G: minkä ikäisenä lapsesi on ollut ekan kerran yökylässä?
Kommentit (33)
raaskit noin pienen jättää? pohdin tässä just että raaskinko 5 kk vanhan jättää mummolaan yöksi..
Taisivat olla 2- ja 3,5-vuotiaita, kun ekan kerran olivat yhden yön yökylässä ja kerran vuodessa senkin jälkeen vain.
Nyt saattaa olla edessä, riippuu mihin vuorokaudenaikaan synnytys käynnistyy ja tuleeko mummu meille vai viedäänkö lapsi sinne. Ikää 5 vuotta.
mulla oli joku pelko etten osaa hoitaa lastani ja että mummi hoitaa paremmin ja pitää hänet hengissä. mä oikeesti luulin etten osaa hoitaa ja et mun pikkunen kuolee mun käsiin. onneks siitä pääsin aika nopeesti yli. nyt kaikki hyvin ja toista odottelen. esikoinen jo yhdeksän vuotias.
T:2
mutta poika oli 9kk ku oli mummolassa yön. en koskaan raaskis jättää pienempää.
Kuopus oli 5kk kun isovanhemmat olivat meillä vrk:n. Itse taisi olla siellä vasta lähempänä vuoden ikää.
oli kun oli yötä isovanhemmilla. Tuomitkaa vaan mut oli ihana päästä tuulettumaan:)
oli kun oli yötä isovanhemmilla. Tuomitkaa vaan mut oli ihana päästä tuulettumaan:)
kyllä sitä itse tietää millon tarvii apua. Kukin tyylillään.
T:2
Tyttö oli 4 vuotta juuri täyttänyt. Ei tahtonut mennä ennen sitä ja en nähnyt syytä pakottaa häntä.
-Esikoinen oli 10kk, kun hän oli mummilla hoidossa. Minä ja mies oltiin kavereiden häissä, jonne ei saanut tuoda lapsivieraita.
-Toisen kerran esikoinen oli mummin kanssa meillä kotona 2 vuotiaana, kun mies ja minä oltiin synnärillä.
-Toiseksi vanhin oli eka kertaa veikan kanssa mummilla, kun poika oli n. 7kk. Minä ja mies oltiin kavereiden polttareissa (minä toisissa ja mies toisissa).
-Toisen kerran hän oli n. 2 vuotiaana mummin hoivissa, kun me oltiin synnärillä.
-Kolmas oli n. 1v9kk ikäisenä mummin ja veljien kanssa, kun me oltiin synnärillä.
-Tämä neljäs tulee olemaan veljien ja mummin kanssa, kun ollaan synnärillä miehen kanssa. Poika tulee olemaan n. 2v.
Isommat pojat ovat n. kerran kuussa (yksinään) mummilla yökylässä, perjantaina viedään ja joko lauantai-iltana tai sunnuntaina haetaan tai äitini tuo pojan kotiin. Poika yleensä itse soittaa, että saako tulla yöksi? Tai joskus meidän äitikin soittaa ja kysyy, josko kaikki pojat tulisivat yökylään.
Koskaan ei tuputeta poikia hänelle vaan aina kysytään, kun poika on itse kysynyt, että onko sulla mitään menoa tällä viikolla tms. Äitini on myös meillä kerran viikossa lastenvahtina, kun mulla ja miehellä on harrastusmeno.
eka mumminsa kanssa meillä ja sit varmaan tais olla esikoinen jotain 5kk kun oli tätinsä luona yö kylässä,nuorempi oli sit eka kerran pois yön kotoa 3kk iässä tätinsä luona,olimme mieheni kanssa pikkujouluissa toisella paikkakunnalla.
joissa lapsi on ollut yön erossa äidistään vain kun hän on ollut seuraavaa lasta synnyttämässä. ymmärrän että kaikilla ei ole mahdollisuutta hoitajaan..noh..anywei...
Sen jälkeen ollut säännöllisesti kerran kuukaudessa yhden vuorokauden mummilassa ilman meitä vanhempia.
Nyt, kun poika jo 8v, saattaa olla 2-3 yötä kerralla, etenkin näin kesäisin.
tuo ole jokaisen oma asia miten pienenä antaa vauvan yökylään.Meillä esikoinen lähti mummon luo hoitoon 3viikkoisena ja kuopuksen eka yöreissu sinne 2,5 kk iässä.
emmä kyllä vauvasta olis erossa, mutta myöhemmin olsi käynyt, vaan ei ole mummoja ja suku asuu kaukana. Jos oltiin sukulaisissa yötä, olin siellä itsekin.
Varmaan olisivat olleet vähän nuorempinakin, jos mummulat olisivat lähellä. Ihan pienille kuitenkin minusta toimii paremmpin tuttu hoitaja yöksi kotiin.
me oltiin silloin seinänaapureita... ja kaverilla on ollu 6v.
eikä pienemmätkään sisarukset (3 kpl). Ei siksi etten olisi laittanut vaan siksi, ettei ole ollut ottajia.
joissa lapsi on ollut yön erossa äidistään vain kun hän on ollut seuraavaa lasta synnyttämässä. ymmärrän että kaikilla ei ole mahdollisuutta hoitajaan..noh..anywei...
niitä perheitä, joissa pieni lapsi on ollut erossa äidistä yön yli MINKÄÄN muun syyn kuin synnytyksen tai äidin sairaalahoitoa vaativan sairauden vuoksi! Miksi ihmeessä pieni lapsi pitäisi laittaa hoitoon mistään muusta kuin täysin välttämättömästä syystä? Sitäpaitsi ainakin Jorvin sairaalassa on nähty isompia sisaruksia yöpymässä perhehuoneessa yhdessä äidin, isän ja vauvan kanssa.
tai jotain sinne päin.