te joilla vauvat syntynyt rv 35-36
oliko jotain ongelmia? lähtikö synnytys itse käyntiin vai käynnistettiinkö? mites vauvan hengitys jne? minkä kokoinen vauva oli?
Kommentit (5)
syntyi rv 36+3. Synnytys kännistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi. Vauva oli 48cm ja 2,5kg. Vierihoidossa koko ajan eikä mitään ongelmia ollut.
Vauveli oli 2,6kg ja 47cm.
Ei ongelmia hengityksen tms. kanssa, ainostaan valohoidossa 3vrk.
Viikon ikäisenä oli jo täysimetyksellä... :)
Lähti itekseen käyntiin, vauva oli 49cm ja 3425g. Muuten kaikki ok, mutta blirubiini arvojen takia oli sinivalossa (ei vaarallista) ja sen takia oltiin sairaalassa lähes 2 vko.
Meidän keskimmäinen (poika) leikattiin istukkahäiriöiden takia maailmaan 36+3. Poika oli 2890g ja 52cm. Täysin normaali, heti vierihoidossa ja yhden vuorokauden valoissa. Kotiin 5vrk leikkauksesta.
Kuopus syntyi niin ikään leikkauksella, kiireellisellä sektiolla kun vedet meni tuntemattomasta syystä rv 35+0. Pari päivää katseltiin kun ei vauvalla ollut hätää mutta sitten alkoi mulla supistella paljon ja etisen istukan takia alatie oli mahdoton. Niinpä leikattiin rv35+2. Tyttö oli viikoista huolimatta ihan täydellinen :D! Kokoa 2240g ja 49cm
Viereen sain ja osasi heti imeä. Verensokerit ok, piti lämmön, hengitti normaalisti ja söi halukkaasti eikä ollut unelias. Yhden vuorokauden oli 3vrk iässä valoissa ja kotiin päästiin 5vrk synnytyksestä.
Esikoinen 35+2 ja ihan itsekseen lähti syntymään. Kokoa oli 45cm ja 2,5kg. Sinivalossa oli 1,5vrk, muuten ihan normaalisti oli osastolla mun vieressä. Hengitys sujui hyvin koko ajan. Kovin uninen tyttö oli ja syöminen hankalaa sen takia.
Kakkonen ja kolmonen molemmat syntyneet 36+6 eikä mitään ongelmia.