Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURperhekuumeilijoiden HEINÄkuu

02.07.2009 |

Kuten kesäkuun pinkkaan totesin.. Rakkaat kanssa kuumeilijat se on heinäkuu jo..

Meillä pikku-ukot täyttää vuoden tässä kuussa!!

Oih ja voih, joko siitä muka on vuosi?!?!?

Helle on pehmittänyt tän kuumeilijan ajukopan totaalisesti, olipa taas mielessä jotain kommenntia mutta....

MaalisMurulle piti että Onnea yritykseen!

Itsellä tää piinaviikko (tai mikä lie) jatkuu.. Edelleen en ole tarkasti laskenut koska TIEDÄN että kohta ne alkaa.. =)

Nyt pakko jatkaa pikku-ukkojen viihdytystä...

Siitäpä se kommentointi tuliki mieleen, tuo kun on vaan osa muksuista kaitsettavana.. Todella huomaa eron, meilläkin jos esikko on jossain niin äiti on "hätääkärsimässä" kun ei kukaan valvo ja viihdytä pikku-ukkoja.. =D

Mut nyt meen, kaunista ja helteistä heinäkuuta arvon kuumeilijasisaret!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh.. kävin just "huvikseni" laskeskelemassa tuolla vauvan raskauskiekossa.. Ja kas, vois hyvinkin pitää paikkansa tuo hedelmöitysajankohta....

Ja joka antais la:ksi 13.3..

Heh.. kuten todettu, helle hellii.. =DD

22/31 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä iskenyt kesä sairaudet,nuorin 7kk korvatulehdukseessa,2v sekä 7v kovassa kuumeessa ja itse yskäinen ja tukkoinen ja kurja olo...

Mutta kaiken tämän hullun myllyn keskellä toivon ja haaveilen kovasti paljon siitä pikku kasista=)

2kk pitäisi vielä odotella että voidaan alkaa koittamaan onneamme,saammeko sen kokea vielä kerran,eli syyskuun alusta.

Mutta ei mun kierto oo palannut synnytyksestä ja sekin ekaa kertaa elämässä murehduttaa....

Olin veljen tyttöystävän synnytyksessä mukana,pieni alta 2800g tyttö syntyi ja mä olen ihan haltioissani ja kuume senkun kohoaa....

Swaddle ja sen sortin seiskan sakki kp ei harmainta hajua ja kuumeilu vakavalla++++tasolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haaveilen vasta neljännestä, mutta käyn välillä teidänkin pinoa lukaisemassa...

Katjalah, Tanni ja Haaveilija2009 kirjoitteli että kun osa lapsista on pois kotoa saa urakalla viihdyttää pienempiä. Mua epäilyttää nelosen haaveilussa just toi! Meillä ikäeroa nykyisen kuopuksen ja nelosen välille tulee väkisinkin yli 4 vuotta, ja usein käy kyllä mielessä että saako sitä nuorinta olla sitten aina viihdyttämässä kun muut mennä viilettää omissa menoissaan. Toi nykyinen kolmikko kun on syntynyt vähän reilun 3v sisällä, niin tuntuu 4v ikäero isolta...

Vierailija
24/31 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin anteeksi kauheasti kun tässä sitä mennä viiletetään siellä täällä ja tänne en ole kerinnyt mitään kommenttia laittaa.

Aivan ensiksi ihanaa Omppis että sinustakin kuuluu jotain olenkin kaivannut suuresti.

Meillä ne tuntemukset myös menee ylös ja alas tän kuumeilun suhteen eli ratkaisevaa siirtoa emme ole tehneet. Toisaalta vauva olisi tosi kiva mutta kun tuo meidän söpöliini tuntuu niin pieneltä vieläkin.

Haaveilijako se on ompelu puuhissa ollut? Minä oon nyt aivan ihku ihastunut noihin nauhavaippoihin ne on niin yksinkertaiset ja niihin ompelin juuri äsken esitaiteltuja imuja. Voi kun tuo pikkuinen heräisi niin pääsisin kokeilemaan.

Kesäleskeksi olen nyt jäänyt kun miehelläni on taas aivan valtavasti työtä.

Lasten kesämenot olen suunnitellut siten että mulla on aina joku tuota vauvaa viihdyttämässä niin itse sitten pystyn paremmin tekemään kaikki kotityö ym. eli aika laiska olen....

niin älkää vielä odottajat siirtykö tuonne odotuspuolelle eihän tänne jää muuten ketään ja romahtaa koko pino siihen.

nyt on pakko lopettaa...

annlinn

Vierailija
25/31 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annlinn, minä olen myös kesäleskenä suurimman osan kesästä. Senpä takia tuntuukin niin hullulta haluta tähän vauva vielä. Onneksi mies ehti käymään kotona muutaman päivän nyt kun tärpit olisi parhaimmillaan.

Paritonsukka2, minulla on esikoisen ja kakkosen välissä 4v ikäero ja nyt kun esikoinen ala-asteella, on siitä vain etu että on hirman isompi ikäero. Ei tappele noiden nuorempien kanssa niin ja on äidin pikkuapulainen =D. Kakkosella ja kolmosella ikäeroa vain reilu puolitoistavuotta ja vaikka ovatkin kuin paita ja peppu, ottavat myös yhteen jokapäivä.

Tosiasia on, että mitä enemmän lapsia on, sitä helpompaa arki tavallaan on. No kaupassa käynnit ei ehkä :p mutta elämä kotona, kun lapsista on seuraa toisille.

Oletteko muut tienneet aina haluavanne suurperheen? Minä tiesin sen jo alle kouluiässä ja kiukutti kun itse en saanut pikkusisaruksia vaikka miten halusin. Piti hoitaa sitten naapurien muksuja. Saa nähdä tuleeko se raja koskaan vastaan. Kolmosen jälkeen olin pitkänaikaa tyytyväinen kunnes vauvakuume iski ihan hulluna ja kesti yli vuoden ennenkuin mies suostui neljänteen. Ja tässä sitä taas ollaan...

Mukavaa heinäkuuta.

MaalisMuru

Vierailija
26/31 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pakkaamisen välissä täällä roikkumassa. Kohta painutaan saareen...

Minä olen noin 15-vuotiaasta halunnut sen 8 lasta... Ja tässä sitä taas ihmetelläään, mihin onkaan jälleen alkanut - ei ensimmäistä tai toista vaan viidettä kertaa. Voi öklötys! Hyvää viikonloppua kaikille kuitenkin!

Vierailija
27/31 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taustalla aina joskus lueskelen tätäkin pinoa. Meille syntyi kuudes kullanmuru viikko sitten torstaina, eli neidillä on ikää nyt huikeat 8vrk :) Kaikki sujui hyvin ja nopeasti (salissa ehdittiin olla 45min) ja nyt siis nautitaan vauva-arjesta jälleen.

Täällä onkin muutama plussannut viimeaikoina, Katjalah:lle ainakin suuren suuret onnittelut plussasta! Taidettiin tuolla odotus-puolella kirjoitella ainakin hetki samaan aikaan jossain vaiheessa. Tsemppiä siis odotukseesi, muistan, että sinulla on etuajassa saapuneita myös. Ja meillä tämä kuutonen sai muuten alkunsa samaan tapaan kuin teillä, eli kuopus nukkui tiukasti meidän välissä ja silti pam! :) Ei ole siis näihin "ehkäisypillereihin" luottaminen :) Meillä oli kyllä vauvalle annettu lupa tulla, mutta mentiin kuitenkin vielä tjot-linjalla.

Swaddle - sinulle laitoinkin silloin toukokuun pinon loppuun toetoja siitä yhteisöön pääsystä, mutta vielä et ole tainnut ehtiä sille ajatusta suomaan, mikä on enemmän kuin ymmärrettävää, etenkin kun lapset sairastavat. Tässä nyt kuitenkin vielä mun s-postiosoite, jos asia on vielä ajankohtainen: sassu74 at gmail.com (ilman väleja ja miukumaukun kera :)

Tuo edellinen on siis toki muillekin tarkoitettu, jos suljetussa yhteisössä kirjoittaminen kiinnostaa :) Tuohon mun s-postiin kun huikkaa jotakin, niin minä laitan sitten takaisin päin kutsun yhteisöön.

Maalismuru kyseli sitä, onko aina tiennyt haluavansa ison perheen. Minä olen pikku tytöstä asti sanonut haluavanai 6 lasta ja nyt on sen verran katrasta koossa :) Mutta, mutta... vaikka talossa nyt onkin vauva - tai ehkä juuri siitä johtuen - on taas se ihanan kamala ajatus nostanut päätään, että ei kai tämä ihanuus vielä tähän lopu? Eikä asiaa helpota lainkaan se, että mies on yhtä hullaantunut tuohon prinsessaan kuin minä ja koko muu perhekin :) Itseasiassa hän oli se, joka ensin sanoi ääneen, että josko mahdollisesti vielä... Kokemuksesta tiedän kuitenkin, että tässä vaiheessa olo voi hyvinkin olla tämä ja muutaman kuukauden päästä jo toinen - tai sitten ei... Huh, on tämä äitiys välillä "vaikeaa" :) Onneksi tämä porukka varmaan ymmärtää, mitä tarkoitan.

Nyt lähden taas taustalle, mutta toivotan sitä ennen kaikille oikein ihanaa kesää ja paljon täyttyneitä toiveita :)

Misti kera kuuden

Vierailija
28/31 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Helsingissä on ollut melkoisen virkistävä päivä alkuviikkoon verrattaen.. =)

Hyvä niin. Sain sitten eilen ilmesesti auringon pistoksen ja ilta oli yhtä tuskaa. Päätä särki niin vietävästi, kaikki äänet infernaalisia, oksu lensi jne... Vaikka kuinka olen koittanut hattua/huivia pitää ja vesipullo kokoajan matkassa. Ehkä se illan lenkki palstalle ja takaisin oli kuumuudeltaan liikaa..

Paritonsukka2- tervetuloa vain tänne välillä viestittelemään, joillekinhan kolmekin on jo suurperhettä.... =)

Ja kuumeilijoitahan tässä ollaan..

Annlinn -ommellut olen taas.. Tosin valmiiksi asti ehdin vain yhden trikoopuvun, mutta toinen odottaa tuolla..

Samalla täytyy hehkuttaa, meidän eurokangas on hyvin ottanut "vaippakankaat" valikoimiin, siis pul-kankaitakin on olikohan neljää vai peräti viittä eriväriä!! Flanelleja yms kanssa tosi kivasti, ja bambucollegea!! (tästä olin tosi hämmästynyt.. =D )

Vaippojakin siis pitäisi mennä leikkelemään, pikku-ukot laitoin toviksi levolle, tosin kuulostaa siltä ettei todellakaan aio kauaa lepäillä.. Tutit lentelee ja muu möly kiihtyy kokoajan.. =DD

Kesäleskille jaksamista!! Toisaalta, onneksi on kesä isommat ainakin keksii paljon tekemistä ulkona.. =)

Suurperheen suunnittelusta, en oikeastaan koskaan ole edes ajatellut asiaa. Itse olen nelilapsisesta perheestä eli kai se on "itsestään selvyys".. =D

Miehellä ei tosin ole kuin yksi sisko ja hänkin huom.vanhempi.

Katjalah- mukavaa viikonloppua saareen, haaveissani tulen salamatkustajana hiljaisuuteen.. =D

Misti- ONNEA pikkuneidistä!

Ihanaa!!! Saat ainakin minun puolestani kertoilla lisääkin kuulumisia (kenties synnytyskertomusta??!!) ja kuumeilla sopii täällä.. =)

ON: ei tule sitten maalisvauvaakaan meille, no saapa sectioarpi parantua yhden kuun enemmän..

Täti siis odotetusti saapui.

Mietin huumorilla tuossa että nyt täytyy taukoilla tovi, seuraava "vapaa" la-kuukausi on kesäkuu.. =)

Meillä siis tyttö on huhtikuun lapsi, poika toukokuun, tuplat heinäkuun, miehellä elokuu ja mulla syyskuu.. Eli se kesäkuu pitäis vielä täyttää.. =DDD

Nyt kuulostaa siltä ettei levosta tule mitään, eli on mentävä keksimään jotain aktiviteettia..=D

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!

Vierailija
29/31 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Annlinn kauniista sanoistasi :) Mukava kun olet minut muistanut!

Mistille hurjan paljon vaaleanpunaisia onnentoivotuksia! Ihania uutisia! :) Muistanko oikein, että teillä on tyttöenemmistö? Tilanteesi kiinnostaa muutenkin kovasti, koska haaveilen itsekin juuri tuosta kuudennesta murulaisesta! Kerro siis ihmeessä meille synnytystarinasi ja miten teillä menee. Ois mukava! :) Nauttikaa täysin sydämin pienokaisestanne :))

Mitäs Sinuville kuuluu? Entä meriutu, oletko enää linjoilla?

Toivotaampa pikaista auringon paluuta!

Omppis ja viisikko (kenties joskus puolitusinaa!)

Vierailija
30/31 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistille onnittelut uudesta tulokkaasta! Kyllä me vähän aikaa tuolla odotuspuolella ehdittiin yhtä aikaa olla... Mulla tosiaan tuo edellinenkin otti sen kolmen viikon ennakkostartin, eli syntyi tuossa tammikuun 18, kun la olisi ollut 8.2. Nyt en ole vielä vaivautunut olemaan neuvolaan yhteydessä, mutta noin 21.2 olisi tällä kertaa se laskennallinen aika. Edellisen kerran kun tuolla päivällä odotin vauvaa niin mokoma päätti syntyä joulukuun 21.

Täällä alkaa tunnelmat olla sellaiset, että enää ei huvita rynnätä varmaistustestejä hakemaan... Voihan tunteiden vuoristorata, kun kaikki nyppii ja mitään ei huvittaisi tehdä...

Vierailija
31/31 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut koko perheen yhteinen lomaviikko takana. Ja kyllä teki hyvää :) Ihana oli kotiinkin tulla, varsinkin kun siivottiin se lähtiessä, niin ei ollut kaaos vastassa.

Mistiä piti onnitella pikkuruisesta kuutosesta, onnea koko perheelle!!

Haaveilija, Katjalah ja Annlinn - ihan kuume pukkaa tuosta kestovaippaintoilustanne päälle - jospa minuakin vielä onnistaisi ja se viides vauva joskus meille tulisi, niin pakkohan niitä kestoja varmaan olisi kokeilla..sen verran upeaa tuo teidän hehkutuksenne. Ja vielä se että se on ekologista..

Haaveilija - toivottavasti tuo kesäkuu olis teidän kuukautenne!

Omppis - kiitos kyselyistä, täällähän minä taustalla välillä ja välillä aktiivisempana. Mulla pukkas tuossa kuukausi ja reilu tosi kovin väsymystä päälle. Jostain luin että kilpirauhasvaivaan liittyy myös tuo väsymys.. kuinkahan pääsis verikokeisiin mokoman taholta..Minähän omaan tuon tuhottoman alhaisen verenpaineen, ja sitä olen väsymyksen lähteeksi miettinyt, nyt taas tuumaan että jos se tuosta vaikka johtuis. No tiedä häntä. Mutta kaikesta huolimatta, vauvakuume jyllää, välillä enemmän, välillä menee päivä ehkä kaksikin etten tuumaa asiaa:) vaikea olla asian tiimoilla. Miehen olen 'vapauttanut' enkä ole asiasta puhunut, hänhän on sanonut että se on ok, jos minä vielä haluan vauvan. Katotaan mitä aika tuo tullessaan.

Niin, nytkin odottelen menkkoja alkavaksi, mutta jotenkin on sellainen olo että sieltä ne tulee. Kierto on jotai 38 nyt, ei ole vielä säännöllinen vaan sitä sun tätä.

Kerro omppis sinä mitä sinulle kuuluu?

Mitä odottajille kuuluu? Tanni, Katjalah, Iuiu, oliko muita? Kiirettä tietenkin kaikilla on, kesä on ihanimmillaan, lammin ja aurinkoinen sekä ulkona paljon, niin ei ennätetä olla koneella.

ehkä kuitenkin muutama rivi kuulumisia?

Kuinka Annlinn sun kesäleskenä olo sujuu?

Meidän vauva oppi muuten kävelemään viimeviikolla... ihana pallero!! Ikää ensi kuussa täysi vuosi!

Nyt tämä mamma siirtyy takavasemmalle, ja annan muille suunvuoron.

kuulumisiin, sinuvi