Mikä kumma tämä on tämä naisellinen hybris, että talo kaatuu,
jos äiti ei pidä sitä pystyssä?
Tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleen. Kuolevatko ne teidän lapsenne nälkään, jos ne ovat päivän-pari isukin kanssa? Kulkevatko ne lapset alasti räkä poskella? Palaako se talo? Onko siellä lattialla sentin kerros karstaa?
Relatkaa nyt hyvät ihmiset hiukan.
Kommentit (7)
löysätä. Saatatte huomata, että elämä on kivaa.
meillä sama homma, samoin suurella osalla tutuista perheistä..
Mies siivoaa, minä sotken... :( Taidan olla vähän liiankin rento.
että lapsi voisi huonosti tai kuolisi siihen likaan joka kotona on ilman minua. Mies siivoaa kyllä sen verran minkä itse kokee tarpeelliseksi. Ja lapsen hoitaa hyvin, joskin itse olen erimieltä siitä tv:n katselun määrästä jota he harrastavat suurimman osan ajastaan.
Kyse on meillä ainakin siitä, että minä en siedä sekasortoa silmissäni, se jotenkin tukehduttaa minua. Nautin puhtaista ikkunoista ja siitä ettei tavaroita loju epämääräisesti. Se antaa tilaa omille ajatuksille ja elämäkin näyttää kirkkaammalta. Siksi minä kotona siivoan, että itselläni olisi hyvä olla. Ja siksi teen sen juuri itse enkä vaadi muilta samaa siisteystasoa. Se on mun aivan henkilökohtainen kauneudenhoito-toimenpide. 
Sanon miten meillä on.
Mies raskastaa lapsiamme (2pkl, kumpikin alle 2v). Mielellään syöttää, vaihtaa vaippaa, leikkii, käy meidän kans ulkona, kaikkea tekee mukisematta jos vihjaan.
Mutta JOS hän hoitaa hommat yksin, ilman minun "valvontaa", ohjausta, miten se nyt sanotaankin, niin KYLLÄ VAIN, talo saattaa palaa tai vähintäänkin hukkuu paskaan, lapset on nälissään koska mies ei saa heitä syömään. Enkä tajua mistä se johtuu tai miksi, mutta minun ei tarvitse kuin kävellä kiukkuavan esikon viereen ja katsoa tähän, ja johan alkaa lusikka käydä. Sitä ennen mies on ehtinyt äristä ja rähistä 20min.
Mies on sanonut, että hän pystyy hoitamaan lapset. Myöntänyt, että taloa hän ei pystyssä pysty pitämään, ei voi siivota koska muuten menee järki kun lapset muutenkin vaativat koko ajan jotain/on syöttämistä/nukuttamista/vaippojen vaihtoa.
Ja täytyy sannoo, että kyllä tunnen itseni tärkeäksi ihmikseksi, ja aikaansaavaksi. Teen kaiken, enkä ole se tylsä äiti niinkuin toisessa keskustelussa syyteltiin.
Että miten se meni, mies on perheen pää...??
Ei meillä, ja pidän vallan ohjaksia niin kauan kun minun on vastattava kaikesta.
jos mun pitäisi olla aikuista miestä opastamassa ja ohjeistamassa kotitöissä. Huh.
Ps. Pelkääköhän sun lapset sua. Vaikutat melkoiselta vääpeliltä, jos lapset pelästyvät jos pelkkää katsettasi niin kuin "kehuskelet".
Sanon miten meillä on. Mies raskastaa lapsiamme (2pkl, kumpikin alle 2v). Mielellään syöttää, vaihtaa vaippaa, leikkii, käy meidän kans ulkona, kaikkea tekee mukisematta jos vihjaan. Mutta JOS hän hoitaa hommat yksin, ilman minun "valvontaa", ohjausta, miten se nyt sanotaankin, niin KYLLÄ VAIN, talo saattaa palaa tai vähintäänkin hukkuu paskaan, lapset on nälissään koska mies ei saa heitä syömään. Enkä tajua mistä se johtuu tai miksi, mutta minun ei tarvitse kuin kävellä kiukkuavan esikon viereen ja katsoa tähän, ja johan alkaa lusikka käydä. Sitä ennen mies on ehtinyt äristä ja rähistä 20min. Mies on sanonut, että hän pystyy hoitamaan lapset. Myöntänyt, että taloa hän ei pystyssä pysty pitämään, ei voi siivota koska muuten menee järki kun lapset muutenkin vaativat koko ajan jotain/on syöttämistä/nukuttamista/vaippojen vaihtoa. Ja täytyy sannoo, että kyllä tunnen itseni tärkeäksi ihmikseksi, ja aikaansaavaksi. Teen kaiken, enkä ole se tylsä äiti niinkuin toisessa keskustelussa syyteltiin. Että miten se meni, mies on perheen pää...?? Ei meillä, ja pidän vallan ohjaksia niin kauan kun minun on vastattava kaikesta.
Meillä on ruoat syömättä, lattioilla ruokaa ym., tiskit laittamatta koneeseen, lapset likasissa vaatteissa, likaiset vaipat lattioilla ym. Jos mies on pari päivää lasten kanssa. Eihän siihen maailma kaadu, mutta minä siivoan sitten senkin edestä tullessani kotiin.