Kuinka paljon teidän miehet juo kaljaa?
En enää tiedä mitä ihmettä teen tuon miehen kanssa :( Mies oli 1½ v työttömänä ja mielestäni masentunut asiasta. Joutui pois johtotehtävistä. Sinä aikana juominen lisääntyi huimasti eli oli lähes päivittäistä. Aina humalatilassa alkoi jauhamaan ja uhkailemaan itsarilla. Selvinpäin on oikein hyvä mies, täysin eri ihminen. Puuhaa lastemme kanssa kaikkea kivaa ja hoitaa kotia. Rakastan häntä kun on selvinpäin, mutta humalassa vihaan yli kaiken. Minä maksoin lähes kaiken tuona työttömyysaikana ja hän on minulle velkaa huiman summan rahaa, jotka lupasi maksaa kun saa työpaikan. No nyt on ollut uudessa työssä kuukauden ja luulin, että elämä muuttuu kertaheitolla. Alkoholi vähenee jne. Työ ei ole saman tasoista kuin aiempi, mutta päällikkötasoista kuitenkin. Hän ei kuulemma saa siitä työstä mitään, eikä ymmärrä ettei noin pitkän työttömyyden jälkeen voi saada heti entistä vastaavaa työtä vaan vähitellen siitä noustaan. Aluksi juominen loppui arkisin, mutta viikonloppuisin oli kännissä. Nyt kun olen lapsien kanssa lomalla ja mies töissä niin taas tuo arkijuominen on lisääntynyt. Eilen osti mäyräkoiran ja siitä jäi 1 pll. Tänään aamulla lähti normaalisti töihin. En tajua miten jonkun terveys kestää. Inhottaa kun on pilannut entisen hyvän kroppansa ja nyt on kuvottava kaljamaha. Lapset keräävät aamuisin kaljapulloja onnessaan joka paikasta kun haluavat niistä rahaa. Säälittää heidän elämänsä kun joutuvat tuollaista isää katsomaan.
Mitä ihmettä hänen kanssaan teen? Onko muilla samanlaista? Olen uhannut erolla jos älytön juominen ei lopu. Sanoo vaan ettei lähde täältä koskaan. Asunto on minun.
Mielipiteitä?
Kommentit (33)
viimeksi mieheni joi itsensä humalaan itseäisyyspäivän. ja työttömänä ollessaan (noin 9kk) ei juonut kuin tuon yhden kerran humalaan asti ja sitten joskus muutaman saunalonkeron, vaikka häntäkin sieppasi, ettei ollut töitä. periaatteessa naimisissa ollessasi olet elatusvelvollinen mieheesi (kuten hänkin on sinuun elatusvelvollinen), joten tuohon velka-asiaan en osaa lainopillista kantaa antaa, varsinkaan jos mitään ei ole paperilla. jos asunto on sinun, miehesi lähtee jos ero tulee.
jos ei hyvällä niin sitten pahalla. mutta ennen eroa koita laittaa kova kovaa vastaan ja puhu hänen kanssaan kun hän onselvinpäin. humalassa olevan kanssa ei näitä asioita hoideta.
-> juuri noinhan se fiksu mies toimii! Jos on työtyön niin täytyy ymmärtää että vitutus vaan pahenee kaljoittelun seurauksena eikä työttömänä kannata haastkata rahaansa juopotteluun!
Mun mies juo ehkä 7 tölkkiä viikossa,joten se ei ole ongelma meillä. Olen maksanut hänen muita velkojaan n. 3000e. Ei tulisi mieleenikään vaatia rahoja takaisin.Kai olen sitten tyhmä. Jotenkin olen ymmärtänyt kai väärin avo-avioliiton tarkoituksen, sillä minusta auttaa pitää, jos pystyy.
Minun mies on alkoholisti - olemme eronneet juuri sen syyn takia ja hänkin tissutteli töitten jälkeen joka ilta 2-4 olutta. Ei siis koskaan pystynyt olemaan ilman. Viikonloppuisin hävisi teilleen. Jos siis arkena mäyräkoirasta jää vain 1 pll niin kuulostaa pahalta.
Et ole ainoa ihminen tässä surullisessa viinan ihannointimaassa, joten soita AA-kerhon numeroon (löytyy netistä) ja kysy neuvoa. Heillä on kokemusta ja osaavat ohjata eteenpäin.
Lapsille on pelottavaa että 1 tai molemmat vanhemmat humaltuvat kotona (vaikka omasta mielestään eivät olekaan humalassa).
Ja tästä ollaan keskusteltu ja paljon.
Minä en voi häntä muuttaa, se halu täytyy lähteä hänestä itsestään. Mutta olen sanonut, että tämä peli ei vetele, asiaan täytyy tulla muutos.
Hän on siis ihan ns. hyvässä työssä, kyse ei ole moniongelmaisryyppäämisestä. Mutta yhtäkaikki kaljaa kuluu liian paljon kerralla ja liian usein.
Alkoholistin lähipiiri katkeroituu, ja vaikka mies onkin elämäni rakkaus, lähden lasteni kanssa kiitämään, mikäli juomiseen ei tule tolkkua.
Minun mies on alkoholisti - olemme eronneet juuri sen syyn takia ja hänkin tissutteli töitten jälkeen joka ilta 2-4 olutta. Ei siis koskaan pystynyt olemaan ilman. Viikonloppuisin hävisi teilleen. Jos siis arkena mäyräkoirasta jää vain 1 pll niin kuulostaa pahalta. Et ole ainoa ihminen tässä surullisessa viinan ihannointimaassa, joten soita AA-kerhon numeroon (löytyy netistä) ja kysy neuvoa. Heillä on kokemusta ja osaavat ohjata eteenpäin. Lapsille on pelottavaa että 1 tai molemmat vanhemmat humaltuvat kotona (vaikka omasta mielestään eivät olekaan humalassa).
Mun miehen pitää juoda kaljaa niin paljon kuin suinkin vain kykenee.
Viikonloppuisin, perjantaina ja lauantaina. Sunnuntaina rapula, nukkuu koko päivän.
Ongelmahan tuo jo on.
Meillä mies juo keskimäärin yhden tai kaksi annosta alkoholia kuukaudessa. Itse saatan parin kuukauden välein käydä kavereiden kanssa ulkona ja silloin otan jokusen oluen, mutta ei näissä ruuhkavuosissa (kaksi pientä lasta ja molemmilla työt päälle) oikein tuotakaan enää jaksa.
Mieheni ei juo kaljaa. Ei juo muutenkaan alkoholia, kun hyvin harvoin. Kaljan (alkoholin) lipitys on epäterveellistä ja siitä tulee kamala turvotus. En ymmärrä tuommoisia lipittäjiä :/
Meillä mies juo vain viikonloppuisin, mutta paljonhan sitä kuluu. Käsittääkseni 20-pack viikonlopun aikana, lisäksi esim. viskiä. Mies on aika paljon autotallissa viikonloppuisin ja osittain kai salaakin juo. Mies ei ole näkyvästi kännissä eikä muutu erilaiseksi, en muuten kestäisi. Itse juon tosi vähän, 1-2 saunakaljaa saatan viikonloppuisin ottaa enkä aina sitäkään. En tykkää yhtään tuosta kaljan kittaamisesta, mutta en viitsi valittaa kun muuten mies on mitä parhain.
Mää juon akan seurassa joka päivä kunnon kännit oli lapset tai ei. Koiran ollessa paikalla menen talliin juomaan.
Ei juo yhtään!
Arvosta itseäsi Nainen! ♡
Minusta perheellisen miehen ei kuulu juoda olutta jatkuvasti. Jos sattuu pitämään oluen mausta niin ymmärrän, että etenkin kesäaikaan, voi yhden iltaoluen juoda tai nauttia oluen ruuan kanssa. Meidän mies ei tissuttele olutta laisinkaan, kun ottaa niin ottaa yleensä sitten reilusti, kun lähdetään baariin, vapun viettoon tai terassikierrokselle. Mutta siis kun ottaa niin ottaa kunnolla (kuten itsekin...) mutta ei jatkuvaa tissuttelua. Ja ottokertojen välissä voi olla useampi kuukausikin.
Nyt sitten miehellä uhkavaatimuksia kehiin. Todennäköisesti ei usko uhkailujasi, joten näytä että olet tosissasi!