos lapsi apua tarvitsee.
Kyllä minusta on opettajan syytä katsoa peiliin jos oppilaat ei opi tarvittavia asioita ihan opettajan johdolla!! Ei nykyaikanakaan koulu ole vanhempien heiniä vaan kyllä siitä ihan normaali lapsi "yksinkin" selviää!!
Tää on ihan totta! Työssäni kyllä huomaan, jos useampi oppilas on "pihalla" opettamastani asiasta. Silloin otan pari askelta asiassa taaksepäin, ja opetan asian uudestaan. Ja huolehdin siitä että kaikki pysyy kärryillä. Sehän se on open työ, eikö vaan?
MUTTA, on tietenkin oppilaita, jotka ei vaan pysty oppimaan samassa tahdissa muiden kanssa, mutta se on sitten eri asia. Siihen ei riitä vaikka kertaisi kuinka.
Kuitenkaan sellaista opea ei olekaan, joka saisi oppilaan oikeasti oppimaan yhtään mitään, jos lapsi ei itse tee mitään. Ope ei "kaada" oppia lapsen päähän, vaan lapsen täytyy asiat itse aktiivisesti omaksua.
t. nro 16/ ope
ps. nro 20-onnittelen:)