Harmittaa lapsen puolesta, kun kummit ei huomioi häntä mitenkään.
Lapsella on vain yhdet kummit. Huomioimiselle ei olisi minkäänlaisia esteitä. Vaan eipä tiedä lapsikaan ketkä ovat hänen kummejaan, kun kummit ei anna hänelle mitään extrahuomiota. Lapsi ei ole kertaakaan ollut kummeillaan yökylässä, häntä ei ole viety minnekään eikä hänen asioista olla kiinnostuneita. Lapsi on jo 7v joten alkaa ymmärtää jo, että hänestä ei olla kiinnostuneita :( Kunpa saisi jostain varakummin, joka antaisi omaa huomiota lapselle ja lapsi olisi jollein "ulkopuoliselle" erityisen tärkeä.
Kommentit (8)
niin pääsin eroon tästä pohjattomasta kaivosta, mitä kummilapsien vanhemmat toivoo kummien tekevän.
Kunpa saisi jostain varakummin, joka antaisi omaa huomiota lapselle ja lapsi olisi jollein "ulkopuoliselle" erityisen tärkeä.
Ei kuulemma muita kirkkoon kuuluvia ollut.
Tein hyvin selväksi että olen VAIN nimi paperissa.
Eipä tule turhia toiveita...
Ja aion erota kirkosta, mutta ei kai kummius siihen lopu?
Ei tuo yökylä ole minkäänlainen kummiuden mitta. Eikä mun mielestä tarvitse viedä minnekään. Riittää kun ovat olemassa ja käyvät silloin tällöin, ja itse käymme heillä vierailulla.
Minusta on todella kummallista, ettet ole 7-vuotiaalle kertonut, ketkä ovat hänen kummejaan.
itsepähän olette tuollaiset kummit valinneet..
Meillä on kolme lasta, ja kahdella vanhimmalla on tosi kivat kummit, jotka muistaa lapsia usein (tarkoitan, että kysyvät lapsen kuulumisia, kylässä ollessaan leikkivät hetken hänen kanssaan, jne, yökylää en odotakaan).
Kolmas lapsi on vähän yli vuoden, ja toistaiseksi kummit ovat nähneet hänet vain ristiäisissä. Me olemme kutsuneet kylään tai ehdottaneet ajavamme itse heidän luokseen, mutta koskaan ei sovi :-( Syntymäpäiville eivät päässeet, eivätkä myöskään muuna aikana kakkua syömään.
7-vuotiaan kummi on luvannut jo monta vuotta sitten ottaa yökylään yms. mutta eipä ole vielä sopivaa hetkeä tullut.... Harmittaa lapsen puolesta. Kummi muistaa kyllä jouluna ja synttäreillä, mutta mielestäni lahjoja paljon tärkeämpää olisi viettää aikaa lapsen kanssa.
kummi on se joka pitää sylissä kastaessa ja merkataan kastetodistukseen. muuten niitä ei tarvita. jos muutenkin ovat sukua ja tuttuja, niin näkeehän niitä elämän sivu.