Onko mielestänne niin että ateisti tekee herkemmin abortin
kuin uskovainen? Eli ateisti ei pidä elämän alkua pyhänä.
Kommentit (12)
Luulen myös, että mitä fundamentalsitisempi uskovainen, sitä herkemmin a) tuomitsee ateistit b) tuomitsee abortit ja ristiriitaisesti c) kannattaa kuolemantuomiota ja "oikeutettuja" murhia.
Ateisti
Nyt ateistina se ei olisi mulle vaihtoehto. Tästä voitaneen päätellä, että kirkkoon kuuluva tekee helpommin abortin kuin vannoutunut ateisti? :DDD Ehkä, EHKÄ ne on kumminkin ne elämäntilanteet, mitkä ratkaisee...
en ateistina ole tehnyt kertaakaan elämäni aikana aborttia, kirkkoon kuuluva ja uskova perhetuttumme on tehnyt kaksi kertaa abortin.
Aborttiin en suostuisi kuin äärimmäisessä hädässä. Moni itseään hurskaana pitävä taas turvautuu aborttiin herkästi ja sitten nyyhkii miten se lapsonen enkelinä istuu pilven päällä.
Miten niin ateisteille elämän alku ei ole pyhä??? Minulle (en kuulu mihinkään uskontokuntaan) lapseni on pyhintä maailmassa, pyhempää kuin mahdollinen jumala.
juurikin omasta kokemuksesta voin kertoa: miehen lähisukulainen on katolinen ja oikein harras sellainen olevinaan, pitää pyhäkoulua ja muuta vastaavaa joten aktiivisesti mukana kirkon toiminnassa. no mutta annas olla kun tuli kolmannen kerran raskaaksi (ei oikein tiennyt mitä kunnon ehkäisy tarkoittaa) niin olisi tehnyt abortin mutta lääkäri ei suostunut..
mä 100% ateisti en olis tossa tilanteessa ikinä edes kuvitellut aborttia, akka on naimisissa ja hyvätuloinen mies ym.
En edes jos tulisin raiskatuksi (tosin tässä kohtaa kuuntelisin miestäni jos hänelle olisi ylitse pääsemättömän vaikeaa kasvattaa raiskaajani lasta. En tiedä mitä tekisin jos mieheni vaatisi aborttia.)
Tiedän kaksi naista jotka ovat tehneet abortin, molemmat ateisteja. Toinen miehen sisko, vakituinen parisuhde, opinnot lopuillaan, mies jo työelämässä, mutta "ei ollut vielä lasten aika". En voi käsittää moista tekoa. Lapsia hankkivat muutamaa vuotta myöhemmin kun sai jo palkan mukaisen äitiystuen. Heille lapsi oli vähän kuin tavara jonka taloudellinen arvo/tuoma mielihyvä punnittiin. "Ei osteta tänään, ensi viikolla tulee palkka, otetaan silloin vasta"-tyyliin. Toinen taas oli lutka yläasteella, teki 15 vuotiaana kolmannen aborttinsa. Kaipa sen elämässä oli jotain muutakin vialla, mutta nai ketä vain ja ilman ehkäisyä ajatuksella että jos tulee raskaaksi, sossu kustantaa abortin.
Mutta eipä näistä voine lähteä tekemään yleistystä. Uskoisin kuitenkin että USEAMMALLE uskovalle abortti on mahdoton ajatus.
Minä uskon, rukoilen ja juttelen Jumalalle.
Tein abortin.
Jumala ei vihaa minua enempää kuin teitä ihania ihmisiä. Kuka teistä on synnitön? Heittäkää se ensimmäinen kivi.
Maailmassa on pahuutta ja julmuutta. Ihan uskovien toimesta.
Ulkokultainen hirvitys! Sinun kuuluisi rakastaa lähimmäistäsi, ei tuomita!
Nuo lutka-nimitykset kertovat jo kaiken sinusta. Häpeä, olet oksettava!
En edes jos tulisin raiskatuksi (tosin tässä kohtaa kuuntelisin miestäni jos hänelle olisi ylitse pääsemättömän vaikeaa kasvattaa raiskaajani lasta. En tiedä mitä tekisin jos mieheni vaatisi aborttia.) Tiedän kaksi naista jotka ovat tehneet abortin, molemmat ateisteja. Toinen miehen sisko, vakituinen parisuhde, opinnot lopuillaan, mies jo työelämässä, mutta "ei ollut vielä lasten aika". En voi käsittää moista tekoa. Lapsia hankkivat muutamaa vuotta myöhemmin kun sai jo palkan mukaisen äitiystuen. Heille lapsi oli vähän kuin tavara jonka taloudellinen arvo/tuoma mielihyvä punnittiin. "Ei osteta tänään, ensi viikolla tulee palkka, otetaan silloin vasta"-tyyliin. Toinen taas oli lutka yläasteella, teki 15 vuotiaana kolmannen aborttinsa. Kaipa sen elämässä oli jotain muutakin vialla, mutta nai ketä vain ja ilman ehkäisyä ajatuksella että jos tulee raskaaksi, sossu kustantaa abortin. Mutta eipä näistä voine lähteä tekemään yleistystä. Uskoisin kuitenkin että USEAMMALLE uskovalle abortti on mahdoton ajatus.
kuin ääritapauksessa. Lähinnä voisin kuvitella tilanteen, jossa raskaus johtaisi oman henkeni lähtöön tai jos vauvalla ei olisi minkäänlaisia elinmahdollisuuksia syntymänsä jälkeen.
Eihän kai esim. luterilaisuudessa mitenkään erityisemmin tuomita aborttia, kun taas katolisessa uskossa tuomitaan.
vai samako uskis näitä aloituksia kylvää??