Mitä mieltä olette kokopuisesta keittiötasosta?
Ajateltiin vaihtaa tasot, onko puinen taso hankala käytössä? Saako se esim. kastua?
Kommentit (11)
On tyylikäs, laadukas ja helppohoitoinen. Kun kivitason kerran hankkii, ei muuta enää huolikaan jatkossa...
Meillä on keittiössä molempia. Puutaso on mennyt ihan piloille. Jos olette tosi siistejä niin sit varmaan se puukin käy.
Ei oikein toimi tuollaisissa "laitosolosuhteissa"... Varmasti koko ajan rasvaamalla pysyisi hyvänä, mutta tuolla töissä, kun kukaan ei tasoista oikeastaan välitä hittoakaan, on alla 10 vuotta vanhat tasot ihan homeessa.
Käsittääkseni eivät ole laiskan miehen keittiön tasot. Meille kotiin ei puisia tulisi:)
mutta huolimattomalle se ei sovi, vesiä ja tahroja ei saa jättää seisomaan sille ja tasoa täytyy myös öljytä. Hyvä puoli on tietysti se että rumaksi menneen tason voi hioa.
Kivitasossa on se huono puoli että siihen kun kolahtaa muki, se hajoaa varmasti. Aika kalliskin se on. Oikeastaan paras taso on mulla ollut laminaattinen. Se on hygieeninen ja helppo, lapsetkin voi huoletta kokata ja tiskata.
Mitä ihmettä??
Onko uiminen kielletty raskauden loppuajalla??
Mistä moinen?
rv 40+1, ei kannata uimassa käydä?
ja kunhan tuo keittiö joskus uusitaan puutaso lähtee kiitämään.
Ikinä en itse olisi valinnut ja käytännössä on osoittautunut huonoksi. hyvänäköinen on vain juuri öljyttynä. Vaatii tosi paljon työtä ja huolella saa pitää, ettei ole "täynnä naarmuja ja lommoja". Mutta jos etist koristetta niin mikäs siinä. itse liputan kiven puolesta
keittiömyyjä, ja hän ainakin minulle sanoi että jos puuta hoitaa oikein, niin se on ok. Mutta että se vaatii eniten hoitoa. Itselleen hän ei sitä laittaisi, vaan kiven joka on todella huoleton. Voi laskea kuumat kattilat ja pellit eikä tarvi ollenkaan varoa. se tosin rikkoo helpommin lasiset astiat jos kolahtaa... Kaikessa puolensa. Puutasot on mielestäni kauniita, varsinkin jos ottaa paksun :)
paras on laminaattitaso. Lattioihin en laminaattia halua, mutta keittiössä älyttömän kätevä: nätin näköinen, kestää kosteutta, ei vaadi öljyämistä.
Nykyisessä keittiössä on puutaso ja se on rasittava: naarmuuntuu, arka vedelle ja pitäisi olla öljyämässä koko ajan.
ja muuten puutasot, olen kllä tyytyväinen mutta puutasoja pitää öljytä melko usein.
Olen erittäin tyytyväinen sekä ulkonäköön että käytännöllisyyteen. Öljyän noin puolen vuoden välein (nyt 4v olleet käytössä) ja käyttöönottaessa öljysin toistuvasti, kunnes ainetta ei enää imeytynyt.
Näitä täyspuisia tasoja löytyy meiltä myös vessasta ja kodinhoitohuoneesta. Joitain harvoja naarmuja/kolhuja on tullut, muuten pinta uudenveroinen. Mitään vesivaurioita ei ole havaittavissa. Suosittelen, jos pidät kauniista.
En edes tajua miksi puhutaan siitä että kokopuista tasoa pitää jaksaa säännöllisesti rasvata, kun ainakaan meillä se ei edes huoli rasvaa. Yritän n. kolmen vuoden välein rasvata uudelleen, mutta mitään ei tunnu imeytyvän (alkuun tietysti pitää rasvata ja silloin imeytyykin).
Saa kastua ja tietysti kastuukin, ei kai sellaista keittiötä olekaan jossa ei kastuisi?