Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies laiminlyö lapsen läksyt

Vierailija
15.05.2025 |

Jätti 6-vuotiaan yksin kuuntelemaan tokaluokkalaisen lukuläksyn lukemista ja meni itse hakemaan lasten hammasharjoja alakerrasta. Koulun ohje on, että aikuinen kuuntelee!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäpä jos sanot sille etkä ulisisi täällä

Vierailija
2/11 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun paikka jos mies laiminlyö velvollisuutensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä ne lapset eiku..

Vierailija
4/11 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen läksyjä ne ovat, eivät isukin. Koululle sellaista palautetta, että oppivelvollisuus koskee nimenomaan lasta, ja ne läksyt on laadittava siten, että lapsi saa ne myös itse tehtyä. Vanhempien on tietysti hyvä tarvittessa auttaa, mutta lähtökohta pitää olla, että ne saa itsekin tehtyä.

Vierailija
5/11 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululainen tekee läksyjä, aikuisen ei tarvitse puuttua niihin.

Jos opettaja on antanut läksyjä, joihin koululainen tarvitsee vanhempansa apua, opettaja on epäonnistunut työssään.

Vierailija
6/11 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesparka.

Vierailija
7/11 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen läksyjä ne ovat, eivät isukin. Koululle sellaista palautetta, että oppivelvollisuus koskee nimenomaan lasta, ja ne läksyt on laadittava siten, että lapsi saa ne myös itse tehtyä. Vanhempien on tietysti hyvä tarvittessa auttaa, mutta lähtökohta pitää olla, että ne saa itsekin tehtyä.

aloituksen perusteella pointti oli että aikuinen kuuntelee lukeeko oikein ääneen tms

Vierailija
8/11 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiminlyönyt lähes kaikki lapseni läksyt. Suunnilleen 10 kertaa olen neuvonut matikassa.

Vierailija
9/11 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei osaa itsekään lukea. 

Vierailija
10/11 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Minulla tosiaan ei ala-asteella kauaa mennyt tajuta, ettei lukuläksyjä kukaan voi tarkistaa, joten tämän nerokkaan havainnon tehtyäni jätin lukuläksyt tekemättä. Kun ei sen ikäinen nyt oikein osaa ajatella vielä kovin kauaskantoisesti.

Meilläkin ajateltiin, että lapset hoitakoot itse läksyasiansa, ei ole vanhempien asia. Ja toki huudettiin, kun kokeet meni sitten huonosti.

Omaa lastani patistan, kannustan ja autan läksyissä. Ja kotiin tulee hyviä arvosanoja kokeista.

Vierailija
11/11 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aikuinen kuuntelee -ohje on vain siksi, että lapsi lukee oikeasti ja ääneen. Kyllä meilläkin pari vuotta vanhempi veli välillä jopa kuittaa lukuläksyn, ovat molemmat tunnollisia lapsia. Ja lukemattomia kertoja olen touhunnut samalla muuta kuten mennyt laittamaan pyykkejä toiseen huoneeseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi