Onko lasten "puskapissattaminen" ok?
Istuin tänään keskustan kirkkopuistossa lukemassa kirjaa, jolloin viereeni tuli nainen "puskapissattamaan" noin kaksivuotiasta lastaan sillä erotuksella ettei siinä ollut mitään puskaa vaan puunjuuri. Koin tilanteen epämiellyttäväksi ja huomautin siitä naiselle, joka vastasi että "kaikki muutkin tekevät näin".
Onko näin? Minulla ei ole lasta joten en tiedä. Mutta onko siis tosiaan ok kaupungin keskustan kirkkopuistossa pissattaa lastaan, kun viereisellä puistonpenkillä istuu joku?
Kommentit (116)
Siis voi luoja... Katselehan joskus muten ne koirat tuolla kuseksivat sinne sun tänne ja valita vasta sitten siitä jos kuivaksiopetteleva lapsi käy puskapissalla..
Meillä lapsi täyttää kohta 3v ja jos pissahätä yllättää kesken ulkona olon eikä vessaa ole ihan lähellä niin silloin kyllä pissatan puskaan. Toinen vaihtoehto on pissat housuissa hetken päästä.
Jonkun alle 5-vuotiaan kanssa ei yleensä ehdi kovin kauas kun pissahätä on jo. Ja ei se pissa kyllä missään puskanjuuressa haise, sehän imeytyy maahan samantien.
Luonto kiittää puskapissaajaa, parempi vaihtoehto se on kuin vaippa "yli-ikäisellä".
Jossain mökkioloissa tuntuu suorastaan omituiselta että pojatkin (joiden pissaaminen on huomattavan helppoa ulkosallakin) menevät mieluummin vesivessaan ja kuormittavat turhaan jätevedenpuhdistamoa kun luonnossa aineiden kierto tapahtuisi huomattavan paljon ympäristöystävällisemmin.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:50"]Ihanko oikeasti joku on noin tyhmä?
[/quote]
Tarkoitan sua ap
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:47"]Siis voi luoja... Katselehan joskus muten ne koirat tuolla kuseksivat sinne sun tänne ja valita vasta sitten siitä jos kuivaksiopetteleva lapsi käy puskapissalla..
Meillä lapsi täyttää kohta 3v ja jos pissahätä yllättää kesken ulkona olon eikä vessaa ole ihan lähellä niin silloin kyllä pissatan puskaan. Toinen vaihtoehto on pissat housuissa hetken päästä.
[/quote]
Puska on eri asia kuin kuseksia ihmisten viereen missä ei ole puskaa. Monelta meni ohi tämä kohta aloituksesta. Ja on mulla lapsia ja eivät ole saaneet kuseksia muualla kuin piilossa puskassa, jos siis on ollut tarve pihalla päästä tarpeilleen. Ei voi muuta sanoa kuin, että olette te jotkut tosi ällöjä ihmisiä. Miksi itekään etsit vessan, jos on niin kovin luontevaa kusta ihmisten nilkoille, lähes?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:47"]Siis voi luoja... Katselehan joskus muten ne koirat tuolla kuseksivat sinne sun tänne ja valita vasta sitten siitä jos kuivaksiopetteleva lapsi käy puskapissalla..
[/quote]
Puska on eri asia kuin kuseksia ihmisten viereen missä ei ole puskaa. Monelta meni ohi tämä kohta aloituksesta. Ja on mulla lapsia ja eivät ole saaneet kuseksia muualla kuin piilossa puskassa, jos siis on ollut tarve pihalla päästä tarpeilleen. Ei voi muuta sanoa kuin, että olette te jotkut tosi ällöjä ihmisiä. Miksi itekään etsit vessan, jos on niin kovin luontevaa kusta ihmisten nilkoille, lähes?
[/quote]
Sun kielenkäytön perusteella varmasti lapsesi olivat vaipoissa neljävuotiaaksi, puhuivat vaata kolmen iässä, etkä itse edes ymmärrä että siinä on jotain pielessä tai että johtuiko sinusta... kuka edes puhuu kuseksimisesta, kun on pienistä lapsista kysymys.
Puskapissattaminen on ok, jos siinä tosiaankin on se puska tai tapahtuu muuten jossain sivummassa eikä toisten nenän edessä. Mutta monesti pienillä lapsilla on niin että silloin kun hätä tulee niin se tulee HETI, ei siinä ehdi etsiä välttämättä hyvää paikkaa. Mielummin pissattaisin kuvitteellisen lapseni huonolla paikalla kuin antaisin kusta housuun!
EIhän aikuisetkaan saa kuseksia mihin sattuu ja jopa sakkoa voi tulla. Miten lasten pissattaminen eroaa?
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:46"]
EIhän aikuisetkaan saa kuseksia mihin sattuu ja jopa sakkoa voi tulla. Miten lasten pissattaminen eroaa?
[/quote]
Varsinkin kun tuota näkee 2-5 vuotiailla ja aikuisilla miehillä noin viidenkymmenen metrin päässä WC:stä. Siinä vaiheessa kun naiset lähtee samaan olen kamera ojossa Prisman parkkiksella. T:Huomoita-tekevä-Mies
Lasten jalkapalloa vetäneenä olen joutunut pissattamaan ihan vieraitakin lapsia kentän reunalla ilman mitään puskia. Vähän vaikeaa on lähteä oikeaa yleisövessaa etsimään kun sellainen löytyisi ehkä km päästä kun kentällä on vain kaksi valmentajaa ja lapsia 30. Vanhemmat menneet kuka minnekin harkkojen ajaksi.
AP on ihan turha mielensä pahoittaja.
Minä olenkin nähnyt puskakakkatuksen bussipysäkin vieressä vilkkaasti liikennöidyllä tiellä. Ihan pientä lasta ei äiti roikottanut kainaloista.
Vain hätätilanteessa. En ymmärrä sitä että varsinkin poikalapset opetetaan kuseksimaan minne sattuu.
Mun mielestä saa pissata puskaan ja puun juurelle vaikka ois kuinka vanha
No just joo. Kun ap:lle itselleen jonain päivänä tulee lapsia niin muista sitten tämä oma kauhistelusi. Nää on näitä mitä lapsettomat ihmiset ei tajua. Näinhän ne lapsettomat on juuri niitä parhaita kasvattajia muutenkin, jep.