Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olemme menossa matkallé ja en saa ottaa

Vierailija
30.06.2009 |

hepatiitti rokotetta kun aikomus on tehdä lapsi puolen vuoden sisällä:)niin kannatteeko olla alussa raskaana turkissa ilman rokotusta vai yrittää lasta vain sen jälkeen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hepatiitti rokotetta kun aikomus on tehdä lapsi puolen vuoden sisällä:)niin kannatteeko olla alussa raskaana turkissa ilman rokotusta vai yrittää lasta vain sen jälkeen?

Tästä olis pitäny ymmärtää, että????

Vierailija
2/11 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusrokotukseen kuuluu kolme annosta, joista toinen annetaan kuukausi ja kolmas puoli vuotta ensimmäisen annoksen jälkeen. Kun suojaa tarvitaan nopeasti, voidaan poikkeustilanteessa yli 15-vuotiailla käyttää aikataulua 0, 7 ja 21 vrk. Tällöin tarvitaan neljäs annos rokotetta 12 kk:n kuluttua.

--------------------------------------

Jos sattuisit tulemaan raskaaksi ennenkuin 12kk annos voidaan antaa, niin se siirtyy vain eteenpäin. Itselläni oli 6vuotta väliä eikä kuulemma ollut mikään ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkäri ei anna minulle rokotusta jos on aikomus yrittää lasta....ap

Vierailija
4/11 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin vain ei rokotusta..!

Vierailija
5/11 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö sä voi ottaa sitä rokotusta, ja jos olet raskaana sitten tehosteen aikana, niin sitten jätät sen tehosteen ottamatta. Siten saat suojan matkalle, mutta et saa pitkäaikaista suojaa. Tarviiko sitä nyt olla sanomassa, että puolen vuoden sisällä olisi tarkoitus alkaa yrittämään raskautumista...

Vierailija
6/11 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minä otan sen?mulle sanottiin niin ja eiköhän ne olisi antanut jos ne näkee etttä riski on suuri?

Vierailija
7/11 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kukaan haluaa ulkomaille kuumuuteen alkuraskaudessa? aivan hullua edes suunnitella raskautta jos on lähdössä lomalle lähiaikoina. eikö kannata yrittää matkan jälkeen sitä lasta, ellei siellä sitten satu tärppäämään. jos on pahoinvointia tai muuten sattuu tulemaan joku tauti tai keskenmeno, niin aika hankalaa hoitaa ne vieraassa maassa ja vieraalla kielellä. ei kai sillä lapsenteolla niin hengenhätä ole.

Vierailija
8/11 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta on sanottu lääkärissä, niin selkiöhän se on. Ei kai kannata tulla täältä enää kyselemään. Sitäpaitsi ei se turkki mikään kehitysmaa ole. aika länsimainen osaltaan ja turisteja pullollaan kaikki rannikkokaupungit joten kyllä sieltä varmaan ilman rokotustakin selviää hengissä. Ellet just mene ottamaan jotain tatuointia tai muuten epämääräisiin oloihin. jos tulee joku vatsatauti jostain ravintolaruasta, niin saat sen avun sieltä hyvin tai sitten jotain maitohappobakteereja mukaan, ei siellä varmaan normaali vakisuhteessa oleva nainen kummempaa kun turistiripulin saa.

Vierailija
9/11 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varoiteta raskuaden yrittämisestä seuraavan 6kk aikana:

http://www.glaxosmithkline.fi/tuotteemme/valmisteyhteenvedot/Q-R-S-T/Tw…

(sivu 3)

Kannattaisiko käydä kysymässä toinen mielipide toiselta lääkäriltä?

Vierailija
10/11 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meinaatte lähteä... Ethän edes ehtisi ottaa kun sen yhden annoksen sitä rokotetta jos lähdette nyt lähiaikoina. Ei kai siellä ruotsisa niin erilaiset käytännöt ole rokotusten suhteen. aika lailla ovat maailmanlaajuisesti samanlaiset säännöt.

Olen kuitenkin käynyt turkissa, enkä usko että se rokotuksen puute on kauhean vaarallista, kun kerta on suht länsimainen. ehkä jossain afrikan maissa tai intiassa voisi olla nuo rokotteet enemmän tarpeen. Tosiaan turistikaupungeissa on erityisen länsimaista, toki jos menet johonkin maaseudulle, niin voi joku vesikauhuinen hurtta purra. Ja tosiaan nyt näinä aikoina siellä on niin pirun kuuma, että todennäköisempää on saada joku vatsatauti tai auringonpistos/ lämpöhalvaus. tietenkin jos vasta esim. syyskuussa menette, niin asia eri.

Vierailija
11/11 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

----->mulla meni 6 vuotta ja yks luomukeskenmeno ennen kun sain ICSI lapsen :-o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan