Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äidit vm 87-89

01.07.2009 |

kokoonnutaan täällä nuoret mammat! ..eli saman henkistä seuraa etsin... ite oon vm. 88 ja poika 1v.7kk.

laita vaikka meili osoittees jos kiinnostaa vaihtaa ajatuksia, tai voidaan me täälläkin kirjoitella!

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
04.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lastaan hoitelevat äiti vm. 89 ja isä vm. 88. Tyttösellä ikää on 1v4kk. Asuinseutuna on Pori, jos se nyt jotakuta kiinnostaa :)

Vierailija
2/148 |
05.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me asutaan salossa... mun mies tuli tänään takaisin kotiin, oli v-loppu reissussa porissa. siel oli beatchfootball tapahtuma ja oli kavereineen kans siel pelaamas. nyt on toinen nilkka ja alaselkä kipee! :( mun piti kans mennä sinne kattoo mut meidän poika tuli kipeeks ni jäin sit hänen kans kotiin... nyt mulla on 2 hoidettavaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oli edes kivaa, ettei ihan "turhaan" sitten oo paikat kipeenä. Sää taisi olla vaan vähän huono.. :(

Ja toivottavasti ennenkaikkea poitsukin paranee nopeasti. Meidänkin tytöllä oli joku ohimenevä kuumeilu tuossa viikon lopulla, päivän kesti kova kuume ja seuraavana päivänä ei ollut enää mitään. Ajattelin, että johtuisikohan tuo auringosta? Tietysti tytöllä on ollut pitkähihaista vaatetta päällä ja aina hattu/huivi päässä. Mutta en nyt muutakaan järkevää selitystä keksi.

Me 'ostettiin' (tehtiin tarjous, jonka myyjä hyväksyi) tänään pieni omakotitalo. Muuttoa siis jossain vaiheessa luvassa. Vielä pitää tietysti kaikki paperi hommat tehdä sekä pankin että myyjän kanssa ja vuokrasopimukset irtisanoa.. Siinä se loppukesä sitten sujuukin ihan mukavasti. On pikkuneidilläkin sitten tilaa temmeltää omassa pihassa :) Mitenkäs teillä asumisjärjestelyt?

Vierailija
4/148 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta löysin tämän ryhmän, en oo osannu pitää itteeni nuorena äitinä vaikka nuori toki olen :) Meilä kohta 11 kk poika ja kakkosen La tammikuussa. Itse olen syntyny -88 ja mies -87. Keski-suomessa asutaan! Näin alkuun haluun heti kysyä, että miten muilla on muuttunut kaverisuhteet lapsen tulon myötä?

Vierailija
5/148 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan oo muuttunut mitenkään. En ole koskaan ollut mikään bilettäjätyyppi, eivätkä kaverinikaan pahemmin sitä harrasta, joten sen asian kannaltakaan ei ole tullut "ongelmia". Voisin sanoa, että suhteet ystäviini ovat oikeastaan vain vahvistuneet, vaikka lähes ainoa äiti porukassa olenkin. Olen kai ollut onnekas tai sitten olen osannut valita ystäväni aikoinaan oikein. Mitenkäs teillä? Toivottavasti yhtä onnekkaasti?

Vierailija
6/148 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa on vielä samat kaverit, mutta näemme hyvin harvoin.. minuun otetaan yhteyttä harvoin. Aika vähän minua pyydetään mihinkään mukaan, koska aina ajatellaan etten kuiteskaan mihinkään pääse lapsen takia :/ Itsekkin olen toki muuttunut joten samalla aaltopituudella en oikeastaan ole kenenkään kaverin kanssa (lähes kaikki kaverini ovat sinkkuja, lapsettomia ihmisiä..) ja kovasti haluaisin äitikavereita :) Minä höpötän kavereille lapsista ja he minulle baarireissuista.. Noo, ootellaan sitä hetkeä, kun he rupeavat perhettä perustamaan!:D

