???Heinähattujen alkuviikko 27???
~~~HEINÄHATUT~~~
28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS
29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala
1.7. Emmi 75____________2.(04)
1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa
1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto
1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS
1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS
1.7. 69emmi69 _____38/39_2.(07)
1.7. Taateliz________81/79_1.
1.7. Mirella_73___________ 2.
2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS
2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS
2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays
3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)
3.7. Helga7607_____ 33/32_2.(07)_______SAS
3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS
3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS
3.7. PilviLii _____________ 1.__________K-S KS
4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS
4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS
4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs
4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks
4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS
4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS
5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs
5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto
5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)
6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS
7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS
7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS
8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS
8.7. Emppu 74 __________ 3.
8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS
8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos
8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS
8-9.7. Miiza76 ___________4.
9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi
9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS
9.7. Yksinäinen 83__ 26/32_1._______SATKS
10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri
10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS
11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl
11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS
12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto
12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks
12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL
13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks
13.7. Ellura _______ 39/42_3.__________Tays
14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS
14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS
15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl
15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala
15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS
15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL
16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS
16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL
16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS
16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS
16.7. anne-72 ______72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS
16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto
17.7. Ansqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto
17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe
18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS
18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS
18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala
19.7. armasäiti __________ 2.
19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks
19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi
19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys
19.7. -mila-_____________ 2.(07)_______ NKL
19.7. murmelska
19.7. RituRanska___ 29/28_1.
19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS
20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto
20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS
20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja
20.7. Emiliia _______ 27/29 1. _________ Kätilöopisto
21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS
21.7. Mardu_____________ 2.
22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)
23.7. aurinko02
25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)
25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala
25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää
25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi
26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05 _______Kätilöopisto
27.7. Rachella______35/34_2.(05)
27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS
27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL
28.7. Indifani_______ 77/77_2.
29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS
29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri
30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki
31.7. miranna/cheryll_89/86_1.
JAKAUTUNEET HEINÄHATUT:
22.6. (38+2) Jeevi (2.)............POIKA 2924g 51cm
25.6. (39+0) äiti-76 (2.)..........TYTTÖ 3640g 51cm
25.6. (38+2) Jenniliini (1.).....TYTTÖ 4240g 54cm
25.6. (39+4) Misti (6.)..............TYTTÖ 3240 g 50cm 34cm
??????????????????????????????????????????
Yhteensä:
3 neiti Kesäheinää ? + 1 Heinähattunen ?
??????????????????????????????????????????
Kommentit (80)
Paan heti tähän alkuun kyselyn, että avataanko noille synnytyskertomuksille oma pino mihin halutessaan vois sitten laittaa vaikka kuvia.... Mitä mieltä ootte? Oisin uuden pinon tehnyt ja sinne kopioinut/liittänyt viime viikon pinossa olleet synnytys kertomukset, mutta en osannutkaan, tai siis mä en saanut mitään näkyviin. Eli jos mun ehdotus saa kannatusta olisiko joku näppärämpi ihminen- vaikka sinä Miksuliinu voinut sen tehdä? (Jos ei siitä ole liikaa vaivaa, tai jos sulla ei nyt sitten tuu lähtöä?!)
Nasolinia ei mun mielestä saa käyttää raskauden aikana. Sitä ei apteekissa ainakaan mullle myyty. Tyttöä odottaessa kolme vuotta sitten se oli mun mielestä ihan sallittua... tiedä sitten?
Tänään ois "eka" laskettu aika. Neuvola kortin mukaan se on 5.7, mutta alkuraskauden ultran mukaan siinä oli viiden päivän heitto. Oon sitten elänyt sen aikaisemman lasketun mukaan... No, tyttö meni päivällä yli joten toivotaan, että tää tästä syntyis!
Eilen oltiin taas päivä rannalla, ja ihanaa oli. Tänään sama homma jos nyt vaan ei rupea satamaa. Ilmatieteen laitos povaa tänne sadetta, mutta muut ei... mun puolesta saisi paistaa..
Nyt meen takas nukkuu!
