Selvitysvinkkejä pitkään automatkaan. ov
Ollaan menossa ensi viikonloppuna miehen veljen häihin ja ajoaika on n. 5 tuntia.
Itse olen raskaana viikoilla 39 ja lapset ovat 1v10kk, 4v ja 6v.
Kuopus on ihan tyytyväinen autossa, ollut aina. Mutta nuo kaksi isompaa. Voi jessus, jopa mummolaan meno (jonne on matkaa n. 24 kilsaa) saa pinnan palamaan, kun takapenkiltä kuuluu melkein viiden minuutin välein. KOSKA OLLAAN PERILLÄ???!! ÄITI/ISI toi löi, mulla on pissihätä ym. ym. ym. Saatikka sitten pidemmillä matkoilla..
Meillä on Chevy van eli autossa on tilaa ja lapset eivät ole kuin sillit suolassa takapenkillä.
Kommentit (11)
tykkäävät leikkiä arvoitusleikkiä "arvatkaapa mitä punaista (tai joku muu väri) ajattelen"? sitten arvaillaan ja kukin vuorostaan..
bongatkaa tietyn värisiä autoja
piirrustuspaperia & kyniä mukaan
pikkunaposteltavaa
taskulamppu jokaiselle lapselle käteen (toimii kesälläkin)
lastenlauluja yhdessä hoilatkaa/kuunnelkaa
kertokaa lapsille omasta päästä keksittyä satua
pitäiskö sitä liimautua kotiin... Ympäri Suomenhan niitä lapsia syntyy. Jos vaan itsestäsi tuntuu, että jaksat, niin mikset lähtisi häihin! Siis, ihmettelen noita kommentteja, joiden mielestä pitäisi pysytellä kotona.
Meillä toimii parhaiten CD-äänikirjat, niitä 3-vuotias jaksaisi kuunnella ja katsella loputtomiin. Ja sellainen leikki, että kilpaillaan kuka näkee ekana esim. mopon, ladon, punaisen auton jne. Ja arvausleikit, kuten joku jo ehdottikin, arvaa mitä minulla on mielessä. Muut esittävät kysymyksiä, joihin voi vastata kyllä tai ei. Tee vanhemmille lapsille puuhakassit, joihin laitat esim. kirjan, rusinapaketin/karkkiaskin, jonkin pienen lelun. Anna sitten viimeisenä keinona nuo pussukat, niin taas menee yksi puoli tuntia sujuvasti. Ja meillä toimii tarrojenkin liimaus, jotain halppistarroja ja ruutuvihko, sinne niitä saa sitten liimailla mielin määrin.
mihinkään! Eikä mieskään, koska haluaisin sen mukaan synnytykseen!
Meillä on 3 alle kouluikäistä lasta ja matkustamme paljon autolla. Meillä on autossa dvd-soitin, missä kaksi näyttöä. Ei kuulu yhtään narinoita tai tappeluita, kun piirretyt pyörii.
Eikä maksa edes paljon , reilu satasen.
Toimii ainakin meillä.
Lähdetään illalla ajamaan. Lapset ovat syöneet iltapalan, hampaat pesty ja yöpuku (+villasukat ja tarvittaessa villatakki tms.) päällä. Sanotaan lähtiessä, että nyt nukutaan, ja jotain hiljaista musiikkia vähän soimaan. Pian takapenkki kuorsaa, ja vanhemmat ajavat vuorotellen. Perillä lapset kiikutetaan valmiisiin sänkyihin nukkumaan, ja jatkavat siellä uniaan.
Pari huomautusta:
Toimii paremmin kotiin päin ajaessa, kun oma tuttu sänky odottaa perillä.
Seuraavana päivänä voi aikuisia väsyttää, jos ollaan perillä n. klo 02-03, eli kannattaa lähteä liikkeelle tarpeeksi aikaisin.
Apukuski ei voi nukkua! Muuten on kuskilla kova homma pysyä hereillä hirvien yms. varalta.
Ja kysymys ap:lle:
Miten ajattelit itse selvitä noin pitkästä ajomatkasta noilla viikoilla? Entäpä jos synnytys käynnistyy kesken matkan? Itse en olisi kyllä pystynyt enää autossa istumaan, joten nostan hattua jos lähdet matkaan!
mihinkään! Eikä mieskään, koska haluaisin sen mukaan synnytykseen! Meillä on 3 alle kouluikäistä lasta ja matkustamme paljon autolla. Meillä on autossa dvd-soitin, missä kaksi näyttöä. Ei kuulu yhtään narinoita tai tappeluita, kun piirretyt pyörii. Eikä maksa edes paljon , reilu satasen.
häistä ja onhan noita sairaaloita muuallakin kuin kotona.
jossa lasten kuunnelmia. Kuulokkeet isommille korville ja jopa sujuu matkanteko mukavasti.
mainioin niin kuin edellisissäkin raskauksissa. Ja kaikki kolme poikaa ovat syntyneet yliaikaisina.
äänikirjat hyväksi ajankuluksi autossa. Ja sitten laskemisleikit, kuka näkee ekana vaikka viisi hevosta tai kuusi punaista autoa. Tai laiva on lastattu-tyyppiset leikit.
Mukavaa matkaa!
kuuntelen itse etupenkillä kuulokkeet päässä musiikkia niin lujalla, etten kuule takapenkkien ininöitä enkä kähinöitä laisinkaan. Siellähän melskaavat keskenään. t. Neljän äiti