Korvasiko aurinkomatkat mielestänne matkastamme oikean summan?
Mitä mieltä olette, maksoiko aurinkomatkat meille tarpeeksi pilale menneestämme häämatkasta?
Olimme 5-päivän häämatkalla (lapset vielä pieniä) ja meno iltana selvisi, että huoneemme olikin remontin alla. Hotellissa ei ollut meille toista huonetta tilalle, vaan jouduimme yöpymään ikkunattomassa yhdenhengen huoneessa. Olimme maksaneet muhkean hinnan hyvästä hotellista ja hienosta huoneesta.
Seuraavana päivänä jouduimme luovuttamaan heti aamusta tuon yhdenhengen huoneen pois ja viemään matkatavaramme vastaanottoon säilytykseen. Meille sanottiin, että matkatavaramme kuljetetaan uuteen huoneeseen heti kun se vapautuu. Emme siis tiennyt milloin? Hengailimme koko päivän kaupungilla ja illalla vasta "uskaltauduimme" takaisin hotellille ja saimme uuden huoneen. Emme siltikään saaneet alkuperäisen veroista huonetta.
Hotelli ei hyvittänyt mitään ja itseasiassa kukaan ei edes pahoitellut :(
Nyt aurinkomatkat korvaa meille tuosta sotkusta takaisin 10% matkan hinnasta. Matka kesti tosiaan vain 5-päivää.
Onko tuo mielestäsi kohtuu korvaus??? Omat tuttuni sanovat, että saamme naurettavan vähän. Kyse on sentään häämatkasta.
Kommentit (13)
Jouduitte yöpymään yhden yön täysin väärässä huoneessa. Sen sijaan en ole hotellin "vika" että uskaltauduitte takaisin vasta illalla. Voi hyvin olla että uusi huoneenne oli vapaana jo aamupäivästä.
nosta meteli! suomalaiset ovat aivan liian kilttejä tämmöisissä asioissa ja siksi korvaukset ovat tuota luokkaa.
lisäksi kuulostaa siltä, ettette osanneet pitää puolianne siellä matkalla. Miksi ihmeessä hyväksyitte ensimmäisen yön huonon huoneen, olisitte heti vaatineet parempaa, samoin miksi hyväksyitte seuraavien öiden huoneen?
Asioista pitää osata sanoa heti, vaatia parempaa.
ottakaa selvää, mitä kyseinen huone olisi hotellissa maksanut, erotuksen verran kuuluu korvata vähintään. muutenkin ihmettelen toimintaa ja todenperäisyyttä, koska jos olette ollee aurinkomatkojen matkalla, miksette käyttäneet oppaan palvelua hyväksenne ja pyytäneet vaikka häntä selvittämään asiaa?? me olimme omatoimimatkalla, ja saimme minimaalisen huoneen 1. yksi, jonka jälkeen vapautui varaamamme huone. henkilökunta kyllä siirsi tavarat, ja kertoi milloin pääsemme uuteen huoneeseen toiselle puolelle hotellin pihaa. ja yleisesti hotellihuoneet luovutetaan tiettyyn kellonaikaan mennessä, joten jo senkin takia teillä olisi ollut tieto uudesta huoneesta. ihmettelen suuresti, että miten matkanjärjestäjän tilaamalla matkalla voi noin käydä, omatoimimatkat ovat asia erikseen, koska hotellihuone maksetaan vasta yöpymisten jälkeen (ja peruminen hoituu siis samana päivän jolloin hotellille on tarkoitus saapua, se selittää pikkuhuoneen varaamisen, koska tulee halvemmaksi kuin isompi lukaali perumisen sattuessa).
olisko sitten pitänyt laukata useaan otteeseen hotelliin ja takaisin kokeilemaan "josko huone olsi valmis"
Mielestäni muutenkin aika outoa olla ilman huonetta (oli se sitten tunti, kaksi tai koko päivä) lomalla josta on etukäteen maksanut siemoisen summan.
AP
ja edelleenkin aikas ison summan, niin emme todellakaan ala itse nostamaan mitään meteliä lomallamme. se on matkanjärjestäjän homma. Ja matkanjärjestäjä ei tässä nyt onnistunut, Hotelli ei uskonut häntä kun vaati meille parempaa huonetta korvaukseksi.
Lisäksi tuo ensimmäisen yön pieni huone oli ainut vaihtoehto kun hotellissa ei ollut huoneiota vapaana.
eli olisitte saaneet noin ajan, milloin voi palata hotellille eikä kikkiä koko päivää kaupungilla. Tosin oletan että teillä oli muitakin suunnitelmia kuin painaa hotellissa yötä päivää? SEn olisi voinut tehdä halvemmalla ihan kotomaassakin=). Joten huoneettomuudesta en valittaisi vaan korvaussummasta.
Mutta minusta sillä ei ole mitään tekemistä, että mikä oli matkanne tarkoitus (häämatka, perhematka, rentoutusmatka...). Oleellista on vain se, että olette maksaneet summan XXXX ja ette saaneet tarpeeksi hyvitystä kun olittekin pari päivää aivan toisentasoisessa majoituksessa.
matkanjärjestäjä pystyy vastaavassa tilanteessa järjestämään teidät vaikka toiseen sopimushotelliin.
t. matkaoppaana ollut
pitkän väännön jälkeen 20%. Tarjosivat ensin 1+% joka kuulemma on normaali korvaus, valitimme uudestaan ja saimme 20% pois. Jouduimme Kreikan matkalla hostelliin joka ei ollut esitteessä. Tämä selvisi vasta kun matkasta oli puolet kulunut. Meillä piti olla määrittelemätön majoitus. Tuossa hostellissa olimme huoneessa joka oli maanpinnan alapuolella, ikkuna sellaiseen kuiluun. Tie kulki siellä yläpuolella ja ihmiset näki suoraan sisään. Tuo teidän tapaus kuulostaa paljon fataalimmalta, kannattaa tehdä uusi valitus!
pitkän väännön jälkeen 20%. Tarjosivat ensin 1+% joka kuulemma on normaali korvaus, valitimme uudestaan ja saimme 20% pois. Jouduimme Kreikan matkalla hostelliin joka ei ollut esitteessä. Tämä selvisi vasta kun matkasta oli puolet kulunut. Meillä piti olla määrittelemätön majoitus. Tuossa hostellissa olimme huoneessa joka oli maanpinnan alapuolella, ikkuna sellaiseen kuiluun. Tie kulki siellä yläpuolella ja ihmiset näki suoraan sisään. Tuo teidän tapaus kuulostaa paljon fataalimmalta, kannattaa tehdä uusi valitus!
kun oli vain 5 päivää? Silloin siitä matkan hinnasta oli suuri osa reittilennon lentolippua. Joten joku 50 % korvaus ei ole realistinen. En osaa kyllä sanoa mikä se oikea korvaus olisi.
vaan jättää asian oppaan hoidettavaksi.
Lopputulos vain olisi ollut kannaltanne varmasti parempi jos olisitte itse viitsineet asiaa hoitaa - eri asia sitten jos ei vierasta kieltä osaa, silloin tottakai kannattaa sen oppaan hoitaa asiat.