AatuLiina ja "Iivari" rv.40 tai 39+2 sekä tyttö -06
Onnea Jenniliini ja Misti! Tuleekohan tänään lisää vauvauutisia...?
Mä olen ollut kohta jo neljä tuntia hereillä, uni ei vaan tullut uudestaan kun neljän aikoihin heräsin ja kävin vessassa. Mies lähti töihin ja tyttö nukkuu... On niin kuumakin. Vaikka nämä helteiset kelit on toistaiseksi ollut mulle ihan ok, niin yöt sais kyllä olla viileämpiä.
Käytiin eilen Linnanmäellä, hauskaa oli, meidän 3v tyttö oli ihan innoissaan:) Ja kyllä vauva möyrysi mahassa reissun jälkeen, puski kunnolla alaspäin, mutta ei sen kummempaa aiheuttanut tuo reissu:)
NapNap rv 38+5
Oon kyllä käyny vkoloppuna lukeen teitin juttuja, mutta en oo jaksanu kirjotella pahemmin.
Meillä oli ne tytön 9vuotias synttärit, lauantaina kävi sukulaisia yms ja eilen oli lastenkutsut.Vipinää piisas.Kaiken kukkuraksi toi mun hammassärky, kolotus, jomotus tossa oikeessa poskeessa äimisty lauantaina niin kamalaks että 3-4h välein vedin panadolia ja illan sekä la-su yön nukuin(lue torkuin) lämmin pyyhe kasvojen päällä.Eilen kävin sitten yksityillä tarkistuttaan korvat ja poskiontelot, oikeassa korvassa hieman turvotusta, että saattaapi korvatulehduksen lykätä(lääkäri oli tätä mieltä).Laitto mulle reseptillä panadol-tabuja ja sano että tuu uudestaa jos pahenee.Auttaahan noi tabut sen 4h, mutta sen toi särky ja jomotus alkaa.Mullakin on kova kipukynnys, mutta kyllä nyt on muutaman itkut tullu, kun sattuu nii pirusti eikä saa nukuttua.
Mä en nyt muista yhtään mitä muut on kirjotellu, sen verran pihalla ton nukkumattomuuden ja säryn takia.
Massuasukille ei mitään uutta, eilen illalla möyri niin julmetusti että mua alko sattuun oikein.Mä olisin kyllä ihan valmis luopumaan tästä mahasta, varsinkin näillä helteillä!
Huomenna neuvola aamuvarhaisella, sillon sitten kirjottelen viimestään lisää ja toivottavasti vähä positiivisempaa.Nyt tuntuu vaan kaikki ihan ylitsepääsemättömältä ko jomottaa tota naamaa koko ajan.
Miinnu ja Himpula 37+4
oon kans ollu 4 päivää NIIN kipeä sängyssä on tullu vaa maattua tosin eilen olin auringossa ja kostautui heti ku oon taas kipeämpi.Just oottelen et voin varata TK:hon ajan. Tosiaan kurkku on kun rautalankaa nielis, keuhkoja kutittaa ja ahistaa nenästä tulee verta ja keltaista paksuu räkää, päätä särkee ja poskia jomottaa.
Oon ny perjantaista asti ottanu 3x1g panadolia pv ja 6-8 h välein yskänlääkettä ja öisin nasolinia. HUOM.Kyllä sitä saa raskauden aikana kayttää sen max 10 pv. kerrallaan. Lisäks käytän Flixonasea säännöllisesti ku auttaa ku auttaa limakalvoturvotukseen.
Tä oli ny taas tätä valivalikertomusta mut olo on kyl hirvee. Osaanotto miksulle ja miinnulle taudeistanne.Voin niin samaistua kipuihinne.
Oliko joku muuten eilen su Saarijärvellä lapsensa/lastensa kaa pinkissä mekossa ku oli yhtä mahakas kun mä?
Onnittelut muute myös synnyttäneille, heh tärkein meinas unohtua.
Ja tosiaan soitin sinne TK:hon ja pitäis mennä sinne jonottaa, puhelimessa ei nyt kesällä saa mitää aikoja lääkärille eikä lähetteitä labraan. Siel on 100 ihmistä näin ma aamuna. Onneks mul on tänää neuvola, yritän hoitaa tän siellä.
Is ja papunen 37+5
vedän takaisin ton nasolin jutun kun valmistajan sivulla lukee et ei saa käyttää mut teratologisessa ja lääkärissä sanottin et voi käyttää 1 kolmanneksen jälkee.
Vauva on kyl ainaski kunnossa ku potkii ja heiluu nii julmetusti ja täällä myös tekee kipeää heilunta.
Ja mä muuten rakastaisin auringossa oloa jos en olis kipeä. Tosin olen myös sitä mieltä et yöllä vois olla viileämpi.
Tehkää vaa hieno lista synnytyskertomuksille, musta siihen ei ole.
Huh kun oli taas kuuma nukkua, vaikkka tuuletin hurisikin vieressä koko yön... Heräsin aamulla tosi kovaan mahakipuun ja pahaan oloon, menivät kyllä nopeasti ohi kun nousin ylös ja join vettä.
Moni tuntuu kärsivän flunssasta, pikaista toipumista teille! Itsellä on ollut yskä jo n. 5 viikkoa, ei tosin enää niin pahana kuin aluksi. Neuvolalääkäri kuunteli keuhkot ym, mutta kaikki oli kunnossa.
Eilen tuntuneet kovat menkkajomotukset helpottivat eilisillan aikana, nyt tuntuu vaan toisinaan... Olisin kyllä minäkin valmis luopumaan tästä mahasta jo, niin kovasti haluaisin jo saada vauvan syliin :)
Ansqu ja poju rv 37+3 ja tyttö 06/06
Oon tässä koittanu saaha itteäni käyntiin, mut aika huonolla menestyksellä....
Tyttö päätti eilen protestoida liian lämmintä huonettaan ja köpötteli 3 aikaan yöllä sängyn viereen pupu kainalossa.
ja minähän tyhmänä/heikkona hetkenä nostin tytön meidän väliin nukkumaan vaikka tiesin vallan hyvin ettei siitä mitään tuu. =/
30minsaa väistelin jalkoja/käsiä/tytön tukkaa/pyllyä kunnes päätin et mars takaisin omaan sänkyyn.
Huoh, minkähän ihmeen takia mä en vieny sitä vaan heti takas sinne????
Kun sille se omassa huoneessa nukkuminen ei oo mikään ongelma, jää kiltisti omaan sänkyynsä ja jatkaa unia. Ilmeisesti meinaa tulla äiteelle jotain psykologisia probleemia ja koittaa paijata urakalla esikoista ettei sit vaan tuu paha mieli kun vauva on synytyny. =D
Niinpä mun unet meni sen siliän tien kun esikkoa roudailin ympärs huushollia yön tunteina. Nukahtelin pikku pätkissä ja ähisin ja puhisin kyljeltä toiselle.
No sainpahan heti aamusta soitettua sen hammaslääkäri ajan! Se onkin sit iltapäivällä sopivasti. Täti nauroi puhelimessa, et voikin olla mielenkiintoinen reissu kun ei voi mua pitää selällään ja kyseessä on kumminkin takahammas... meinas et laitetaan vaan väliaikainen paikka ja sit joskus 1kk päästä fiksataan loppuun.
Yllättävän usealle on iskenu kesälenssu? Täälläkin päin kuulemma on liikkeellä mokomaa, ja vieläpä virusperäistä, eli ihme on jos tauti ei johonkin perheenjäseneen tartu! =/
Marika: Hmmm, siellä samassa firmassahan me ollaan tuon avokin kanssa myös vietetty aikaa joskus vuosia sitten, ihan samalla linjalla jopa =D (tosin tää meiän stoori alko vasta 4v sitte)
ja muistaakseni siellä oli vaan yks Somerolta, ja on tosiaan höpöhöpö, Sari =D (tosin jos siltä kysytään niin se taitais sanoa musta ihan samaa!)
Jaaha nyt on pakko hiihtää ulos tuon likan kanssa, se ryökäle on nyppimässä mun hiuskoruista/ponnareista koristeita irti.....
T Helga rv 30+1
Joo, Sarihan se toinen tuttu on. Oltiin samalla linjalla sen loppuajat korjaajina.
Mennään neidin kans neuvolaan punnitukseen iltapäivällä,kun paino ei ollut nousussa vielä sairaalasta lähtiessä
Marika
Eli yhtenä kappaleena vielä sielläkin :) Tosin sanoi täti, että nyt niin alhaalla ja usein supistellut, ettei kannata enää sitä jorvin suosittelemaan kolmea tuntia odottaa, käydä ainakin näytillä jo 1-1,5h säännöllisistä vahvoista suppareista.
Näkyvästi turvonneet jalat - ja painoa tullut viikossa yli 2kg, paineet kuitenkin tosi hyvät. Sf 34 ja vyötärö "levinnyt" mikä kuulema kertoo laskeutumisesta kanssa.
Viime yönä/eilen supistelin.15min välein ja pääsin nukkumaan vasta klo 1 aikoihin, sitten alkoi kahdeksanvuotias itkeen kasvukipuja, ei varmaan ollut juonut tarpeeksi vettä...Herättiin sitten tytön kanssa varttia vaille viisi suihkuun ja aamupalalle kun ne jalat vaan herättelivät ja vatsaa aina silloin täillöin supisteli. Uusinta torkuille mentiin puoli seiskan aikoihin, ja varttia myöhemmin tyttö nukkui ja eskarilainen poika heräsi... Ensimmäistä kertaa meinasin nukanhtaa sydänäänien kuuntelemisen aikana...
Kaverin serkulla la myös 9.7 ja mennyt tänään laitokselle...
Hyvää hellepäivää kaikille ja anteeksi jos on taas tosi "soljuvaa" tekstiä.
t:TAi 38+4
p.s mille palstalle se synnäri pino? (en kyllä sitä osaa tehdä.)
Mietin vaan että katoaako se pino aika äkkiä kun ei ihan päivitäin kuitenkaan noitä synnäritarinoita tule ? No riippuu tietysti mille palstalle sen tekis !
Ei ihmeitä omaan oloon. Jalat turpoo pystyasennossa noin 5 minuutissa, pois saamiseen meneekin sitten 1,5 tuntia makuuasennossa. Kipeet on ! Eikä oikein mikään huvita. Rannalla oltiin eilen koko päivä. Mukava tuoli, hattu, vettä ja kirja ;-) Ihmeen mukavasti meni päivä !
Mirella 39+5
Sain nukuttua yön ihan hyvin, kun vähän helpottivat supistukset. Aamulla tuli kuitenkin edelleen reilun 10min välein ja alkoivat taas tuntumaan, nyt väliä 5-7min ja ovat ihan napakoita. Toisaalta välit on niin helppoja, että kuvittelen kuvittelevani koko jutun... Mutta kyllä nyt on pakko elää niin, että muutaman tunnin sisällä lähdetään. Varmin tapa saada vauva syntymään, on toivoa ettei se synny =) Kakkonenkin syntyi muinoin kun peruin lapsenvahdin. No, voi tämä vielä tyssätä tähän (nyt ei supista :).
Miksu 39+4
noiden sun raskausviikkojen kanssa :D Onneksi enemmän kuin 30+1 :D
Meillä myös esikoinen tuli yöllä viereen klo 03 ja väkisin yritti mut pudottaa sängystä. Lopulta onneksi tunki isäsnsä kainaloon nukkumaan joten jäi minullekin tilaa sängyssä.
Onpa KUUMA tuolla ulkona. Käytiin puistossa kääntymässä, mutta eihän siellä voinut olla kun meinasi läkähtyä. Nyt kun pääsisi uimaan... Eilen istuin takapihalla tytön puhallettavassa altaassa, ehkä pitää tänään tehdä sma temppu :D Oli kyllä tosi "fiksu" olo, täytin lähes koko altaan ja varmaan muutenkin olin tosi hemaiseva näky bikinien + mahani kanssa :) Valas altaassa.
Miksuliinulle tsemppiä koitokseen mikäli lähtö tulee!!! (Mä haluun kans...)