Vierailija
7/148 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mulla joitakin opiskelukavereita, joiden kans olis kiva pitää yhteyttä edelleen mutt nyt on vaan jäänyt unholaan lapsen myötä. mutta tärkeimmät kaverit on ja pysyy. tietysti niitäkin näkee harvemmin mutta yhteydes puhelimitse ollaan paljon. oon sanonut heille et mulle sa soittaa ja pyytää viihteelle, mut aika usein on käynyt niin et he soittaa joskus 8-9 aikaa illal et pääseks tulee? ja sit oon jo tietty sopinu seuraavaks ammuks jo muuta menoa... ja muutenkin ite jo siihen aikaan illasta väsyny et ei enää innosta meikata yms. Perheen äitinä on tärkeää, että sovittais ajoissa joku päivä milloin mennään...

tippi: ootko ihan innoissaan muutosta? mekin muutetaan syksyllä. mun miehellä on kaikki työt helsingin seudulla joten varmaan muutetaan tältä salosta porvooseen. meillä on nyt omistusasunto mut myydään tämä ja mennän vuokralle. ei olla viel kämppää varattu, kun ei viitsi maksaa vielä vuokraa näin aikaisessa vaiheessa. ja siks vuokralle, kun jos me ei tykätäkkään porvoosta niin sitten on helppo lähteä. mä oon jo aika innoissani enkä jaksa millään odottaa että pääsee laittaa kamoja laatikkoon.

laurra: mistä päin keski-suomea olet? meinasin vaan kun meillä on mökki siellä karstulas. tai itseasias oinoskyläs mut karstula on lähin sellane isompi paikka mis tehdään kauppareisut.

Vierailija
8/148 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuton suhteen siis. Ja mies vielä minuakin enemmän. Se touhottaa jatkuvasti, mikä on ihan hauskaa,kun hän ei kovinkaan usein mistään ihan hirveästi innostu, tai ainakaan niin, että näyttäisikin sen noin avoimesti.

Kannu: Tuo vuokralle muutto onkin varmasti fiksuin ajatus. Viihtyessä voi vaikka ostaa sen oman tai jos ei viihdy niin tosiaan pääsee sitten helposti vaihtamaan paikkaa.

Onkos teillä muuten pitkätkin suhteet takana, jos saa kysyä? Meillä nyt menossa neljäs vuosi, siitä ajasta yhdessä ollaan asuttu melkein kolme vuotta.

Vierailija
9/148 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laurra2,

Mulla on kans käyny nii et tulee nähtyy edellee joitaki ns vanhoja kavereita mut paljon harvemmin ja tuntuu kyl et juteltavaa ei oo lähellekkää yhtä paljo..saati sit juttui mitä vois tehä yhes..paitsi et vie poika hoitoon ja lähe bilettää? oon siis vm 89 ja poika 1,3v. Olis eri kiva saada saman ikäsiä äitejä kavereiks :>

Vierailija
10/148 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollan varmaan seurusteltu sama aika kuin tekin tippi, meillä neljäs vuosi meneillään ja alle vuoden seurustelun jälkeen muutin mieheni luokse. tai heti kun alettiin seurustella niin majailin esan luona.. mut loput kamani vein kun oli melkein 1v seurusteltu.

Vierailija
11/148 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! oon 19vuotias kotiäiti (joka opettelee vasta käyttämään tietokonetta), avomieheni on 27v ja meillä on 2,5kk ikäinen poika. asutaan tampereella. olis mukava myös saada juttu seuraa. Oon tosiaan nyt ruvennut opettelemaan tätä koneen käyttöä, että saa nää sadepäivät kulumaan edes jotenkin!!

Vierailija
12/148 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on mieheni kans melkein sama ikäero kuin teilläkin. mä täytin tänä vuonna 21 ja mieheni täyttää marraskuussa 30. :)

mites teillä on mennyt pikkuisen kanssa? nukkuuko yönsä hyvin?

