Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä asioita ihmetteli lapsiperheissä ennen omia lapsiasi?

Vierailija
27.06.2009 |

Minä aina ihmettelin, kun kaverit tuli lasten kanssa kylään ja heitti pöydälle tuttipuolloja, sosepurkkeja jne. että pitääkö se kakara aina syöttää JUST NYT, eikö voisi odottaa että ollaan kahviteltu rauhassa ja syöttää vaikka kotona? No, ymmärsin kun oma vauva oli noin tunnin ikäinen että ei sitä ruokaa hirveästi odotella ;)

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka lapsi (minun näkökulmastani) leikki tai kiipeili hengenvaarallisesti. Mä pelkäsin koko ajan että kaverin lapsi putoaa/ kaatuu ja halkaisee päänsä.

joka ei tällaiseen puutu.

Vierailija
42/45 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen kaks ja kaks -lapsisysteemi ollut toimiva? Me mietimme jättääkö lapsiluku kahteen vai "hankkiako" toine pari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitamiinit tallella kuin kotikeittiössä tehdyissä appeissa, jotka sitten pistetään vielä pusseihin pakkaseen. Eikä se pakastin edes kylmennä niitä kovin nopeasti. Teollinen lastenruoka on paremmin valvottua kuin nämä kaupan muut eineet.

en keittänyt yhtään sosetta vauvalle enkä keitä äidit tekevät yhä monen asian turhan mutkikkaaksi

tuo kyl on todella kummaa jos pitää tätä miettiä tai ihmetellä.

itse ainaki haluan antaa lapselle kotiruoka purkkiruoan sijaan aina kuin mahdollista, eikä ole kova homma keittää perunoita, porkkanoita, maissia kesäkurpitsaa, kukkakaalta ymym kerran viikossa kattilallinen, soseuttaa se ja laittaa annospusseissa pakkaseen. siis yhtä helppo ku menet kauppaan ja kannat ne purkit kotiin ja paljon halvempaa.

laiskuutta tai saamattomutta on ettei yhtä perunaa voi soseuttaa vauvalle. minua taas just ihmetyttää se valmispurkkiruokien käyttö jopa yksi vuotiaalle aina ja joka pv. joskus reissussa ymmärrän, mutta ettei anneta lapselle kotiruokaa. itekkään en haluais aina syödä jotain einespaskaa.

Vierailija
44/45 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelin aikoinani sitä, että pienten lasten vanhemmat eivät käyneet baarissa kuin parin vuoden välein. Samoin ihmettelin, miksei sitä vastasyntynyttä vauvaa muka malta jättää yöksi mummon hoitoon, kun ei ole imetyksestäkään kiinni. Juu, nyt on ymmärretty..

Vierailija
45/45 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä ihan helposti laittaa muutaman kk:n ikäistä vauvaa nukkumaan. Tämä siis tuli mieleen kun olin ystävän kanssa ulkona iltaa istumassa ja hän soitteli ja sai puheluita kotoa, että isä ei saa vauvaa nukkumaan. Ilmeisesti tisumaitoa ikävä, näin "viisastuneena" tiedän.

Mutta nykyään en ihmettele, vaan tiedän, että ei olis onnistunu meilläkään.

Sen sijaan, nuorempana en yhtään ihmetellyt sitä, että vanhemmat voi jättää 11kk ikäisen vauvan mummolle hoitoon viikoksi lähtiessään lomamatkalle. Omien lasten myötä olen ajatellut tuotakin juttua, että voi herranjestas, ei olis minulta onnistunut!!!