Ansqu ja poju 37+3 ja tyttö 06/06
Mäkin ihmettelin Helgan raskausviikkoja :D
Täälläkin hellettä piisaa, eilen aurinkoa otin ja sain auringonpistoksen kun olin hetken ilman hattua.. Kyllä sitten väsytti ja päätä särki koko illan :/
Koko illan tuntui kamalat menkkakivut ja olin ihan hirveen kipeä mahasta, samaan heräsin aamuyöstä... Mitähän meinaa?
Vessassa juoksin koko yön, jotenki kauhee jano koko ajan eilisestä asti.
Sama täällä, näytän ihan valaalta jolla on liian pienet biksut päällä xD Ylä osaa ainoastaa pystyn käyttää, neki kyl pienet :D
Äitillä on kauhee huoli että oonko jo pakannu sairaalakassin?? :D En enää kehtaa sanoo et en oo ku jo muutaman kerran on kysyny täs lähipäivinä.
Anoppikin toi aivan ihana puvun pojalle lauantaina.
Tuli vaa tässä mielee tuo anopin 5v poika joka saa aina kylässäkin ollessa hirveitä raivareita sit se alkaa potkia ja lyödä vanhempiaan, kun se ei ymmärrä ettei saa lyödä et miten sinne voi pientä vauvaa viedä hoitoon kun se suuttuessaan sitte lyö ketä sattuu vastassa olee.. :/ Ja kun noita raivareita tulee aina ainakin sillon ku ollaa niillä oltu tai ne on meillä täälä käymässä..
Nii ja muuten, tarttis keksii pojalle joku peite nimi siks aikaa ku ristiäiset, ei vaa meinaa keksii mitää.. Minkälaisia nimiä teillä on ollu?
Aurinkoista päivää kaikille
Cheryll 35+3
Monella tuntuu olevan flunssaa. Jostain luin että monilla on flunssa vähän ennen synnytystä... toivottavasti kukaan ei kuitenkaan kipeänä joudu synnyttämään.
Oma olo alkaa olla aika tukala. Jalkoja kuumottaa ja turvottaa illalla ihan älyttömästi. Samoin sormet on turvonneet. Tänään kävin neuvolassa, yläpaine vähän koholla, mutta pissa puhdas. Painoa oli tullut viikossa melkeen 2kg :0, on kyllä pakko olla turvotusta sillä ruoka on maistunut tosi huonosti...
Mutta painosta en aijo stressata, kyllä ne kilot sitten pikkuhiljaa lähtee.
Mulla tulee nykyään tosi usein harjoitussupistuksia. Ja välillä juimii alaselkää myös. Vauvan pää on alhaalla ja kiinnittynyt, ja kyllä alkaa ylösnouseminen ja käveleminen olla tuskasta. Mutta luulen, että vielä pari viikkoa ainankin joudun kärvistelemään.
Terkkari oli sitä mieltä, että käsituntumalta on aika hyvänkokoinen vauva, katsellaan sinne laskettuun aikaan, mutta hirveästi hän ei anna yli mennä ilman, että lähettää tarkistukseen.
Tänään on kyllä väsyttänyt kamalasti. ei oikein mikään huvita.
Viikonloppuna pidin sylissä sellasta 10 päivän ikäistä vauvaa, en kyllä muistanut, että ne on niin pieniä :D
Onnea kaikille vauvansa jo saaneille ja jaksamista muille isomahaisille!
Vivi rv 38+1
pikku hiljaa. Supistusten väli 6 min, varmaan kiva tunnin automatka edessä :-p Enkä vieläkään ole varma, ei limatulppaa, verta tai mitään. Mutta mennään nyt edes lähemmäs sairaalaa kauppoihin.
