Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt meni hermo feissaajiin

Vierailija
01.07.2009 |

Tänään olin pitkästä aikaa Helsingin keskustassa palloilemassa. Ei tarvinnut kuin rautatieaseman ovesta astua ulos, kun eka feissari oli siinä. Katsoin hänen ohitseen ja kävelin vaudikkaasti eteenpäin, koska sellaisen vihjeen oman paikkakuntani feissarit tajuavat heti. Ei, piti siitä huolimatta iskeä kimppuun. Sitten 10 metrin päässä saman lafkan feissari taas... ja sama kuvio. Miksi eivät jätä rauhaan, jos selvästikin ihmistä ei kiinnosta? Ei voi enää missään kaupungilla rauhassa liikkua. Ärsyttää.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsivät kuukausilahjoittajia esim. unicef, greenpeace, spr käyttävät tätä menetelmää.

Oulussa niitä on rotuaarilla eikä sitä katua voi kävellä törmäämättä feissareihin. Ei yhtä pahoja kuin puhelinmyyjät mutta yhtä rasittavia ovat tyrkyttäessään omaa asiaansa. "Eikö lapsiasiat kiinnosta?"

Vierailija
2/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi, mutta minulla ei ihan oikeasti ole nyt aikaa, olen jo myöhässä. (tietenkin nopeasti ohi kävellen ja huikaten, pahoittelevalla hymyllä kruunattuna)" tai hitaampi versio "Kiitos, mutta olen jo kuukausilahjoittaja - ei, en valitettavasti pysty tässä rahatilanteessa korottamaan summaa, olen opiskelija/ juuri jäänyt työttömäksi tms., varmaan ymmärrät?" Esität asian ystävällisesti, mutta tiukasti ja turhaa aikaa kuluttamatta ja tadaa, sinä voit jatkaa matkaasi ja feissari töitänsä ilman, että kumpaakaan vituttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras sanoa vain, että nyt ei kiinnosta/ehdi, niin jättävät kyllä rauhaan.

Vierailija
4/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras sanoa vain, että nyt ei kiinnosta/ehdi, niin jättävät kyllä rauhaan.

Vierailija
5/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta kun jo vitonen kuussa auttaa! KAIKILLA on sen verran rahaa!!"

Vierailija
6/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta kun jo vitonen kuussa auttaa! KAIKILLA on sen verran rahaa!!"

Vierailija
7/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähänkin pikkukaupunkiin on ihmisille opetettu nyt suurkaupungin kulkutyyli, eli nopeasti, kiireisesti eteenpäin, ei katsekontaktia kehenkään, ei voi pysähtyä puhumaan ihmiselle, joka puhuu sinulle jne.

Siksi näin, etten minä (niin kuin ei muutkaan) jaksa samalle tyypille selittää joka päivä, miksi en halua osallistua hänen juttuunsa ja niinpä vaan kävelen ohi ihan kuin en kuulisikaan mitään. Kauheeta! Mutta jos jään juttelemaan, tyyppi vaan selittää ja selittää, joudun jäämään siihen hetkeksi kiusaantuneena perustelemaan, miksi nyt ei, lisäksi tukitaan ihmisten kulku (ahdas kohta, jossa jo pankkiautomaattijono ja kauppojen sisäänkäynti).

Miksi tuollaisia pitää olla, saako ne muka hyvin tuottoa toiminnallaan? Luulis, että ihmiset vaan ärsyyntyy eikä enää halua auttaa mitään hyväntekeväisyyskohteita.

Vierailija
8/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne silloin jankkaa. Enemmän ärsyttää aktiiviset romanikerjäläiset (maassa passiivisena istukoon, jos huvittaa) ja ne hiton hyeenat, jotka hyökkää kimppuun esim. Kampissa ja myy niitä hiuslisäkkeitä ja kosmetiikkaa. Asun Kampin lähellä ja käyn siellä usein, joten jotkut niistä jo onneksi tietää, että tolle akalle ei kannata enää yrittää tuputtaa mitään.

Vierailija
9/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin käyttäjät ovat rasittavia?

Vierailija
10/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sekä "feissaaja" että "feissari" viittaavat kyllä ensisijaisesti muihin tyyppeihin kuin FB:n käyttäjiin.

Vierailija
11/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruvennut sanomaan, että olen jo teidän listoilla. Ei ne varmaan usko, mutta eivät ole viitsineet ruveta vastaankaan väittämään.

Vierailija
12/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä minä tuen x:ää ja mies y:tä, ja enempää tuettavia ei oteta. Ovat suhtautuneet ymmärtävästi ja ystävällisesti. En muutenkaan koe feissareita ongelmaksi; he käyttäytyvät kohteliaasti ja fiksusti, ja ovat hyvällä asialla.

Vierailija
13/13 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole aavistustakaan. Asun tosin maalla joten sellaisia ei taida täällä olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi