Puolihoito vai huoneistohotelli - kumpi ois järkevämpi lasten kanssa matkustettaessa
Matkakohteessa ois pari kivaa hotellia.
Sijainniltaan parempi on huoneistohotelli eli pitäis laittaa itse aamupala.
Toisessa ois buffee, mut illallinen alkaa vasta klo 19.30 eli aika myöhään lasten kannalta. Tämä hotelli ois rannalla, mut keskustaan 2,5 km matkaa.
Kumpi parempi? lapset 3 ja 5
Kommentit (45)
meillä on yleensä aina ollut aamiaisbuffet mutta viiemeksi totesin, että helpompi olisi haukata se leipäpala huoneistossa : )
Puolihoitojakin on jonkin verran kokeiltu ja ne koen rajoittavana. Haluan syödä eri paikoissa enkä tiukasti johonkin kellonaikaan sidottuna.
Lomalle mekin menemme aina valmiiseen pöytään ei siellä huoneistossa pakko ole kokata. Jos on hyvä sijainti niin lähellä on pilvin pimein jopa niitä aamiaispaikkojakin.
Voi syödä silloin kun itselle sopii ja monen keittiön antimia. Lisäksi jääkaapissa voi säilyttää kylmiä juomia, hedelmiä yms. Lisäksi kun osan ruokia tekee itse esim. aamupalan, tulee käytyä paikallisessa ruokakaupassa, mikä on sinällään aivan ihastuttava kokemus. Sieltä voi tehdä vaikka mitä herkku löytöjä, joita kotimaasta ei saa.
Lapset voi syösä sen päivällisen iltapalana, annatte jotain välipalaa aikaisemmin. Ja usein puolihoitoravintoloissa illallisen on voinut vaihtaa lounaseen jos ilmoittaa edellispäivänä. Lasten kanssa rannan läheisyys tärkeämpi, paitsi jos teidän lapset ei tykkää polskia mutta jaksaa kävellä kaupungilla.
siis valmiiseen ruokapöytään ollaan aina menty, mutta sen verran voi kokata, ettei aamu-, väli- ja/ tai iltapaloja tarvitse kalliisti ravintolassa syödä. Meillä on ollut aina Juhlamokka mukana (närästysvaiva iskee muuten) ja "varapuurot" lapsille. Paikallisesta kaupasta leipää yms., esim Kreikassa oli niin ihania fetasämpylöitä, fetapinaattipiirakkaa yms, joita syötiin aamu- ja välipaloiksi. Jugurtit oli myös hyviä ja sieltä sai ihan activia jugurttejakin (kiivi oli hyvää, sitä makua ei saa Suomesta)
itse pidän huoneistohotellista, koska siellä voi itse vaikka keittää puurot ja kahvit ja heräillä sitten kun siltä tuntuu. Jääkaappiin saa pikku evästä ja välipalaa. Me ollaan aina käyty sit paikallisissa ruokapaikoissa, etelässä mennään syömään vasta myöhään, siksi tuo 19.30 aika. Jos olette huoneistossa, voitte etsiä ruokapaikan jo aikaisemmin ja vältätte ruuhkan ja voitte syödä sitten, kun tulee nälkä. Minusta on mukava syödä joka ilta eri paikassa, ei kyllästytä.
Siis ottaisin se huoneistohotellin.