Paksu-Miksu
Paikkaahan sinne tungettiin mitä mielenkiintoisimmilla menetelmillä... Ei voinu laittaa puudutusta ja mun suuhun ei tehä mitään ilman sitä, joten paikan kestävyydestä ei ol mitään hajua. Mutta jos napsahtaa vuodessa irti saan sen silti takuuna ilmaiseksi uudelleen.
ja mitähän ihmettä mä unen pöpperöissäni oon ajatellu niitä viikkoja laittaessani?? Vai 30+1... Hah! Jos ny kumminkin 39+1 =D
Miksuliinulle tsemppiä shoppailu kierrokselle, et lähtö tulis sitten kumminkin!!!
valaista ja niitten näköis olennoista... Meilläpäin niitä näkyy myös. Tosin bikinien yläosa ja kaameimman mikroshortsit mitä maa päällään kantaa, mut muitakaan alaosia ei päälle mahdu. Niillä mä ilahdutan naapureita kun vaapun hakemaan postia/ touhuan tytön kanssa ulkona =D
Jep, pitäis alkaa ruokaa miettiä, mut kun ei hotsita kokkailut ja tuntuu ettei taaskaan vaan tee mieli syödä mitään =/
T, Helga 39+1 (nyt meni oikein...) =D
Marika: Siis ookko sää ollu korjaajana kans? Siis Elovaaran alaisena?
Tuoltahan löytyy vauva-pinosta mahdollisuus heinähattujen2009 pinoon ja synnärikertomuksiin?
Turvottaa...
Elikkä tultiin just vähän aikaa sit punnituksesta,neitillä painoa muutaman kymmenen grammaa enemmän kuin lauantaina kotiinlähtiessä.Mielestäni ihan hyvin kun ottaa huomioon kuinka kuuma on,hyvin ainakin syö. Keskiviikkona uudestaan punnitukseen.Ja muuten sit meinaskin mennä äitiysneuvolan tädin kans sukset ristiin.Vi....aa tollanen kaikkitietäväisyys mitä se harrastaa. Omasta mielestäni nämä pari päivää kotona menny tosi hyvin ja heti alkoi nurisemaan jos jostain. Mut siitä sit myöhemmin.
Helgalle: Joo,olen ollu kans korjaajana,mut en Elovaaran alaisena. Sari tuli viimeiseks meidän vuoroon naapurilinjalle,kun siitä tj:stä pääsi vihdoinkin eroon (varmaan on jotain joskus jutellut...).
Marika
Tulin välillä kurkkimaan, mitä teille muille kuuluu :)
Miksuliinulle tsemppiä koitokseen, kyllä se nyt menolta kuulostaa! Tai ainakin ihan samalta kuin mulla silloin torstaina iltapäivällä. Silloin muakin supisteli 5-10min välein, mutta en ollut kuitenkaan ihan varma, onko sittenkään tosi kyseessä. Etenkään, kun vedet eivät olleet menneet, eikä mitään limatulpan näköistäkään ollut tullut. Vähän jännitti, että olisi ollut noloa joutua kuudennella kerralla takaisin kotiin vauhtia hakemaan :)
Me oltiin sairaalalla vähän ennen puoli viittä iltapäivällä. Silloin supistuksia tuli vain 10min välein ja mua ihan harmitti siinä käyrällä maatessa, että hitsi jos loppuvat kokonaan. (Päivällä kun alkoivat jo kerran hiipua, mutta palasivat takaisin.) Kätilö tutki tilanteen, joka oli 2cm auki ja 2cm kanavaa jäljellä. Yhteistuumin sitten mietittiin, että kävelylenkille voitaisiin miehen kanssa lähteä, kun ei pidemmälle sitten kuitenkaan uskaltanut, kun on nopeita synnytyksiä taustalla. KÄtilön ronkkiminen sai kuitenkin aikaan sen, että samantien supistukset alkoivat tulla säännöllisesti 5min välein. KÄveltiin sairaalan kahvioon, josta mun piti muutamaan otteeseen hiipiä vähän sivummalle puuskuttamaan, etteivät muut ihmiset ihmettele :) Isäntä sai kahvinsa juoduksi ja silloin supistuksia tulikin jo 3min välein. Lähdettiin siis suoraan takaisin SVO:lle, jossa kätilö tutki taas tilanteen - 4cm auki ja kanava poissa. Eli ei muuta kuin peräruisketta kehiin ja salia kohden. Saleilla oltiin klo 18.20. Pääsin ystäväni ilokaasun kimppuun ja hetikohta sain myös kohdunkaulanpuudutuksen (josta ei kyllä ollut mainittavampaa apua). Muutama supistua ja olin kokonaan auki. Kolmen minuutin ponnistamisen jälkeen, klo 19.08, syntyi meidän pieni neiti kesäkuumme :) Eli salissa ehdimme olla n. 45min.
Toisin sanoen kaikki meni oikein hyvin ja nopeasti. Ehkä vähän liiankin nopeasti, hyvä kun itse pysyi touhussa mukana. Ja nopeus tarkoittaa tietysti myös rajuutta, eli aika tuskaiset 45min siellä salissa oli. Onneksi se kipu loppuu kuin seinään, kun vauva on ulkona. Tällä kerralla selvisin itsekin ilman taisteluvammoja, eli yhtään tikkiä ei tarvinut laittaa. Aiemmilla kerroilla on yleensä ainakin pari laitettu. Nyt ei siis kiristä eikä nipistele missään.
Noin, tulipa näköjään synnytystarinaakin tässä samalla rustattua :)
Me siis kotiuduttiin jo silloin 1vrk:n iässä. Perjantaina kävi kätilö kotona ja tänään oli vielä vauvalla uusintalääkärintarkastus Taysissa. Nämä siis kuuluivat siihen lysy-hoitoon. Kaikki on vauvalla mainiosti. Maito on mulla noussut tosi hyvin ja tänään olikin jo vauvalla syntymäpaino ylitetty ja ikää siis 4vrk. Keltaisuuttakaan ei ollut ja lääkäri muutenkin kehui tyttöä mallikappaleeksi :)
Teille mahakkaille toivotan hurjan paljon jaksamista viimemetreille, pitäkää palkinto mielessä, niin odottaminen on ehkä hitusen helpompaa :) Ja kokemuksella voin sanoa, että hyvää todella kannattaa odottaa :) Helteet eivät ole kivoja, mutta onneksi on lyhyestä ajasta kyse. Käyn kyllä täällä katsomassa, mitä teille kuuluu ja innolla odotan jo seuraavia vauvauutisia!
Voikaahan siis kaikki hyvin!
Misti ja kuudes kullanmuru 4 vrk
Ja jostain syystä haluaisin vauvalle synttärin heinäkuun puolelle. Numerot olis ainakin tutumpia, kun itsekin olen heinäkuinen x-)
Tänään on ollut 'eniten vituttaa kaikki'-päivä :( Viime yönä iski kuopuksen tauti ja olo oli kurja aamulla, joku oli vedellyt piikkilankaa kurkussa ja joka kolo tukossa. Ibumaxilla ja Nasolinilla (saakohan sitä edes ottaa?) päivä on mennyt sidettävästi, kunhan ei yritä maata, silloin paine pään sisällä kasvaa tukalaksi.
Ihmettelin tuossa päivällä muutamaan otteeseen, kun alamaha oli toiselta puolelta vihlovan kipeä. nyt illalla tajusin, että taitavat liittyä supistuksiin. Tulivat jo häiritsevän usein ja olivat ikävän tuntuisia, joten pakko oli kellottaa, että tiesi missä mennään. En tosiaankaan halua synnyttää tänään, mies on yön töissä ja itsekin haluan ensin parantua. Pari kolme tuntia supisteli 3-5 minuutin välein, nyt on onneksi venynyt jo 10 minuutin paikkeille. Mutta erilaisia ovat kuin aikaisemmin, vihlovan jomottavia vaikkeivat vielä niitä hirveitä, kesto ei onneksi vielä kovin pitkä, en ole kyllä kellosta katsonut. Jos joku haluaa, niin täältä saa ilmaiseksi!!
Esikoiselta tällaista oli viikon, kakkoselta kolme yötä, kuopukselta yhden yön, ennen kuin alkoi tapahtumaan, että jotain tuolta väliltä varmaan nytkin. Positiivista on ettei limatulppaa ole vielä näkynyt. Mutta sain sentään vauvan sängyn raahattua tänään sisälle ja laitettua kuntoon. Ja vaihdettua lakanat kaikille. Edes jotain hyödyllistä. Pahoittelen täydellistä omanapaisuutta (joka sekin on levinnyt, ei-kiva, ja saanut seurakseen lisää raskausarpia).
Miksu 39+4
9minviimeisinsupistusvälijaaikalieväntuntuinen:)