Miten te kotiäidit tutustutte uusiin ihmisiin?
Olen tässä pitkään miettinyt, miten kummassa kotiäidit tapaavat uusia ihmisiä. Kerrottakoon, että minulla ei paikkakunnalla ole ennestään lainkaan tuttuja, joten kavereiden kautta ei ole mahdollista "piireihin" päästä.
Kesällä ei toimi mitkään perhekahvilat tai -kerhot, leikkipuistot meillä ovat aina tyhjillään, kun oman laumani sinne raahaan. Lisäksi täällä on melkoisen sisäänpäin lämpiävää sakkia. Tuntuu, että muualta muuttaneen on todella vaikea todistaa olevansa ihminen siinä missä muutkin.
Joten miten te muut olette verkostoutuneet kotona ollessanne? Vai oletteko täysin tyytyväisiä pelkän perheen kanssa seurusteluun?
Kommentit (4)
pienellä paikkakunnalla enkä vieläkään tunne täältä ketään. Onneksi on n50km matka vanhoille seuduille missä kaverit ja tutut asustaa.. Minulla se tosin johtuu siitä kun olen niin huono tutustumaan kunnolla. Jutella voin vaikka kaupassa tuntemattoman kanssa mutta siihen se jää.
tyytyväinen siihen, ettei tarvitse tavata ketään kotiäitivuosien aikana. Ei käydä kerhoissa, ei hiekkalaatikoilla tms. Sitä saa ihan tarpeeksi sitten olla ihmisten kanssa tekemisissä kun palaan työelämään. Näen työssäni varmaan 15-20 ihmista joka päivä, joiden kanssa keskustelen hieman pidempään, se riittää!
Tosin tilanteemme on tietysti eri, koska mulla on täällä ennestään ystäviä ja kavereita.
Välillä saatan olla päivän vaan lasten kanssa ja sekään ei mua haittaa. Puhelimet on keksitty ja mies tulee jossain vaiheessa kotiin.
Mä en siis tosiaan edes kaipaa uusia tuttavuuksia.
Just noissa neuvolan perhekerhoissa yms. Kannattaa varmaan mennä johonkin palstalle (muualle kuin tänne)ja katsoa olisiko siellä oman alueen äitejä esim. helistin.fi