Auttakaa! Miten estää ettei huuliherpes tartu lapseen?
Olen ihan epätoivoinen. Onko jollain tämä inhottava vaiva? Miten olette toimineet? Onko jollain kokemusta siitä, kun lapsi sairastuu?
Kommentit (12)
Sain herpeksen lapsena isältäni eikä ole tarttunut mieheen tai lapsiin 6v ja 8v vaikka en ole erityisemmin varonut.
Petivaatteet vaihtelen normaalisti, koska herpeslaastari pitää kaikki eritteet sisällään.
Minulla suurin ongelma taitaa olla jatkuva stressi siitä, että lapsi saa tartunnan. Pelkään tätä myös kun miehellä on huuliherpes.
No pelkään ihan hirveästi. Minulla vajaa kolmivuotias kotona ja huuliherpes puhkeaa yleensä 2-3 sarjoissa kerran pari vuodessa. En voi suukottaa lasta enkä oikein halatakaan ettei se huitoisi käsillään mua huuleen. Käytän laastaria 24 h vuorokaudessa ja hampaiden harjauksessa ja laastarin vaihdossa pidän käsissä kertakäyttöiset kumihanskat. Se helpottaa! Itsestäänselvää on että minulla on oma "myrkkylasi" josta muut perheenjäsenet eivät juo. Kasvoni kuivaan ainoastaan talouspaperiin/vessapaperiin, ja omaa käsipyyhettä käytän kunnes herpes on täysin poissa.
Aina kun luulen vähänkin koskeneeni suun alueelle, pesen käsiä raivokkaasti ja rasvaan päälle. Nahka kuivuu ja lähtee käsistä silti...toistaiseksi lapsi ei ole herpestä saanut mutta eipä siihen tarvita minulta kuin yksi ainoa virhe. Pyydän estolääkityksen lääkäriltä tällä viikolla.
Hommaa itsellesi resepti suun kautta syötävään estolääkkeeseen. Mieheni on syönyt sitä jo monta vuotta. Se tehoaa.
mahdollisesti jopa 90% on herpes, mutta isolla osalla se ei vaan koskaan oireile, joten se voi olla miehelläsi ja lapsillasikin. Herpes tarttuu myös silloin kun ei ole oireita, mutta virus jostain syystä silti aktiivinen, eli aina ei voi tietää milloin tarttuu ja milloin ei
Sain herpeksen lapsena isältäni eikä ole tarttunut mieheen tai lapsiin 6v ja 8v vaikka en ole erityisemmin varonut.
joten mitään et voi tehdä. puhkeaa jos puhkeaa tai sitten ei...
Minulta on tutkittu ja ei ole. Kannattaa olla tarkkana. Etenkin lasten kanssa. Voi nimittäin tarttua käsien välityksellä myös alapäähän tai silmiin. Herpeksestä voi myös saada aivotulehduksen.
Minun kaverini tutkitutti itsensä ja hänellä ei ole sitä. Sen sijaan hänen siskollaan on se.
Olen nähnyt jossain luvun 80%. Prosenttilukua liioitellaan myös, jotta ei sitten pelättäisi vaikka onkin herpes.
Kävin kerran gynekologilla, joka koko ajan nyppi herpesnäppyä huulessaan. Varmistin, että onko herpes. Aika epähygieenistä ja vielä lääkäriltä.
kun tapasimme 20v sitten, eikä minulla ole koskaan oirehtinut. Ei myöskään neljällä lapsellamme, joista yksi on jo aikuinen. Suukottelua ollaan rakkulavaiheessa vältetty, ei muuta. (Tuskin sekään on suojannut).
Ei kannata tehdä elämää liian vaikeaksi!Herpeksen aiheuttamat aivokalvontulehdukset ym. on varmasti harvinaisemmasta päästä...
Näillä menetelmillä olen estänyt tartuttamasta 8 ja 9 vuotiaisiini.