Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se TH pakko ottaa kotikäynnille vauvan synnyttyä?

Vierailija
30.06.2009 |

Tai ylipäänsä vauvaa pakko raahata sinne lastenneuvolaan jos on jo sairaalasta lähtiessä tarkastettu.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä tarvinnut ottaa kotiin, sai valita että meneekö neuvolaan. En tiiä sit et saako kokonaan jättää väliin. Mutta on se ihana kun ne tulee kotiin varsinkin jos on huonossa kunnossa synnytyksen jäljiltä niin ei tartte raahautua vastasyntyneen kanssa neuvolaan.

Vierailija
2/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on PALVELU, joka Suomessa äideille ja lapsille tarjotaan, vieläpä maksutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai on vapaaehtoista jos koen etten tarvitse kelan maksamaa äitiysrahaa, niin voin jättää neuvolat väliin. Pakko raahautua jälkitarkastukseenkin jos meinaa saada äitiyspäivärahan jatkossakin.

Vierailija
4/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveydenhoitaja (ja kätilökin) tekevät useamman kotivierailun, jo ennen lapsen syntymää ja sitten syntymän jälkeen ei tarvitse heti viedä vauvaa mihinkään vaan punnitukset ja molempien tarkastukset hoidetaan kotona. Siellä tosin taitaa päästä sairaalastakin vähän aikaisemmin lähtemään, jos haluaa.

Hmm, olen kyllä kuullut, että molemmissa maissa tahtovat vähän myös katsoa niitä elinolosuhteita ja että onko kaikki kunnossa lasta varten sekä siisteyttä. Itseäni vähän jännittää toi, että jos ei siinä heti synnytyksen jälkeen riitä energia siivota, niin tuomitseeko ne sen jotenkin, jos kaikki ei ole ihan tiptop-kunnossa? Ei meinaan tuon kannalta ole kaikkein paras aika, kun siinä viimeisillään ei ennen sairaalaan lähtöä välttämättä mitään suursiivoa voi tehdä.

Vierailija
5/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se akka tunkisi tänne sossujen kanssa. Jos taviskoti ilman kaljapulloja, huumeneuloja tai tupakansavua sisällä ei riitä, niin viekööt lapsen huostaansa.

Vierailija
6/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni vähän jännittää toi, että jos ei siinä heti synnytyksen jälkeen riitä energia siivota, niin tuomitseeko ne sen jotenkin, jos kaikki ei ole ihan tiptop-kunnossa? Ei meinaan tuon kannalta ole kaikkein paras aika, kun siinä viimeisillään ei ennen sairaalaan lähtöä välttämättä mitään suursiivoa voi tehdä.

No voiskohan olla että ne työntekijät kyllä ton tietää ja osaa ottaa huomioon? Tuskin tuollasta nyt kauheasti tarvii miettiä jos on suht keskivertoeläjä, narkkiluolat yms. oikeasti epämääräiset paikat on sitten ihan asia erikseen.

Vierailija
7/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Th ei todellakaan käynyt tarkistamassa hohtivatko meidän hanat ja oliko wc-pytty steriili. Tarkisti tikit ja imetyksen onnistumisen.

Vierailija
8/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olen käynyt aina itse neuvolassa vauvan kanssa..

Vierailija
9/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettei tule katsomaan sohvan alusia tai keittiön pöydän kiiltämistä vaan äitiä ja vauvaa.

Meille kun tuli, niin meillä oli sänkykin petaamatta :D Th totesi, että "onpas ihanaa, että olette saaneet loikoilla pitkään koko perhe"

Vierailija
10/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

]

No voiskohan olla että ne työntekijät kyllä ton tietää ja osaa ottaa huomioon? Tuskin tuollasta nyt kauheasti tarvii miettiä jos on suht keskivertoeläjä, narkkiluolat yms. oikeasti epämääräiset paikat on sitten ihan asia erikseen.

No joo, on se kumma jos ei tavallinen koti kelpaa. Mutta oon vaan kuullut jostain, että joskus kyttäävät tarkkaan joka nurkan pölyjä etsimässä... Noh, ehkä siellä on sitten ollut joku tiukkis terveydenhoitaja...

Vierailija
11/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole varmastikaan mikään PAKKO suostua kotikäyntiin.

Mutta miksi jonkun mielestä terveydenhoitajaa varten pitäisi siivota?

Vierailija
12/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun ei ollut aikaa. Olin niin poikki, ja helpompi se olisi minulle ollut, ettei olisi tarvinnut minnekään itse lähteä pakkasella. minä kyllä muutenkin mielelläni kutsun ihmisiä kotiini, ymmärrän jos joku ei tahdo.

Vierailija
13/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sen ekan neuvola-ajan muistaakseni olen aina saanut. En ole halunnut th:n käyvän meillä.

Vierailija
14/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sen ekan neuvola-ajan muistaakseni olen aina saanut. En ole halunnut th:n käyvän meillä.

Eikös ne ihan alussa tehdä ensimmäiset? :S Englannissa ainakin käydään ihan alkupäivinä ja ainakin pari-kolme kertaa on tuohon mennessä käynyt!

Kyllähän sitä nyt jo kolmen viikon ikäisen kanssa lähtee.

Vierailija
15/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen päivärahan saamiseen riittää kun käy lääkärissä (vaikka tk) ennen jotain (en muista mikä) raskausviikkoa. Ja jälkitarkastuksessa voi myös käydä tk:ssa jos haluaa.

Ja meille th tuli viikko kotiutumisen jälkeen.

Vierailija
16/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikossa. Meillä oli keskosvauva jota ei pienen painon ja kovien pakkasten vuoksi voinut kuljettaa neuvolaan.

Koskaan ei tullut sellaista oloa, että hän olisi kyylännyt asuntomme siisteyttä tms. Kyllä siinä keskityttiin täysillä vauvan ja äidin vointiin.

Vierailija
17/17 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä tee mitään suursiivousta vaikka se akka tunkisi tänne sossujen kanssa. Jos taviskoti ilman kaljapulloja, huumeneuloja tai tupakansavua sisällä ei riitä, niin viekööt lapsen huostaansa.

aggressiivisen äidin joka tapauksessa ainakin, kirjoituksesi perusteella. Jos suhtautumisesi on tuonsuuntainen kaikkeen tarjottuun apuun ja vauvan terveydenhuoltoon, niin todennäköisesti terkkari kyllä pyrkii tekemään ripeästi pakollisen punnituksen yms. ja lähtemään mahdollisimman pian muihin töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan