Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko äiti joutuu olemaan sairaalassa jos synnyttää rv 34

Vierailija
01.07.2009 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan yhtään kauempaa kuin täysiaikaisenakaan synnyttänyt. Itse kyllä halusin olla niin kauan kuin mahdollista, koska lapseni oli lastenosastolla. Sain olla sitten neljä päivää. Lapsi oli viisi ja pääsi myös kotiin.

Vierailija
2/14 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin jos synnyttäisi täysillä viikoilla. Sen sijaan vauva voi joutua viettämään aikaa lastenosastolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lapsi sielä ole. Äiti pääsee kun haluaa jos ei ole mitään estettä heti muistaakseni 6 h synnytyksen jälkeen mutta tarvittaessa jokusen päivän voi lekuutella.

Lasta ei pois päästetä vasta kun vointi on hyvä ja painoa kertyy.

Jostain muistan lukeneeni että sairaalassa yleensä ollaan niin monta viikkoa että lapsi täysiaikainen, eli viikolla 34 synnyttävä vois saada lapsen kotiin 3-4 viikon kuluttua, mutta varmaan aikasemminkin jos siltä näyttää.

Vierailija
4/14 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla oli epparihaava välilihassa... kotonakin oli siis ekat päivät aika tuskaisia.

Vierailija
5/14 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta en tosin saanut mukaan, mutta itse lähdin. Mitä mä siellä olisin tehnyt, muiden vauvojen itkua kuuntelemassa kun omani oli enkeli. :(

Vierailija
6/14 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu myöskin syystä miksi synnytys on käynnistynyt noilla viikoilla. Esimerkiksi pahan raskausmyrkytyksen takia voi joutua olemaan sairaalassa jopa viikkoja, joskus raskausmyrkytys ei mene ohi synnytyksessä.

Vierailija
7/14 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näillä viikoilla syntyneen eri osastolle kun itse ja ikävöisin sairaalassa sekä esikoista ja vauvaa. Lähtisin kotiin esikoisen luo ja kävisin katsomassa vauvaa aina kun lastenosastolle/lastenteholle pääsee. Miksi makaisin tyhjänpanttina osastolla jos oma vointi on ok?

Vierailija
8/14 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin muualla.

ja mulla oli epparihaava välilihassa...

Vierailija
9/14 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vointi hyvä, niin kyllä sieltä mahdollisimman nopeasti pääsee.

Minä olin neljä päivää (vaikka oma vointi fyysisesti ihan hyvä heti), saimme onneksi olla perhehuoneessa vaikka vauva teholla. NKL-LKL väliä pääsi tunneleita pitkin, joten olimme lähellä teho-osastoa..

Esikoista hoiti siskoni sen aikaa.

Kuopus olikin sitten yli 3kk sairaalahoidossa, kodin ja sairaalan väliä tuli siis juostua. Olin "päivätöissä" sairaalassa ja menin iltapäivisin sitten kotiin jotta esikoistakin näki..

Vierailija
10/14 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektio rv33, itse JOUDUIN kotiin neljäntenä päivänä. Kurjaa kun vauva jäi keskolaan. Oli siellä oletettuun rv37 asti eli kuukauden. Ajelin sataa kilsaa kipeän sektiohaavan kanssa joka päivä ja kuskasin lypsymaitoa.

Vierailija
11/14 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa 3 pv, senkin vain sen vuoksi kun en raaskinut aiemmin lähteä yksin kotiin.

Vauveli oli hyvinvoiva ja reipas, mutta tapana on että pitävät 2 vkoa kasvamassa ja meidän tytteli siirrettiinkin lähemmäs kotia Jorviin 1,5 viikon ajaksi.

Vierailija
12/14 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa noilla viikoilla syntyneet riski saada hengenvaarallinen infektio tai vaikkapa suolen kuolio on niin suuri, ettei kotiin uskalla päästää.

sairaalassa 3 pv, senkin vain sen vuoksi kun en raaskinut aiemmin lähteä yksin kotiin. Vauveli oli hyvinvoiva ja reipas, mutta tapana on että pitävät 2 vkoa kasvamassa ja meidän tytteli siirrettiinkin lähemmäs kotia Jorviin 1,5 viikon ajaksi.

Vierailija
13/14 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni äidin kunnosta.

Itse olin kuukauden sairaalassa. Sairastuin rv 30 rajuun raskausmyrkytykseen. Vauva syntyi sektiolla rv32, ja sen jälkeen olin vielä yli viikon sairaalassa. verenpaineet olivat järkyttävän korkealla ja vointini muutenkin huono.

Vierailija
14/14 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki riskejäkin on, ja niistä vanhemmille kerrotaan, mutta kyllä useimmiten pääsyy sairaalassa oloon on kasvaminen ja tarkkailussa oleminen.

Tosiasiassa noilla viikoilla syntyneet riski saada hengenvaarallinen infektio tai vaikkapa suolen kuolio on niin suuri, ettei kotiin uskalla päästää.

sairaalassa 3 pv, senkin vain sen vuoksi kun en raaskinut aiemmin lähteä yksin kotiin. Vauveli oli hyvinvoiva ja reipas, mutta tapana on että pitävät 2 vkoa kasvamassa ja meidän tytteli siirrettiinkin lähemmäs kotia Jorviin 1,5 viikon ajaksi.