Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko alkuraskaudessa ns laihduttaa ? 13kg tullut ylipainoa ja nyt raskaustesti näytti positiivista

Vierailija
02.07.2009 |

haluaisin pois ainakin sen 6-8kg. söisin terveellisesti, mutta vähentäisin aterioiden kokoa ja liikkuisin enemmän.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöt terveellisesti ja liikut kohtuudella. Yrität pitää painonnousun minimissä. Mutta paino ei kyllä saa tippua ainakaan loppuraskautta kohti.

Vierailija
2/11 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syöt terveellisesti ja liikut, kasvava vauva kyllä osaltaan lisää energiankulutustasi (raskauden lopulla) niin että painokin putoaa. Käytännössä sinun kannattaa yrittää pitää painosi lähellä nykyisiä lukemia koko raskausajan, niin kummasti sitten synnytyksen jälkeen on 10 kg pois.

Tietenkin huolehdit ravitsemuksestasi, nälkää ei raskausaikana saa nähdä. Mutta ei se vauva sinun ihraasi mihinkään tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki voit huolehtia, että syöt ns. järkevästi.

Vierailija
4/11 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyy pienenä, joten vauvan syntymän jälkeen olet hoikempi kuin ennen raskautta. Itse olen pullea ja lihoin valitettavasti ihan syömällä lisää raskausaikana. Oli karsea nälkä koko ajan. Kaverini taas oli tosi tarkalla ruokavaliolla sokereiden takia ja paino nousi jotain 3-4 kg ja vauvan synnyttyä painoi 7kg vähemmän kuin ennen raskautta.

Vierailija
5/11 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan kansa tuollainen 13-15 kg tullut extraa. Raskauden myötä aloin syömään paljon terveellisemmin, vaihdoin patongit ruispaloihin, sipsit porkkanoihin, siiderit veteen, grillimakkarat kanafileisiin ja maissiin, viinin omppumehuun jne.

Neuvolantäti nuhteli, mutta kun en mä "laihduttaanut" vaan söin säännöllisesti ja huisan paljon terveellisemmin.

Raskauden jälkeen jäi sitten vain kiinteytysosuus. Kävin kuntosalilla, se oli tehokasta, mutta niin julmetun tylsää, super tylsää.

Vierailija
6/11 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin ku imetysaikanakin, sellaset ohjeet sain terveydenhoitajalta..

Vierailija
7/11 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö terveellisesti ja liiku, paremmalla kunnolla selviät synnytyksestäkin aikoinaan helpommin. Mutta älä laihduta, pyri pitämään painoa vain paikoillaan. Meillä nykyihmisillä on niin hyvä ravitsemus, ja sitä painoakin tarpeeksi, että kyllä se vauva saa tarpeeksi ravintoa kehittyäkseen.

Onnea raskauteen!

Vierailija
8/11 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain siksi, että itse olin koko alkuraskauden järjettömän nälkäinen, jatkuvasti oli pakko syödä tai tuli todella huono olo. Väsymyksen ja huimauksen takia mitään liikuntaa ei voinut ajatellakaan. Mutta raskaudet ovat erilaisia, ehkä sinulla onnistaa :)

Vierailija
9/11 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi voinut kuvitellakaan "laihduttavani", vaan söin mitä pystyin ja tasan niin usein kuin pystyin, muuten olo oli kahta karmeampi. Liikunta jäi kokonaan, koska käytännössä makasin illat liikuttamatta mitään jäsentä pimeässä huoneessa, jotta en olisi oksentanut..

raskaudet kaiketi kaikilla erilaisia, tsemppiä sinulle!

Ihan vain siksi, että itse olin koko alkuraskauden järjettömän nälkäinen, jatkuvasti oli pakko syödä tai tuli todella huono olo. Väsymyksen ja huimauksen takia mitään liikuntaa ei voinut ajatellakaan. Mutta raskaudet ovat erilaisia, ehkä sinulla onnistaa :)

Vierailija
10/11 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskenut paino molempien raskauksien alussa, vaikka ei edes ollut mitään pahoinvointia, mikä olisi estänyt syömistä tms.

Varmasti laihdut tuolla tekniikalla, mutta älä nyt liikaa vähennä syömisiäsi. Riittää varmaan, kun syöt terveellisesti ja liikut tarpeeksi.

Vierailija
11/11 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidin painoni samana läpi raskauden, joten luonnollisesti paino synnytyksen jälkeen oli reilusti alle lähtöpainon.

Viimeisimmässä raskaudessa laihduin muutaman kilon, josta osan aivan lopussa. Eivät kyllä moittineet neuvolassa tai lääkärillä...

Tuon kolmannen raskauden ajan olin raskausdiabeteksen vuoksi seurannassa, ja kävin säännöllisesti diabeteshoitajan luona. Varsinaisesti en ole kertaakaan yrittänyt laihduttaa odotusaikana, mutta säännöllinen liikunta ja järkevä dieetti ovat pitäneet kilot kurissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi