Miksi sosiaalitoimisto haluaa verotustodistukset ja tiliotteet
kolmen kuukauden ajalta, kun hakee yhdelle kuulle vaan toimeentulotukea?
Mitä ne noista hyötyvät?
Kommentit (10)
ja paljonk oot tienannu. Jos oot kaks kk sit saanu 5000E ni ei toivojakaan tttuesta.
Jos en toimita niitä, niin lukee, että silloin päätös tehdään annetuilla tiedoilla, eli tehdään kuitenkin.
Mulla ei ole verotustietoja kun vahingossa heitin pois ja uusien hankkiminen on vaivalloista nyt tällä hetkellä.
Ja tarkistetaan, että et ole esim. siirtänyt rahojasi toiselle tilille ja mene ruikuttamaan ilmaista rahaa.
sinun kohdallasi se tulee olemaan :kielteinen, tarvittavia liitteitä ei toimitwettu, eli et tule saamaan toimeentulotukea, ennen kuin ne pyydetyt lappuset olet toimittanut. Joten, jos rahapulasi on akuutti, niin kaivele vaan ne kaikki tarvittavat asiakirjat, näin heinäkuussa on loma-aika, ja joudut muutenkin päätöstä odottelemaan...
kun olen äitiysrahalla ja heillä on tuloistani yms. tiedot. tiliootteet kolmelta kk ja verotustod.puuttuvat ainoastaan.
Sen verran olen tuota byrokratiaa katsellut, että tiedän. Voihan sulla olla vaikka 2 kuukautta sitten tullut lottovoitto, jonka olet sitten pistänyt ns. "haisemaan"
ne verotiedot saa soittamalla kotiin.
Ja kuten sanottu, joutuvat antamaan kielteisen päätöksen, ellei koko perheen tiedot tule liitteeksi.
kun ne tarkistaa ettei edellisten kuukausien tulot ole ollut liian suuret.