Vierailija
13/148 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö nukkui vielä seitsenkuisena ihan mukavasti omassa sängyssään, muutaman kerran yössä heräten. Sitten muutimme, ja luulisin, että se pisti pikkuneidin ihan sekaisin, sillä sitten mikään muu nukkumapaikka ei enää kelvannut kuin äidin ja isän välissä. Eli perhepetiin siirryttiin kaikkien hermojen säästämiseksi. Tuolloinkin vielä imetin. Myös yöheräilyt kasvoivat huomattavasti muuton vuoksi(?). Neiti heräili 10-15 kertaa yössä, eikä suostunut nukahtamaan, ellei saanut rintaa. Eikä hänellä nälkä ollut, halusi vain tissin suuhunsa (tutti ei missään nimessä riittänyt) ja heti oli taju taas kankaalla. No sitten ajattelimme lopettaa "yösyötöt" (tytön ollessa n. 1v2kk). Isä joutui sitten nukuttamaan pikkuneitiä sylissään muutaman yön, koska neiti tietysti huusi äidin sylissä kuin palosireeni kun ei saanutkaan tissiä.. Ja unet paranivat, enää muutama heräilykerta yössä. Sitten kun äidinkin syli kelpasi oli vuorossa itsenukahtamiseen opettelu. Makoilimme tytön kanssa vieretysten sängyllämme, ja tyttö alkoi pikkuhiljaa saada paremmin ja paremmin nukahdettua itsekseen. Sitten seurasi kolmas ja mullistavin vaihe :) Eli siirsimme tytön jälleen omaan sänkyynsä, jonne hän nykyään nukahtaa itse oikeinkin hyvin ja nukkuu läpi yön erittäin nätisti. 11-13 tuntia on normaali yöunen määrä meidän pikkuneidillä. Ja vanhemmat nukkuvat hyvin :)

Vierailija
14/148 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun vielä imetin niin sain välillä jopa 10 kertaa yössä herätä imettämään. poikani oli 8kk ikäinen kun omasta tahdosta lopetin imettämisen ja siirryttiin pulloon. unet paranivat hieman, hän heräsi 2-3 kertaa yössä juomaan maitoa. menin takaisin töihin ja alkoi olla rankkaa nuo yöheräilyt. 1v 2kk ikäisenä jätettiin tuttipullo ja hän alkoi nukkua kokonaisia öitä ja 1v 3kk iässä opeteltiin nukahtaa itsekseen. siihenkin oppi hyvin! meillä yöunet ovat 11 tuntia.

kyllä jaksaa itekkin paremmin kun lapsi nukkuu hyvin! :)

Vierailija
15/148 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin nyt olen ollut ihan hirveän väsynyt pari päivää, mutta tuo johtuu kai uudesta raskaudesta :)

Asiasta kolmanteen. Onko teillä kotidopplereita? Haluaisin kuulla kokemuksia niistä nimittäin. Edellinen raskauteni keskeytyi, joten olisin paljon kevyemmin mielin, jos saisin kuunneltua pienen sydämen sykettä jopa päivittäin, kunhan se vain alkaa jossain vaiheessa kuulua :)

Vierailija
16/148 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis selailen täällä vaan kaikkia keskusteluja olen itse myös vm.88 poika kohta 7kk. Asuin porvoossa yli kymmenen vuotta ja elämäni on humattavasti parantunut kun pääsin pois sieltä. ovat ahdasmielisiä, puuttuvat toisten asioihin ja yleensä myös luulevat tietävänsä muiden asioista kaiken.(uteliaita kun ovat) palveluista supistetaan koko ajan ja lapsiperheilla on siellä huono olla. Tämä tietenkin vain mun näkemys.

Vierailija
17/148 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon aina saanut kehuja porvoosta, mutta kiva kuulla tällainenkin kanta. mennään nyt kuitenkin koittamaan et miellyttääkö meitä, jos ei niin häivymme takaisin saloon. salo on ainakin hyvä paikka, mutta ollaan ukkoni kans kyllästytty kun koko ikämme asuttu täällä.

Vierailija
18/148 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä päin porvoota asuit?

Vierailija
19/148 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kaikki hiljentyny täällä??ite oon -89 äiti Kotkasta,poika on nyt 8kk :) Mies on -86. Meillä monet kaverit tänä vuonna saanu lapsia.Hirmuinen vauva-buumi meillä "nuorilla" näyttää olevan :D

Vierailija
20/148 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn välil ain kattmas et onko täällä ketään mutta aika hiljaista täällä on, mikä on tosi harmi!

mites äppy on pojan kans menny? konttaako jo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä